2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Midimax: gép 30.000-ért

Komplett gépet raktam össze 30 darab ezresért. Vajon ez mire jó a múltkori tízezres után?

[ ÚJ TESZT ]

Játék tesztek 2.

Mint már említettem úgy éreztem, hogy többször is kemény CPU limitbe futottam tesztelésnél. Ez az egymagos beállításoknál nem meglepő, de mondjuk a tuningolt Pentiumnál már érdekesebb. A mai teljesítmény skála alján foglalnak helyet a CPU-k és, mára a HD3850 teljesítménye is a paletta aljára szorult. A GPU nagyjából azonos ligában van, mint a Llano, igaz ott 4 mag jár mellé az APU-ba. Szóval lemértem a CPU és GPU terhelést egy újabb körben. Mivel a terjedelem korlátozott, ezért csak az érdekes eredményeket osztanám meg veletek. A SupCom-nak neki sem futottam, az egyértelműen CPU limites, ezt már régebben bizonyította egy sokkal gyorsabb Phenommal.

A Far Cry 2 közepes beállításokkal futott, a görbén a gyengébbik (HD3850) GPU terhelését láthatjátok. A Sempron egyértelműen nem tudja kihajtani, de a tuningolt Pentium is csak 80%-on járatja. Nagyjából ez utóbbi már vegyes limitnek tekinthető.

A CPU terhelést a kék görbe mellé téve megerősíti a vegyes limitet, hogy a CPU is nagyjából hasonló terhelésen jár. További CPU tuninggal inkább csak a minimum növekedne. Ha visszalapoztok az előző oldalra, akkor az is nyilvánvaló, hogy erősebb videokártya sem jelent hatalmas ugrást ekkora részletességnél. Emelt részletességnél a GPU limit ellen viszont jól jön a GTS.

A Crysis 2 grafikonjai sokkal érdekesebbek. HD3850 mellett színtiszta GPU limit van, ezért csak GTS450-el volt értelme méricskélni. Egy mag nem képes kihajtani az Nvidia kártyákát, ami nem annyira meglepő, de két maggal már szépen koppan a maximumon az Nvidia GPU terhelése.

Hogy érdekesebb legyen a kép, ugyanez mondható el a CPU terhelésről is. Ettől függetlenül nem mondanám azt, hogy GPU limit van. A két Pentium-os beállítás között órajelben 33%, az átlagok között 10% különbség van, miközben mind a kettőnél a GPU terhelés végig 100% volt. Az az érzésem, hogy a programozók egy adaptív engine-t hoztak össze. Ez megpróbálja optimálisan felhasználni az erőforrásokat, ami egy konzolon hasznos lehet.

A végére a Bad Company 2 maradt, amit nem tudtam sehova sem tenni. Úgy gondoltam CPU limit van, mert a GTS-el alig lett gyorsabb a játék. Ezért a tuningolt Pentiumot a HD3850-al mértem le. A CPU terhelést most azért venném előbb, mert a mérésnél is azt láttam előbb. A teóriámat cáfolni látszott a görbe.

A GPU grafikon viszont a CPU limitet igazolná, akárcsak az fps eredmények. Komolyan nem értem. Milyen CPU limit az, ahol a terhelés nem éri el a 60%-ot? Ráadásul még azt sem mondhatom, hogy egy szálon futna, mert akkor miért gyorsul két magra váltva? Ettől a ponttól indul a tippmix, ha valakinek van ötlete, szívesen látom a fórumban. Nehezítésként a Vsync kérdést kilövöm, nekem is az ugrott be elsőre. Arra gondolni sem merek, hogy a renderelés kötötten, spagetti kód szerűen fut, nincs benne normális párhuzamos működés. Magyarán a CPU vár a GPU-ra, majd a GPU vár a CPU-ra, de ez túlságosan amatőr hiba lenne.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.