Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9) schawo válasza Somatom (#7) üzenetére


schawo
titán

A vontatókat 7,5t alatt tartják a gyártók ... Hova fér ebbe az akkuk súlya?
Honnan veszed azt, hogy akku az pluszba kerül a járműbe? Az kivált egy csomó mindent. A 7,5 tonna rengeteg. Abba rengeteg akku IS belefér. Egy Tesla Model 3 kicsit könnyebb, mint az azonos kategóriás benzines társak. Kb 3,5 tonna akku kell bele (1MWh, Tesla 4860 energiasűrűség 296 Wh/kg), a maradék 4t elegendő egy alapból villanykamionnak tervezett járgányra. Ráadásul az EU még van egy 2t-ás szabály, ami szerint a kizárólag elektromos hajtású kamionok össztömege 2 tonnával nagyobb lehet. Tehát a kamion felépítményére 6t juthatna EU-ban. Amicsiban ilyen szabály nincs, ezért Tesla a nagyon alacsony tömegre lő.

Így 1500Km -t tudok megtenni egy tankolással.
Befejezem a mondatodat: legkevesebb 18 óra folyamatos vezetés alatt. Csak hogy az egyhuzamban megengedett vezetés 4,5 óra, a napi max pedig 9 óra. A 800km autópályás hatótáv elegendő a teljes munkanapra, de bármely pihenésnél 30 perc feltöltéssel 550km hatótáv kapható vissza, ami napi két pihenéssel még négykezest is kiszolgál. Ennél viszont jóval többet kell állnia egy szerelvénynek pihenőben.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.