Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz GreenGoblin #100 üzenetére
Azon a távon egy M3 19 kWh körül fogyasztott volna. Többet fogyaszt a e208 kb 15%kal...
-
veterán
válasz GreenGoblin #100 üzenetére
Pár bizonyíték a fogyasztásokról:
- Tesla Bjorn 1000 km teszt pár autóval összehasonlítva: [kép]
- Eddigi tolteseink (ez csak az otthoni volt pár utkozbeni kisebb azért írtam 16000 Fotót illetve tegnap is töltöttem itthon 1000 Ftert :D) [kép]
- Utolsó cirka 1500 km fogyasztása. Ebben volt egy Dunakeszi (BP M6 Solt Kiskőrös) út oda vissza és Előtte egy Dunakeszi Kecskemét Békéscsaba oda vissza a többi BP, Dunakeszi, M2 M3 bejarogatas és helyben mászkálás mindig elofutessel [kép]
- Utolsó 760 km ebben helyi mászkálás és az előző én írt Dunakeszi Akasztó oda vissza van benne...Amúgy az első héten 25 is atlagunk volt helyben... Nem tudom miért :)
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #100 üzenetére
Szóval nem hiszel valakinek, aki leírta a tapasztalatait, mert ellenkezik a szemléleteddel, de hiszel egy random másik valakinek, aki a te véleményedet tükrözi
-
FeRRaR1
őstag
Szerintem se reális, olyan videót is lehet találni hogy a tesla 100D elmegy 1000 kilométert egy töltéssel. Van jelentősége a való életben? Nincs.
Jobb és újabb a 208 mint a Zoe? Nem próbáltam így az általad linkelt infók alapján igen. De mennyivel?
Jól egymásra találtunk mert ahogy te soha nem ülnél Lexusba többet, én bottal se piszkálnám a pözsókat. (tapasztalat miatt)
Lábujjhegyen bemelegített motorral a 4.4 literes V8 is elmegy 10 literből, de 20 felett ha oda lépsz.
Ezt maximum úgy lehetne ténylegesen kideríteni hogy ugyan akkor ugyan onnét felváltva egymás mögött ugyan azzal a tempóval mennénk ugyan oda. Már ha meglenne még a Zoe és érdekelne annyira hogy megcsináljuk. Addig is mind a kettőnknek lehet igaza / rész igaza.
sheratan
Miért én nem a tapasztalataimat írtam le? -
GreenGoblin
őstag
válasz #16820480 #104 üzenetére
ÉdesIstenem...
Azok a random emberek akikről te beszélsz, azok abból élnek hogy autókat tesztelnek. Van viszonyítási alapjuk, több autóhoz ért a seggük egy év alatt mint egy átlag embernek egybélet alatt és én inkább az ő szavukra adok...tűzre velem!
A fórumtárs kb. olyan mintha én megvenném életem elaő autóját és elkezdenék győzködni mindenkit mennyire jó mikor másik autót még ki sem próbáltam. Nem lennék elfogult egyáltalán.[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
#16820480
törölt tag
Nem rád gondoltam, de te másik autóról is beszéltél eleve. Zoe-ból is volt vagy 3-4 különböző modell ahogy emlékszem és akár 1-2 év is sokat számíthat az alkalmazott technológiát tekintve.
Amúgy (tudom nem nekem írtad) Lexusból most ránéztem, az UX lenne egyedül talán, ami elfogadható, de még az is 4,5m hosszú, túl nagy. Illetve kedvezményes árral 10m, anélkül 12,5 az alapmodell, annyi pénzért már akár egy id3 is lehetne, ami méretben is jobban bejön és designban is.
-
veterán
Az a furcsa, hogy 40 kWh körüli akkuval 120-130 kmt tudtál megtenni ami 30 As átlag fogyasztás...
GreenGoblin: nem akarok senkit meggyőzni csak a túlzó fogyasztási adatokat próbálom helyre rakni... Mai kor 60 km ebből 25 km 115os tempóval a teljes úton 20 kWh / 100 km fogyasztással (115nel volt 36 és 15 kWh fogyasztás is attól függően, hogy domb volt vagy emelkedő...)
És nem vontam kétségbe és nem is mondtam, hogy 130-140 között nem reális a 27kWh fogyasztás, én azt írtam, hogy átlag használatánál közel sem ilyen magas... És igen sok autót vezet HAndras én is követem, de e208ban 10ed annyi kmt nem rakott bele mint én ;) ...
Az új Zoe volt a másik amit néztünk. Jobban fogyaszt, jobban billeg (mert magasabb) és lassabban tölt DCn mint az e208as. Néztem Tesla Model3at is SR+ jobban fogyaszt gyorsabban tölt mint az e208 és nagyobb autó is, de 2x annyiba kerül mint amennyiért mi vettük az e208at (8,5 millió) és ennyivel nem jobb (belterben és összeszerelésben konkrétan szarabb mint a Zoe vagy az e208)
-
gzbotii
veterán
válasz GreenGoblin #22 üzenetére
Mindezek mellett még lehetne újrahasznosított wc papír is, az lenne a netovábbja az egésznek.
Szomszédod helyett te tankolsz?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
veterán
-
FeRRaR1
őstag
Én ültem már Bentaygában és Continental GT-ben. Az egyén aki mondta az a Continental GT -> Tesla Model S 75D -> 100D -> Lexus RX 450h 2020 utat járta be. Azt mondta ez a valaha volt legjobb autója. Kényelmes, csendes, gyors, soha nem megy tönkre benne semmi. Egyszer én is majdnem vettem CGT Speed-et, mert 20e font alatt kapható csak utána olvastam, ás igazából amennyi pénzt bele kell önteni egy kb 10 éves példányba az sokkal több lesz. Légrugó szett, karbon fék szett, kemény műanyag vákuum csövek szeretik megadni magukat ennyi idősen, az motor és váltó ki úgy kezdődik... Szóval úgy döntöttem inkább nem veszek 10 éves Bentleyt. Lényeg hogy nem én állítom mert vezetni még nem vezettem Bentleyt, meg ugye azok régebbiek voltak mint a Lexus. Azt írtam le amit a tulaj mondott. Viszont abban hogy a Lexus RX450h nagyon más világ mind egyet értettünk. Eszméletlen amit tud, ahogy tudja, a kényelem meg összeszerelési minőség az valami párját ritkító. Premier felszereltségűekről beszélek.
-
atee_13
őstag
Akkor ha jól értem 2010 cgt vs 2020 lexus? Csak azért fura mert kb minden írott és videós tesztben egyöntetű vélemény, hogy nagyon jól sikerült a típus és a mostani kb a tökéletes, nem azért mintha a lexusra rosszat mondanának, de gyakorlatilag általános konzekvencia, hogy nem jobb a német prémiumnál (egy hajszállal marad el), de lényegesen olcsóbb viszont az infotainment rendszert eddig minden orgánum szidta a japánoknál. (és itt halkan megjegyezném, hogy az angolok kiforduló kijelzője elképesztően briliáns és elegáns megoldás egyben, az én szememben)
LFA sportosságban tuti agyonveri mert ott meg egyöntetű vélemény, h az LFA kb mindennél jobb élmény.
RX és a GT nem ugyan az a kategória így lehet van akinek jobban tetszik a 4 ajtó magas felépítés mostanában a SUV a divat, de pl minőségérzetben (nem vezetési) is jobb a japán? Finomabb a bőr? Jobb az ergonómia? -
FeRRaR1
őstag
Igen. Nem mondom hogy nem nyújt sokat, és eszméletlen a minőség a Bentleyben, de a fenntartása horror. Megbízhatósága is kérdéses 10 év felett, ez miatt nem vettem én sem. Nem egy YT csatorna van akinek bele törött a bicskája egy CGT javításba / projektbe.
Ízlések és pofonok. Szerintem sokkal jobb mint a Németek. Megbízhatóság, felszereltség, kényelem szempontjából egyértelműen. A fedélzeti lehet hogy kicsit kacifántosabb, viszont azt pár nap alatt megszokod, még egy teszternek erre nincs ideje. Illetve ez is nézőpont kérdése, mi az egyszerűbb a tapi képernyőt nyomkodni, vagy a Lexusnál szinte mindenre ami fontosabb van dedikált gomb? Beszéltem bmw tulajjal aki oda volt a tapi padért mert modern, de alá támasztani nem tudta igazából. Nekem inkább a használhatóság számít.
A Bentley tripla kijelzője az a TOP egyértelmű. Annak használod aminek akarod, gyönyörű, az nekem is tetszik, de a 2010-esben nem ilyen még.
Engem a Lexus megvett kilóra, az új RX450h az még Lexuson belül is magas labda. A kényelem, bőr minősége, extrák mennyisége, a hang rendszer párját ritkító, nincs ismert típus hiba, és 3 megbízhatósági tesztben is első helyen végzett Angliában. Így nekem és sok más embernek is mivel egyre többet látok belőlük ez nagyon is számít. Nem kell hogy "menő" legyen. Végtelenül megbízható és kényelmes, használható tapiképernyő vakarászás nélkül.
Elfogadom hogy sokan Német pártiak, volt vagy 60 autó a családba + nekem amit vezettem. Kb 300+ amiben ültem, McLaren, Porsche, Bentley, meg alatta mindenben Daciatól Mercedesig. Kialakult bennem hogy számomra mi a fontos egy családi vagy egy élmény autóba, de a megbízhatóság és biztonság fixen benne van a top 3-ban.
Illetve az ismerősöm Magyar - Anglia közötti utakra használta, 2 Bentley, 2 Tesla, 2 Lexus után azt mondta hogy a Lexussal a legjobb az út. Főleg az utazás minőségére és kényelmére érti. Azt szoktam mondani hogy próbálj ki egyet. RX450h Premier és Mark Levinson, 2018 vagy újabbat. Amint beülsz, amint elindulsz, amihez érsz... Még idén tervben van egy nekem is annyit mondok.
-
FeRRaR1
őstag
Nem tudom a Magyar árakat, itt már 3 évesen alacsony futással 1 tulaj márkaszerviztől fél ár alatt mennek. 30.000 font körül néztem. Az olyan 12 - 13 m.
Ebben a színben és felnivel ha lehet
(Ugyan ilyen volt amit próbáltam konkrétan)
-
FeRRaR1
őstag
Így igaz, a Bentley sokszorosa mindenben. Kopó fogyó alkatrészek, biztosítás, útadó konkrétan 3 és 6 közötti a szorzó. Szervizelésben 10 x feletti. Akármelyik nap indulhat úgy egy 10 éves CGT-vel hogy akkor (használt) vételár még egyszer rá.
Nincs mit
Rolly
Egyenlőre egy Volvo S80 V8 az utazó és élmény, egy Lexus CT200h a napi szaladgálós. CT-ből lesz RX idén, Volvóból pedig RC-F jövőre vagy utána.
RX-ről is tudok dobni párat ha megvettem. Mondjuk azt nem fogom felvinni a Nürburgringre
-
Motion_Blur
félisten
Egyre versenyképtelenebb, kevésbé valós alternatíva az elektromos autó
8M Ft-ért kapsz egy teljesen fapad kisautót, aminek 135 km/h a végsebessége, reális 120-130 km hatótávval. Ez vállalhatatlan.
Aki pedig asszonynak, rohangálósnak vesz második autót, az 1-2M között fog venni egy szívó japánt ha van esze.
Pár éve tartom hogy a következő autóm elektromos lesz, de egyre nehezebb kitartanom ezt az elhatározást.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
veterán
válasz Motion_Blur #125 üzenetére
csak ez éppen azért nem így igaz pályázattal nem 8 millió vagy 8 millióért kapsz egy autót aminek 150 a vége (mondjuk hivatalosan 130nál gyorsabban amúgy se tudsz menni szóval nem értem miért gond a 135 ), és ennyinél télen 180 km a minimális hatótávja míg nyáron inkább 250 km... és közben a sima diesel benzines autók ára szépen nő...
-
Noukoum
veterán
válasz Motion_Blur #125 üzenetére
Vagy 5.5millióért kapsz egy fapados daciától sokkal de sokkal jobb autót, mellyel tudod tartani a 130km/h-rás legnagyobb megengedett tempót, 180km-res hatótávval (ami a valóságban több lesz).
Aki meg asszonynak vesz ilyet benzines fiat helyett az biztos nem fog neki 1-2 millióért szívó japánt venni .
És persze 2021-től, hiszen akkortól lesz kapható itthon.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
veterán
Dacia Spring 26,8-as akkuval lesz autópályán az nem lesz 100 km sem télen
télen normál használatnál is 130-at mondanék maxot a tapasztalataim szerint a rövid táv (hideg minden akku utastér) / felfűtés miatt...Mi naponta 50-70 km-t megyünk 2 naponta kellene 100-ra töltenünk egy Dáciát vagy naponta rátölteni... nem igazán örülnék... így most a 250 km körüli (igen télen 17-18 város M0 de autópályán több így 20 kWh körüli fogyasztással) 4 naponta töltjük az autót
-
Noukoum
veterán
Nem tudom hogy jön ide a dacia, de 120km lesz a hatótávja télen autópályán. Nyáron autópályán meg 150km. Télen városban pedig efelett. Nyáron városban meg simán 240-250km.
A kicsi fiatnak ennél kevesebb lesz a hatótávja, a felsoroltak szerint olyan 110, 140 és 200-220. De ugye nettó 22 kWh aksi, 300 kilóval nehezebb. Nem meglepő, így is igen jó lesz a fogyasztása.
Ezek az autók nem autópályára készülnek, de ha valaki elsődleges autónak veszi és évente kétszer megakar tenni nagyobb belföldi utat az és nem akar 100-120km-enként tölteni (mert ugye menetközben nem 100%-ig töltjük) az meg menjen 110-zel, sokat fog vele nyerni. Folyamatos pályázásra alkalmatlanok ezek az autók, szóval teljesen felesleges azt nézetni velük. Városban viszont kiválóak, nyáron veszteséggel együtt 400-450 ft / 100km és 200-250 km hatótáv a napi 20-50 km-re.
Második autónál pedig teljesen mindegy a hatótáv.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
atike
nagyúr
"nyáron veszteséggel együtt 400-450 ft / 100km és 200-250 km hatótáv a napi 20-50 km-re. "
Na pont ilyenre lennék kíváncsi, hogy mennyi egy benzines kisautónál ugyanez. És bele kellene rakni a képletbe az autók árát is, és ezt 1-2-3-4-5 évre is levetíteni... Mellé a szervizköltségek és akkor már látszana, hogy melyik is éri meg (vagy hogy mikortól éri meg jobban az egyik vagy a másik)...
-
Noukoum
veterán
Nem nehéz levezetni, de ehhez olyan adatok kellenek melyek teljes mértékben egyén függőek (ahhoz hogy jó is legyen az összevetés).
Szóval így hasraütésre megmondani hogy ennél az autónál ennyi év, annál az autónál annyi év nem lehet.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Nem sok értelme van, tekintve hogy fogyasztásnak minden gyártó nagyon ideális adatokat ad meg.
És akkor ott van még az hogy milyen az a két autó, milyen a felszereltsége, hol vezetünk vele és mennyit, mindezt hogyan, mit használunk az autóban, hol tudunk tankolni/tölteni, mikor használjuk az autót stb stb.
Persze rálehet vágni viszonyítási alapként hogy itt van két autó, megyek x km-t városban / év és akkor 5 év alatt megtérül. Aztán megveszed és 8 év alatt térül meg. Nem annyira vicces dolog. De lehet hogy 10 év helyett 18 év alatt fog. Ezért kell jól utánanézni.Az biztos hogy ha valaki sokat megy városban, és tud otthon / munkahelyen / szülőknél (ha más nincs ) tölteni az borzasztó pici pénzből tud autózni, és akkor ott vannak a kedvezőbb szervizköltségek, az ingyenes parkolás, a kedvezmények. Így gyorsan megtérül, sőt.
Ellenben ha valaki nem sokat autózik (főleg nem a városban), csak a drágább utcai töltőn tud tölteni, és mondjuk nagyon pici parkolási díjat fizetne annak simán lehet +10év a megtérülés.
Nyilván ez borzasztó sok mindentől függ, + nagyon nem mind1 hogy 1,5 vagy 5 millió a villanyautó felára.De ugye ha eltántorít a hosszú megtérülési idő akkor még mindig ott van hogy zöldebb vagy. Jelentősen. Ami szerintem jó. Mások szerint meg nem
Rolly: Én nem a dacia springre gondoltam, hanem daciara mint jelenleg az európai “fapadra”. Azt akartam mondani hogy ez a fiat messze nem olyan fapad mint egy ~2.5-3milliós dacia. És nekem semmi bajom a daciaval.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
veterán
én az e208-nál ezt anno kiszámoltam.
1) benzines automata váltós Allure felszereltség:
- új autó ára: 6.81m Ft
- fogyasztás gyári: 5.8l / 100km
- CO2 kibocsátás: 131-134 g / km
- fogyasztás várható (308asunk alapján - 30-35%kal fogyasztok én többet mint a gyári adat, előző tulaj 40-45%-kal fogyasztott többet): 7,5 l / 100km
- várható CO2 kibocsátás: 170 g / km
- szerviz költség (308asunk alapján): cirka évi 80e Ft körül számolható az első 4 év átlagában (fékfolyadék és 1 fékbetét cserével)2) diesel kézi váltós Allure felszereltség:
- új autó ára: 6,84m Ft
- fogyasztás gyári: 4,2l / 100km
- CO2 kibocsátás: 109-111 g / km
- fogyasztás várható (308asunk alapján): 5,5 l / 100km
- várható CO2 kibocsátás: 141 g / km
- szervíz költség (308asunk alapján): cirka évi 80e Ft körül számolható az első 4 év átlagában (fékfolyadék és 1 fékbetét cserével)3) elektromos Allure felszereltség:
- új autó ára 10.96m Ft (támogatással 8.46m Ft)
- fogyasztás gyári: nincs benne a katalógusban
- fogyasztás valós: (16-22 kWh most télen)
- szerviz költség (terv alapján): (1. és 3. év) 15e, 2. év (80e), 4. év (150e) (pontos árak nincsenek előttem az elvégzendő feladatok alapján... 5. év olyan mint az első ... indul újra így nagyságrendileg fele a szerviz a 4. évi dieselt nem tudjuk még de már volt adblue cserénk gariban)Mi évi 20.000 km-t megyünk így az alábbi jön ki (mivel 95%-ban itthon töltünk így a 38 helyett 40 fttal számolok és téli fogyasztással):
- elektromos: 160000 Ft áram számla
- benzines: 1500 liter üzemanyag 400 Ft / liter (98ast nézve) 600000 Ft benzin költség
- diesel: 1100 liter üzemanyag 430 Ft / liter (prémium diesel) 473000 Ft gázolaj költségÍgy kb nálunk:
- 300e-430e Ft / év a megtakarítás üzemanyagban
- szervízben kb évi 40e Ft (persze az első években nincs nagy költség új autónál 4. év után lehet bár ott akár lehet elektromosnál is inverter csere ezért kár vele számolni)
- nincs súlyadó és cégautó adó (céges a mi autónk) így 132e Ft-ot takarítunk még meg vele
- CASCO több mert drágább az autó (hivatalos ára 11m így kb 70-80%-kal drágább a casco... ami legyen 70e Ft)
összesen éves megtakarításunk 400-550e Ft (diesel benzintől függően)
Ugye mi 8,5-ért vettük így 1,4-1,5m volt csak a felár amit 3-4 év alatt le is dolgozik az autó.
Előnyei:
- sokszor megyünk kis távot (főbb útjaink 6km - 14km - 30km) így ott a diesel télen be se melegedne rendesen
- előfűtést használjuk így nem kell garázs, hogy ne hideg autóval induljunk
- korábban havi 2x jártam átlag tankolni az 2x10 perc volt. Most havi 2x állnék meg tölteni (2x15 percet) tehát tankolás közel azonos nekünk, mert mi itthon töltjük és csak havi egyszer megyünk 200km-nél messzebb és mindkét rokonságnál (párom és én rokonaim) tudunk tölteni amíg ott vagyunk... akár 4-5 óra alatt teleNapelem:
- van napelem - tudom azt is ki kellett fizetni (kb 1,5m volt az a napelem amiből autózni tudunk) de így a napelem megtérülése után kb 8-9 év múlva a 160e Ft-os éves üzemanyagszámla már a napelem megtérülés miatt 0 Ft-nak lesz tekinthető (elvileg mi maradunk szaldóban) -
FeRRaR1
őstag
-
Noukoum
veterán
Nem teljesen, ugyanis a kötelező szerviz (meg úgy alapvetően a szerviz) miatt nem egyenesen arányos lesz.
Emiatt nem kell aggódni, globális co2 kibocsátás alapján átlag 40-80e km még felveszi a hagyományos autó a villanyautó kibocsátott többletét most. És tudtommal közel sem 80e km egy átlagos autó használati ideje.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
GreenGoblin
őstag
Na hát nálunk úgy fest, hogy
4,7-es a fogyasztásunk benzinesként manuállal így havi egyszer tankolunk
Kb. 7000-8000-et megyünk egy évben fele pályán/gyorsforgalmin másik fele városban.
A szerviz kb. 80-90ezer.
CO2 olyan 125-130 gramm
Az autó 7 milla volt újként.
Ilyen adatok mellett nekünk egy elektromos autóra sem jött ki a matek.
Nagyon keveset megyünk annak a fele is pálya ahol az elektromos megadná magát és nagyon sokszor kéne tölteni.
Kb. havi szinten ahogy számoltunk 16-20ezret spórolnánk azzal ha elektromos autóra váltanánk. Így kb. laza 10 év lenne míg behozná az árát az elektromos (208, Corsa vagy Zoe) a miénkhez képest. Szóval nem mindenkinél működnek a számok sajna.
Napelem jó lenne ha lenne rá money.
Moneyból lehet csak moneyt csinálni az az igazság.[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
k-adi
nagyúr
válasz GreenGoblin #139 üzenetére
igen, nála kijött a matek, nálad nem.
épp ezért mondom én is mindig, hogy minden eset más és más.. -
veterán
válasz GreenGoblin #139 üzenetére
igen minden eset más és más... bár én benzines autóval nem tudnék kijönni 4,7ből főleg nem pályán. Utolsó benzines autónk egy 1200-as Fábia az 7 körül tudott klíma nélkül átlag közutakon... Autópályán 8.8 volt 130-140 között
-
atike
nagyúr
Köszi!
Pont ilyenre és ilyenekre gondoltam...
És ahogyan én számoltam én is kb 350-400 között "spórolnék" a benzineshez képest az elektromossal. Ha támogatás lenne akkor 2 millió az e-többlet, ha nincs akkor viszont 4,5....
Átlag 4-5 évet van nálunk egy-egy autó, szóval ha van támogatás rajta akkor épp fomna-forma. Ha nincs, akkor viszont nekem nem buli.
Na de ha idén lesz napelem, akkor egy kicsit megint árnyalódik a kép...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
És idén lesz pályázat információk szerint talán valami 800m körüli összeget olvastam most 2021 első felében.... szóval érdemes követni 1-2 elektromos autós csoportot... ez kb 300-400 autó támogatására lesz elég (ha igazak a számok) de ha valaki reggel 8-kor ott lesz a pályázat nyitásnál nagy eséllyel jut neki
Mi is pont így számoltunk mint te, s ezért vettünk pályázattal autót mert úgy megérte, ha nem lett volna pályázat akkor 7-8 között használt i3-ast vettünk volna (bár az kisebb akku miatt rövidebb távokat tud menni kb 20%-kal)
Amivel még számolj, hogy 4-5 évesen még garancia lesz az akkukra tehát akkor még nem esik be nagyon az elektromos ára és várhatóan többért fog elmenni mint az azonos korú hasonló de benzines diesel autó. ha csak 1m plusz ez akkor a mi esetünkbe 3-4 éves korára 1m-val már jobban is járok mint a diesel-benzin hajtású változattal. (tudom vehettem volna dáciát is és akkor még jobban járnék ) -
GreenGoblin
őstag
Az új Dacia-k meg kimondottan jók is lettek viccet félretéve. Az áruk meg eszméletlen jók. A 208 árából kettőt vagy hármat simán lehetne venni modelltől függően ami durva. Talán az elektromos Dacia ha valaha megjelenik olcsó lesz csak a hatótáv lesz para ott az tuti.
[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
veterán
-
veterán
válasz GreenGoblin #144 üzenetére
nem az autót kritizáltam, hanem az árát illetve azt, hogy akkor több marad a zsebben ha azt vennénk elektromos vagy diesel autó helyet. Mi fentebb írtam, hogy Peugeotban gondolkodtunk ... városi kisautónak... Szóval véletlenül se lenézésből írtam, hanem pont az ára miatt...
Elektromos Dáciánál tényleg el kell fogadni a téli hideg autópályás max 100km-t ... Ha valkainek ez elég tud lenni akkor jó vétel lehet. Illetve ott még buktató a max 30 kWh-s töltés ami perc alapú DC töltőn elég drága mulatság... 30 Perc alatt ő 15 kWh áramot vesz magához 3000 Ft-ért addig ugyanazon a töltőn
- egy Zoé 22 kWht
- e208 25 kWh-t
persze ha a töltő kiszolgálja...
Mert jártunk már úgy, hogy az 50-es DC töltő max 33-mal töltött , ami nem túl jófejség a Mobilititől... Főleg ha rendszeresen nem tudja az ajánlott maxot... -
veterán
aki pályázott mindenki megkapta a pénzt... utólag feltöltötték a keretet tehát aki beküldte megkapta...
hétfő 8 órakkor indult a pályázat és kedden állították le ha jól tudom 10-11 óra körül aki addig beadta megkapta...ez több mint 24 óra és aki akart tudott pályázni ....
volt már olyan hűtő vagy mosógép pályázat ami kevesebb mint 2 óra alatt kifutott...
Tehát kérdés? Aki akart tudott pályázni. Feltehetően a következő kör is ilyen gyorsan le fog futni, de azért ha valaki 2,5 millió ingyen pénzt szeretne akkor emelje meg a seggét és ne tököljön.
Ja és a pályázathoz semmilyen speciális papír nem kellett előre (szig, jogosítvány, stb) egyedül talán ügyfélkapus hozzáférés kellett amivel esetleg előre kellett készülni.
#148 GreenGoblin: ez pusztán hülyeség ... egy a 44 millióhoz az esély hogy nyerj. Itt meg 2000+ pályázat nyert ... -
veterán
válasz GreenGoblin #150 üzenetére
nem volt ott iróniát kifejező smile
-
veterán
így is lehet fogalmazni... De
- én 8-8:30 között tudtam pályázni volt kis akadozás de végig lehetett menni
- 11-12 között ismerősöm tudott pályázni...
- majd szóltam egyik volt kollégámnak, mert tudtam hogy ők pályázni akarnak délután 2-3 között. És mondta, hogy nem pályáznak mert nincs meg még hogy milyen autót vesznek ekkor világosítottam fel, hogy a pályázathoz nem kell előre kocsi és szerződés rá. szóval ő 2-3 között tudott pályázni.Még az ő pályázata is átment az alap költségekkel. S volt olyan pályázó aki több mint 10 autóra pályázott (ugye cégeknek minimis keretre ment). Mi is tudtunk volna 30 autóra pályázni talán... szóval ha így nézed azért 1-1 nagyobb cég gyorsan tudta darálni a pályázatot. A taxisok 50% körüli támogatásáról nem is beszélve mert ők akár 15-18m-os autóra is pályázhattak és valami 50% körüli összeget kaptak a teljes árra...
-
FeRRaR1
őstag
Viszonyításnak itt Angliában úgy van hogy automatikusan megkapod. Nem is pályázatnak hívják, ha nem támogatásnak. Kereskedő vonja le automatikusan vásárláskor, mikor a Zoet vettem 4000 font volt magánszemélyeknek, 8000 cégeknek / kocsi. Így nem szivatnak senkit, és nem marad ki senki. Évek óta így van. Egyébként ez sokmindenre igaz itt, ha jogosult vagy a rendszer segít hogy megkapj mindent ami jár. Cégesen gondolkozom már egy ideje, talán hamarosan lesz megfelelő elektromos furgon is. Hozzá kell tennem hogy itt az útadót is elengedik ha elektromossal jársz, még a V8-ra maximumot fizetem. (£530/év)
-
GreenGoblin
őstag
Az 3000 volt szerintem mert annyi a government grant. A maradék 1000-es szerintem deposit contribution lehetett. Amúgy nagyon gáz ez a 3000. Semmire nem elég ráadásul a gyártók sem hülyék és belekalkulálják az árba. Egy pofon a szarnak ez kb. Az útadó meg attól függ ugye. A legolcsóbb amibe beleesnek a legkeresettebb autók mint pl. corsa, fiesta, stb. Ott 150 alatt van ami nem egy nap spórolás.
[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
FeRRaR1
őstag
válasz GreenGoblin #157 üzenetére
Most vitték le 3000-re, sokáig 4000 volt. Akkor még nem volt bele kalkulálva az árba, lehet hogy azóta dolgoztak a marketingesek. Szerintem jó dolog, állandó támogatás amiből mindenki részesül. Sok helyen még mindig van ingyenes töltés gondolom. Ehhez képest pl Svájc büntető adót vet ki az elektromosokra, mert a benzinkutaknál nem veszik ki a részüket az úthálózat fenntartására kirótt adókból. Ismerősöm akart venni, de kiderült hogy az üzemanyagot leszámítva kb olcsóbban jön ki egy E63 AMG V8-al...
Mindegy is, nagyon az út elején vagyunk, Svájci hozzáállás is érthető, a támogatás se fog örökké tartani ahogy az elengedett útadó sem.
-
GreenGoblin
őstag
Ne haragudj egy 30ezres autónál (amik a belépő szintű ev-k) 3ezer lóf@sz. Németben többet adnak. Az ingyenes töltés meg mint a fehér holló és ráadásul foglalt mind és lassúak is. A fizetős töltők árai is kezdenek elszabadulni egy-két helyen. Ilyen árak, kedvezmények mellett nem lesz itt sosem EV világ.
De ha nekik ez kell akkor pöfékelünk továbbra is, ennyi.[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
FeRRaR1
őstag
válasz GreenGoblin #159 üzenetére
Nekem a kedvencem hogy vagy 10 helyre kell beregisztrálni, és 10 appot használni a különböző töltő kutakhoz. Mehet a játék hogy most melyik appnak melyik része nem működik épp. Melyik oszlop foglalt vagy hibás...
Az én véleményem az az hogy se az akksi technológia sem a töltés rendszer nincs készen erre. Próbáltam, szenvedés volt. Töltés is, itt a legtöbb helyen csak csillag garázs utca parkolás van. Nekem a ház mögé kellett állnom korábban, télen minden nap, szakadó esőben külön öröm volt ott kábelezgetni. Inkább havi 1 benzinkút a Hibrid Lexivel mint naponta az a szívás. Fűtés is gyenge volt, klíma 30 fok felett nem sokat ért... Kényelmetlen szenvedés volt nekem sok pénzért. Most még biztos hogy RX lesz a következő, aztán meglátjuk merre tovább mert azzal hosszabb távra tervezek. Élménybe meg csak a V8, vagy V10 de az nincs jó / elérhető árú. Szerintem későbbiekben ennyi kedvezmény / támogatás sem lesz ha jobban elterjednek.
-
veterán
válasz GreenGoblin #157 üzenetére
ezért volt jó az itthoni maximált ár ötlete... így a 12,6m ft-os felszereltségű autó hírtelen belefért a 11m-ba amire jött a támogatás ...
töltésről... itthon eddig 5 töltővel 1 esetben volt gondom (ugyanazokat használjuk ha kellenek) de szerencsére települések ahol tölteni kell útközben ott van A és B terv is ...
Most meg hogy a MOL is telepítgeti a next-e töltőket egyre jobb a helyzet. Jelenleg már 2 cég lesz aki országos hálózattal bír hamarosan (MOL és Mobility) valamint sok "kisebb" szolgáltató van (E-ON, Shellnél is jelenek meg töltők, de vannak hazai vállalkozók is akik töltőket telepítenek...) Majdnem az összes Lidl Aldi előtt van töltő (ahol nincs ott várható) ... Ráadásul az Aldi vidéken 25ös DC-ket rak ahol egy bevásárlás alatt (30-40 perc már 12-15 kWht tudunk tölteni) -
FeRRaR1
őstag
Nekem a legjobban az Ikea Londoni akciója tetszett, ha töltesz fizetsz érte valami minimálisat, de 6 fontot jóvá írtak vásárláskor. Volt olyan hogy csak beugrottam valami 10 fontos vacakért, akkor is levonták a 6 fontot. Illetve egész komoly töltő volt, a pontos teljesítményre már nem emlékszem, de a Zoe maximummal vette fel az ampert.
GreenGoblin
Próbálj ki egyet, azzal nem veszítesz semmit. Majd leesik az ára.[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Rating: 43kW 63A
Supply: 3-phase AC
Conn: Type 2 MennekesJaja, a poén az volt hogy ha egy órát rajt hagytad se volt több 2-3 fontnál a díj, viszont a 6 fontot levonták akkor is. Szóval nem csak ingyen volt de kb fizettek érte. Annyi feltétel volt hogy minimum 10 percet kellett hogy töltsed. Ami nevetséges kategória.
Persze akkoriban az egész e autózás kicsit "fillér b@szóvá" tett. Le voltak mentve a környék ingyenes töltői, ingyenes e parkolói. Sokszor látogattuk az ikeát, töltöttük meló helyen amikor lehetett.
Egyszer egy hosszabb úton a hotel szoba ablaka alatt parkoltam pont így ott is kiugrott a töltő -
FeRRaR1
őstag
Előbb utóbb nem lesz más választásuk
Mentségemre szóljon hogy földszinti szoba volt és az e autózás skót zsidóvá tesz.Mindig ki akarsz gurulni, nézed a visszajelzőt minél több áram csorogjon vissza, erre porcosodik a cerka. Mikor a munkahelyeden annyit töltesz amennyi az oda vissza út akkor örülsz, ha többet extázisban vagy. Mennyivel jobb lepadlózni a V8-at és sz@rni az egészbe
-
veterán
ikea itthon ingyenes még óránként 11 kWh-t fel tudnánk venni róla az e208cal is csak mindig foglalt és csak ezért nem megyek az ikeába ... Viszont Lindnél fel szoktam dugni a kocsit. Így míg párom elmegy a kosárért / visszaviszi addig én elvagyok a töltővel így az oda-vissza út kijön a töltésből míg vásárolunk...
reméljük 8.ról nem kell kilógatni... azért 16A-es töltőkből elég sok elférne a panelok közötti parkolóban (10-16A meg egy éjszaka alatt 20-30 kWh áramot jelent az autóba ... ami azért átlag felhasználásra elég)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Videós, mozgóképes topik
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Ajánlatott tett a Qualcomm az Intelért?
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Napelem
- Gyúrósok ide!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Tab A9+ 5G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 5G 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkPad T14 Gen1:Ryzen 5Pro 4650U/16GB/512GB NVMe SSD/14"FHD,IPS,Matt/Win 10Pro
- Apple iPhone 14 Plus 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- CTO RITKASÁG! MacBook Air M2 10C /24GB RAM !!! 512GB / Magyar / Apple garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen