"Semmi" kamionját..
Nesze semmi, fogd meg jól
"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "
"Semmi" kamionját..
Nesze semmi, fogd meg jól
"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "
Ja, mint a Cybertruck. Khmm, hol is van az? Ez a Musk egy lódító lett az utóbbi időkben szvsz.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
Én nem vagyok benne biztos, hogy ezeket megépíteni és üzemeltetni környezetkímélőbb mint egy dízel fost. De majd megmondják a szakértők.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
USA más környezet, más szabványok, más szabályok. Itt, Európában csak speciális fuvarfeladatokhoz lenne életképes.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Miért is?
evDirect villanyautós töltőhálózat
Gratulálálok a Teslának és a Pepsinek is. Nagyon jó, hogy végre elektromos kamionok fognak dolgozni. ( érdekesség: Tesla Semi kamion FSD rendszerrel )
Én átlagos módon melózok. Szerdán beülök és két hét múlva szerdán kiszállok. Közben csak véletlen, ha bejutok a telephelyre. Mikor, hogyan tölteném?
Az itteni kamionok max. 40 tonnásak lehetnek összben (+2%). A vontatókat 7,5t alatt tartják a gyártók, a pót pedig kb. 8t. Így 25t lehet a rakomány. A mi pótjainkon nincs pótkerék (tartóval -200Kg), (a pót támasztólába nem tekerős, hanem alu mankóláb (-150Kg), a vontatóinkon csak egy tank van (-500Kg). Így 1500Km -t tudok megtenni egy tankolással. Szóval, ennyire spórolnak a súllyal, hogy minél több árut lehessen vinni. Hova fér ebbe az akkuk súlya?
Próbálok a déli órákban tankolni, mert akkor van esélyem, hogy gyorsan végzek. Reggel, este az lehet akár -1 óra a munkaidőmből. Ja, a munka és vezetőidőink is percre ki vannak számolva. Nincsenek benne plusz töltési órák.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
nekem a kezdetek óta ez a problémám, hogy nem igazán publikálták a vontató tömegét, pedig az a fuvarozó cégek számára elsődleges adat. Tök jó hogy van hatótáv, de azt jelenleg -is- még több aksival tudják csak megoldani, ami meg a hasznos kapacitás kárára megy. A viszonylag közeli elosztók között ingázgatni, fel-le rakodás közben tölteni lehet ez életképes, ha hozzáteszed a marketing faktort, mivel jól kommunikálható hogy te ződ vagy.
A vontatókat 7,5t alatt tartják a gyártók ... Hova fér ebbe az akkuk súlya?
Honnan veszed azt, hogy akku az pluszba kerül a járműbe? Az kivált egy csomó mindent. A 7,5 tonna rengeteg. Abba rengeteg akku IS belefér. Egy Tesla Model 3 kicsit könnyebb, mint az azonos kategóriás benzines társak. Kb 3,5 tonna akku kell bele (1MWh, Tesla 4860 energiasűrűség 296 Wh/kg), a maradék 4t elegendő egy alapból villanykamionnak tervezett járgányra. Ráadásul az EU még van egy 2t-ás szabály, ami szerint a kizárólag elektromos hajtású kamionok össztömege 2 tonnával nagyobb lehet. Tehát a kamion felépítményére 6t juthatna EU-ban. Amicsiban ilyen szabály nincs, ezért Tesla a nagyon alacsony tömegre lő.
Így 1500Km -t tudok megtenni egy tankolással.
Befejezem a mondatodat: legkevesebb 18 óra folyamatos vezetés alatt. Csak hogy az egyhuzamban megengedett vezetés 4,5 óra, a napi max pedig 9 óra. A 800km autópályás hatótáv elegendő a teljes munkanapra, de bármely pihenésnél 30 perc feltöltéssel 550km hatótáv kapható vissza, ami napi két pihenéssel még négykezest is kiszolgál. Ennél viszont jóval többet kell állnia egy szerelvénynek pihenőben.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Hatótáv? 800Km? Egy nemzetközis kamion 3000Km -t megy el egy tankolással. A rakodás közbeni töltés sem kerek. Az autó tankolása a fuvarozó gondja, nem a megrendelőé.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Az egy tankolással elmegy kifejezés irreleváns. Két megállás között nem megy el 400km-nél többet (4,5 óra) a munkaidőre vonatkozó szabályok miatt. A pihenőkben 30 perc alatt 550km visszatöltés a hosszútávú utakon nulla időveszteséget jelent. Rövidtávú bolyongásnál meg sokkal hosszabb a hatótáv. 800km a 40tonnás max terhelésű szerelvény csúcssebességnél mért hatótávja. 1,24kWh/km a pályás fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Bármely pihenésnél? Nem csak annál, ahol töltő is van? Először is képtelenség előre kiszámolni, hogy hol fogok elfogyni. Másodszor, láttál Te már autópályán kamionokat parkolni? A német K-Ny pályákon du. 4 után már kalózparkolás van. Örül az ember, ha valahova be tudja préselni az autót, nemhogy még oszlop mellé tudjon állni. Ha a töltő foglalt, akkor nem tudok a 30 percemben megtankolni. Egyébként nem is biztos, hogy szabadna.
A 42 tonna remek, csakhogy az úthálózat 40 -hez van kitalálva és azt nem lehet egy rendelettel átalakítani. 42 tonnával nem mehetek át egy 40 tonnás súlykorlátozású hídon.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Nem a jövő héten fog elterjedni a villanyos kamionozás, az biztos, de mi startra és szerződésekkel (tőkére és helyszínnel) is készen állunk, hogy teleszórjuk a kamionos pihenőket megawattos töltőkkel, amint minimális igény is jelentkezne. És szabad pihenőidőben tölteni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
"800km a 40tonnás max terhelésű szerelvény csúcssebességnél mért hatótávja"
Állítja Musk. Azért várjuk ki a végét.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
124kWh/100km nem abszurd vállalás. cw: 0.36
evDirect villanyautós töltőhálózat
Jó tudni ezeket a szabályokat. Azért December már nincs olyan távol, meglátjuk mit tud a Tesla Semi.
Én remélem, hogy nagy siker lesz ez a termékük is ( mint az összes többi ).
Oké, de a homlokfelülete meg vagy 10m2.
A súlya meg 40 tonna.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Viszont a v csak 26m/s. És a légellenállás a sebességgel négyzetesen arányos.
F(l) = 1/2 * 1,225 * 10 * 0,36 * 26^2 = 1490 N
F(g) = 40000 * 9,81 * 0,006 = 2350 N
veszteség 15%
ΣF = 3840 * 1,15 = 4420 N
P = 4420 * 26 = 115 kW
Fogyasztás = 100/94 * 100 = 122,3 kWh / 100km
Nulla szélárnyékkal számolva.
Ehhez képest az ígéret 124 kWh. Jó, kell kabinfűtés, berendezések, de minimális szélárnyékkal is már simán hozható.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
40-be bele fog férni. Amcsiban nincs súlyengedmény. Súlyengedményre majd az EU gyártók fognak hajtani. Ők nem tudnak úgy súlyt csökkenteni, mint a Tesla.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Azért van a nagy tank a kamionokon, hogy a tankolási procedúra minél kevesebb időt vegyen igénybe. Már az én fele kapacitásom is szívás, nemhogy naponta, vagy naponta többször. Így is sofőrhiány van, nem kéne még ezt is a sofőrök nyakába akasztani. Erre egyszerűen nincs elég hely. Egy tankolásra váró kamion négy személyautónyi helyet foglal. Van, hogy a 30 percemet a parkoló bejáratánál, vészvillogóval tudom kivenni. Most vegyük hozzá azt a stressz -t, hogy ha nem tudok tölteni, akkor nem tudok továbbmenni. Nem mindegy, hogy ez egy héten egyszer van, vagy minden nap.
És akkor még nem beszéltünk az áramigényről. Hány parkolóban van erre elegendő betáp?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
A gördülési súrlódási együttható aszfalton kábé 0,015, így a gördülési ellenállás sokkal nagyobbra adódik, olyan 5.800 N körül van.
Összes menetellenállás 7.300N körül, ami 26m/s-nál 189,8 KW
Plusz a mechanikai és elektromos hatásfokok, szerintem simán lehet 80%-kal számolni mindent egybevetve. (három motor, nagy akku, sok kerék, sok kerékcsapágy, stb), azaz kábé 237KW kell az akkuból.
Az 100km-en 253KWh. Tehát egy MWh akkuból nem megy el 500 kilométert sem, nemhogy nyolcszázat.
Persze az átlagsebesség alacsonyabb lesz, viszont kell gyorsítani meg lassítani, itt kérdés hogy alakulnak átlagosan a rekuperációs hatásfokok. De ez az 500km nekem sokkal reálisabbnak tűnik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
"Ők nem tudnak úgy súlyt csökkenteni, mint a Tesla"
Aha, persze. A Tesla is úgy tud súlyt csökkenteni, hogy kihagy dolgokat és mindent kórosan alulméretez. Csodát arrafelé sem tudnak tenni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
és akkor még nem számoltál azzal hogy van olyan változó is hogy hőmérséklet... Mondjuk nem vagyok kamionos nem értek hozzá, de hidegben az aksis mókáknál nem épp nőni szokott a hatótáv. Nem tudom, kérdezem
Személyautó gumi esetén. Teherautó gumik jelenti együtthatója 0.006~0.01, a leggazdaságosabbak 0.006-ot tudnak. A hatások jobb lesz, mint 80%. Több csapágy jobb hatásfok, mint kevesebb. A 0.87 abszolút reális érték.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Tessék. 3:10 -ben ideértem a lerakóra. Tizedik vagyok. Itt meglesz a 45 perces pihim és mehetek tovább, teli vezetőidővel. Ha most pluszban meg kéne állnom tölteni, az bukott idő. A napi töltögetés nem működőképes.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Én részben értem amiket mondasz, de másrészt olyan dolgokat hozol fel amik alapvetően infrastruktúrális kérdések. Nyilván amíg az infrastruktúra nincs átalakítva, addig ez nem (mindenkinek) alternatíva. De ha 150 évvel ezelőtt azt mondták volna, hogy az autózás nem reális, mert mindenhova benzinkút kell, meg aszfaltutakat kell kiépíteni, akkor most lovaskocsit hajtanál, nem kamiont vezetnél.
Évek óta EU -s terv, hogy növelni kell a kamionos parkolóhelyek számát. Nem tudom, hogy hol épülnek ezek, de amerre én járok, arra biztosan nem. Ecccerű aszfalt placcokról beszélünk (bár zuhanyzós, Wifis parkolókat is emlegetnek). Ha még ez sem megy, akkor hol, hogyan lenne töltő infrastruktúra?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Nem csak infrastruktúra kérdése.
Tessék kicsit körülnézni, itt vagyunk egy szééép nagy energiaválság küszöbén, ha nem tűnt volna fel.
Ki lehet építeni mindent is, de ha nem lesz energia akkor aztán sokra megy vele mindenki.
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
dízel olaj = energia, ha esetleg valaki nem tudná. Villamos energia könnyebben megoldható, mint a kőolaj.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Mit nem mondasz, de most épp a villamos energia is hiánycikk lesz lassan pár országban, de ne is zavarjon.
Ezt majd mondd el az északi népeknek is, amikor lekapcsolják náluk télen az áramot.
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
Igen, mond ezt a németeknek is ahol az észak-dél irányú távvezetéket nem tudják megépiteni egy évtizede.Most ahol állok kb. 60 kamionnak van hely hivatalosan.Itt állunk kb 90-en.Ebből 12-en a személyautós részen.Ha ezt összeadod az minimum 70 MW és akkor ahol nincs töltő azokkal mi van? Hová tennék a töltőoszlopokat?Megnézném amikor valamelyik barom elsodor egy ilyet a pótkocsi végével.Lenne tűzijáték rendesen.A 800 volt egyenáram az már nem játék.Ez jelenleg még a sci fi világa.Tudom csak a kifogásokat keresem, mert minden megoldható csak akarni kell,hiszen a villany is csak ugy a konnektorban van.
[ Szerkesztve ]
Eljön az idő, amikor ez így lesz. <10 év. Nekünk rendelkezésre állnak a területek, a technológia, a forrás, és az akarat is, hogy megoldjuk az ilyen jellegű problémákat a jelenlegi hálózat terhelése nélkül. Ezt bízd ránk, ezért létezünk.
Megnézném amikor valamelyik barom elsodor egy ilyet a pótkocsi végével.
Kisebb, mintha egy üzemanyagtöltőt sodor el egy pótkocsi végével. Mindennapos eset.
A 800 volt egyenáram az már nem játék.
Valóban nem az. Ha csak játék volna, nem érdekelne senkit. Ez üzleti szolgáltatás.
Igen, mond ezt a németeknek is ahol az észak-dél irányú távvezetéket nem tudják megépiteni egy évtizede.
Az áramszolgáltató mindenütt idióta, évtizedek óta. Nem szabad rájuk támaszkodni, mert az azonnali halál.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Szerencse, hogy csak kicsit hangzott nagyképűen amit írtál.
Szóval kevesebb, mint 10 év múlva itt a Kánaán villamos energia szempontjából.
Jó tudni.
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
Látom önbizalomban nincs hiány,tisztára mint itt a németeknél.Akkor van a gond itt is csak amikor szembe jön a valóság.Ennyi erővel azt is mondhatom 10 év múlva már nem lesznek kamionok sem,mert otthoni replikátorral csináljuk a dolgokat és csak a terveket kell letölteni a neten
Milyen területek? Az összes jelenlegi és jövőbeni kamioparkolóhoz van még párezer négyzetmétered? Sztem Te lennél a világ leggazdagabb embere.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ahogy 10 éve el se tudtad volna képelni, hogy villanyautók millióit adják el évente, most nem tudod ezt elképzelni kamionokra. De a világ a ti jóváhagyásotok nélkül is megy arra, amerre akar. ¯\_(ツ)_/¯
#35 Somatom
Amúgy igen. Sok hektár országszerte. Célirányosan. Nem csak saját, hanem az érdekelt befektetői csoporté.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Èszakon a tengerpartokon lehetne áramot termelni itt délen lószar sincs mert az atomerőműveket bezárták.Hogy jön ide az áram,majd a postás kihozza? Most trollkodunk vagy komolyan beszégetünk?A nagyfeszültségű egyenáramnak pedig több tiszteletet ha lehet.
Legyen igazad ,addigra már nyugdíjas leszek és majd szurkolok neked
Hogy jön ide az áram,majd a postás kihozza? Most trollkodunk vagy komolyan beszégetünk?
Teljesen komolyan beszélünk. Hülyeségeket minek. Nem kell ám ennyire f.sni a hálózati problémáktól. Ha érint a villanyautózás, jövő év második felében úgyis megtudod a részleteket.
A nagyfeszültségű egyenáramnak pedig több tiszteletet ha lehet.
Én nagyfeszültségű egyenárammal dolgozok villanytöltők és akkumulátoros tárolók ügyén. Nekem nem kell bemutatni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Országszerte? Az mit segít egy nemzetközis kamion töltésén?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Mindenhol lesznek hasonló projektek. Ahogy a villanyautó töltés is megoldott lett, ugyanúgy ez is megoldott lesz.
evDirect villanyautós töltőhálózat
A személy villanyautók túlnyomó többsége minden nap hazamegy, illetve ugyanazon az útvonalon közlekedik. Nagyon kevés megy többszáz Km -es távolságokat. Tehet kis kerülőket és bármikor vezethető. Egy kamion teljesen más tészta. Itt még az is gond, ha nem tudok a töltőn éjszakázni. Ha odébb kell gurulnom töltés után, akkor bukó a töltőn töltött idő.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Még lesz oldva, hogy ne kelljen ön gurulni, természetesen
evDirect villanyautós töltőhálózat
Azért minden egyes parkoló kamion mellé lerakni egy olyan töltőt ami képes 8 óra alatt 1MWh-t betölteni az nem egy triviális feladat. Azért az nem a lámpaoszlopba épített köztéri töltő kategória.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Ezért azok a cégek kezdik a felhasználást, akiknek naponta fix útvonaluk van a gyár, és a logisztikai hub (vagy a logisztikai hub, és az üzlet) között. Hozzánk napi 2-3 kamion érkezik a központi raktárból, ezek semmi mást nem csinálnak, mint a két helyszín között ingáznak. És mi egy viszonylag kis áruház vagyunk. Ha ezt a 2-3 fuvart ki lehet váltani elektromossal, annak már van értelme. Amúgy pont Frankfurttól (a reptértől) délre, az A5-ön van a tesztpályája a 'troli' kamionoknak, kiépített felsővezetékkel, amin az áramszedős cuccok mennek. Nyilván perverz dolog, meg nem mindenhol kivitelezhető, de annyit megért nekik, hogy eljátszanak vele. Ha csak a logisztikai központok, meg a reptér között már megoldható, miért ne? Tudom, csinálhatnák elektromos vonattal is, de egy vágányt kiépíteni minden egyes raktárig, vs egy felső vezetéket, amíg el tud jutni egy hibrid vontató, az is más költség.
Shadowbull: Ahol fel van rá készítve a rendszer, hogy a műszak végén néhány tucat elektromos targoncát rá kell dugni a hálózatra, ott ezt is megoldják.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
kábel kérdése, nem töltő kérdése. 2022-ben már teljesen standard megoldás a külön teljesítmény modul, és hozzá sokkal több töltőkábel és fej. A Superchargerek is így működnek, de ezen kívül még tucatnyi nagyobb rendszer is.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Oké, ehhez te értesz, én meg nem. Ha azt mondod így van akkor elfogadom.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Ezzel kezdtem. Hogy csak speciális fuvarfeladatokra alkalmasak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
2021-ben speciális feladatokra voltak alkalmasak (Norvégia már akkor tele volt villanykamionokkal). 2022-ben is. 2023-ban is. 2024-ben már lesz, aki általános célja is használja. 2025-ben kicsit több. 26-ban meg több, és így tovább. 2032-ben pedig mindennapos dolog lesz.
evDirect villanyautós töltőhálózat