Tisztelt felhasználók,
nemrég regisztráltam mert ahogy bátyámtól hallottam, az internetszolgáltatómmal ellentétben itt hátha tudok olyan emberrel beszélni aki ért is a témához.
A problémám:
Lassan tíz éve használok telekomos internetet dél-pesten, a legközelebbi csomóponttól majdnem maximális távolságra vagyok, így érhetően lassú mint az öreganyám, de legalább stabil volt, miután a környékbeli erdős területen kilopták a rézkábeleket jelentkeztek hibák, a szolgáltató kénytelen volt még 5 megabitről is lejjebb venni ( tiszta Afrika) de legalább stabilizálódott a kapcsolat.
Január eleje óta viszont kiújult a problémám, ami röviden: CRC és FEC minden mennyiségben, és menetrendszerű vonal szakadások csúcsidőben. De még a sávszélességet is mértem 1 megabit alatt
Ha jól emlékszem az interleave és egyéb értékeket láttam ennél magasabban is. Ha az interleave 300 felett van legalább stabil, ha visszaveszi a szolgáltató akkor pár perc múlva szakad is a vonal. Az első hülye kérdésem az lenne: a telekomnál nincs rá lehetőség hogy megkérjem őket hogy manuálisan állítsák magasabbra amíg kitalálják hogy minek van baja?
Több külföldi fórumbejegyzést is láttam ahol azt írták hogy csak felhívták a szolgáltatót és átállították, nekem 20 telefon után se sikerült olyan "hozzáértő" munkatárssal beszélnem aki tudná mi az az interleave.
Külföldi ismerősöm javasolta hogy állítsak át bizonyos értékeket a modemen (pl.: MTU) , viszont a
webes felületen szinte semmilyen beállításhoz nem férek hozzá, lehet e esetleg szoftvert frissíteni a modemen? Vagy külső programmal elérni a beállításait?
Már lassan minden kábelt kicseréltek a helyi csomóponttól idáig, viszont ha a probléma csúcsidőben jelentkezik a leggyakrabban, az nem azt jelentené hogy a gerinc hálózat túlterhelt vagy hibás?
A modem soha nem mér feltöltési hibát (ennek ellenére az interleavet és társait ott is feljebb teszik, isten tudja miért). Létezhet hogy a modem téved? Ha a hibák a kábelre beszűrődő zaj miatt keletkeznek, a kimenő részen miért nem jelentkezik a hiba?
CRC/FEC hibákat mértek a házam előtti elosztónál is, viszont azóta ötven kábelt cserélhettek és még mindig nem tudni minek van baja, tudok e bármit tenni hogy kiderítsem hogy lakáson belül (is) lenne a hiba?
A technikusok többnyire délelőtt / koradélután dolgoznak, és mindegy hogy hányszor kérem az ügyfélszolgálatot hogy ne zárják be a hiba jegyemet, ennek ellenére már tízszer megtették, és mindig új hibajegyet nyitnak.
A szerződésem szerint egy hónapja nem javított hiba után mondhatom fel kötbér nélkül.
Ha lassan feladom és szolgáltatót váltok, számíthatok arra hogy belém kötnek?
Elnézést a hosszú bejegyzésért, de a telekom 10 munkatársa 30 nap alatt se tudta kitalálni hogy minek lehet baja, próbáltam minden körülményt leírni ami segíthet beazonosítani a problémát.
Köszönettel:
N.M
[ Szerkesztve ]