mondjuk az e-napló, meg e-órarendben jelenleg az sem megoldott, hogy felkerüljenek dolgozatok időpontjai. persze, a gyerek beírogatja vagy nem a mindenféle füzetbe, aztán vagy ott van, vagy nem.
hogy nyitnának pl. egy google közös kalendárt? na, azt legkevésbé, meg hogy ott is írogasson? írja le a gyerek... 8 évesen pl.
az meg annyira tipikus elavult netes kocka, hogy igenis az iskola biztosítson felületet mindehhez, mint a cégeknél (aha, mert ugye erre lesz pénz? ti melyik országban és mikor éltek?)
esetleg a tanár írjon körímélt... vicces.
ehelyett az van, hogy fészen pl. 11 éveseknek osztály fészbúk csoport, gyerekekkel-tanárokkal-szülőkkel közösen.
beírod, hogy ki tudná lefényképezni hiányzás esetén a napi anyagot, mit vettek, mikor miből lesz számonkérés, és a dolog megoldódik. meg most tényleg, influenzás gyerekhez másik gyereket küldeni?
meg úgy elképzelem, hogy a gyerekek email írogatnak majd egymásnak, vagy épp a tanár küldözget köríméleket, sms-eket egymást között, pénzért...
sírjuk vissza rögtön a telefonhírmondót meg a szikratávírót is. esetleg a füstjeleket. instant üzenetküldés van jelenleg már.
facebook nélkül is lehet, meg ezzel együtt is digitális analfabétákat, meg nomádokat nevelni, sőt, jelenleg ezt is teszik...
nem ezt a felületet kellene pro és kontra számonkérni szülőktől, iskolától, tanároktól, meg leszabályozni, hogy ki milyen csatornán kommunikálhat és mivel... ez abszurd. hanem hogy mit és hogyan lehet és kell beleilleszteni és mikortól a digitális világunkból.
olyan szinten elmaradott, ellenben legalább túlkompenzáló az oktatási rendszer, hogy nem a face-től, messengertől kellene félni...
gyerekek, ma az őszibarackfáról fogunk tanulni. tankönyvi sematikus rajz, ilyen színű a kérge, meg hogy a meszes mittoménmilyen talajt kedvelik, és mikor kell metszeni... ötödikben, 11 éves gyerekeknek???? agyam eldobtam múlt héten emiatt...
jahogy google keresés? nézd, van rajta képkeresés, kattintasz rá és látod, hogy mennyi kép, milyen a termése? tesója a sárgabarack, ettél már lekvárban, ugye. na, látod, mit készítenek belőle, hol termelik, hogy néz ki egy gyümölcsös... miből alakult ki, jó rég óta képezi az étrendet. ááh, minek, meszes talaj meg mikor metszik... az fontos és számonkérendő a 11 éves csírától. meg persze róma bukása évszámra pontosan. és fontos, hogy a határ limes-nek legyen megemlítve abban a tetves tankönyvben és számonkérésben. ez is fontosch.
wikipédia? esetleg felsőben házi dolgozat megírása alternatív forrásokból... az internet mint olyan??? na, ilyet eddig még csak waldorfban láttam.
tanulják számteken a gyerekek hogy periféria (a gyerek már meg sem kérdezi, ez milyen szó, csak magoltatják vele) meg egér, meg számítógép részei, merevlemez, billentyűzet, numerikus rész (gyerek magoltatva, úgy hízik a baromfi), egér, 10+ éves képekkel, miközben otthon röhögve nézik a jutyúbot meg tolják adott esetben a játékot.
mik vannak helyette még, porosodó etáblák?
ha nincs messenger, facebook, lesz helyette más. megsúgom, jó darabig nem lesz.
[ Szerkesztve ]