Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Ez valami átvágás?
SHELL ULTRA ECT C3 5W-30 4L
SHELL 5W-30 HELIX ULTRA ECT C3 4L
Ugyanaz az olaj csak olcsóbb?
Shell olajoknál olyan katyvasz van, hogy soha nem tudod meg mit fogsz kapni.
Nagyon gyakran cserélik a specifikációkat, címkéket. Ráadásul a neten 5-6 éves dokumentumok vannak fent, amiknek semmi köze a boltban lévő olajokhoz.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz zeus_2k14 #5565 üzenetére
Castrol Edge Titanium FST 5w-30 LL biztos jó, nem lesz vékony melegen sem, mert Porsche C30-as ajánlással is rendelkezik (viszkozitási index 173). Porsche C30-as szabvány benzines, de nem hiszem, hogy nagyobb terhelés érné a motort, mint egy Porsche-ban.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz moddingR #5603 üzenetére
C3 és a 505.01 között az a különbség, hogy a C3-nál a TBN 6-nál nagyobb legyen, 505.01-nél a TBN 7-8 között kell lennie. Plusz 505.1 előírja az 5W-X viszkozítást.
Tehát ha a C3-as olajnak a TBN 7 és 8 között van, és 5W-vel kezdődik, akkor teljes mértékben megfelel az 505.01-es szabványnak.
De olyan ősrégi szabvány az 505.01-es, hogy nyugodtan használhatsz bármilyen C3-as olajat, sokkal szigorúbb előírásokat teljesít, mint 505.01-es.
-C3 nagyobb katalizátor védelmet ír elő, mint az 505.01-es.
-HTSH megegyezik.
-Párolgási veszteség megegyezik.
-C3-nál még van további megkötések, ami az 505.01-esnél nincs.
-505.01 még az 5W hideg oldalt írja elő, ami C3-nál nincs előírva. De ezt könnyen tudod ellenőrizni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Gondolom olyan olajat rakott bele, ami nem az autóhoz való.
Nem hiszem, hogy ez Mannol olajjal volt a gond, inkább az abszolút hozzá nem értés.
Az autószerelők legnagyobb része sincs tisztába a megfelelő olajjal, akkor nincs mit csodálkozni.
Ha a viszkozitást eltalálnák, már tűrhető lenne a helyzet, de még a viszkozitást sem tudják, nemhogy a többi követelményt."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
-
nagyúr
purflux olajszűrőről mi a véleményetek
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
A gyári alkatrészek nem véletlenül rohadt drágák.
Nem az extraprofit a négyzeten miatt kerül sokba, hanem eszméletlenül szőrözős minőségellenőrzés miatt. Hibás alkatrész miatt egy autógyár nagy presztízsveszteséget szenvedne, ezért a beszállítóknak, nagyon magas minőséget ír elő. Nem megfelelőnek ítélt darab miatt, az egész raklapot visszaküldik, és még vastagon megkötbérezik.
Egy beszállító minőség ellenőrei, előre kiválogatják, hogy mi megy a megrendelőnek, mi a boltokba és mi lesz selejt.
Viszont a beszállító vezetősége, megköveteli a napi jó darabszámot és a sok selejt miatt a minőségellenőröket veszik elő, hogy mért selejteznek annyit.
Így a minőségellenőrök a legjobbakat a gyárnak küldi, és csak a vállalhatatlanul szarokat selejtezi, a többi megy a boltokba.
Ez nem csak a szűrőknél van, hanem szinte minden termékkel.
Majd gondolj erre, amikor nagy kiszerelésű mosóporokat akcióznak vagy valamihez sokkal olcsóbban jutsz hozzá."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Ha ilyen egyszerű lenne. Szinte minden fillérekbe kerülne és gépesítve lenne.
Egy gép csak akkor dolgozik rendesen, ha folyamatosan ellenőrizve és beállítva van.
A gyártósor folyamatosan kopik, folyamatosan más-más alkatrészek mennek tönkre vagy állítódnak el rajta. Stb..."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #5890 üzenetére
A szűrő és az olaj a motor legfontosabb alkatrészei.
Ezek védik a többi alkatrészt.
Mann-Filter és Filtron nem ugyanaz, a Mann magas minőségű, a Flitron pedig olcsó (volt)."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
-
nagyúr
Leírtuk, az autógyári követelmények nagyon magasak.
A szűrőanyag szakítószilárdsága, homogenitása, hatékonysága, a szelep nyitási nyomása, a gumitömítések összetétel, ellenállóképessége és minden egyéb paraméterre szigorú határértékeket követelnek meg.
Ezeket otthon ellenőrizni sem tudod.
Gyengébb szűrőanyag, rosszabb visszacsapó és bypass szelep, silányabb tömítés meg megannyi költséghatékonysági lehetőség, amit otthon ellenőrizni sem tudsz. És ez csak egy olajszűrő."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
nagyúr
válasz zsolti1 #5920 üzenetére
Ha üzem meleg a motor, akkor ez teljesen rendben van.
5K fordulat nem gond, csak nagyon rövid ideig legyen a piros sávban a fordulatszámmérő mutatója, az is csak indokolt esetben.
A nagy fordulat a legtöbb kenési hely számára előnyös.
A nyomaték öl, nem a fordulat."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #6020 üzenetére
GM small gasoline engine > Dexos1 gen2
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Méregzöldnek kell lennie. Akkor is ha nem az.
Régen az olaj 5k kilométert bírt, amikor a gyártóknak megbízhatóságot kellett sugározniuk magukról, most hogy olajadalékokat bele, már 6× annyit bír?
Kétlem.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
3 liter olaj töltettel minimum 6-8 ezer után cserélni kell az olajat.
Elfogadom a 15 ezres olajcsere periódust is, de akkor legyen 6-7 liter olaj a motorban.
30 ezres csereperiódus csak szélsőséges felhasználás mellett életképes."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz MC Pite #6078 üzenetére
Ez pont semmire nem jó, a cikkben csak feltételezések vannak. Nem lehet tudni, hogyan használták az autót, és a cédula felrakása után volt-e olajcsere. Lehet csak azért hagyta fent a tulaj, hogy tudja milyen olajat tegyen bele, mert náluk drága a csere. Közben meg évente/ 2 évente cserélte.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz TommyY2 #6166 üzenetére
5W-30-ból (0w30)
Desox Gen1 vagy API SN RC
Ezek csak benzinesekbe jók, amiknek a minimum HTSH értéke 2,9
Európában C2-ből PSA B71 2312 minősítésű olaj jó bele.A 0W-20 olaj HTSH értéke 2,6, ebben az esetben Enos Sustina 0w-20 aminek a viszkozitás indexe 227 (brutálisan nagy) , így melegen sem vékonyodik el.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz TommyY2 #6168 üzenetére
Mivel teljesítik a minimum értéket, ezért elviekben megfelelő lehetne.
De én inkább olyat választanék ami nem erőlteti a vastagabb olajat.
Ez a vastagabb olajat beletöltök elv vezetett a Prince és Toyota 1.3-as motorok halálához (meg a hosszú csereperiódus).
A csapágyvédelemben jobbak, de a gyűrűk letapadhatnak, ezért is akart a márkaszerviz 0w-20-as olajat beletölteni.
Általában 10 ezrenként olajcsere, vagy csak városi üzem esetén, ez lemehet 7500-ra is."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz TommyY2 #6175 üzenetére
HTSH 150°C-on a dinamikus nyírásstabilitást mutatja.
Azért mérik az olaj dinamikus viszkozitását ilyen körülmények között is, mert ez jól szimulálja az olaj viselkedését nagy terhelésnek kitett tengelycsapágyak esetében.
A viszkozitási szám a 40°C-os és 100°C-os vastagsági osztályt határozza meg.
Ezek az osztályok nagyon tág határok között mozognak.
Tehát 30-as olajból vannak vastagok és vékonyak.
kb a 5W40-es olajoknak van HTSH 3,5-3,6 értékük.
A vékonyabb 30-as olajok jellemzően 2,9-3,0-ás HTHS értékkel bírnak. Ilyenek a 0w-30-as olajok és egyes 5w30-asok.
A dízelekbe a vastagabbat rakják, mert nagyobb a nyomatékuk és jobban terhelik a csapágyakat, a vékonyabbakat pedig az átlagos benzines személyautókba.
Az utóbbi évtizedekben Európában a dízelek felülreprezentáltak lettek a személyautókban, ezért az EU-s olajszabványok és olajgyártás is inkább a dízelfelhasználásra lett kiélezve.
Így maradt el az A2-es olajminősítés is, mert szinte voltak új benzines motorok fejlesztve.
Prince motort kivéve, mert az megcsinálták, csak soha nem került bele jó olaj. 2017-re sikerült PSA B71 2312-es olajszabvánnyal európában ezt megugrani.
Míg Japánban és Amerikában az olajszabványok ezt a fejlődést követték, de a GM már 2013-ban, még szigorúbb Dexos1 Gen2 szabványt követelt meg a motorjainak. Igaz ezeket csak benzines motorba lehet tölteni.
(Európában ez az GM/Opel Dexos1 Gen2)"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz szimi57 #6190 üzenetére
ACEA tök jó rendszer lenne, ha feltüntetnék például, hogy melyik verziójú C2-es szabványnak felel meg az olaj amit a kezedben tartasz.
C2-04 (2004) és a C2-16 (2016) között közel egy nagyságrendnyi minőség különbség van, de az olajon meg csak annyi szerepel, hogy C2. Így nem tudod melyik C2 szabványról van szó, mert ezt csak a legritkább esetben tüntetik fel a csomagoláson."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz szimi57 #6192 üzenetére
Nem, max előkutatod, hogy az a termék mikor került először forgalomba.
Például ha 2013-ban kezdték el a gyártását, akkor a 2012-es minősítésnek biztos megfelel, mert régebbire szabványra nem minősít az ACEA.
3-4 éve még simán láttam A3/B4-04-es olajat forgalomban."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
"A gyártó honlapján írják, a BMW LL04 specifikációt" , jól írtad, hogy specifikáció,
ha már Eneos Hyper, akkor BMW-nél az Eneos Hyper B -n keresd a BMW jóváhagyást.
Szerintem ugyanaz a kettő, csak a Hyper B csomagolásra kell a BMW-nek jogdíjat fizetni.
Minimbe: ENEOS Ultra S 0W-30"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Mini-ben PSA-BMW (Prince) motor van, ennek az olajának előírását változtatták meg 0W-30-as, PSA B71 2312 és BMW LL-12 -re (mindkettő egyben C2-12 előírását túltejesíti), a csereperiódust pedig 1 év és/vagy 15000km-re. De erősen ajánlott 10ezer km-es csere.
A gépkönyvben még 5W-30 és BMW LL-04 olaj szerepel.
A márkaszervizben már az új 0W-30-at fogják beletölteni ha követték a változásokat."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
-
nagyúr
Nagyon jó olaj, ha nem használod rövid utakra.
Hosszabb utakra abszolut ideális. Ha nincsenek lerakodások, akkor továbbra is mehet bele.
Magas a szulfát tartalma (1%). Amikor kijött a motor, akkor ez volt az ajánlott , de már lehetőség van alacsonyabb szulfát tartalmú olaj használatára is.
Ha rövidebb (14 km alatt) távokra használod inkább, akkor gyakoribb olajcsere (felezett periódus) vagy nézel 0W-20 SN-es olajat."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest