Hirdetés
Aktív témák
-
-NoVa-
addikt
Bringaúttérkép: Bővebben: link
-
-NoVa-
addikt
Jól sejted, nem kompatibilis a vázaddal. Viszont nincs minden veszve, lehet kapni átalakítót. Menj panaszkodni egy sort a boltba, ahol vetted, és reménykedj, hogy tartanak, vagy hoznak neked pár napon belül.
-
-NoVa-
addikt
Ugye erről van szó: Bővebben: link Kellemes gép, futárbringának kicsit túlépített. Az eredeti merevvillával talán még szebb lenne.
-
-NoVa-
addikt
válasz Mosqu!to #511 üzenetére
100-ért jól jársz, igaz viszonylag kevés róla az info. Ha a kerekek nem noname küllőkkel vannak fűzve noname agyba olcsó felnikkel, akkor megéri. A többi alkatrész egyrészt fogyóeszköz, amire fogod használni, másrészt 120 körül új polar-Xet kapsz, de gyengébben felszerelve.
-
-NoVa-
addikt
Jó, akkor nem jártál rosszul. Pedig kellemes bringa, nem adtam volna el a helyedben. Városban tekerészni, munkába járni sokkal jobb, mint a Polar. Igaz, lépcsőkről leugrálni, hegyről lejönni meg épp ellenkezőleg . Ezért van általában 2 bringám, egy vékonykerekes single speed, és valami cc-enduro gép (aminek a szerepét most az XTC tölti be).
Ez az idei termésem bringákból:
Városi csótány: Bővebben: link Bővebben: link
Alakuló versenygép: Bővebben: link
Bővebben: link
Időközben eladott Napalm: Bővebben: link
És még egy idén eladott cucc: Bővebben: link
És még van pár hónap hátra az évből . -
-NoVa-
addikt
válasz Mosqu!to #521 üzenetére
Azért én sem mondom, hogy könnyen menne a bringaépítés. Ami pénzem nem kajára, számlákra ment el, azt nagyrészt a bringámba fektettem idén, sajnos elkövettem azt a hibát, hogy igazán jó, versenyzésre alkalmas bringát rakok össze. Ami most itt áll a szobában, arra még 2 fizetésem fog rámenni, hogy azt mondjam, csak akkor cserélek le rajta valamit, ha már lehasználtam. És már belement majdnem 4 havi fizetésem, és a Napalmom ára. És a legrosszabb, hogy minden tekerés után azt mondom, megérte . Na ezt hívják függőségnek .
-
-NoVa-
addikt
Szeretnénk értesíteni benneteket, hogy a VBB, a KEROSZ, a Környezetvédelmi Minisztérium, a budapesti biciklis futárszolgálatok, és más bringás szervezetek óriási kerékpáros felvonulást rendeznek 2004.szeptember 22-én az Autómentes Nap alkalmából.
A szervezés nagyon sok szálon fut, a lényege az, hogy legalább 80-100 különböző szervezetet, egyesületet, bicikliboltot, iskolát kérünk meg arra, hogy szervezzen saját csapatot a felvonulásra. Az így összeállt csoportok a saját boltjuknál, iskolájuknál, stb. gyülekeznek és indulnak majd 17 óra körül, hogy 18 órára a városligeti Műjégpályánál egybeolvadjanak, és így kezdődhessen a nagy felvonulás.
Úgy gondoljuk, hogy szinte minden biciklibolt körül kialakult egy párszor 10 fős társaság, akiknek ez nagyon klassz és látványos program lesz, másrészt így is tovább erősíthetitek a már kialakult kötődést, ami a boltnak is érdeke a csúnya téli holtszezon előtt. Reméljük, hogy kialakul majd egy kis rivalizálás is a boltok között azon, hogy kitől jönnek többen a felvonulásra.
Szeretnénk azt is elérni, hogy a fenti módon létrejöjjön egy olyan civil hálózat, aminek az alszervezetei egy pillanat alatt elérhetik a saját csapatuk tagjait. Így akár pár nap alatt is szervezhetőek lennének a hasonló, de egyre nagyobb megmozdulások. Ebben egy kicsit le vagyunk maradva, hiszen például Varsóban már 3-4 ezres felvonulásokkal demonstrálnak a kerékpárosok.
Mindettől a nagy bulikon kívül azt is várjuk, hogy egy idő múlva komoly súlyt ad majd a brigás érdekek képviseletének, felfigyelnek rá a politikusok is, és észreveszik, hogy egy ekkora tömegnek érdemes a kedvében járni bringautak építésével, kerékpárszállítási lehetőségekkel, és hasonló finomságokkal.
A felvonulás nonprofit. Nincsenek szponzorai, egyedül a minisztérium segít a sajtóhírverésben, de pénzt ők sem adnak. Persze nem is kell, hiszen ez a dolog csak lelkesedéssel és sok munkával dagasztható nagyra. Viszont ez nem jelenti azt hogy a résztvevők keze meg lenne kötve. Használjátok ki a lehetőséget a reklámra. Gyertek egyenpólóban, osztogassatok matricát, vagy amit akartok. Semmilyen reklám sem tilos, amíg valaki olyat nem talál ki, ami rontja az egész rendezvény hitelét.
Értesítsétek a lehető legtöbb embert, és kérjétek meg őket hogy ők is adják tovább a felvonulás hírét. Ünnepeljük meg együtt az Autómentes Napot! De nagyon!!!
Találkozunk 22-én!
Üdvözlettel:
a Szervezők -
-NoVa-
addikt
Nem érted a lényeget. A Caprine Dual még mindig egy olcsó kategóriás váz. A PolarX meg egy jó áron kapható, egész jó váz. Kerülhetnének ugyanannyiba is, attól ez még így maradna. A caprine túlsúlyos a teherbírásához képest, a Polar-on meg már meglátszik a 3-4 év fejlesztés. Könnyebb, erősebb, jobb. Ennyi. Egyik sem konkurrencia egy Le Toy, 24, Planet-X váz mellett, de mindkettő itthoni viszonyokhoz mérve bőven megfizető árú váz.
-
-NoVa-
addikt
válasz TexT-BoY #534 üzenetére
De tény, hogy az egyik legjobb Bővebben: link
-
-NoVa-
addikt
Bővebben: link
Bővebben: link
Ezek csak az alapmodellek, lehet feljebb is menni az árral. -
-NoVa-
addikt
Ilyenre gondolsz? Bővebben: link
Ez már motorrásegítéses, azért annyi az ára. Egyébként ez nem trekking kategória (amiket linkeltem, azok azok), hanem city. -
-NoVa-
addikt
Vagy ilyenek?:
Bővebben: link
Bővebben: link -
-NoVa-
addikt
Nem, nem feltétlenül ajánlom a Meridát az Iguana helyett. Jó váz a Giant, érdemes arra építeni. A tárcsás változaton most nem ugrik be, mit adnak gyárilag, lecseréltük Sram 9.0 tárcsafékekre. A Yucon-hoz Hayer mechanikus fékek járnak, azok egész jól fognak, csak a fékkarokat érdemes lecserélni Avidra. Az első párszáz kilométeren sokat kellett utánállítani, aztán bekoptak a csavarok, és rögzült. A külsőket érdemes lecserélni, valami kevláros kevésbé traktor mintázatúra, az máris majdnem fél kiló súlycsökkenés, és jobban gyorsítható a bringa, nem lesz gond vele 40-nel tekerni. A gyárival 30 fölé már művészet menni, de ez minden gyártónál így van. Traktorgumikkal adják a bringákat, mert látványosabbak a nagy bütykök.
Mire akarod használni a bringát? Általános célú, hosszú életű bringának tökéletes az Iguana, városban tekerni, terepre járni, néha elindulni 1-2 maratonon ideális gép. Ha nagyon könnyű XC bringát akarsz, akkor viszont nem ez a váz az ideális, vagy XTC, vagy valami más gyártó hasonló kategóriás gépe. -
-NoVa-
addikt
válasz Mosqu!to #555 üzenetére
Kesztyűt mindenképpen vegyél legalább egy 1500 ft-os bringáskesztyűt, hogy a tenyered egyben maradjon eséskor. Arra ne is gondolj, hogy a DH kesztyű megvéd a hidegben, azokba 20 fokban sem izzadsz be. Légáteresztő anyag, a csonthély, kevlár, vagy gumi védőlapok pedig a felcsapódó kövek ellen vannak, nem a hideg ellen.
Bukó: Ne sajnáld rá a pénzt, az első komoly esésednél hálás leszel magadnak, hogy vettél. Agyrázkódás és eszméletvesztés helyett csak egy kis szitkozódás, és tekerhetsz tovább. Városban is jobb, ha sisakban ütnek el, szóval ne csak terepen használd, senki nem fog hülyének nézni, hogy bukósisakban tekersz. Viszont annál többen, mikor terepen anélkül. Maradjon a sisak nélkül tekerés a ''keménymagnak'', valaki már vár a szerveikre.
Szemüveg: Az sem lesz olcsó, már ha olyat akarsz, amiben tényleg nem könnyezel, és nem rontja a szemed. Hanyagold az olcsó Oakley hamisítványokat, akkor jópár év múlva is csak bringára kell szemüveget venned, nem olvasáshoz, stb. Ár/teljesítmény viszonyban a Rudy Project szemüvegek nagyon jók. Az enyémben van 3 furat a lencsék szélén, ami arra jó, hogy ha kicsit bepárásodik, 4-5 méter haladás után teljesen kitisztul a légáramlat miatt, de a szemem nem könnyezik benne. Erre is érdemes rászánnod 10-15 ezrest. Ezt hagyd a végére, a bukó fontosabb. -
-NoVa-
addikt
válasz Mosqu!to #558 üzenetére
Nem ajánlok márkát, vagy esetleg egyet: Casco Viper MX. Ennek levehető az álvédője, de nem esik le csak úgy esésnél, így ha csak városban tekersz, akkor nem izzadsz bele annyira. De ne ez alapján vegyél sisakot, ne a márkát nézd elsősorban, hanem hogy nagyon pontosan illeszkedjen a fejedre. Ha rossz méretet, vagy nem a te fejformádnak megfelelő sisakot veszel, egy komolyabb esésnél sokkal kevésbé véd. Állvédő nélküli sisakoknál egyszerű letesztelni, felveszed, nem nyomja se a homlokodat, se oldalt, és ha megfogod, és megpróbálod elforgatni, akkor a helyén marad, és érzed, hogy a fejbőröd együtt mozog vele. Ha ez nem így van, letépi a füled . Állvédősnél kb hasonló dolgokra figyelj. Olyan boltba menj, ahol nagy a választék, és vlgig tudod próbálni. Kényelmetlen sisakból csak az következik, hogy általában nem veszed vel, és nem véd.
Kesztyűből pénztárcafüggő. Én tavasszal, ősszel és durva terepen Answer Edge Bővebben: link kesztyűt használok (tavaj 5 pénz volt akciósan), ez tulajdonképpen BMX kesztyű, de kit érdekel, véd, és kényelmes. Nyáron ujjatlan BBB cooldown kesztyűt hordok (ez valahol 3 pénz körül lehet), az nagyon jól szellőzik, és másodsorban más márkából nem találtam kényelmes XL-es kesztyűt . Télen megteszi egy vastagabb cérnakesztyű is, az előző telet egy auchanban vett 800 ft-os vastag, de legalább meleg kesztyűben tekertem végig. Tavaszra ki is lyukadt, a markolat szépen szétszedte. Szóval nézd meg, mi tetszik, mennyit szánsz rá, és mennyire kényelmes, aztán vegyél olyat, amilyet akarsz. -
-NoVa-
addikt
Gondolom nem csak lefelé szeretnél menni, hanem felfelé is, na meg nagyobb távokat menni. Az ideális gép kb ez lenne neked: Bővebben: link, csak a 2000 euro már nem épp az a keret, amit rászánsz. Viszont 100-ból nemes egyszerűséggel NEM kapni olyat bringát, ami mindenre jó, amit felsoroltál. Inkább tavaszig tegyél még félre valamennyit, és akkor nézt át a lehetőségeket.
Még esetleg ez:
2002-es GT I-Drive, 180ezer ft. Már jó ideje porosodik ez az 1 példány a ridebikeban, ebből lehet ilyesmi általános célú bringát alakítani.
[Szerkesztve] -
-NoVa-
addikt
Vehetsz merevfarút is, azt megúszhatod 140 körül, mondjuk egy Merida Matts Miami (Sport 500) tárcsás változat talán belefér az árba. Lejtőn annyira nem ereszted meg, mint azokat, amiket az előbb írtam, de mászni, nagy távokra jó, és könnyebb jóval. Még 12000 ft-ért veszel hozzá egy SPD cipőt (Shimano alapcipő ennyi, vagy 16 ritchey pedállal együtt az ebikeon), veszel egy bukót, és egy olcsóbb kesztyűt, a maradék pénzből teflonspray-t a telónak, láncolajat, és néhány kenőanyagot, aztán megtanulod karbantartani a bringádat, és sokáig jó lesz.
Arról ne is álmodj, hogy alkatrészenként olcsóbb lesz összerakni, sőt... Csak az olyan őrültek, mint én rakjanak össze alkatrészekből, akik pontosan tudják, mire van szükségük, és szinte mindent lecserélnének egy konfekcióbringán. Úgy másfélszeres árral lehet számolni, ha ugyanazt egyesével veszed meg, mint ha egyben egy gyártó komplett bringáján. A beszállító szerződések, nagytételben rendelt alkatrészek, és persze a nagykerek/kiskerek haszonkulcsai miatt úgy sokkal jobban jársz, ha kompletten veszel valamit. -
-NoVa-
addikt
Tutad, hogy a dirt bukó NEM véd meg esésnél? Görkoris bukó volt mindig is, görkorisoknak tervezve, 20 km/h fölött szinte mindegy, hogy rajtad van-e, vagy sem. Dirtre azért jó, mert ott nem mész fának, döngölt talajra esel, bár ott sem véd teljesen. Nem egyszer kellett összekaparni úgy srácokat, hogy egy csőrösugrás + szaltó és hátraérkezés után orrán száján dőlt a vér, a sisakja nem tompította egyáltalán az ütközés erejét (a dirt sisakok kemények, a bringások habszivacsa rugalmasabb), szóval hiába néz ki jobban, divat, attól még maradok a bringás bukómnál. Kérdezz meg olyanokat, akik már komolyabbat estek rohambiliben, és vond le a tapasztalatotkból a tanulságot.
Kimondottan azt sem mondanám, hogy városba nem kell állvédős. Ha épp elütnek, szeretnék fullface bukóban teljes DH páncélban lenni. Szellőzés, hallás + látás szempontjából persze épp ellenkezőleg. -
-NoVa-
addikt
A 2-es az Avid V fékeivel fékerőben, az easton cuccaival súlyában jobb a 3-asnál, de ez azért kissé durva ugrás az iguana-tól. Pláne, hogy nem versenyzésre szeretnéd használni a bringát.
Karbantartásban kb egyetértek az előttem szólóval, láncra inkább rohloff olajat használok, és ne felejtsük el az időszakos bowdenezéscserét. Ez nálam vázcserénként, de másnál fél évente ajánlott. Nálam a vázcsere sűrűbben fordult elő mostanában . Hidraulikus tárcsáknál évente légtelenítés. Ha nem akarsz vele szenvedni, akkor félévente bevágod a bringádat egy boltba karbantartásra.
Láncból érdemes kettőt tartani, mondjuk gyorszáras Sram-ot. 1000 km-enként cserélgetni (és 5 csere után újat venni), így a láncok lassabban nyúlnak, a fogaskerekek lassabban kopnak el, a meghajtás 3-4x annyi ideig működik. A csere kitűnő alkalom a levett lánc tisztítására, pl benzinben. -
-NoVa-
addikt
Azért nem ilyen rossz a helyzet. Egy TY szettel szerelt bringát lehet ilyen áron kapni, ócsó markolatváltó, ócsó váltók, ócsó V fékek, ócsó teló. Sportcélra nem használhatók, de arra, amit írtál, azaz hogy mozogni akarsz, már megfelelnek. Menj be egy bringaboltba, és érdeklődj, mit ajánlanak. Tárcsaféket felejtsd el, duplafalú felnikkel ebben az árkategóriában csak többletsúlyhoz jutsz, nem erősebb kerekekhez. A teló szükségességét még gondold meg, egy merevvilla szépen simítja a kissebb kavicsokat, földúton, túristautakon is el lehet vele menni nyugodtan, míg egy olcsó telónak csak akkor örülsz, ha épp macskakövön mész, egyébként csak hátrány.
-
-NoVa-
addikt
Megveheted a Kalaharit nyugodtan, de egy dolgot ne felejtst el. Ezzel a bringával mászhatsz, megtehetsz nagyobb távokat, de ha egy köves, sziklás lejtőn akarsz 30 fölött menni, akkor vagy te, vagy a bringa nagyon hamar nagy változásokon esik át. Ebben az árkategóriában építhetsz olyan bringát, amivel jól lehet menni a lejtőkön, de ha meglátsz egy emelkedőt, már szállsz is le tolni, és 20km-nél messzebbre nem mész vele. Vagy egy ilyet, mint a kalahari. Választhatsz. Maradj a kalaharinál, lejtőző bringát inkább majd 2. gépnek építs.
De ha már rá tudsz szánni többet, inkább: Bővebben: link
[Szerkesztve] -
-NoVa-
addikt
300D 6 centit mozgó telóval, vagy inkább 500, V fékekkel, és 8 centit mozgóval. A kalaharit azért írtam, mert Qpack olcsóbb kategóriás cucca járt a fejemben, az tényleg arra jó, hogy elvégezd rajta a napi mozgásszükségletet akár túristautakon földutakon is.
Az matts sport 300-500 cuccok sem DH-ra valók a klasszikus értelemben, de valószínűleg te 8 év kihagyás után kicsit mást értesz DH alatt, mint én. Vagy ha mégsem, készülj fel, hogy nem sokáig lesz szép új fényezés a vázadon . Nekem a hajtókaromból húzott le 5 centin kb 2 mm mélyen fémet egy felcsapódó szikla a Hármashatárhegyen, pedig azt még nem neveztem volna DH-nak. Egyszerűen ~40 körül lecsorgás egy köves, gyökeres ösvényen sötétedés után egy munkanap levezetéseként. Ezt még óvatosan a meridával is meg lehet tenni, de tudni kell, mit visel még el a bringa, és mit nem szabad vele. Letörésugrálást, síkra ugrásokat 1 méterről már hanyagold, lépcsősorokon gyorsan lejönni sem tesz jót a váznak és a telónak, XC bringa nem erre való. De nagyjából mindenre tudod használni, amit felsoroltunk.
A meridához sem kell ragaszkodni, lehet az Giant, Kelly's, Kona, vagy bármi más ebben az árkategóriában, ízlés kérdése. Mindegyik jó, egyik sem tökéletes. Sajna nem sokan engedhetnek meg maguknak egy normális bringát, én pl ha tehetném, edzeni ilyennel járkálnék terepre: -
-NoVa-
addikt
Amúgy a ridebike 7% kedvezmény röhely. http://www.bikeshop.hu/ Beregelsz, kapásból 10% kedvezményt kapsz.
-
-NoVa-
addikt
Polar-X oldalra pedig íme egy alternatíva: Bővebben: link
Ezen legalább 3 tányéros hajtómű van, lehet vele nagyobb távokat is menni. -
-NoVa-
addikt
Főleg ne azt a zoggie karbonmatricás alu kormányt, hülyeségekre nem érdemes kidobni a pénzt. Egy valóban jó kormány 7k fölött kezdődik, alatta meg olyat érdemes venni, aminél legalább a kormány anyagát, tervezését és gyártásfolyamatát fizeted ki, nem az esztétikus felső karbonfedőréteget alucsőre rádolgozva. De ha megfelel a gyári kormány, akkor maradhat.
A gumicsere majd talajtól, felhasználástól függően, érzésre. Ha jobb tapadás kell, nagyonbb menetkényelem, akkor vastagabb, bütykös gumi, ha nagyibb sebesség, inkább döngölt túristautakra való gumit vegyél. De ha megmondod a boltban az eladónak, mit szeretnél, mennyit szánsz rá, akkor olyat ad, ami neked jó. Azért van, hogy kiszolgáljon. Legfeljebb neked is 3 pár külsőd lesz, és cserélgeted, mint sokunknak.
Szóval mindent érzésre válogathatsz, neked mik az igényeid, mit változtatnál, aztán alakul a bringa. -
-NoVa-
addikt
válasz TexT-BoY #643 üzenetére
Nem biztos, hogy szélesebb kormány kell, ha más baj nincs vele, maradhat is. A városi gépemen majdhogynem 20 centivel keskenyebb kormány van, hogy elférjek a forgalomban a visszapillantók között, mégis kényelmes ugrálni vele a lépcsőkön.
A gumikról tudom, hogy Chieng Yong külsők vannak rajta, nehezek, nem is annyira defektállóak, 1 dolog szól mellettük. Aki nem bringázik sokat -> most kezdi, nehezebb kerekekkel stabilabbnak érzi a gépet. A télig kibírja, tavasszal pedig új szezon, új külsők. Lehetőleg kevlárperemes hajtogatható.
Belsőből legalább 3 + javítókészlet, úgyis fogyóeszköz. Kell egy bringástáska, terepre mindenképpen 2 pántos, aminek a has és mell részén is van átkötőpánt. Egy Kelly's táska, és egy olcsóbb camelbak ivószatyor kijön egy tizesből, és nagyon jól tud jönni. 1 0.75 literes kulacs és egy 2 literes ivószatyor egész napos kimozdulásra is elég. Pumpa, egy imbuszkulcskészlet, bukó 5k-tól a fejed értékéig tetszőlegesen, de fontos, hogy jó legyen a fejedre. Kérdezz, mint mindtam, a boltos azért van, hogy kiszolgáljon. Ha már eleget kérdeztél, úgyis kizavarnak . -
-NoVa-
addikt
Szerintem belefér, bringaalkatrészt úgysem fog senki keresni egy hardware fórum bolhapiacán, viszont itt észreveheti. Igaz, a bikemag apróban jobb eséllyel megy el.
-
-NoVa-
addikt
4-6000 bringás közé becsülték a tömeget... De vagy 10000 bringás jó hangulatát hoztuk
Aki kihagyta, sajnálhatja. Ez egy igazán jó program volt, és mondhatni igazi siker. Leszámítva azt a 3 autóst, aki primitíkedett (és majdnem szétszedtük helyben), még az autósok többsége is jól viselte. Volt, aki elővett egy újságot, volt, aki csak némán tűrt, és volt, aki kiszállt, és kicsit együttérzett a tömeggel. Jövőre ugyanitt, de nem ez az egyetlen tömegmegmozdulás, ahová érdemes elnézni. -
-NoVa-
addikt
válasz Mosqu!to #666 üzenetére
Nézd meg itt: Bővebben: link
A school résznél elég korrekten leírja a srác a trükköket, és videókat mellékel. -
-NoVa-
addikt
www.alleycat.hu - azoknak, akik kimaradtak a tegnapelőtti mókából, és azoknak is, akik ott voltak. Képek, videók.
-
-NoVa-
addikt
Ha meg tudod fizetni a rainert, és marad pénzed bukóra, SPD cipőre és pedálra esetleg, kulacsokra, vagy inkább camelbakre, lámpára, hátsó villogóra +1 a táskára, esetleg még sisaklámpára, akkor mindenképpen azt vedd. Ha nem, akkor marad az Iguana kicsit megtuningolva. A SRAM váltók kifogástalanul működnek, tavasszal én is beszerzek egy teljes 2005-ös X.? szettet (pénztől függ), új hajtóművet (azt már le sem merem írni, még a végén megköveztek ), tegnap végre a hátsó kerekemet is lecseréltem, pehelykönnyű darab, és felkerült egy kis titán is a gépre. Mondjuk úgy, alakul .
-
-NoVa-
addikt
Vázban lehet, hogy azonos, felszereltségben jobb. A seam váltók nagyon jók, könnyűek, és gyorsan reagálnak.
Kellékek:
Bukó: 5-20k, igényektől függően. Fontos, hogy a fejformádhoz jó legyen, erről már írtam régebben itt, nem ismétlem meg. Kesztyű 1-10k igény szerint, nyárra jó szellőzőt, télen windstopper-est (az drágább fajta, de 8 körül már van ojan, amiben -15 fokban is izzadsz).
SPD: 17k akciósan a shimano spd cipő és ritchey pedál együtt, amúgy hasonló áron kezdődnek a cipők, és 10k fölött a jobb pedálok.
Kulacs: Tartóval 1-3k minőségtől függően, 2 kulacsnak van hely a vázon
Camelbak táska + ivószatyor: 10-13 legolcsóbban, 2 literes cucc, nagyon hasznos, és a hátizsákba még elférnek a pótbelsők, pumpa, apróságok, kaja, amit akarsz. Olcsóbban is meg lehet úszni kompromisszumokkal, én 4k-ért vettem olyan Kelly's táskát, amiben van ivószatyortartó rekesz, és kivezetés a csőnek + a pánton a vezetőszemek, és bele kb 2 ezresért 2 literes noname tartályt. Jó, csak a szelepe (ráharapós) nem tart olyan jól, mint a camelbaké, ha nagyon megtömöm a táskám, akkor zuhanyzok . 4-6k között kapni camelbakból külön ivószatyrot, annak jobban zár a szelepe.
Pumpa, pótbelsők+ foltok + ragasztó, lámpák is benne lehetnek egy tizesben, ha nem akarsz olcsóbb vackokat. Ha ritkán tekersz este, halogén első lámpát vegyél, ha sűrűn, akkor ledest. Gyengébb a fénye, de 2-3 hónap mindennapos használat egy töltés, halogénnel meg 2-3 óra.
Bringás ruházat is hasznos, egyrészt a bélelt bringásnadrág, ami nemcsak ahhoz kell, hogy a primitívebbek kiröhöghessenek, hanem hogy ha este tekerés + zuhany után befekszel az asszony mellé, akkor ne azt mondd, hogy most neee . Jó széldzseki sem árt, legyen kicsire összehajtható, és vízálló. Ezt nagy szerencsével kaphatsz 6k körül is, de van 20-30k fölött is, valahol a kettő között találsz megfelelőt.
195 centihez pedig egyértelműen 21'' váz kell.
Úgy kb ennyi. Bukót mindenképpen vegyél azonnal, az fontos, kesztyűt is érdemes. A többit lehet szép fokozatosan, ahogy igényed lesz rá. Az SPD-re általában úgy gondolják, hogy nem kell, nem használják ki, pedig nagyon hasznos. Pár napig szokni kell, hogy ki kell belőle lépni, álló helyzetben eleshetsz, de hamar berögzül a mozdulat (van, akinek azonnal természetes), és utána már hosszabb távokon sokkal kényelmesebb tekerni vele. -
-NoVa-
addikt
''Ennyi pénzből már autót is vehetnél...'' Ki hányszor hallotta ezt a mondatot? Aki szereti a bringáját, az tudja, hogy minden egyes alkatrész maximálisan megérte az árát még akkor is, ha hónapokig spórolt rá. Egy jó bringa nem 2 hét alatt születik, néha évekig készül. És soha nincs teljesen kész .
-
-NoVa-
addikt
A ricsi nyeregcsővel nem biztos, hogy jól jársz. Egy pár külsőn, és markolaton kívül nem igazán vannak tartós dolgaik.
Lassan kezdhetem sajnálni, hogy eladtam a Napalmomat, nagyon jó geometriája volt állatkodni. Pár hete egy újságban láttam viszont a fotók között, ma reggel meg az EuroSporton pár Salbachból bejátszott jelenetben . -
-NoVa-
addikt
válasz TexT-BoY #739 üzenetére
Kell egy bullit? Fél milka, 5th element rugóstag, Z3, 2.7'' Maxxisok double trackba fűzve Hayes pizzákkal, és minden, ami kell rá. Én nem vagyok oda érte, inkább letörésugró geometriájú, mint DH bringa.
A Napalm tényleg jó, egy nagyjából hibátlan geometriájú váz, érdemes becserélni (nem utolsósorban azért, mert mindenkinek polarja van, tucatbringát meg nem veszünk (kivéve XTC ) Bővebben: link Szép volt, jó volt, főleg 140mm rugóúttal.
Aktív témák
Hirdetés
- ACER EK241YEbi FullHD 100 Hz LED Monitor
- Új Asus ROG Flow X13 WUXGA 120Hz 2in1 Touch Ryzen9 6900HS 16GB 512GB Nvidia RTX 3050 Win11 Garancia
- iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green 84% akku, kártyafüggetlen, hibátlan állapot
- EVGA SuperNOVA 650 G5 650W full moduláris tápegység
- Allview AllBook H 15,6" 4GB DDR4 ram/250GB hdd vagy 160gb SSD notebook töltővel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest