"Ez az egész túl utópisztikus."
Az, de le is írtam. De nagyon sokféle koncepció szokott cirkulálni, hogy egyes új technológiák miként épülhetnek majd be a mindennapjainkba, ez is egy volt a sok közül, mikor az elektromos autók terjedni kezdtek a piacon. Az autómegosztó szolgáltatások (MOL Limo, ShareNow, stb) is elég utópisztikusnak hatottak volna pár éve, ma meg már itt vannak, ezek is segítenek csökkenteni az autószámot a városban (egyelőre csak kis mértékben, kelleni fog az önvezetés a hálózat tényleg hatékony működtetéséhez).
"Na meg hát milyen országról beszélünk? Magyarországról?"
Nem, ilyen szempontból Magyarország nem trend-teremtő, hanem trend-követő. Sőt igazából Európa is önmagában túl kicsi piac az ilyesminek a meghonosítására, eleve az autógyárak is már csak másodlagos/harmadlagos piacként néznek a kontinensre.
"Itt a legegyszerűbb és legjobb az lenne, ha kerékpározást valóban elősegítenék.Nem erőltetnék hülyén, hanem vonzóvá tennék."
Ahhoz autóforgalomtól többé-kevésbé leválasztott kerékpáros útvonalak kellenek, amik átszövik a várost. Csak ugye ezt az autóforgalom kárára lehet leginkább megtenni és ezt a konfliktust még olyan polgármesterek sem akarják felvállalni, akik kifejezetten egy ilyen programmal lettek megválasztva. A bringatolvajok kérdése pedig rendészeti, közbiztonsági kérdés.