Érdekes cikk, és köszönöm a nosztalgiát!
Azért 1-2 dolgot hozzáfűznék:
Akkoriban szerintem csak és kizárólag a Voodoo kártyákkal lehetett 3D-ben játszani. Hiába volt valamilyen szintű 3D támogatás a többi kártyában, a számolási teljesítményük igen halovány volt a valós játékok alatt. Voodoo1 volt ugye az első igazi 3D gyorsító mely már használható lett volna, de akkoriban kevés játék támogatta. Mire kijött több játék, addigra megjelent a Voodoo2 is. Nekem ilyen volt az 1. gyorsító kártyám egy AMD K5 133MHz-es gépben 64MB ram mellett egy CMC Orbit 3D Voodoo 2 (12MB EDO-RAM) nevezetű kártya.
Az egyik barátomnak szintén 64MB rammal, és Celeron 333MHz-s géppel szoftver renderelés alatt pocsék képminőséggel is sokszor lassabban futottak a játékok, mint nekem gyönyörű képpel. Mindig irigykedett szegény, pedig a CPU-ja sokkal erősebb volt a gépében.
Az új szintetikus tesztek természetesen kedveztek az újabb kártyáknak, de a játékok alatt ez soha nem jött ki. A Voodoo2-t soha nem cseréltem volna el Savage4-re vagy bármelyik másikra. A Glide/Direct3D/OpenGL támogatás egyenesen a legjobb kártyává tette a Voodookat kompatibilitás szempontjából is. Később persze a Voodoo3-nak nagy ellenfele lett a TNT2, de az már egy másik téma.