Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
félisten

hmm, amd-nek enyhe hátránya lesz az ARM piacon? :U

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#2) ityam


ityam
senior tag

"azonban kétségtelen, hogy az ARM a natívan x86-ra, illetve AMD64-re fordított programok futtatására képtelen,"
Most nem teljesen világos. DX11 Tegra tudja futtatni a PCs játékokat vagy sem? Illetve a többi PCs windowsra írt programot?
ha nem akkor nem sok értelme van hogy megy win8 on az ARM

(#3) kcsa válasza ityam (#2) üzenetére


kcsa
veterán

Szerintem teljesen világosan van leírva hogy "KÉPTELEN" tehát nem tudja futtatni. Erről már elég régóta szó van, hogy ebből gondok lesznek, mert vérpistikék azt hiszik hogy minden futni fog mindenhol...

(#4) rankesz válasza kcsa (#3) üzenetére


rankesz
veterán

NEm vagyok vérpisti, viszont nem igen foglalkoztam eddig a témával, és én is azt hittem hogy fut rajta minden... bár így elolvasva már logikus hogy miért nem...

(#5) atti_2010


atti_2010
nagyúr

Az egész ARM-nak nagyobb a füstje mint a lángja, ugyanott fog elbukni mint a Linux.

1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.

(#6) Abu85 válasza ityam (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ha az adott DX11-es játékot újrafordítják ARMv7 architektúrára, akkor tudja futtatni. Az aktuális állapotban (x86 vagy AMD 64 natív kód mellett) viszont nem.

Ez az újrafordítás egy olyan programban, amit jól "strukturáltan" megírtak nem jelent túlzott problémát. Akár patch szintjén támogatható lehet az ARM. Lesz egy új futtatható állomány. Kb. úgy ahogy a DX9 és DX11-nél, hogy a játékban általában két exe van. ARM mellett négy lesz, mert mindkét exének lesz egy ARM-ra fordított verziója.

Gyakorlatilag az ARM portolás kvázi olyan szintű, mint az x86-os program AMD64-re való portolása. Szükségesek a programkódban a változtatások (programfüggő, hogy mennyi), de abszolút megoldható.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#7) ityam válasza Abu85 (#6) üzenetére


ityam
senior tag

pont abban reménykedtem hogy régebbi játékok elmennek rajta mert azért nem várok el olyan sebességet egy tegrától hogy crísiselni lehessen vele. De régebbi gamékhoz jó lett volna. de ahhoz meg senki nem fog ARM patchot csinálni valszeg :(

(#8) Mr.Csizmás válasza ityam (#7) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

nekem egy kicsit idegen dolog lenne elképzelni a tegrát, mint gaming platform :D

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#9) kcsa válasza rankesz (#4) üzenetére


kcsa
veterán

nem épp rád gondoltam vérpistiséggel sorry ha így értetted :) :R

(#10) zsigus


zsigus
őstag

Egyelőre sztem az ARM-os "PC-k" maximum HTPC célra, vagy egy "általános célú netezős/filmzézős" gépnek lehetnek jók, a programkompatibilitási problémák miatt. Viszont annak nagyon jók lehetnek (főleg a Tegrák), ha nem szállnak el az árazással. Még ha nem is a nemrég emlegetett 25 dolláros áron lesznek kaphatóak ezek az ARM SoC-ok, de sztem jóval az x86-os CPU-k alá kell lőniük az árat (de persze ez a teljesítménytől is függ majd), hogy komolyabban veszélyeztessék a PC-s konkurenciát, és jobban elterjedjen az architektúra a piacon.

Az XBMC remélem teljes értékűen elkészül ARM-ra is (ami nem nehéz, mert pl. iOS-ra már van), és akkor nem lesz luxuscikk a HTPC. :)

Abu:

Ez nem rossz, csak az a baj, hogy a régebbi játékokat nem fogják már fordítani, az újakhoz pedig nem elég a teljesítmény (sztem). Viszont az újabb mini játékok talán el fognak menni rajtuk, mondjuk a Trine 2 és hasonlók.

[ Szerkesztve ]

(#11) Móci válasza atti_2010 (#5) üzenetére


Móci
addikt

Én azért bízom benne, hogy nem lesz kudarc. Ha lesz bőségesen program az ARM-os Windows-hoz, akkor nem hiszem, hogy buknának vele. Ellenkező esetben szerintem is bukta.
No meg majd az árat is jól kell belőni, hogy egy jó alternatíva legyen, ne csak valami drága csoda.

"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."

(#12) MZperX75


MZperX75
addikt

Megoldás mindenre van,jó drivereket készít az Nvidia,itt sem lesz mit szégyenkezniük!
Apropó ez jut az eszembe róla!

C-64! :DDD
és még ez is

[ Szerkesztve ]

(#13) Abu85 válasza ityam (#7) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ha nyílt az adott játék forráskódja, akkor unofficial patchel is átrakható ARM-ra. Pl.: Quake 3. Nem kötelező itt a fejlesztőknek dolgozni. Vannak nagyon lelkes emberkék, akik a forráskód ismeretében átportolják.
A másik dolog, hogy az integrálás a jövő, ez már kétségtelen, vagyis az NVIDIA számára szükségszerű, hogy annyi program portolása legyen meg az ARM architektúrára, amennyit csak el tudnak viselni a saját programozóik. A fejlesztők akár az ARM-os vállalatoknak is átadhatják a portolási munkálatokat, ami szintén unofficial patchet jelent, de menni fog. Szimplán a forráskódot kell odaadni a vállalatoknak, és azzal már sínen van a dolog. Két-három hónap alatt teszteléssel együtt hozható egy aránylag jó minőségű port.

A Crysis 2 valszeg nem lesz akkora probléma. Azért az a 2 milla szerintem nem csak a gépigény egekbe tolására ment, hanem a hosszabb távú tervekben az NVIDIA biztos ARM portban gondolkodik. Az eléggé világos, hogy az EA leállította a játék támogatását PC-n, de ettől az NV még megkaphatja a forráskódot, és unofficial patchelhet.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#14) atti_2010 válasza Móci (#11) üzenetére


atti_2010
nagyúr

Én is remélem hogy összejön valami de ez még nagyon távoli, és még mindig kérdés hogy ha felnő a mostani procik szintjére akkor még mindig keveset fog fogyasztani? mert ha nem akkor ez csak egy felesleges "nyűg a szoftveresek nyakán".

1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.

(#15) DMG válasza ityam (#7) üzenetére


DMG
senior tag

Azokhoz meg lesz BOx86 (na eredeti az elnevezésem?), mint a dosbox, ha úgy tetszik.

Amit ma megtehetsz, azt tegnap kellett volna.

(#16) Abu85 válasza atti_2010 (#14) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Azt bele kell kalkulálni az ARM-ba, hogy egy Cortex-A15-ös mag a szilícium szintjén pici. Alig nagyobb, mint egy Bobcat mag, ha a gyorsítótárat és a koherenciát biztosító vezérlést nem számítjuk, akkor kisebb (persze ezt számítani kell szóval ... de nem is ez a lényeg). A Tegra 4-ben simán jöhetnek a 8 magos verziók is, mert a Cortex-A15 képes erre. MPCore tömbbe négy mag rakható, és az AMBA 4 ACE illetve a CCI-400 két tömb között tökéletesen biztosítja a koherenciát. Az NV még I/O koherenciát is használhat, ha az IGP-jük MMU-400 kompatibilis. A Project Denverrel biztos átdolgozzák az ARM koherencia protokolljait, de addig is érdemes használni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17) Móci válasza atti_2010 (#14) üzenetére


Móci
addikt

Én arra tippelek, hogy sosem lesz olyan erős, mint egy aktuális csúcsproci. Sőt, jó, ha a középkategória aljáig feltornássza magát. Szerintem felesleges is lenne ilyen teljesítményre kihegyezni ezeket a procikat, mert akkor valóban csak nyűggé válna, ahogy írtad.
Én inkább az átlagfelhasználónak tudom elképzelni. A kisebb példányokat netezésre, filmnézésre, a nagyobbakat (ha lesznek) apróbb munkákra, esetleg minimális játékra, ha lesz rá kiadva.

"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."

(#18) V.Dave


V.Dave
senior tag

Inkább a Synergy-re koncentrálnának már végre, ha már egyszer fél éve beígérték...

Xiaomi mi 8 6/128

(#19) dabadab válasza Abu85 (#13) üzenetére


dabadab
titán

Valoszinuleg a "portolas" a legtobb esetben abbol fog allni, hogy Visual Studioban beallitjak, hogy ARM-ra forditsa le a programot.

DRM is theft

(#20) dabadab válasza atti_2010 (#5) üzenetére


dabadab
titán

rotfl :DDD
Eleg sokan szeretnenek ugy "elbukni", mint a Linux meg mint az ARM :)

DRM is theft

(#21) aDamker


aDamker
aktív tag

Uhh en mar varom azt a pillanatot, amikor a hazaerve a telefonom erzekeli a wireless monitort, billentyuzetet, egeret, es automatikusan atvalt a windows 8 desktop uzemmodba, hogy aztan ott folytassam a munkat, szorakozast, ahol a metron abbahagytam :)
Mikor lesz mar az hogy a telefonom lesz egyben a szemelyi szamitogepem, amire minden eszkoz wireless csatlakozik? Erre vagyom mar. :U

(#22) leviske válasza Mr.Csizmás (#1) üzenetére


leviske
veterán

Ha könnyű portolni a programokat, akkor feltételezem, hogy a X86-ban szerzett tapasztalatokat is könnyen lehet hasznosítani. Szóval, ha úgy dönt az AMD? vagy az Intel, hogy tényleg nincs más út az ARM-en kívül, akkor szerintem nem lesznek hátrányban az nVIDIA-hoz képest.

MÁS: Azonos méretű szilíciumlapka mellett egy X86-64 vagy egy ARM mag tud nagyobb teljesítményt nyújtani? Melyik a skálázhatóbb?

És ha a teljesítménybérlős cloud-ot kivesszük a pakliból, akkor melyiknek áll inkább a zászló a jövőben?

(#23) dabadab válasza leviske (#22) üzenetére


dabadab
titán

"Ha könnyű portolni a programokat, akkor feltételezem, hogy a X86-ban szerzett tapasztalatokat is könnyen lehet hasznosítani."

A kettonek kb. nulla koze van egymashoz. A programokat azert konnyu portolni, mert magas szintu nyelveken irodtak, igy szinte egyaltalan nem csinalnak bennuk olyan dolgokat, ahol kiutkozhetnenek az architekturalis kulonbsegek, igy az egesz architekturaval valo szoszmotolest ra lehet bizni a forditoprogramra.

Ettol meg tok mas filozofia es mernoki szempontok alapjan keszulnek az x86 meg az ARM CPU-k.

szerk: fajlagos fogyasztas teren most talan vmelyik i7 a bajnok, de abbol meg nem lehet igazan kis abszolut fogyasztasu darabot csinal.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#24) rankesz válasza Abu85 (#16) üzenetére


rankesz
veterán

:F :Y :D

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.