Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
válasz ekkold #22384 üzenetére
Ha figyelmesen elolvasod, én a töltőt vezérlem, és nem töltőt akarok építeni
a töltés vezérlőben igazad van, de ott van más jel is rajta, feszültségszint képében.
ez meg a töltőt szabályozza, ami az autót. a filléres alkatrészeknél azért többet tartalmaz egy rendes töltő, az csak ahhoz kell, hogy elindul a töltés vagy nemElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz ekkold #22389 üzenetére
"Arra próbáltam célozni, hogy ha már MCU-t meg PWM-et kell használni, akkor az EVSE akár ki is hagyható, mert közvetlenül elláthatja ezt a funkciót is a cucc."
nem szeretnék komplett EVSE-et tervezni, és építeni, mert akkor kellene tervezni és engedélyeztetni, mint hálózatra csatlakoztatható kisfeszültségű berendezés, EC, EMC, és minden csatlakozó bevizsgálásokkal, 2-3mFt, meg kell rá tervezni a DC védelmet, mert anélkül egy fabatkát sem ér, és azt a lelkemre venném, ha valakit agyonvág egy zárlatos kábel.
Ha ti (te) terveztetek ilyet, akkor nyilván tudod, hogy nem annyi, hogy a 12V-ot lehúzom 5V 30% kitöltésre, és akkor elindul az autó 16A-el, ennél jóval több kell. Megfelelő vezérlő létezik, ennek van egy kéteres bemenete, 0V és IC láb, erre építek egy kis elektronikát, mert innentől okosítható a cucc, ez a másik posztban ki van fejtve.
nem kell foglalkozni DC RCM önteszttel, hibafigyeléssel, nem csatlakozunk hálózatra, nem kell autóról hibajelet fogadni, stb stb stb"Meg nem is szereti ha hirtelen változnak a beállítások, legalábbis mikor teszteltük, akkor volt amelyik autó letiltotta a töltést, ha túl gyorsan akartuk az áramot változtatni, tehát célszerű ha eleve lassan változik."
az autó hiba, a lágyindítás/lágymegállás eleve az autóban van, ha pl ajtót nyitsz, akkor is letekeri 0.5kW-ra a töltést, hátha kihúzod a kábelt, majd bezáráskor visszaemeli a beállított értékre. Ezt tudnia kell az autónak. a töltési szabványban benne van, hogy bármikor változhat a töltőáram, akár az oszlop küld más értéket, akár az autó kér más értéket, pl melegedés miatt, a kommunikációnak le kell tudnia követni. az autók akkor dobnak max hibát, ha túl gyakran megszakad a töltés, vagyis nem tartják be az A-B-C-B-A státuszokat, hanem A-C-A közt váltogatnak. van olyan modell pl zoe, ami a második ilyen után hibát dob, a töltés teljes szüneteltetése <6A esetén csak B állapotban lehetséges. A-C max induláskor lehet, de utána ha nem B-be kapcsolsz vissza hanem A-ba akkor nem indul újra a töltés. erre van olyan töltőnk, a Beny amiben van "kompatibilis mód" ahol erre figyel a töltő. meg arra hogy 6A-nél leáll, de 10A-en indul el, mert a Fiat 500 és a zoe nem indul 8A alatt soha, azonnal hibát dob.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
JulianSinulf
senior tag
válasz ekkold #22401 üzenetére
Köszi!
Van pár szerelhető dugóm 16A-re. De a bekötés sem lenne gond. Egy dobozt felraktam a garázsba, amivel mérem a töltésfogyasztást. A konnektorba dugható verziók szerintem a hideget nem bírták és megdöglöttek. Pedig mindegyik 16A-ig volt. A garázsban meg 0 fok körül. Most sínre szerelhető van, ami 20A-ig bírja és -10 foktól. Remélem ez nem nyúvad már ki. Jó benne, hogy lekapcsolhatom anélkül, hogy lemennék a kocsihoz.
Viszont akkor másik töltőt kellene hozzá vennem, ami tudja a 16A-t (ha létezik). Annyira nem lényeg. Úgy 2 órát nyernék csak teljesen lemerült állapot esetén. A bezninmotor elvisz bárhova csak kicsit drágábban.
-
biker
nagyúr
válasz ekkold #22429 üzenetére
pro micro lenne. de akkor a mezei analogWrite az 8bites, de elérhető lenne magasabb is?
hivatalosan az analog write esetén 255 a 100% kitöltésElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz ekkold #22377 üzenetére
nem szeretnék visszaélni a segítőkészségeddel, de ehhez az opampos megoldáshoz milyen IC-t ajánlanál ami 0-5V-ról megy?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
5150head
senior tag
válasz ekkold #22541 üzenetére
Köszi, én is agyalok közben mi lenne a jó. Ez a gomb nyomogatós megoldás is tök érdekes.
Közben eszembe jutott, hogy a chatgpt olyan lámáknak való mint én, szóval kb 10 perc alatt lekódoltattam a két verziót. Wokwiban tesztelve működik mind a kettő és így látom, hogy mi-mit csinál a kódban.
Annyi, hogy ESP-re átalakítom még, mert nem arduval szeretném működtetni.
Melyik az a magyar, megbízható webshop, ahol megkapok ehhez a projekthez mindent? Kábelek, léptetőmotor, motorvezérlő, ESP stb?[ Szerkesztve ]
-
JulianSinulf
senior tag
válasz ekkold #22988 üzenetére
Eredetileg nem volt fent és lent, csak két kapcsolót figyeltem. Bármelyik is zárna rövidre, a motornak meg kellene állnia. De aztán rájöttem, hogy meg kell különböztetni, mert valahogy el kell indítanom a cuccot a másik irányba, ahol a kapcsoló nem zár.
Szóval mindegy, hogy melyik miatt lesz a "v" értéke 1. A lényeg, hogy ilyenkor a ciklus ne fusson tovább vagy épp el se induljon, hacsak nem teljesülnek bizonyos feltételek.Az lenne a lényeg, hogy, ha az egyik végálláskapcsoló zár, akkor a forgásirányt megváltoztatva elinduljon a motor a másik irányba.
Vagyis, ha a lenti végálláskapcsoló zár, de a forgásirány szerint még "lefele" menne, akkor ne induljon. Különben (vagyis, ha a forgásirány szerint már "felfele" menne, akkor) induljon el.
A két kapcsoló egyidőben nem zárhat.Hmm. Ez így tényleg nem jó. Így leírva és párszor még elolvasva a hsz-ed, tényleg gond, hogy csak a "v" van.
Akkor kell még egy változó, amivel megkülönböztetem őket.
És akkor már a forgásirány is kap egy változót, akkor nem kell megint a gombot néznem.
A forgásirányt a loop-ban amúgy is nézem minden lefutásnál.Köszi! Sokat segítettél!
Remélem így már menni fog!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Szólánc.
- Java programozás
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Fotók, videók mobillal
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...
- Mac Mini M1 8GB 512GB SSD + INGYEN KISZÁLLÍTÁS
- HP EliteBook 845 G8 Tartós Fémházas Laptop 14" -60% Ryzen 5 Pro 5650U 6mag 16/512 FHD IPS Matt LTE
- HP EliteBook 845 G7 Fémházas Laptop 14" -45%Ryzen 5 PRO 4650U 16/512 FHD IPS SURE VIEW
- HP Elitebook 840 G8 i5 1145G7 / 32GB / 512GB / hibátlan!
- Nethome Plus, klíma wifi modul
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs