Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) HussarF

A figyelmesebbeknek lehet egy kis deja-vu érzése, mert a cikk már megjelent egyszer blogként. Ott le is írtam, hogy mi volt ennek az oka. Utána megkeresett a Házigazda és sikerült tisztázni a félreértést. Nem ragaszkodtam hozzá, de végül abban maradtunk, hogy jelenjen meg most már címlapon is, ha eredetlieg annak íródott.

Akik már szívesen olvasnának valami újabbat a témában, azoknak jó hír, hogy lesz idén 2 nagyobb túrám alpesi utakra, amiből szeretnék majd újból egy cikket írni. Immár profibbat, több oldalasat, jó képekkel :)

(#2) Deske89 válasza HussarF (#1) üzenetére


Deske89
csendes tag

Jöhet még sok, sok Alfás, autós túrázós tartalom. Imádom ezt a kocsit, egy vadállat gép.

A videót nézve nekem a kormánykezelésed volt érdekes, bár veersenypályán még nem mentem, ezt az "adogatós" kormánykezelést furcsálltam, hogy a ránézésre nem olyan éles kanyarokban is odébb, odébb fogtál a kormányom. Ezt csak mint megfigyelés írom le, érezni te érezted természetesen, hogy hogy adja ki.

Várom a további tartalmakat :DD

[ Szerkesztve ]

(#3) HussarF válasza Deske89 (#2) üzenetére

Köszi! Lesz még tartalom :)

Kormányfogás:
Többen is megjegyeztétek és őszintén szólva, engem is meglepett, mikor visszanéztem, hogy miért így fogtam? Nekem is egyből feltűnt, hogy ez így nem igazán "tankönyvi". Ennek két oka lehet, szerintem.
Ahogy írtam is, ez egy ismerkedősebb, élvezkedősebb vezetés volt, nem a Nordschleife-hez hasonló idővadászat (első pályanapom volt).
Másrészt a kocsi annyira kezes és könnyen kormányozható - nem kell hozzá nagy erő és oda megy, ahova akarod - hogy ilyen "casual" kormányfogással is simán körbe tudtam vinni a gépet egy jót autózva. Nem kell úgy kapaszkodni, mint pl. egy gokartba.

Legközelebb majd jobban figyelek erre. De ez ott tényleg fel sem tűnt. Szinte gondolattal lehet irányítani az autót :D

(#4) gooool


gooool
őstag

Amikor megláttam a borítóképen a zöld Giuliát, már kattintottam is. :DDD
Egy álom ez az autó, hibátlan motor, platform és a szín is. Jóleső irigység fogott el. :))

A kormányfogásra csak annyit, hogy ha majd elkezded tényleg a határait feszegetni, akkor gyorsan helyreáll a fejben ez a dolog, mert csak úgy tudsz majd menteni. :)

Várjuk még a tartalmakat az autóval, az ilyenből sosem elég.

Üdv, Balázs

(#5) ncc1701


ncc1701
veterán

Nagyon szép ez az autó még mindig. Jó látni, h jó kezekben van, használod is üzemszerűen. :)

(#6) Foglalt név


Foglalt név
addikt

Ahogy nézem még eléggé kiforratlan ez a dolog, az oldalon annyit találtam a pályanapról, hogy majd jön. Miért vesztegetnek egy ilyen alkalmat? (Azt inkább meg sem kérdezem, hogy engednek fel a pályára sisak nélkül, az biztos ilyen szittya módi :) )

(#7) gooool válasza Foglalt név (#6) üzenetére


gooool
őstag

Általában ilyen amatőr, nyílt pályanapokon csak a puhatetős autóknál követelik meg a sisak használatot, egyéb esetben ajánlott, de nem kötelező.

Üdv, Balázs

(#8) Lenry


Lenry
félisten

az a két kép a sorba állított Alfákról simán wallpaper material :R :C

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#9) HussarF válasza gooool (#7) üzenetére

Olyan autóban, ami rendelkezik légzsákkal, tilos "fullface" sisak. Rémlik, hogy voltak a pálya használati szerződésben vagy tájékoztatóban a siskara vonatkozó pontok is, de közúti autókra nem volt megkövetelve a használata egy ilyen nyílt pályanapon.

(#10) Foglalt név válasza gooool (#7) üzenetére


Foglalt név
addikt

Lehet, akkor csak nekem fura, de nekem eddig a kivétel a Touristenfahrt, ahol pont hogy nem lehet HANS-t használni, máshol legalább egy sisak és vonószem kötelező, ha a poroltót nem is nézik.

(#11) HussarF válasza Foglalt név (#10) üzenetére

Hungaroring nyílt nap feltételek:

- A járművet fel kell szerelni a jármű elejére rögzített vonószemmel, vagy a jármű vezetőjének a vonószemet be kell mutatnia ellenőrzés céljából a versenypályára hajtás előtt.
- Nem keményfedeles autó esetében kötelező a bukósisak viselése.

[link]

Nem kötelező a vonószemet sem előre felszerelni, sem a sisak, ha nem cabrio-ról van szó.

(#12) Foglalt név válasza HussarF (#11) üzenetére


Foglalt név
addikt

Ez megerősíti a feltételezésem :)
Csak egy hirtelen ellenpélda a hanyatló nyugatról.

Jut eszembe, az árral kapcsolatban nem érkezett válasz, ugye?

[ Szerkesztve ]

(#13) HussarF válasza Foglalt név (#12) üzenetére

Ja, afelett átsiklottam. 57 EUR-t kértek egy 20 perces session-ért. Más árakhoz viszonyítva ez nem feltétlenül olcsó, de már régóta ki akartam próbálni és jól is sikerült. Utólag mindenképpen azt mondom, hogy megérte.

(#14) Foglalt név válasza HussarF (#13) üzenetére


Foglalt név
addikt

Ott valóban vastagon fog a ceruza. Pont most néztem a Hockenheim-on lesz délutáni 2x20 perc, azért kérnek 67-et. Kevésbé neves pályákon a napijegy megvan 200-ból.

(#15) Snoop-y válasza HussarF (#3) üzenetére


Snoop-y
veterán

Mennyire betegagy motorikusan egyebkent? En a 2.9 biturbo Stelvio-n gondolkodom :B

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#16) HussarF válasza Snoop-y (#15) üzenetére

Saját, nem reprezentatív tapasztalatom alapján nem az. Bár lehetett azért, főleg a korábbi évekből motorcserékről hallani. Szerintem javították később a gyerekbetegségeket. Azt hiszem '19-től a direkt befecskendezést felváltotta a kombinált direkt- és port befecskendezés így a kokszolódás veszélye is lecsökkent.
Bár ez alapján nagyon is tartós konstrukció :)
video (kb. 5 perc az érdemi tartalom)

(#17) Snoop-y válasza HussarF (#16) üzenetére


Snoop-y
veterán

Koszi szepen. Azert is kerdezem mert gyanusan alacsony az aruk hasznaltan :)

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#18) adamssss


adamssss
veterán

Nem lehet semmi egy ilyen autót birtokolni. 600nm te Jóisten. Ezzel tényleg egy rossz gázadás és vége a dalnak. Bevallom kicsit savanyú a szőlő de ha már ennyi ló akkor kellene mellé egy 1200kg-os súly és kész a versenyautó. Bár ahogy látom azért így is elég jól viselkedik a kanyarokban. Mindig is álmom volt egy sportautó aztán végül most sikerült meggyőzni a feleségemet és rendeltünk egy i20n-t. Más kategória de kisebb sebességnél biztos az is fun lesz. A GR yarist már nem engedte :D

Mindenesetre sok boldogságot meg sok sikeres pályanapot és balesetmentes km-eket! ;)

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#19) HussarF válasza adamssss (#18) üzenetére

Köszönöm. Egyébként elég agresszív a menetstabilizátor az összes menetmódban, egyedül az R az, ahol nem lankadhat a figyelem egy pillanatra sem.

1200 kg-s súly ezzel a teljesítménnyel pedig a szupersport kategória manapság. A McLaren tud olyat :D De ahhoz a büdzsé 4x-ese kéne.
Természetesen jól viselkedik kanyarokban is, hisz erre tervezték. Anno azzal mutatkozott be, hogy elvette a németektől a 4 ajtós szedánok kategóriájában a Nordschleife körrekordját és jó darabig tartotta is. Ha nem ismered annyira az autót, akkor érdekességképpen ajánlom egy régebbi bejegyzésem: [link]

(#20) adamssss válasza HussarF (#19) üzenetére


adamssss
veterán

Hm valóban nem ismertem, bevallom az olasz kocsikból nekem valahogy az alfa mindig kiesett, tetszettek külsőleg de valamiért nem csigáztak fel.

Viszont az a N ring kör az nagyon durva és ezt csak nagyon jó kanyar sebességgel lehetett elérni.

Sok élvezetes órát hozzá!

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#21) HussarF válasza adamssss (#20) üzenetére

Köszi!

Ha meglesz az i20N, dobj majd össze egy bejegyzést te is róla :D Én majd április vége felé jelentkezek szerintem, egy nem címlapossal, Kakucsról.

(#22) adamssss válasza HussarF (#21) üzenetére


adamssss
veterán

Igen azt hiszem, hogy az i20n a kakucsot fogja kedvelni. :K Szerintem az alfádnak az túl rövid lesz egyszerűen nem fogsz tudni kettes fölé kapcsolni. No meg mivel sebesség sincs csak bőgő motor így kérdéses, hogy a hőmérsékletet mennyire tudja lent tartani a hűtés. Pl a GR yarisnal is voltak ilyen gondok bár az nyílván egy egyedi gyerek. De kíváncsi leszek ;) Euroringre vitted már?

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#23) HussarF válasza adamssss (#22) üzenetére

Voltam már Euroring-en, de nem ezzel, hanem Porsche-val. Kakucs az valóban nem nagy. Viszont oda lett szervezve egy Giulia pályatréning, így sok választás nem volt. De bírnia kell, annyira nem aggódom miatta. Van ismerős, akik szokta oda vinni rendszeresebben a Giulia-ját és nem panaszkodott emiatt.

Laptiming Giulia Q a Kakucson

(#24) TheProb válasza Lenry (#8) üzenetére


TheProb
veterán

Nálam az is, mióta megkaptuk a képeket. :B

"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d

(#25) arty


arty
veterán

Gyönyörű autó.

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#26) h1mpi


h1mpi
nagyúr

Nem vagyok nagy Alfás, de a cikk olvasása után pont szembe jött "kicsiben" és meg is vettem :CIgaz ez a GTAm, de annyi baj legyen :P

[ Szerkesztve ]

Eladó újszerű Edifier MR4: https://hardverapro.hu/apro/edifier_mr4_hangfal_elado_garis_2025_01_ig/friss.html

(#27) HussarF válasza h1mpi (#26) üzenetére

Kár, hogy nem igazi jött szembe, hátha arra is lecsaptál volna :D

1:18-as GTAm változat nekem is van. De az nem megy úgy ;]

Hétvégén, amíg mindenki AMTS-en volt, üres volt a mosó, a kerámia bevonat ápolóval átnyaltam a gépet:

[ Szerkesztve ]

(#28) h1mpi válasza HussarF (#27) üzenetére


h1mpi
nagyúr

Gyönyörű, de én már elmentem az elektromos irányba :B az is 500+ LE meg 6xx nm, de tény, hogy nem adja vissza ezt az élményt. Ránéztem mobile-n, de 104 milliót sokallok érte, bár tény, hogy ebben a színben top10-es autó a listámon. De csak ebben a zöldben :D
Majd egyszer lehet nekem is lesz egy ilyen hobbi autónak.

[ Szerkesztve ]

Eladó újszerű Edifier MR4: https://hardverapro.hu/apro/edifier_mr4_hangfal_elado_garis_2025_01_ig/friss.html

(#29) HussarF válasza h1mpi (#28) üzenetére

Jó, hát GTAm-et felesleges venni, mert +10% élmény a Q-hoz képest 3x-os árért. Ha lenne annyi pénzem, akkor sem egy GTAm-et vennék, hanem egy Ferrari-t. De ilyet, mint az enyém, sztem lehet venni 30 milla alatt alig használtan.

Miylen elektromosod van? M3P?

(#30) h1mpi válasza HussarF (#29) üzenetére


h1mpi
nagyúr

Igazad van, a sima Q a legjobb ár/érték arányban! MY LR van + boost. Így 4.4-et gyorsul, bőven elég :D Kell a nagy autó a 3 gyerek miatt.

[ Szerkesztve ]

Eladó újszerű Edifier MR4: https://hardverapro.hu/apro/edifier_mr4_hangfal_elado_garis_2025_01_ig/friss.html

(#31) Snoop-y válasza h1mpi (#30) üzenetére


Snoop-y
veterán

4.5 - 4.7 alatt az enyem is 100-on van pedig 2,5 tonna :D

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#32) h1mpi válasza Snoop-y (#31) üzenetére


h1mpi
nagyúr

Az milyen autó? Az Y se sokkal könnyebb 😅

Eladó újszerű Edifier MR4: https://hardverapro.hu/apro/edifier_mr4_hangfal_elado_garis_2025_01_ig/friss.html

(#33) Snoop-y válasza h1mpi (#32) üzenetére


Snoop-y
veterán

Grand Cherokee ;]

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#34) Elmör válasza Snoop-y (#33) üzenetére


Elmör
senior tag

6.2 V8?
Az szép lehet! :R

A cikk tetszett, főleg, hogy videó is volt, nagy élmény lehet ez az Alfa, sajna nekem nem fért bele a büdzsébe, pedig nagy álom egy hasonló valami. :K ;)

RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz

(#35) h1mpi válasza Snoop-y (#33) üzenetére


h1mpi
nagyúr

Az szép, maradok az elektromos fenntartásánál 🥴🙈

Eladó újszerű Edifier MR4: https://hardverapro.hu/apro/edifier_mr4_hangfal_elado_garis_2025_01_ig/friss.html

(#36) Snoop-y válasza Elmör (#34) üzenetére


Snoop-y
veterán

6.4 a 6.2 az a Trackhawk az kicsit jobban szedi a labat a 707 pacival :K

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#37) Elmör válasza Snoop-y (#36) üzenetére


Elmör
senior tag

Bocsánat, nem néztem eléggé utána. ;)
Mindenesetre igazi meglepetés autó, nagy terepjáró sportautó dinamikával. :)

RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz

(#38) Snoop-y válasza Elmör (#37) üzenetére


Snoop-y
veterán

:K

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#39) HussarF válasza Snoop-y (#36) üzenetére

Az a szívó V8 a 470 körüli lóval? Nem nagyon ismerem a típust, ilyen igazi USA feeling lehet. A Stelvio sztem egész más élményt adna. Méretben is kisebb, meg menetdinamikailag is SUV-okat meghazudtoló feeling. Sztem először próbáld ki, hogy bejönne-e egyáltalán.

(#40) Snoop-y válasza HussarF (#39) üzenetére


Snoop-y
veterán

Igen az. Sulyahoz kepest nagyon szepen halad ez is. Meg hat a hangja se semmi :)
Persze mindenkeppen ki akarom probalni meg hat az se mindegy, hogy hogyan ferunk bele (2 hoki taskanak bele kell fernie az utokkel lehajtott ules nelkul)

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.