Hirdetés

2024. június 17., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) worxland válasza WiZARD (#197) üzenetére


worxland
addikt

Egy gyors guglizás nulla találatot dobott fel. Tehát igaz. :DD

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#202) mjani1172 válasza WiZARD (#200) üzenetére


mjani1172
addikt

Azért nem biztos, hogy hülyeség.
Annak idején javítottuk a Sangyongokat.
Egyszerűen nem volt alkatrész. Sehol.
Egyébként ez most is előfordul sőt, egyre gyakrabban,európai modelleknél is. S osztályú Mercinél is volt ami fél évet is várt itthon, garis javításra. De ott azért van remény, ha nem is a gyárból akkor valahonnan megoldódik.
De egy kínai autónál sehonnan nincs kerülőút.

[ Szerkesztve ]

(#203) Secretknight válasza mjani1172 (#202) üzenetére


Secretknight
aktív tag

Alibaba :))

(#204) emelhu válasza spect80 (#44) üzenetére


emelhu
aktív tag

mesterségesen alacsonyan tartott árakon

Én csak azt nem tudom, hogyha mindent is támogat kína, akkor honnan veszi el azt a pénzt, amit odaad támogatásokra?

(#205) emelhu válasza doooo (#110) üzenetére


emelhu
aktív tag

Nem eltartják, hanem nélkülük szimplán nincs állam. Adó nélkül nincs állam, állam nélkül nincs civilizáció. Civilizáció nélkül nincs ember (ilyen formában semmiképp).

Jó jó, de ezer apróság...

Milyen az az állam, mennyi az az adó, mennyire hatékonyan hasznosul, Milyen az a civilizáció, mennyire "emberarcú", stb, stb, stb....???

(#206) emelhu válasza mjani1172 (#149) üzenetére


emelhu
aktív tag

"Kinai cégek nem tartanak fenn ügyfélszolgálatot,...."

És előírták ezt az EU-ban fogyasztóvédelmi címen?
Akkor ideje rugdosni az EU-t... kötelező szervízhattér, alkatrészellátás, ügyfélszolgálat stb, stb... ha nincs meg, akkor nem értékesíthet.
És nem csak autó, telefontól pólóingig...

A japánok megcsináltak ilyesmit még a 70-80-as években az usa ellen.
24 órás, natív japán nyelvű telefonos ügyfélszolgálat volt a belépő a piacra.... aki nem épített egy tizenfős japán irodát, az semmit nem adhatott el.

(#207) Avicularia


Avicularia
veterán

(#208) 7Heads Drago válasza dolon75 (#196) üzenetére


7Heads Drago
veterán

A szándékos kihágással semmit se tudsz tenni. Az akkor is meglesz ha 10 felé szedik szét a B kategóriát.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#209) mjani1172 válasza emelhu (#206) üzenetére


mjani1172
addikt

+1

(#210) doooo válasza emelhu (#205) üzenetére


doooo
veterán

Ezekről csak akkor lehet beszélni, ha a fenti tényt elfogadjuk.

(#212) Ear001 válasza madgie (#157) üzenetére


Ear001
addikt

Jó, hogy mondod, hogy Google. Ami fut a Dolphinban, mint kezelőfelület az gyakrolatilag egy Android alapú okostelefon. És igen gyors. A hangfelismerése az egyik legjobb, amit ismerek, az sem okoz neki gondot, ha egyszerre kell a navigációban töltőre optimalizált útvonalat tervezni és közben Dirac optimalizált térhatást csinálni csak jobb egybe a Spotify kliensnek. Amúgy az autó rugózik, halk, családi kocsinak is teljesen rendben van. Szóval nagyon nem egy Zoe. ;]

(#213) 7Heads Drago válasza doooo (#105) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Mesélj még. Az általad imádott országok is teli vannak csalásokkal. Màr eleve a vàlasztások is, nem beszélve a gazdaságról. Erről szól sz egész kapitalizmus.

Cikkhez: Egyet azért bizton állíthatók: jópár évet lehúztam a mercinél mint dolgozó. A gyáron belül köztudott dolog volt hogy az autó eladàsi árához képest annak a legyártása csak a 25-30%a. Jelenleg az elektromosoknál ez nem tudom hogy alakul, de szerintem túl nagyot akarnak a gyártók szakítani. 10%ot simán el tudnának dobni akkor is ha van más költségük is.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#214) fateless válasza 7Heads Drago (#213) üzenetére


fateless
veterán

Mit értesz a legyártás alatt?

A haszonkulcs nem 70-75%, ez persze nyilvánvaló, de mit számoltak bele a legyártás költségébe a gyáron belül?

"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10

(#215) BiP válasza fateless (#214) üzenetére


BiP
nagyúr

Igen, ez a jó kérdés.
Mert nincsenek illúzióink, egy autó árában a vas/anyag és az összeszerelés ára a töredéke. De ezen felül van millió minden, ami kell ahhoz, hogy egy autót megvehessen az ember. Ez mind rárakódik. Logisztika, marketing, R&D, minőségbiztosítás, könyvelés, gyár/irodák fenntartása, a dolgozók bérei juttatásai, stb.stb. és persze igen, a CEO jachtja is benne van.

[ Szerkesztve ]

(#216) emelhu válasza BiP (#215) üzenetére


emelhu
aktív tag

Ettől még lehetne hatékonyabb (kevésbé "látványpékség" koncepciójú) termék disztribúció.
Megint az a fránya szocializmus.
Ha tudod mit akarsz venni, akkor nem kellenek csillivilli autószalonok (van egy réteg akinek kell, az fizesse meg).
Én beülök a haver autójába és eldöntöm kell-e ez nekem, illetve negyven éve már vagy a hatodik kocsim van ugyanattól a gyártótól. Meg kettő másiktól, de maradtam a beváltnál.
Így márkát már nem keresek, az adatlap alapján meg könnyedén dönthetek az egy gyártó kínálatából, azért egy-két autónál több nem igen akad, ami az igényekkel passzol.
Jó bornak nem kell cégér: ha ismert jó márkát veszek, akkor jobban örülnék ha a gyártótól weben megrendelném és az országban három-négy nagy átadó telepen átadnák.
Vagyis ez a régi Merkur telep :) koncepciója.
Ez is akár 10-20% árrés. Ami nem kicsi és dönthet egy vásárlásról. Ha még jó és olcsó autót is csinál, akkor marketing költség sem kell, ne reklámozzon, hanem tegyen fel webre és youtube-ra sok anyagot. Eladja magát, autó kell, megkeresem melyik kell nekem.

(#217) BiP válasza emelhu (#216) üzenetére


BiP
nagyúr

naív vagy. Nem méred fel helyesen a marketing erejét.
+ a tudatos vásárló, aki tudja előre, hogy mit szeretne, az ritka, mint a fehér holló.
+ baromi sokat számít egy autónál, hogy be tudsz ülni, meg tudod tapogatni, stb. Paraméterek, fotók, CGI videó (ja, ugye ez is marketing, ezt se kérted) alapján lukra lehet futni.
+ nem mindenkinek van olyan haverja, akinek pont van olyan, és ki tudod próbálni. Na, erre van az autószalon.
+ többmilliós (többtízmilliós) tételekről beszélünk. Ilyet nem veszünk próba minden nélkül csak papír/specifikáció alapján.
stb.stb.stb

Ez nem egy winchester vagy memória, amit paraméterek alapján kinézel a webshopból, megrendeled, otthon meg beszereled a gépbe, és örülsz.

De pl. cipőt is lehet venni netről kipróbálás nélkül, aztán az ugyanúgy lutri, hogy kényelmes-e. A cipőboltnak is van létjogosultsága, pedig gondolhatnánk, hogy minek tartunk fenn drága szalonokat.

[ Szerkesztve ]

(#218) 7Heads Drago válasza emelhu (#216) üzenetére


7Heads Drago
veterán

negyven éve már vagy a hatodik kocsim van ugyanattól a gyártótól
Na ezt hívják besszükült látástérnek. Ha lenne zsém én nem gondolkodnék és megvenném a 4-ik autómat egy olyan márkától ami még nem volt. Viszont engem se érdekel az autókereskedés, sokkal inkább a tapasztalatok és tesztek.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#219) 7Heads Drago válasza malor (#115) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Rengeteg Trójai faló van itt a gazdaságban. Mindenki keveri a saját kis fazekát országonként. Az EU épp elég szarul áll. A leginkább azért mert nincs itt se összetartás.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#220) 7Heads Drago


7Heads Drago
veterán

[link]
Ez a baja a piacnak. Senkit nem érdekel a minőség. Az e-autó meg hiába kevesebb alkatrészből készül, ha nem akarják rendesen összerakni megette a fene az egészet.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#221) emelhu válasza 7Heads Drago (#218) üzenetére


emelhu
aktív tag

"Na ezt hívják besszükült látástérnek."

Összesen 6 azaz hat márka gépkocsiját birtokoltam... ebből egyet kiválasztottam...

(Még hány más márkát kellene kipróbálnom? :) )

(#222) 7Heads Drago válasza emelhu (#221) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Össze-vissza beszélsz. A saját hsz-edet idéztem miszerint egyazon gyártótól volt eddig 6 autód. Most meg hirtelen 6 gyártótól...
Szerintem hagyjuk inkább.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#223) emelhu válasza 7Heads Drago (#222) üzenetére


emelhu
aktív tag

Szövegértés: több gyártót is kipróbáltam (benne két szocialista, csak az volt) és egyik gyártótól volt hat (talán hat, annyira azért nem számoltam) , mindez a szük családban.

40 név alatt én, asszonyom és gyerekem kb. 11-12 autót vettünk... (elején vagy három használtan)... nekem életszerű... ez az átka a vén kornak, sokminden történt az emberrel :)

(#224) BiP válasza emelhu (#223) üzenetére


BiP
nagyúr

Nem szövegértés, csak ha valaki egyszer azzal érvel, hogy 40 év alatt volt 6 márkától autója, majd azzal, hogy azalatt egy gyártótól 6 autója is, az gyanús. Inkább tippel az ember elírásra/kamuzásra, minthogy neked volt min.11 autód, és a sok kipróbált márka után megállapodtál a hatodiknál, azóta azt veszed. Ez elég ritka, életszerűtlen, így gyanúra adott okot.
(és mivel részletekben -és kicsit félreérthetően- csepegtetted az infót, nem csoda, hogy nem is állt össze a kép).

[ Szerkesztve ]

(#225) 7Heads Drago válasza BiP (#224) üzenetére


7Heads Drago
veterán

A fórumon nincs arcunk és sokan azt mondanak amit akarnak. Én meg sajnos rühellem a hazugságot.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.