Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
liver
tag
Ha az eszköz nem volt hibás,akkor nem hosszabbodik meg a garideje a szervizben töltött idővel!Vagyis nyugodtan jöhet 3hét múlva:-)A tárolási díj már más tészta.
Én már régóta ráírom a jegyzőkönyvre,hogy az értesítéstől számított 8nap után napi 300Ft tárolási díjat számítunk fel.Azóta érdekes módon idejében átveszik az elkészült eszközöket[ Szerkesztve ]
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
Szerintem telepíts fel egy Vistát és azt a kódot írd be telepítésnél ami a notira rá van ragasztva.A nem jogtiszta szoftvreből adódhatnak kellemetlenségeid a szervizbe.Ha a hibajelenség meg nem kapcsolódik az operációs rendszerhez,akkor az a legegyszerűbb ha leformázva,"szűz" állapotba adod le.
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
"Elfüstölt" alaplaplapra nincsen gari!Ha égés,törés,repedés van számítástechnikai terméken az autómatikusan garanciavesztéssel jár.Ha van arra az épületre biztosításod ahol elfüstölt,akkor hivatkozz a biztosítónál villám vagy túláram kárra.De ehez kelleni fog az alaplap számlája.
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
válasz Csaba_20_ #2827 üzenetére
Jópár dologgal nem vagy tisztában úgy veszem észre!
Amiken én írtam azt a gyakorlat bizonyítja és több esetben a fogyasztóvédelem is megerősítette.
1.Ha a szervízbe kerül egy alkatrész és a szerviz azt állapítja meg,hogy az alkatrész nem hibás,akkor azt a fogyasztó vagy elfogadja vagy egy független szakértői véleményt kér(ez utóbbi eléggé költséges).
2.Biztosítási csalásra senki se buzdítok,de a gyakorlat azt mutatja,hogy a legtöbb "elfüstölést" feszültségingadozás okoz.Ez az esetek többségében vagy a táp vagy az elektromosáram szolgáltató hibája.Persze túlzott "tuningolás" is okozhatja,de én azt nem feltételezem senkiről,hogy ha tuning miatt megy tönkre egy alkatrésze akkor csalással próbálozna.De úgy látom te feltételezed!
Hibás tanácsaiddal csak arra buzdítasz sok felhasználót,hogy felesleges köröket fusson és ideje,pénze,idegrendszere menjen rá.
Egyébként a jogszabályok ismerik a "garanciavesztés" fogalmát.Hallottál már a nem rendeltetésszerű használatról?"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
válasz Ariadne #2829 üzenetére
Hát én veletek nem fogok vitatkozni
Gerisz kollégának meg sok sikert kívánok az "elfüstölt" alaplapjának a legaroztatásához.Ariadne:Elfüstölt alaplap miatt perelni?nem vagy teljesen százas.Az meg pláne durva,hogy erre buzdítasz másokat abba a reményben,hogy a perköltséget is megtérítik neki.Ha mégse így lenne akkor majd mit fogsz neki monadni?
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
Olyan tanácsokat adjatok amik a gyakrolatban(életben) is működnek.Mert a jogszabályokat álltalánosságban kell értelmezni.A bíróságon egyéb körülményeket is figyelembe vesznek és úgy hoznak döntést!Ezt tartsátok szem előtt!
Én egyébként a fogyasztókkal vagyok,de sokszor feleslegesen futnak felesleges köröket.Néha el kell fogadni,hogy ezt most bebuktam(elfüstölt,eltörött stb...)[ Szerkesztve ]
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
válasz Csaba_20_ #2836 üzenetére
Jogbiztosításom nekem is van felhasználói oldalról,de tudtommal Magyarországon összesen 50ezer ilyen biztosítást kötöttek.Ha valaki kötött ilyet az könnyebb helyzetben van,de saját szakállra elkezdeni pereskedni szerintem hülyeség,ha csak nem egy nagyobb értékű alkatrészről,vagy komplett konfigurációról van szó.
Amúgy tapasztalatom szerint a békéltető testület véleménye sokat nyom latban egy bírósági tárgyaláson,tehát ha az nem a fogyasztónak kedvez akkor meg pláne nem érdemes tovább vinni a dolgot.
Egyébként egy eléggé kényes téma amin vitatkozunk mert egy elfüstölés 99%-a nem az alaplap hibájára vezethető vissza,de ott van az az 1%-ék.Meg a bolt is megszünt állítólag....nehéz ügy lesz és nagyon életszerűnek tünik az a 6hónap amit az alaplap tulajdonosa mondott.A chieftec 550W korrekt...Egyébként hány hónapos a cucc,mert ha jól tudom 6hónap után már nem a kereskedőnek kell bizonyítania,hogy gyárilag hibás volt a termék(de ebben lehet,hogy tévedek)
[ Szerkesztve ]
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
válasz Csaba_20_ #2840 üzenetére
Tapasztalat!2évig egy számtech nagykereskedésben voltam garanciális ügyintéző.A szavatosságot megtaláltam,így néz ki:
"Fontos ugyanakkor tudni, hogy a két év a
bizonyítási teher tekintetében megoszlik.
A vásárlástól számított elso hat hónapban
jelentkezo hiba esetén a kereskedo köteles
bizonyítani, hogy a hiba a vásárláskor
nem volt benne a termékben, hogy a
hiba nem a teljesítéskor is meg lévo
körülmények miatt keletkezett, hanem az
áru rendeltetésellenes használata okozta.
A második tizennyolc hónapban ugyanakkor már
nincs kötelezve a kereskedo a bizonyításra.""Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
válasz Ariadne #2842 üzenetére
Már mondtam,hogy veled nem fogok vitatkozni
Nem elég elolvasni,azt értelmezni is tudni kell,de te néha hibásan értelmezed...és most nem is értem,hogy konkrétan mire gondolsz."Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
válasz Avicularia #2851 üzenetére
Annyit megjegyeznék,mert nagyon letámadtatok,hogy 2év alatt SENKI nem írt be a panaszkönyvbe és senki nem ment a fogyvédhez tőlem!Sőt,néha még olyat is legariztattam amit nem is nálam vásároltak!Azt hozzá kell tenni,hogy olyan nagykerben vásárolok aki nem szürkeimportozik,ezért a garancia ügyintézés zökkenőmentesebb.
De ez az égett alaplapos ügy nem egyértelmű, és valóban ezt 10ezer forintos dolgot benéztem,mert igazatok van afölött jótálás van és nem szavatosság és ezért nem igaz a 6hónap amit írtam,de azt meg is jegyeztem,hogy ebben nem vagyok biztos.
De ahoz tartom magam,hogy bizonyos jogszabájok nagyon jól néznek ki leírva és ezzel sokan vissza is élnek.Mint felhasználói,mint kereskedői oldalról.Tudnék mesélni mind a kettőről......."Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
válasz Ariadne #2853 üzenetére
Igen a Westgate 1 év alakult mint Kft,előtte egyéni vállalkozoként csináltam.
A Mistral,Bluefish sajnos nagyon megtépázta a számitástechnikai kiskerekbe vetett bizalmat.A garancia mindig is egy kényes téma lesz kereskedő és vevő között,de szerintem jogszabályokra való hivatkozások előtt érdemes minden esetben higgadtan és átgondoltan rendezni a problémákat(ez mind a két félre igaz).Vitás esetek mindig is lesznek,de szerintem ezeknek a többségét is meglehetne oldani egy kis kompromisszum készséggel(mint vevő,mint kersekedői oldalról is).
Mondok mind a két esetre egy példát:
3éves gari van egy felsőbbkategóriás videókártyára,de 2év 10 hónap után tönkremegy.A kereskedő ha megszakad se tudja ugyanolyanra cserélni és ezeket javítani se lehet nagyon.Ilyenkor legtöbbször felajánlanak egy nagyobb tudású videókártyát,amit a forgalmazó(nagyker) ajálnfel szintén a kiskereskedőnek.Ilyenkor szerintem érdemes elfogadni a cserét,mert azzal mindenki jól jár.A vevőnek lesz egy új nagyobb tudású videókártyája.A kereskedő meg örül,hogy örül a vevő.Persze ilyenkor vissza lehet kérni a vételárat is,amit a kiskereskedő egy az egyben bebukna,mert a nagyker nem fogja neki kifizetni.Ebben az esetben a kiskereskedő lehet,hogy berizikózza a fogyvédet meg a bíróságot,mert ő ebből él és lehet nem termel annyit a bolt,hogy 100ezer forintot bukjon egy ilyen "üzleten".
A kereskedői oldalon meg a vásárlástól számított 3 napos gari az ami nem müxik jól szerintem.Sok vásárló nem tudja,hogy a kereskedő csak akkor köteles visszavenni a terméket ha az hibás.Gyakran van olyan,hogy rossz tipusú memóriát,vinyót,videókártyát vesznek a vásárlók.Pl:Agp-s lapba PCI-E kártyát,DDR1 helytt DDR2-őt.Aztán hozzák vissza,hogy nem jó a gépükbe a termék.Ilyenkor sok kereskedő elküldi a vevőt,hogy a termék nem hibás,nem veszi vissza.De szinte semmi kára nem származna abból ha visszavenné,mert pár nap múlva úgy is elviszi más a terméket.Én ilyenkor szónélkül kiszoktam cserélni olyanra amit eredetileg is vennie kellett volna a vevőnek.Ha az sokkal többe kerülne és nem kell neki,akkor még a teljes vételárat is visszaszoktam adni(ez hosszútávon úgyis megtérül).
Nem akartam belerondítani a topikba,de jópár oldalt elolvastam és úgy vettem észre,hogy néha nem a megfelelő irányba "tereltek" néhány felhasználót.A jogszabályok fontosak,de gyakran visszaélnek vele és még gyakrabban meglehetne oldani a problémát sokkal emberibben
u.i:Ez az égett alaplapos ügy akkor se egyértelműTovábbi kellemes fórumozást
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
válasz Csaba_20_ #2855 üzenetére
Látom nem igazán jött le a lényeg
Az éremnek két oldala van.Igazábol olyan jogszabályokat kéne létrehozni,alkotni,átformálni ahol az egyik félne se csorbúl jelentősen az érdeke.Mert sok ilyen kártyát visszavesz a kereskedő,de a 10.után be kell zárnia a boltot és onnantól kezdve nincsen gari semmire.És az senkinek se jó.[ Szerkesztve ]
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
Ez egy szerencsésebb helyzet volt mert nem telt el túl sok idő a kártya megvétele és meghibásodása között.Az az igazi,ha egy évnél nem telik el több idő.Mert 1év a törvényes jótálás(nem szavatosság ),mert egy év után már sokszor a gyártó,forgalmazó,imoprtor "áládása" is kell a procedúrához.Ez mind nagyker oldalról.
Egy videókártyás esetem annó volt nekem a Mistrállal(kb 6-7éve),hát nem volt egyszerű eset.Végül egy nagyker garoztatta le nekem a karit...szerencsém volt.
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
válasz Csaba_20_ #2859 üzenetére
Te igazából a fogyasztói oldalra koncentrálsz,ami érthető,mert te elsősorban fogyasztó vagy és ti itt a fogyasztói érdekeket véditek.
De az nagy baj Magyarországon,hogy a fogyasztók nagyon árérzékenyek és ezzel a kereskedőket belekényszerítik egy olyan árversenybe amit nem tudnak hosszútávon válalni.Ezért lesz előbb-utóbb mutyizás,meg kibúvás a garancia alól.De érzek egy olyan tendenciát az utóbbi időben(és ez a sok botránynak és boltbezárásnak köszönhető),hogy kezd egy olyan vásárlói felfogás kialakulni,hogy a minőségnek ára van.Ha ez így folytatódna és a vevők nagy része elkerülné a gyanúsan olcsó boltokat(pl pixmania),akkor a kiskereskedők kialakithatnának egy olyan árrést,amibe beleférne akár egy "elfüstölt" alaplap garizása is."Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
Egyik ügyfelem érdekes kérdést tett fel nekem,amire nem tudtam válaszolni.A segítségeteket szeretném kérni.A történet:
Van egy 9 hónapos Dell notebook amire 3év garancia van.A notebook az egyik napról a másikra elromlik,se kép se hang.Törést,repedés bármiféle külső behatás ránézésre nem látszik.
A notebookot hivatalos márkaszervizbe viszi az ügyfél javításra.Leadja annak rendje és módja szerint,megkap minden szükséges papírt stb....
1hét múlva hívják,hogy a hiba nem garanciális,mert a billentyűzet alatt az alaplap be van törve,horpadva stb....Fényképeket is küldenek amin tényleg látszik a horpadás.A márkaszerviz 86.000Ft+áfa áron javítaná meg a notebookot(az újkori ára 98.000Ft+áfa,most kb 80.000Ft)ami irreálisan magas összeg a notebook jelenlegi árához képest.
Az ügyfelem elmegy a márkaszervizbe és közli,hogy köszöni szépen,de nem kéri a javítást,mert a javítás költségéből tud egy vadonat új notebookot venni.
Ezután közlik vele,hogy a hibafeltárás 5000Ft+áfába került.Ezt nem akarja kifizetni,mert nem tartja jogosnak,mivel a notebook még garanciális volt.A szervizvezető közli vele,hogy amíg nem fizet addig nem adják át a hibás notebookját.Most jön a kérdésem:
A márkaszerviz kérhet e hibafeltárási díjat abban az esetben ha a notebook még garanciális,de a hiba nem garanciális jellegű volt(és hiba természetesen nem lett kijavítva)?Kérném,hogy válaszhoz valami jogszabályt is írjatok,hogy a későbbiekben legyen mire hivatkozni.
[ Szerkesztve ]
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
válasz Ariadne #4822 üzenetére
Köszönöm Ariadne a gyors választ,de az igazi kérdésem ez lenne:
"A márkaszerviz kérhet e hibafeltárási díjat abban az esetben ha a notebook még garanciális,de a hiba nem garanciális jellegű volt(és hiba természetesen nem lett kijavítva)?"
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Hoppá! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-10875H 32/512 Quadro RTX 3000 6GB FHD
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell 7390 13,3" FULL HD/i5-8250U/DDR4 8Gb/256GB M2 SSD/HDMI/4G/CAM/BT/Wifi/Új AKKU 1 Év Gari!
- Aszta! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i9-10885H 64/512 Quadro RTX 5000 16GB! FHD
- Thrustmaster racing clamp kézifék tartó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest