Na úgy gondoltam, nyitok ennek külön topicot, mert bár beírtam az éppen aktuális ATI vs nVIDIA vérpárbajtopicba [L]
http://prohardver.hu/rios3_forum.php?mod=40[/L], de rá se hederítenek, csak osztják egymást :)
Tehát:
Elgondolkodtam. A sok ATI vs. nVIDIA cikk kapcsán. Ez önmagában is meglepő , tudom, de az eredménye méginkább.
Sokáig azt hittem, hogy értem mi az a driver. Vmi olyasmi ami kapcsolatot biztosít a rendszer egy adott komponensével. A driver ebben az én szimpla világomban nem csinál mást mint kommunikál egy meghatározott felületen keresztül a hardverrel.
Erre itt van ez az egész ATI vs. nVIDIA kérdés és most vonatkoztassunk el egy pillanatra a hardverektől. Van az ATInak és az nVIDIAnak is drivere, valamint van egy DIRECTX szabvány legyen az v8 vagy v9...
Namármost: azt kéne az én buta fejemnek elmagyarázni, hogy miért és milyen alapon változik egy adott kártya teljesítménye a driver optimalizációjával? Ez nem provokáció, tényleg nem értem. Mi történik a driverben aminek eredményeképp mondjuk egy AA v. FSAA vagy akármilyen 3D fícsör gyorsabban számolódik ki?
Én eddig úgy gondoltam, hogy a hardver maga csinálja ezeket, tehát kap egy halom poligon adatot, textúrákat, fényeket, egyebeket aztán nekiáll számolni. A hardver. De ezek szerint ez nem így van, mi?
Amit meg végképp nem értek, hogyha létezik DIRECTX v. OPENGL szabvány akkor azontúl mit lehet optimalizálni a driverben, hogy több legyen az FPS adott beállításokkal?
Ezeket csak azért kérdezem, mert ebben a nagy teljesítmény háborúban minden oldalon ez a driverkérdés, meg a konkrét program a fordulópont. Ezek szerint elméletileg elképzelhető, hogyha vki igazán komolyan leül és mondjuk lekódol egy grafikus motort célzottan egy hardverre (legyen az akár ATI akár nVIDIA) akkor pusztán a programozási optimalizácón keresztül kenterbe verheti a riválist ha azon csak az általános driver fut?
Szóval érdekelne a technikai válasz függetlenül a hozzászóló vidikártyagyártó hívőségétől :)
Thx.
Jobb későn, mint még később...