Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qtya123

    őstag

    Ma jutottam el oda először, hogy beröffentettem a hűtőt (-16 fokra kellett állítanom).

    Bakker, aki ilyet húz, az hogyan tud ettől aludni? :DDD
    Nem elég, hogy hangos, de még rendesen a rezonanciát is érezni lehet a kabinban. Durva.

    Jó dolog a dobozos, hogy nem kell ponyvázni meg spanizni, de ezt aki kibírja az vagy süket, vagy olyan fáradt, hogy elájulva alszik.

  • Qtya123

    őstag

    válasz Di Natale #13256 üzenetére

    Nem érint szerencsére, nem alszok az autóban, csak beugrós kocakamionos vagyok.

    (mondjuk megnézném a fejét annak, aki mellé ledobom a pótot berregni, aztán otthagyom neki mint eb a sz@rát.. :) )

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Mcrazy #13305 üzenetére

    Dlaj fórumtárssal kb 1 éve beszéltem, akkor már nem a wabinál volt, hanem egy kis 5 autós maszek cégnél, azt mondta, hogy jó volt a wabi is, de többet akart otthon lenni.

    Egyébként ezen én is gondolkodom néha, hogyha esetleg egyszer főállásban csinálnám ezt, akkor milyen hazajárás lenne számomra a legjobb. Nyilván a feleségem szempontjából mindegyik opció elszomorító, de gyerek nincs, így talán könnyebb.

    A napi belföldes bejárást kizárnám, annak nem sok értelmét látom, hogy hajnali indulás után hazaesni este 6-kor és 8-9-kor már aludni, hogy ne legyen az ember hulla fáradt.

    A nemzetközi hetelés nekem szintén nem szimpatikus, voltam egyik ismerősömmel egy ilyen körön pár éve megnézni. Vasárnap délután 4-kor indult a kisbusz Ausztriába és pénteken délután vissza. Szombat éjjel 3-ra értünk haza, aludtam 11-ig és eret vágtam volna, ha vasárnap délután 4-kor megint menni kellett volna. Számomra az nem otthonlét, hogy nettó 1 napot vagy otthon, amíg az asszony kimos meg főz egy adagot azl következő útra.

    A 3/1 hét már jobban tetszik, mert ott legalább 1 hétig otthon az ember. Persze, ha a feleség hétköznap este 6-kor ér haza, akkor nem sokat vagy vele a héten, de legalább egy kicsit több, mint a hetelés esetén. A 3 hét távollét viszont elég hosszú.
    A 4/1-et kilőném, mert 4 hét már tényleg sok a család nélkül, esetleg úgy tudnám elképzelni, hogy 4/2.

    A legjobb talán a 2/1 vagy amit Somatom csinál, hogy 2/2 csak ott meg a nyugdíj téma problémás.

    Egyet tudok biztosan, ezt régebben is így éreztem és most, hogy elkezdtem, még inkább úgy érzem, hogy nekem való. Mégpedig a hosszú, monoton távok. Nem szeretem a sok lerakásos pörgést, a mész 50-80 km-t és már állj is meg mert odaértél dolgokat. Azt szeretem, mikor ráfordulok a pályára és a GPS minél több km-t mutat a következő kanyarig. Szívesen vinnék olyan fuvarokat, hogy mondjuk szlovák felrakó, onnan spanyol lerakó, onnan holland kikötő és hasonlók.
    Tök jól elvagyok a pályán a gondolataimmal, beszélgetek, podcastet/hangoskönyvet hallgatok. Úgy elmegy 3-4 óra, hogy fel sem tűnik.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz KAMELOT #13312 üzenetére

    Ezt nem teljesen értem. :)

    Ennyire ritka lenne a hosszú 1 lerakó-1 felrakós fuvar/cég?

  • Qtya123

    őstag

    válasz 13128814 #13360 üzenetére

    Jó a memóriád, én már el is felejtettem, hogy írtam arról a lasagne-ról.
    Örülök, hogy ízlett, tényleg jó cucc. :C

  • Qtya123

    őstag

    Meh, nem értem én ezt a rámpára állás dolgot.
    Tegnap életemben először kellett jobbra hátra ráállni, ráadásul egy mély gödörbe. Még a főnök is szólt, hogy figyeljek, mert nagyon szívatós, meg a biztonsági őr is mondta a gyárban, hogy van ott egy tükör kirakva, mert nehéz ráállni és sokan küzdenek vele, meg elviszik az épületet.

    Odaérek és látom, hogy mindkét oldalon jó hosszan fel van festve sárga csíkkal. Na mondom tükörből nézve, ha vezetem a jobb oldali vonal ívén a kereket, akkor biztos jó lesz. 2-3 korrigálás után végigment a kerék a vonalon és tök egyenesen a rámpán voltam.
    (Volt egy szerkezet is, ami beakadt a pót két kereke közé és ment vele hátra egy sínen, gondolom valami fék lehetett ék helyett. Nem láttam még ilyet, de jópofa.

    Szóval tök nyugis jobbra hátra volt, mert volt mankó. Aztán vissza Dunaharasztiba a Rabenhez és egy teljesen alap balra hátra tolatással úgy 15 percig szarakodtam, rendesen leizzadtam szó szerint. Az Istennek nem akart jó ívbe kerülni. Végeztem a rámpán, átmentem kb 10 rámpával odébb, hogy leakasszam és otthagyjam a pótot, ott meg megint simán ment a ráállás. :F

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    Ha már GPS szóba jött.
    Az iGO Primoban hol a fenében tudom átállítani az órát? Már mindenhol kerestem.

    A WayteQ GPS-em a megfelelő időt mutatja, de ha elindítom rajta az iGO Primot, ez a program 1 órával többet mutat, nem értem miért nem áll át, vagy hol kellene átállítani.

  • Qtya123

    őstag

    válasz HoTaZo #13477 üzenetére

    Köszi!
    Valami más volt a neve a menünek, de megtaláltam, be volt pipálva minden automatikusra, beállítottam úgy, ahogy írtad. Valamiért nem oké neki az automatikus.

  • Qtya123

    őstag

    válasz Somatom #13486 üzenetére

    "Valamint az araszolás is látszik a tachográfban. Végül 16 óra 20 -ban álltam meg."

    Erről jut eszembe:
    A dugóban araszolás, vagy a parkolóban nincs hely dolog világos, ha túlvezetés van miatta. Látszik a tachográfon és rá is lehet írni a szalagra.

    Viszont múltkor 4:28 vezetéssel értem oda a lerakóra. Az volt a szerencsém, hogy gyorsan rámpára tudtam állni, nem szerencsétlenkedtem.
    Elgondolkodtam, hogy mi van akkor, ha mondjuk 4:28-ban beesek egy céghez és szívok a rámpára állással (szűk a hely, mindkét oldalról kamionok, nagyon rá kell törni, stb...) és szépen kicsúszok a tolatgatás közben a vezetési időből.
    Ilyenkor is érdemes nyomtatni és ráírni? Egyáltalán mit írna rá ilyenkor az ember? Kedves hatóság, esküszöm odaértem ám időben, csak elsz@rakodtam a rámpával és azért lett mondjuk 4:36 a vezetési idő? :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz KAMELOT #13525 üzenetére

    Egyfajta globális eltolódás van nyugati irányba. Már itthon is az van, hogy mivel sok magyar nyugati országba lépett le élni/dolgozni, ezért az üzemekben szaporodnak a román, ukrán munkavállalók. Persze a román és az ukrán sok esetben nem áll meg a szomszédos "nyugati" országnál, nálunk, hanem azzal a lendülettel megy tovább a tényleges nyugatra.

    Mondjuk egy indiainak aztán távolság szempontjából olyan mindegy, hogy Lengyelországig megy el, vagy mondjuk Németországig. Így is úgy is messze lesz.

  • Qtya123

    őstag

    Meg tudnátok mondani, hogy mi a töklevélért rakott két hosszabb pihenőhöz is csillagot a tachográf ezen a szalagon?
    Javítsatok ki, de úgy tudom, hogy akkor csillagoz valamit, ha hibás, tehát túllépett vezetési idő például.
    Ezzel mi a gond? [kép]

  • Qtya123

    őstag

    válasz HoTaZo #13619 üzenetére

    Igen, közben máshonnan is jelezték, hogy nem hibát jelölt meg.
    Azért volt furcsa, mert eddig mindig ugyanazzal a traktorral mentem és az abban lévő tacho nem csillagozott pihenőidőket, most először egy másik traktorral mentem, pedig ugyanúgy siemens tachográf volt benne, de akkor ezek szerint van bennük ilyen téren eltérés.

    A vezetéssel lezárás, mint hiba jogos. Megmondom őszintén padlón mentem, hogy beérjek a telephelyre, mert beszívtam a napot. Egy laza Bp-Pécs lett volna, simán végeztem volna 10 óra alatt.
    Erre a lerakón (ami egy hulladékudvar) több mint 3 órát kellett várnom, nem engedtek be, mert bent volt egy másik kamion, és nem fértem volna be. Na mikor beértem, akkor mondták, hogy annak a kamionnak a sofőrje egy 70 éves bácsi volt, akit nemrég műtöttek is és azt kellett csinálnia, hogy kibékázza az árut a pót végébe és beleborogatja a raklapról egy homlokrakodó kanalába, ami viszi a darálóba. Ez nagyon lassan ment neki.
    Utána még a szintén pécsi felrakón behalt a számítógépes rendszer és még vártam több mint 1 órát. És lőn a laza napból egy szétnyújtott kapkodós szar.
    Mikor beértem a telephelyre már el is felejtettem, hogy 1-2 percre nyomjam még át kalapácsra.

    A nyomogatás is jogos, marad munkán többször.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Tüzi #13632 üzenetére

    Meg alapban 70 évesnek ilyen fuvart adni?
    Aztán meg ő szenved, a többi kamion meg kint vár és csúszik minden. Gyakorlatilag nem csak a bácsival lett kicseszve, hanem mindenkivel.
    Bemenni segíteni a többi sofőr nem tud, egyrészt nem engedik be a telepre, másrészt azt sem tudtuk hogy miért várunk, beérve lent mondták el.

  • Qtya123

    őstag

    válasz Tüzi #13656 üzenetére

    Amúgy ezt a rakodás témát én sem értem. Tegnap néztem meg, pont mostanában tette fel a YouTubera ST22Laci a WSZL napizós munkát, hogy milyen.
    A Tescoba, Lidlbe és hasonló nagy áruházakba szállítanak. És nem igaz, hogy az ilyen nagy cégeknek ennyire sz@rrágóskodni kell, hogy nincs egy rakodó aki kibékázza, vagy méginkább egy targoncás.
    Ott szórakozik a sofőr a kézi békával, az áruházi raktárba meg a csajok huzzák be az árut. Vicc....

    Én múltkor vittem egy kisebb hűtőházba húst, nyilván hol van annak a hűtőháznak a bevétele egy Tescohoz képest és mégis a targoncás mellett jött egy másik rakodó is (rámpa nincs), aki húzgálta ki a pót végébe a targoncának a raklapokat, nekem ezzel sem kellett foglalkozni.

    A videóban meg egész nap jövés menés, rakodás mindenütt, ugyanott gurulós kocsik feltologatása, fedetlen rámpán esőben pakolás. Estére meg is volt nyúlva a feje, meg reggel még boldogan mondta, hogy délben pörköltet eszik, aztán délután 4-kor tudta megenni nagy kapkodva. A pótokról minden féle átvételi lap, amin a legapróbb karcok is feltüntetve és nézd át a legkisebb új karcot is keresve, írd rá/jelöld be a lapon, mert különben baj van...
    Örülök, hogy nem a WSZL-hez mentem beugrósnak. Szép csilli-villi igényes weboldal, szép képek, fiatal traktorok, trendi YouTube videók k
    (alatta a legtöbb helyen a kommentek letiltva). Igazából pont ez bizonytalanított el, hogyha valamit ennyire tolni kell, az már nem-e cukormáz.
    Inkább mentem egy kis céghez, szerencsére itt nem kell ilyenekkel szórakozni, hogy jelölgessem a lapokon, hogy hol van karc, horpadás (mondjuk értelme sem lenne, régi pótok, az egész lap tele lenne jelölésekkel :D ). És érdekes módon nem ekkora cégekhez megyek, mint a Tesco, mégis alig van olyan hely, ahol békázni kell. És van egy olyan érzésem, hogy a WSZL sem fizetne jobban, mint ez a kisebb cég.

    Nem beszélve róla, hogy akár a sofőr, akár a bolti alkalmazott békázik, sokkal több idő, mintha a targonca rongyolna végig. Így a sofőrnek is lesz egy csomó plusz minkaideje.
    A Lacinak is a videóban 14 óra körüli volt (jó videózott is) és írták is kommentben, hogy még elég demó verziós napja volt.
    Szóval véleményem szerint lehet ott a videóban, meg alatta néhányan a kommentekben okoskodni, hogy jaj mit sír a lusta sofőr, hogy rakodni kell, told ezt minden nap, kapkodj, hogy férj bele a munkaidőbe (egyáltalán nem is tudom hogyan lehetne az ott bemutatottak alapján 11 órába ezt beszuszakolni), kapkodj, ne egyél, mert állandóan békázol, stb...
    Azt is sokan írták a videó alatt, hogy biztos nagyon jó buli minden nap este az egész napos pakolgatás, rohanás után este 8-kor hazaesni, hogy másnap kora hajnalban már újra ott legyél.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    Na úgy néz ki találtak a cégnél embert a fix fuvarra, amit eddig a beugrós napjaimon vittem. (Egy 73 éves nyugdíjas sofőr vállalta el, más komoly jelentkező nem volt...).

    Így a bejáratott útvonal helyett mindenfélét és mindenfelé csinálok, ami beugrósként nem is baj, hiszen ez a dolog lényege, hogy oda tegyenek be, ahol épp szükség van rám.

    Viszont így megint egy új arcát kezdi el mutatni a kamionozás. Eddig a fix körön a lerakókon/felrakókon az esetek 90%-ában olajozottan ment a dolog. Ahogy odaértem már hozzáláttak a rakodásnak.
    Most, hogy ez kiesett kezdek ismerkedni azzal a szóval, hogy VÁRNI. Fóton a postánál például folyamatos volt a rakodás, értsd 20 percenként felraktak pár raklapot, majd semmi, utána 20 perc múlva megint pár raklap és így tovább 3 órán át folyamatosan.

    Várni a rámpára, a rakodás elkezdésére, a rakodásra, a rakodás után a papírokra, a plombára, a biztonsági őrre. Várni, várni várni. Egy-egy munkanapon összesen 4-5 órát csak várni. Addig ott vagy a semmiben, semmi értelmeset nem tudsz csinálni és azt sem tudod, hogy 20 perc múlva, vagy 4 óra múlva szabadulsz. Utána meg marad munkaidőd amennyi marad, aztán csinálj magaddal, amit akarsz.

    Ezt így beugrósként másodállásban el tudom fogadni és együtt tudok vele élni, de főállásban sajnos nem az én idegrendszeremnek lenne való ez a folyamatos várogatás és bizonytalanság mindenhol... Mint mondtam olyan fuvarokat el tudnék képzelni főállásban, hogy hosszú, több napnyi vezetési távolságra lévő címek, de ez az adott napon belül menj 3-4 címre és mindenhol csak várj, na ez kemény. És akkor az a nap eredménye, hogy van 12-13-14 óra munkaidőd és ezalatt vezettél 250-300 km-t... Nem tudom mennyien csináljátok ilyen módon a kamionozást, de minden tiszteletem a tiétek, hogy bírjátok így!

    Dolgoztam pár évig irodai beosztásban H-P, sosem szerettem, úgy éreztem semmire nincs időm, mert este 5 után már ügyet intézni, vagy bármi mást csinálni nyűgös és 5 napig folyamat ez megy. Szerencsére kikecmeregtem az irodás munkából, nem kell minden nap mennem, ezért is tudok másodállásozni. Sosem gondoltam, hogy ezt mondom de, kezdem átértékelni az irodás H-P dolgot, ha összevetem azzal, hogy rövid fuvarok, több cím egy nap és sok várakozás.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Somatom #13676 üzenetére

    Részben értek egyet. Odáig igaz, hogy napi hazajárósban minden várakozással elhúzódó óra idegesítő, kiváltképp, ha az ember utána a főállásába is megy.

    Nyilván, ha nem hazajárósban van az ember, akkor nincs miért kapkodni, de ott is látok egy problémát, amit majd mindjárt megerősítesz, vagy cáfolsz, hogy jól gondolom-e.

    Szóval, mikor ott vártam órák óta, épp a 12-13. munkaórát töltve, vagy épp közeledve a 15. munkaórához, akkor azért elgondolkodtam azon is, hogy most mihez kezdenék, ha nem napizósban lennék, hanem "rendesen". Ott ül az ember, akár koszosan, izzadtan, ha épp olyan munka volt. És innen hova tovább? Max elgurulsz a legközelebbi megállásra alkalmas helyig, mert válogatni már nem tudsz, közeleg a munkaidő vége, örülsz, ha abba beleférsz, hogy a legközelebbi akármiig elérj időtúllépés nélkül.
    Ha szerencséd van, akkor fürdeni is tudsz, ha nem olyan a hely, akkor így jártál, legyél ott 15 óra munkanap után, esetleg főzz is, hogy egyél valami normálisat, szedd rendbe magad. Nem tűnik egyszerűnek.

    Egyébként a 2/2 az úgy gondolom ezekkel is vállalható, még a feleség sem sínyli meg annyira, a 2 hét során van mit várni, hogy na ezt letolom és 2 hétig nyugi van, értelmes mennyiségűt otthon lehet lenni, csak megint ott a DE, ha jól tudom ez a kéthetezés nyugdíj bejelentés szempontjából nem valami jó kondíciókkal bír. Illetve nem tudom mennyire általános, hogy a cégek 2/2-ben engedik dolgozni a sofőrt.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Zolás #13683 üzenetére

    Gondoltam, hogy kell várni ebben a szakmában, de hogy ennyit?
    Amúgy mi van akkor, ha egy adott héten már ki van pörgetve a meghosszabbított munkaidő, de afelett is ilyen 13+ órába fut a sofőr az elhúzódó rakodás miatt? Nyomtat, ráír és reménykedik?

  • Qtya123

    őstag

    válasz Zolás #13691 üzenetére

    Nem úgy van, hogy 1 héten 3x lehet 9 órás napi pihenő, tehát 3 alkalommal mehet a 15 órás munkaidő?

  • Qtya123

    őstag

    válasz Intruder A 6 #13696 üzenetére

    Akkor ha jól értem: Ha mondjuk van 8 óra vezetésem és álltam 4 órát pihenőn, akkor 3 óra egyéb munkát még betolhatok és az a 15 óra. És ezt csinálhatom a héten akárhányszor?
    És utána jön a napi pihenőidő, ami vagy 11-es vagy heti max 3 alkalommal 9 óra lehet. Akkor itt kevertem a 15 órával?

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Somatom #13698 üzenetére

    Ja értem, köszi! Ezt így nem magyarázták el sehol és olvasva sem láttam (vagy csak nem értettem).

    A heti 3 alkalommal 9 órára csökkenthető dolog akkor van, ha a 15 órás munkaidőben nincs meg a 3 óra pihenő?

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    Na, nekem meg lehet ennyi volt a pályafutásom beugrósként a cégnél, majd meglátjuk a főnök akar-e még velem számolni és munkát adni...

    Ugye beugrósként 1-1 napokat szoktam elvinni, előre leadom a következő hónapra, hogy melyik napokon jó nekem és ezek alapján 1 hónapban 4-6 nap között megyek. Eddig éjjel 2-3 körüli indulással a Bp-Debrecen-Nyíregy és visszafelé ha van valami ami útba esik, akkor vissza is hozok cumót kanyart nyomtam leginkább. 1 műszak, a 15 órába, nagy ritkán neccesen is, de általában bőven beleférve teltek a beugrós napok.

    Aztán ma nemrég hívott, hogy holnap az volna a meló, hogy ugyanígy megindulni, de Nyíregyről pót mosatás, utána onnan Kisvárda és ott vegyek ki 9 órás pihenőt, majd utána megrakodnak és utána vissza. Éjfél után értem volna vissza és onnan még haza, szerintem éjjel fél 2-2 között vagyok otthon, úgy, hogy előző éjjel indultam el otthonról a telepre éjjel 1-kor. Utána meg menjek a főállásomba.

    Mondtam neki, hogy ne haragudjon, de ezt ilyen formában nem tudom elvállalni, ez már több mint egy műszak, ott dekkoljak 9 órát a kamionban és utána hozzam a cuccot. Nekem ez beugrósban úgy, hogy ott a fő állásom túl erős kanyar, nem 3 óra alvásokkal fogom a fő munkámat csinálni. Beugrósként nagyon szívesen viszem az 1-1 műszakot, de ezt már nem.
    Megértem, hogy szívás neki keríteni a körre helyettem másik sofőrt, de úgy érzem ez nem az én hibám, hogy beugrós, 1 napot elvállalós emberként nem akarok huszonplussz órákat nyomni, közbeiktatott napi pihenőkkel. Ez már nem egy műszak és nem 1 nap.

    Nem tudom ezen berágott-e és mennyire, remélem ad még fuvart, de én nem úgy nyomom ezt a másodállást, hogy fiatal vagy még és így elbírod, amit ő mondott... Nem érzem magam hibásnak, megvolt, hogy mire jelentkezem, ez már több, de persze zavar azért, hogy ez van, nem az a típus vagyok, aki nemet mond, de most mégis.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz HoTaZo #13718 üzenetére

    Azt így külön az elején nem beszéltünk meg konkrétan célzottan, hogy 1 műszak. Én úgy gondolom, hogy evidens, hogy mivel 1 napot tudok vállalni és a másik munkahelyre is megyek, (egymást követő napokat nem adtam le, max olyat, hogy a hét elején és a hét vége felé 1 nap), így az 1 műszak, nem pedig egy napi pihenőt kivenni, kimondottan azért, hogy bevárjam az esti rakodást és így 24 órát végig az autóban tölteni, plusz oda és visszaút otthonról.

    Azt meg se kérdeztem, hogy ugyanazt a pénzt kaptam volna-e érte, mint a sima 1 műszakos kanyarokért. Ha esetleg azt akarta volna adni, akkor meg az lett volna a vicces, de ugye ez nem biztos, mert szóba se jött.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Tüzi #13728 üzenetére

    Keményen nyomtad. Ez amúgy emberfüggő is. Én hadilábon állok az alvással. Nagyon erős a bioritmus éjjel tudok csak aludni, akkor is olyan sötétben, mint egy kriptában. 14 éve dolgozom, abból 10 évet úgy, hogy teljes éjszakát érint a munkavégzésem havi 4-6 napon. A 10 év alatt nem volt olyan, hogy éjszakai ébrenlét után normálisan aludni tudjak. Ha nappal van bármennyire nem aludtam éjjel, bármennyire fáradt vagyok, akkor sem tudok pár óránál többet aludni nappal.

    De nem is ez a baj, nem panaszkodásból írom. Szó nélkül vittem az éjjel 2 órási fuvarokat úgy, hogy előtte leghamarabb este 11-kor tudtam elaludni és ugye főállás is van. Szerettem/szeretem is. Azt nem mondom, hogy minden nap tudnám ezt csinálni, hogy éjjel 1-kor kelés, 17 órára hazaérkezés és éjjel 1-kor megint kelés, mert 0 szabadidő maradna, plusz aludni sem tudnék.

    Nekem egy igényem van: a beugrós napom az az legyen, hogy a 15 óra munkába férjek bele és utána mehessek haza. Ha ez megvan én ott vagyok és csinálom bárhol és bármikor. De ha úgy számolnak velem, hogy az 1 beugrós napom az az, hogy 24-25 órát az autóban töltök, plusz erre jön az otthonról oda és visszajutásom azt nem csinálom. Egyszer sem.
    Ha két beugrós napot adtam volna le egymás után, akkor igen, de így nem.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Tüzi #13733 üzenetére

    "A munkanap az itt 24 órás ciklus ugye :DDD
    Jólvanna, csak a véred szívom. "

    Amúgy nekem is eszembe jutott ez, hogy ő lehet így gondolta, de ezt főállásban el is fogadom és akkor is, ha 2 napot adok le. Úgy viszont már nem, hogy 1 nap beugró 24+ órában és utána megyek a főállásomba reggel.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    Egy kis közvélemény kutatást szeretnék tartani, hogy jobban megismerjem ezt a világot. Az ünnepek alatt beszélgettünk keresztapámmal, aki néhány éve Németországban kamionozik egy kisebb családi cégnél (német cég, német család, nem bevándorolt külföldiek által vitt vállalkozás), tartályos élelmiszeres autón.

    Mondjuk véleményem szerint elég kiszolgáltatott helyzetben van, mert az albérlet a főnöke tulajdona és tőle bérlik. Továbbá mivel a kezdetektől van magyar irányító a cégnél, így nem nagyon tanult meg németül.

    Szóval beszélgettünk és mondta, hogy nem egyszer 20-21-22 órát dolgozik a napból. Mondom azt hogyan. Úgy, hogy van napi 6-8 lerakó, 3 rekeszes a tartály, van hogy mindháromban más van, azokkal egyesével mérlegelni, hol ezt, hol azt kimosni stb... Elmegy ezekel az idő és sokszor kártya nélkül nyomja. Ami megütötte a fülem, hogy azt mondta, eleinte az irányító még megkérte/megkérdezte, hogy csinálja meg az adott napi feladatot a kártyát kiszedve. Ő megtette és mára már nincs ilyenkor kérdés, hanem simán úgy szervezik a napját, hogy adott esetben kártya kivétele nélkül esély nincs teljesíteni a napi feladatokat a 15 órában.

    Kérdezem én tőletek, hogy ez mennyire általános "elvárás"? Jól gondolom, hogy azért van nála ez, mert szépen elvállalta így? Ilyenkor, ha leszögezed az elején, hogy ilyennel felejtsenek el, akkor az a történet, hogy kereshetsz másik céget, vagy elfogadják, hogy nem te vagy az a madár, akivel ezt el lehet játszani és elfogadják, hogy nálad ez nem jött össze? Mi a jellemző?

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Zolás #13777 üzenetére

    Szerintem is brutális függőségi viszonyt alakított így ki.
    De mondom, én arra vagyok kíváncsi, hogyha az elején tisztázzák, hogy ezt így nem, akkor azért van-e annyi esze a cégnek, hogy nem hajtja el, vagy simán.
    Illetve ez egy adott cég. A többi is ilyen és fehér holló, ahol nem 2 ember munkáját szeretnék csináltatni egy emberrel, vagy azért nem ennyire rossz a helyzet?

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Zolás #13779 üzenetére

    Értem, köszi. Akkor olyan vegyes a helyzet. Minden esetre akkor azért jobb, ha az ember az ilyennek nem úgy vág neki, hogy mindent egy lapra tesz fel. Persze van amikor ez nem opció és kényszerpályán van.

    Mondjuk azért biztos sok helyen volt már ilyen bevállalok mindent ember. Főleg mikor még nem volt ilyen sofőrhiány és ment a klasszikus duma, hogy van helyetted 100 másik.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Zolás #13784 üzenetére

    Talán szépen lassan az újabb generációkkal (már amennyi kamionos akar lenni) egy kicsit visszaszorul ez a mindent szó nélkül elsőre mentalitás (persze a ló túloldalára sem kell esni).

    Sosem fogom megérteni, hogy a mai napig találkozni olyan sofőrrel aki nosztalgiával kevert büszkeségel mondja, hogy bezzeg régen hogyan dobálták el a korongokat és mászkáltak éjjel-nappal.

  • Qtya123

    őstag

    válasz Tüzi #13792 üzenetére

    Igen, ha volt okosság és mellé arányosan azt is megfizették, hogy nyomtad a gázt mindig, akkor az úgy más. Most a vicces, hogy nyomd a gázt, de nincs fizetve, vagy maximum fizetgetve.

    Anno a 90-es években a cégnél is voltak olyan helyek, ahol mindenkinél ment az okosság. Extrém jó helyeken azt mondják az öregek, hogy rendesen fizetni is kellett, hogy oda kerülj. És ugye voltak az okosságok, és emellé még emberi léptékű áron megvehetted az ingatlanodat.
    Ahogy fentebb is szóba került, hogy 2010-ben 450-500e Ft-ot össze lehetett kalapozni. 2013-ban vettük egy nagy megyeszékhely városközpontjában elég drága helyen a lakást, nem egészen 9 millióért. Tehát 2010-ben egy nagyobb város kertvárosi részén is belátható időn belül összehozott ezek szerint a kamionos KP-ra egy lakást. Vagy egy olcsóbb helyen egy családi házat, vagy egy új autót. Így nyilván volt motiváció a taposd a gázt dologra.

    De most? Az én generációm volt az első, ahol a munkaerő piacra lépéskor már minden irányban minden okosság a végét járta, vagy lezárult, de legalább még az ingatlan úgy, ahogy belátható időn belül megvehető volt az akkori árakkal, na nem könnyen, de nem 30 évre eladósodva.
    A most munkaerő piacra lépő generációnál meg már minden off, cserébe megyeszékhelyek kertvárosában is 25 milliótól a végtelenig indul egy lakás ára. Családi házról ne is álmodjanak. Vagyis de, lehet indítani az életet úgy, hogy 10 milla babaváró +10 milla CSOK + 10 milla CSOK hitel + X milla banki hitel, csak az én szememben ez nem lenne opció.

    MÁS:
    Úgy látszik a főnök megbékélt. Holnapra adtam le napot, ma hívtam, mondta, hogy holnapra nincs munka, mert kb 5 autója mozog a 40-ből, most nyugi van, a fű se nő, de januárra adjam le a napokat.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Somatom #13810 üzenetére

    Ezt nem is értem. Van róla kép, vagy videó felvétel, hogy széttéped a kerítést? Nincs.
    Van a pótodon sérülés ott? Nincs.

    Akkor milyen alapon működik ez?
    Ennyi erővel kiballag az ipari parkban a biztiőr, megnéz egy sérült kerítést/padkát/táblát vagy bármit és az első tetszőleges távozó kamionra ráverik, hogy na akkor ő volt.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Somatom #13819 üzenetére

    Na igen, inkább veled keveredik konfliktusba. Ha meg lelépsz, akkor meg csodálkozik, hogy nem lesz helyetted ember.

  • Qtya123

    őstag

    válasz Freiherr #13828 üzenetére

    A bealvás kockázatát mondjuk azzal is lehetne csökkenteni, ha nem megborult bioritmusú sofőrökre (hol éjjel 1-kor kezd, hol reggel 8-kor), napi 15 óra munkákat megengedő szabályok lennének.

    Ehelyett a széthajtott sofőrt majd figyeli a kamera is, aztán jön az ejnye-bejnye, hát jelzi a rendszer, hogy nem koncentrál elégé a vezetésre.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Freiherr #13831 üzenetére

    Megmondom őszintén most, hogy ár bele is kóstoltam, igazából jóformán csak ez az egy dolog tart vissza attól, hogy főállásban kamionozzak.
    Nagyon szeretem és kérdés nem lenne, hogy ezt csinálnám, ha nem ilyen baromi sok lenne a munkaidő. Ez tart vissza.

    Gyanítom ezzel nem csak én vagyok így. De hát egyszerűbb ezt így hagyni és sírni, hogy nincs sofőr.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz zsid #13840 üzenetére

    Ezt egyébként tényleg nem tudom felfogni. Ha országos szinten lenne szabályzás és Magyarország beleragad a jelenlegibe és csak néz ki a fejéből, hogy miért nincs sofőr, azt még megérteném, mert egy csomó dologra ez a jellemző itthon. Állami mentalitás sokszor, hogy: rossz, tudjuk is, hogy miért rossz, de mégsem értjük, vagy nem érdekel mindet.

    De ez gyakorlatilag globális probléma. Nyilván nem csak azért nincs sofőr, mert 15 órás munkanapok vannak, de azért véleményem szerint jelentős mértékben hozzá tesz ez is. Majdnem biztos vagyok benne, ha teljesen elterjedt lenne minden cégnél az, hogy 2/2 hét nemzetközi munkavégzés, mondjuk a 15 órás idő lecsökkentve 12-re, akkor ha meg nem is szűnne a sofőrhiány, de enyhülne.

    Csak gondolom ilyen farkába harapó kígyóként tekintenek a dologra. Hogy most sincs elég sofőr, akkor nehogymár meglépjük azt, hogy a jelenlegiek kevesebbet dolgoznak, hiszen így sem győzzük, hát akkor mi lenne, ha a meglévők kevesebbet dolgoznának. Vagy nem tudom.

    Mindenesetre én attól félek, hogy ez az egész fokozódó hiány nem jót fog hozni, hanem még jobban ütik a meglévő embereket.

  • Qtya123

    őstag

    válasz Tüzi #13845 üzenetére

    Olvastam tegnap.
    A hozzászólók között van aki szerint nem is lehetnek túlhajtva a sofőrök, mert van a munkájukra szigorú szabályok és a tachográf vonatkozik....
    Na ha van a cégvezetők is így gondolodnak, akkor már meg is van miért nem értik mi a baj.

    Amúgy tényleg elképzelésem sincs, hogyha előre ugranánk az időben 10-15 évet, akkor mi fogadna minket ezen a téren.
    Addigra már egy csomó sofőr nyugdíjba megy. Utánpótlás meg nincs, de önvezető kamion meg még nem lesz. Szóval kíváncsi vagyok nagyon.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    Kis élménybeszámolóval untatnálak ismét titeket. :)

    Eddig mindig Magnummal mentem, tegnap viszont Volvoval. Ez is 2011 körüli, mint a Magnum. Valamivel gyengébb, nem gyorsul úgy, viszont a beltérben a kezelőszervek nekem sokkal jobban bejönnek. Eleve nagyobbak a kapcsolók és mindegyik világít, nem kell a sötétben taperolni. A Magnumban sem kellett egy idő után, mert megszokta az ember, de az elején volt tapogatózás a sötétben, amikor a fűtést akartam csavargatni, vagy épp bármely más gombot megnyomni. Ja és sokkal kevesebb menetzaj és motorhang szűrődik be a Volvoba.
    A Magnum síkpadlós, ott csak kifordultam jobbra és felálltam könnyedén. Itt viszont fel kell előtte tenni a lábat az emelvényre. Rögtön eszembe jutott, hogy vajon egy idős és erősen elhízott embernek ez nem igazán lehet kellemes tevékenység.

    Ami viszont rohadt idegesítő volt és nem tudom, hogy maga a tachográf volt ilyen, vagy Volvo sajátosság, de amint levettem a gyújtást hiába kalapácson volt a tacho, áttette mindig ágyra... Tele van aznapra a kártyám néhány perces pihenőkkel. Ezt mi a tökömnek csinálja? Rohadt idegesítő.

    Ja és most először álltam be úgy, hogy két kamion közé szűk helyre. Pontosabban a bal oldalon csak egy pót volt, a jobb oldalon egy teljes szerelvény. Még így is nehéz volt, hogy az egyik oldalon kicsit több helyem volt az ívnek. Meg jött a sofőr és segített. Enélkül biztos ki kellett volna szállnom kb 15 alkalommal megnézni, hogy elfér-e a pót hátulja a túloldalon, vagy beleér a kamionba...

    Egyszerűen el nem tudom képzelni, hogy hogyan lehet becsattintani szűk helyre két kamion közé úgy, hogy rá kell törni, mert előrefelé nincs hely. Nyilván mivel nincs mozgástér úgy kell a "nyílásba" megérkezni, hogy már teljesen irányba áll merőlegesen, mivel ferde kb kicsit sem lehet, nincs hely. Főleg mert ott vannak két oldalról belógva a kamionok tükrei és ráadásnak ha jó vastag ajtajú hűtős a pót, akkor azt kinyitva méginkább nincs semmi hely.
    Viszont teljesen merőlegesre rátörni meg szívás olyan helyen, ahol szemben nincs elég hely (mondjuk van egy kerítés), mert nem tudsz akkorát utánamenni a traktorral. Nem jártam még így, de elképzelni nem tudom hogy lehet megoldani. Gondolom ilyenkor tili-tolizni kell a töréssel és az utánamenéssel, ötvenszer előre, hátra menve kicsit nem?

    Múltkor ki akartam próbálni ezt, hátha ez felkészít a fenti esetre: [link]
    Hát nagyon nem ott volt a segge, ahová elképzeltem, mikor irányba álltam.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Qtya123 #13869 üzenetére

    Meg szép és jó az a videó, de hely kell hozzá. Egy csomó raktárnál nincs annyi hely a rámpa előtt, hogy ennyire előre menjek. Eltekeri 90 fokkal, hogy 12 óránál álljon és utána vissza balra. Na sok helyen ott borul a dolog, hogy annyi hely nincs, hogy 12 órába elvidd a traktort egyenesen, mert szemben kamionok állnak.

    Neki a pótok és a szemben lévő bóják között van egy egész szerelvénnyi szélesség, itt jól látszik:

    De ugye sok helyen ennek a fele ha van. Na ott hogyan toljak rá merőlegesen.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Zolás #13990 üzenetére

    Hihetetlen, hogy ekkora sofőrhiány mellett is sok cégnél ugyanaz a világ van változatlanul. :(

  • Qtya123

    őstag

    válasz Tüzi #14037 üzenetére

    "minden nap ugyanazon/akkor az megyek dolgozni, ugyanúgy megy minden, ugyanazok az arcok..."

    Valószínű, hogy ez lehet a 4. pont amit írtál, a klikk a fejben. Pontosan ismerem az érzést. 14 éve dolgozom (mindvégig ugyanaz a cég, de többféle területen megfordultam a cégen belül), abból 4.5 évet dolgoztam klasszikus irodai munkában. Életem leghosszabb munkahelyi időszaka volt. Minden nap ugyanúgy, ugyanazt, ugyanakkor, ugyanott hétfőtől péntekig.

    Ebből a 4.5 évből 4 év úgy telt, hogy egy kisebb városban gyalog 8 percre voltam az irodától. Fél év viszont Budapest telt úgy, hogy 1 óra oda és 1 óra vissza tömegközlekedéssel.
    Minden reggel állni a metró mozgólépcsőn és menni a bezombult, fásult fejű embertömeggel ugyanakkor, ugyanúgy... Nagyon megviselt, ordított belül, hogy mit keresek én itt, ez nem én vagyok. Esküszöm azon gondolkodtam, hogy ennél még a metró elé ugrani is jobb. Aztán nagy nehezen kikecmeregtem abból a munkakörből. Most is irodában vagyok, de nem klasszikus irodai munka és nem minden nap. Ezért is tudok másodállásban kamionozni.

    De amúgy, ha belegondol az ember a kamion is arról szól, hogy felkelsz az ágyból és kormány mögé ülsz. Majd parkoló és minden nap ugyanez. Ez is ugyanúgy, ugyanolyan, valahogy mégis más.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    Ma megint új dologgal ismerkedtem meg. Tengelysúly mérés.
    Mosonmagyaróváron voltam és jöttem visszafelé az M1-en.

    Látom 7.5t control tábla van. Elindultam arra és beálltam itt a sorba jobbra az épület felé: [link]

    Egy dolgot viszont nem értek. Van aki beállt, van aki meg elhúzott balra, vissza az M1-re. Nem találtam benne a logikát, de Ti hátha tudjátok. Előttem kettő szerb volt a sorban, a mögöttem lévő nem tudom milyen náció. Közben meg egy csomó húzott el a másik sávban.

    Azon gondolkodtam emiatt, hogy nem-e az eu-n kívülieknek volt kötelező csak beállni oda és az EU-s kamionoknak nem. De ez sem logikus, mert akkor akik elhúztak vissza a pályára balra, akkor egyáltalán miért jöttek ki. Mi a megfejtés, világosítsatok fel légyszi. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Somatom #14174 üzenetére

    Így van.
    Továbbá a véleményem az - még ha a szakmát csak kóstolgató alkalmi sofőr vagyok is - hogy a sofőröknek nem azon kellene agyalni, hogy hogyan hozzam össze az OUT-ot, hogy ne büntessen meg a rendőr.
    Van 15 óra munkaidő. Rengeteg. Ne azon agyaljunk már, hogy hogyan lehet még több bőrt lehúzni az emberről, amiben önként és dalolva részt vállal és matekol, hogy hogyan hozzam ki a rakodást OUT-al.

    Ott van az a rengeteg munkaóra, belefér ami belefér, kész. Ha a sofőr önhibáján kívül nem jön ki a lépés, akkor nem jön ki. Másnap is van nap.

    (kivétel azért gondolom van, pl ha mondjuk a 3-4 hetes kintlét után hazafelé pont nem adja ki, akkor...)

    De ezt, hogy rakodni OUT-ban a szememben az önkéntes rabszolgasors felvállalása. Keresztapámat is megkérték rá. Igent mondott egyszer, majd kétszer, majd háromszor. Utána már nem is kérdezték, hanem úgy szervezik a fuvarjait, hogy számolnak az OUT-al és televerik a napját címekkel, hisz úgyis OUT-ol. Egészségére...
    Lehet rosszul látom a dolgokat, mert nem vagyok teljesen a szakmában, de amennyit meg tudok belőle ítélni és a saját értékrendemet is belevinni, az alapján nekem ez a véleményem.

    Aztán persze lehet koppannék a véleményemmel, ha ez lenne a főállásom, nem tudom mi a mindennapi valóság. (De azért kétlem, hogy minden cég "követeli" az OUT-ot).

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz HoTaZo #14232 üzenetére

    Erre a rámpára gondolsz? [link]

    Eleinte sokat jártam oda. Mondjuk legtöbbször az 1-es rámpát kaptam, az jobb volt, de ez ami a képen van az cumi.

    Emlékszem életem második fuvarja volt és erre kellett rátolatnom. Ők meg nyígtak, hogy igyekezzek már. Mondtam, hogy full kezdő vagyok, de nem nagyon érdekelte őket. Nem szerettem oda járni, fura népek voltak.
    Máshol általában sokkal vidámabb, kedvesebb emberekkel szoktam találkozni.

  • Qtya123

    őstag

    válasz HoTaZo #14236 üzenetére

    Nem tudták az 1-est adni, mert azon volt kamion. Szóltam, hogy kezdő vagyok. Ímmel-ámmal segítettek, de sürgettek. Minden más helyen lényegesen türelmesebbek voltak.

    Mondjuk máshol nem is ilyen retek a rámpa. Egy hely még gázos, egyrészt mert jönnek-mennek az autók, másrészt a fák miatt nincs nagyon hely: [link]

    Viszont itt olyan szinten normális mindenki, hogy csak nézek.

    Ami még meglepett a pécsi dohánygyár jobbra hátra rámpája. Nehéznek tűnik, de tele van mankóval (szélesítés, íves sárga vonal, túloldalt nagy tükör kirakva), hogy öröm ráállni.

  • Qtya123

    őstag

    Holnap akasztott húst fogok vinni.
    Majd óvatos leszek a körforgókban, kanyarokban. Kicsit félek tőle, mert néhol úgy írnak róla a neten, mint a mumusról, hogy nagyon veszélyes azzal közlekedni.

  • Qtya123

    őstag

    válasz KAMELOT #14264 üzenetére

    Mosni nem kell, mert majd viszi tovább másik sofőr Hollandiába.

    Itt lóg a cucc már mögöttem, a papírokat várom. Majd óvatosan megyek, köszi nektek a tanácsokat.

  • Qtya123

    őstag

    válasz Freiherr #14276 üzenetére

    Egyébként az hogy van, hogy a külföldi népeknek nem ársapkával adják az üzemanyagot?
    Oké, hogy jöttek a szomszédból tankolni, na de EU vagy mifene nem?

    Ennyi erővel bármelyik EU-s ország bármilyen módon és területen diszkriminálhatna nem?

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz philoxenia #14279 üzenetére

    A lényegen nem változtat. Meg van különböztetve X és Y, miközben mindkettő EU-s állampolgár és folyamatosan arról durrognak, hogy EU meg egység, meg közös, meg stb.
    Azt hittem, hogy ezt így ebben a formában nem lehet, hogy van egy adott áru (üzemanyag), és ennek a forgalmazását az eu-n belül pusztán állampolgárság alapján megkülönböztetik.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    Nálam is aktuális a GKI vergődés. Májusban jár le, gondoltam majd foglalkozom vele április közepe tájékán.
    És de jól tettem, hogy ma mégis hirtelen gondolattól vezérelve felhívtam egy iskolát, hogy mikorra vannak vizsgaidőpontok. Azt mondja májusban van leghamarabb üres, de pontosan nem tudja... :Y

    Felhívtam még kettőt. Hebegés-habogás. A 4. tudott biztosat mondani április végére. Ja és én azt hittem, hogy megújítón csak a tesztkérdések vannak és ennyi. De áááá nem. Elvileg lenne 5 óra szimulátoros oktatás... :DDD (persze alá lesz írva) de a vicc az, hogy kell mellém egy GKI társ, mert úgy van a követelmény, hogy az egyik vezet a másik addig figyeli, majd fordítva.
    Mondta az iskola, hogy kerít majd egy párt és csak akkor tud elméleti vizsgára küldeni, amikor ez a szimulátoros agyrém le van zongorázva, ahhoz meg kell a másik ember is, hogy na ő volt a párom.

    Engem az húz fel, hogy az EU-s szabály nem írja elő, hogy a GKI megújításnál kötelező vizsgázni, csak annyit, hogy oktatáson részt venni. De itthon bezzeg vizsgázz is bazzeg....
    Jó még ezen túllép az ember, de akkor még mókolni, hogy oké legyen papíron a szimulátor... szánalom.

    El nem tudom képzelni, hogy a 3-4 heteket kint lévő sofőröknek mit össze kell matekolni, hogy összejöjjön megújításkor az, hogy a vizsgára bemenjenek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés