Hirdetés
- DPD tapasztalatok
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Ingyen kellene, de tegnapra
- JBL Xtreme 4 vélemény (vs. BOSE)
- Bambanő háza tája
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Asszociációs játék. :)
- DVB-T/T2/C+FM+DAB USB tuner stick
Új hozzászólás Aktív témák
-
LZs?!
aktív tag
válasz zolnagy #4898 üzenetére
@zolnagy
Én 2007-ben vettem az enyémet, a mai napig megvan, bár ma már főleg az Alfa-t nyúzom.
Ugyanez a motor, t.i. 1.4 8V 57kw, és val'sz'eg a gép többi része is u.a. - nem hiszem, hogy a külcsínen és a kis gizmókon kívül sokat variáltak volna vele ránc-felvarráskor.
Jelenleg ~125k km van benne, ebből 90-100k városban lett belekergetve, főleg É-Buda D-Buda ingázás.
A kopó/fogyó alkatrészeken (akksiból harmadik van benne, féktárcsák egyszer cserélve, betétek 2. vagy 3. garnitúra, gyertyák 2. garnitúra, és komplett vezérlés + vízpumpa egyszer 90k környékén) és olaj- és szűrőcseréken túl a következők fordultak elő:
- főtengely vagy váltó (?) szimmering csere 100k környékén
- kormánykonzol csere 100k környékén - a légzsák jeladó kábele elszakadt és akkor már éltem az alkalommal és tempomatkaros konzol lett helyette
- leömlő "felesztergálása" 100k környékén - a rögzítő csavarok elfáradtak és utána törtek. Ki kellett fúrni őket.
- generátor csere 95k környékén - "kettétört" a ház, állítólag típushiba
- önindító csere szintén 95k környékén - Bendixes lett talán? Működött, csak csúnyán nyekkent indításkor.
- váltóolaj csere
- kormány és váltógomb és váltószoknya bőrőzése 100k környékén - nem pusztán az esztétika miatt, hanem a gyári "bőrkormány" elkezdett hólyagosodni és hámlaniMost fejben nagyságrendileg összeadva 280-300k HUF. Tíz évre nem rossz.
Ami még van, illetve időszerű lenne: fékolaj csere, hűtőfolyadék csere (már évek óta a garázsban áll mindkettő), illetve a jobb hátsó ablakemelő szerkezet megadta magát és a bal hátsó kilincs huzalozása is, így 30 fok felett (gondolom megnyúlik) csak belülről lehet nyitni az ajtót - miután az utóbbi két dolog szökőévente egyszer tűnik fel, így pont nem érdekelnek...
Városban egyébként a motor-váltó kombó jó: viszonylag rövid fokozatkiosztás és az alul nyomatékos motor miatt kifejezetten kényelmesen lehet vele közlekedni. A fogyasztási átlagom városban 7 liter körül van. Szerintem autópályán 120km/h körül ideális neki, az ~4000 fordulat, és ott fed.comp. szerint 7-8 litert fogyaszt.
Mind városban, mind azon kívül meg lehet érezni az egyébként sem kicsattanó agilitás további romlását, amikor a klímát bekapcsolod. A motor egyébként 2000-es fordulattól 4000-ig lineárisan húz, afelett csak hangosabb lesz, erősebb vagy jobb semmivel sem. Csimbumm-cirkusz sehol sincs.
Olajfogyasztás nincs vagy csak nem tűnik fel; az első pár évben nézegettem, de miután nem volt semmi említésre méltó, így azóta csak annyit teszek, hogy a cserekor visszamaradó fél litert (2,5l megy bele) fél év után beletöltöm...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Integrale
veterán
válasz zolnagy #4910 üzenetére
Valami értelmeset is hozzászólva, próbáltad mind a kettőt, és úgy bizonyult dinamikusabbnak a Suzuki?
A Swift nekem is bejön, egy előző generációsat sokat vezettem, valóban dinamikus, pörgős, Puntót ezzel az ellátmánnyal még nem, csak korábbi 1.4-et, nem gondolnám lomhábbnak.
Fogyasztás nem kérdés, azért ez csak egy "régivágású" 8v 1.4, Swift modernebb ilyen szempontból, de egy spritmonitor.de-t megnéznék ezzel kapcsolatban."Bad reklám is reklám too"
-
rbalint88
addikt
válasz zolnagy #4912 üzenetére
mit jelent a teljes felszereltség? nálam ebben a kategóriában min2, de inkább 4 villanyablak, villanytükör (az se baj, ha becsukja magát motorral), klíma (lehetőleg hőfokszabályzós), ülésfűtés, bőrkormány és váltógomb, tempomat, tolatóradar, normális, min 4+2 hangszórós zene bluetooth kihangosítással. min 4 légzsák, abs, esp ugye kötelező. csodálkoznék, ha ez mind benne lenne ennyi pénzért bármelyikben
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz zolnagy #4914 üzenetére
továbbra is azt mondom, hogy végig kell talpalni az összes gyártót, hogy mit adnak ennyi pénzért. illetve nézz szét hasznaltauto.hu-n, ott is vannak új autók/szalon demóautók, elég jó ajánlatokat ki lehet fogni arról nem beszélve, hogy egy ott hirdetett autóra valószínűleg nem kell hónapokat várni. új autót min 3 évre, de inkább tovább érdemes megtartani, olyat vegyél, ami kielégíti minden igényed a lehetőségekhez képest legjobban.
150-et nagyon megér az a csomag
ülésfűtés nem szeretés kérdése. nem kell tojásfőző fokozatra rakni, meg úgy ülni rajta fél órát, de különösen a hölgyeknél nem hátrány, ha nem fáznak fel, de én se szeretek kockára fagyni a kocsiban, ha kint áll télen egy éjszaka. mondjuk az ülésfűtés pótolható dolog, egy gyors felfűtésű változat nagyon hasznos, amíg levakarod a jeget a szélvédőről, kellemesre melegíti az ülést. unokatesóm volvojában nem is kell 3percnél tovább használni, akkor is csak az alacsonyabb fokozaton. mondjuk az északi technika, de szerintem az erősebb fokozatot csak -20fok alatt kell bekapcsolni
[ Szerkesztve ]
-
LZs?!
aktív tag
válasz zolnagy #4916 üzenetére
@zolnagy
Örülök, hogy tetszik. Anno az 1st gen. 'vasaló' Swift-et én is nézegettem, de szerintem annál 'autósabb' volt a Punto. Nem tudom, hogy a legújabb Swift milyen ahhoz képest.
1.3-as vasalót vezettem egy darabig, az biztosan dinamikusabb a GP-nál, cserében többet evett valamivel; szintén nem tudom, hgy milyen motorral van az új.
itt csak csomagban elérhető a tolatóradar 150e-ért, de kapok még hozzá el. hátsó ablakot, kartámaszt, esőérzékelőt, automatikusan sötétedő belső visszapillantót és tempomatot.
Szerintem is megéri a csomag; ugyan a Punto jól belátható (pontosabban: érezhető) hátrafele, de a radar kifejezetten hasznos kényelmi eszköz. A tempomat pedig olyan, mint a légkondi: addig nem fontos, amíg nem volt, utána nem lehet meglenni nélküle. Én városban is használom, ha úgy érzem, hogy pár percig nem kell majd a gázzal foglalkozni, pl. lehet haladni a rakparton, körúton, stb. Pályán, országúton, stb. egyenesen imádni fogod, főleg ha órákig úton vagy.
A többi csingilingi meg olyan, amilyen: ha adják, fogadd el. A Punto kartámasz sh*t, de minden jobb, mint a semmi; ha hozzászoksz, utána hiányolni fogod, ha olyan kocsiba ülsz, amiben nincs. Illetve én még olyan autómata ablaktörlővel nem találkoztam, ami ne idegesített volna fel.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Hálózati / IP kamera
- Úgy tűnik, hogy elkészült a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Synology NAS
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- PlayStation 5 Pro teszt
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Politika
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest