2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Mercis kalandok - A könyv

Csak erős idegzetű autómániásoknak és szerelőknek!

[ ÚJ TESZT ]

Mercis kalandok - Tizenegyedik rész

Elérkeztünk sorozatunk Tizenegyedik részéhez.

Most már régebben jelentkeztem, így hát történtek dolgok szép számmal az autón, de most összegyűjtöttem egy csokorba.

A legutóbbi szerelésnél kiderült, hogy valószínűleg a motortartók miatt rázkódik a kaszni is menet közben, így bevásároltam.

Vettem két motortartóbakot, egy váltótartó bakot és egy kardáncsapágyat.

Kicseréltük őket, jobb is lett, de nem annyival, mint amire számítottam, vagy amit vártam... De egy kis üröm került az örömbe, ugyanis a kardáncsapágy vonyított, nem mindig, de bizonyos sebességeknél egy pár másodpercig.

Aztán jöttek a következő dolgok, ha már még egyszer kell kardáncsapágyat szerelni, akkor még cseréljünk ki pár dolgot.. Tételesen felsorolva:
- Első féktárcsák és betétek
- Első hangszórók cseréje
- Kardáncsapágy zsírzása
- Első ajtókárpitokba bekerült egy rakás patent, mert volt, ami elvolt törve, meg nem is volt
- Végre a vezetőülésen ott van a combtámasz állító
- Egy régi jóbarátomtól kaptam egy gyári tanksapkát is
- A riasztót sikerült átprogramoznom, így már nem lő le mindenért...

Pluszba megvett alkatrész még ugye így a vezetőülésnek a combtámasz tekerentyűje, plusz a motoron az olajbetöltőnél egy gumikarima is, meg a tanksapka. Így már összegyűltek a dolgok.


Patentek a hangszórószerelés miatt.

A szereléskor derült ki, hogy a féktárcsák még szinte újak, de szét vannak rohadva és megvannak égve. Valószínű a kocsi lerobbanása előtt közvetlen cserélték, de utána nem mentek vele sokat, azt is nem normálisan. De ez csak fikció. A betétek a baloldalon még bő 50%-ak voltak, a jobboldalon meg majdnem fémen... Ez is érthetetlen.

Plusz amikor a féket cseréltük, kiderült, hogy a bal első kerékcsapágy kuka. Szerencsére volt, így az is cserélve lett, plusz a baloldal is kapott friss zsírt.

Mik a következmények?

A kocsi sokkal halkabban gurul. Azonos zajszint kb. 70-ről 120-as sebességnél jelentkezik. Az azért nem gyenge. Végre normálisan szól a frissen beépített JVC autórádió. Apropó! El is felejtettem említeni, hogy bekerült a rádió is a helyére. Azért 6 hangszóróval nekem bőven jól szól, bár a kalaptartóban két éktelenül nevenincs gagyi hangszóró van. Ezt sem fogom soká hagyni az fix. Itt is vegyült az örömbe egy kis bosszúság. Ugyanis a JVC rádió dobozán és adatlapján hirdetett Android kompatibilitás egy nagy kaka. Ugyanis 4 fajta telefonnal és még Ájfónnal is teszteltem, természetesen egyikről sem játssza le a zenéket. Rohadjon meg. Írtam is a JVC Magyarországnak hogy mizu-mizu? Válaszoltak, hogy a JVC szerződést bontott az Androiddal, így az előzőleg feltelepíteni tanácsolt Music Play alkalmazás persze, hogy nem működik, csak Droid 8-ig. Teszteltem, Droid 8-cal sem megy, úgyhogy a JVC is nettóba kinyalhatja a fehérebb altájamat 20 ezerért. Jelzem, a Pio fejegységek gazdái is hasonlóképpen kívánnak minden szépet és jót. Bakker 2020-ban nem telik egy szerencsétlen programozóra egy világvállalatnak, hogy a fejegység firmware-ébe beprogramozza, hogy amikor a telefon USB háttértár üzemmódra vált, akkor olvassa már a Music mappát és viszonthallásra. :W

De a lényeg, hogy a kocsi sokkal halkabb kívülről, belülről meg úgyis szól a zene, pendrájvról :D


A fő hibás: a rossz váltótartóbak. Már el volt szakadva.


Új fékpedálgumi

Következő lépések.:
- Hátul még búg az egyik kerékcsapágy, vagy a difi is, ez még nyomozati munkát kíván.
- Teljes kaszni és lámpapolírozás
- Futóműállítás

Plusz most hétvégén, amikor meg akar szentségteleníteni az unalom, kiszedem a kutyaszarlámpákat az ajtók aljából, és szépen kitisztítom őket :D

Aztán itt a vége fuss el véle... Haha a nagy lópikulát. A Merci klubból az egyik ismerős mondta is, hogy küldené nekem sok szeretettel a Never Ending Story című zeneszámot! :C

De hogy legyenek kis kalandok is a témában. Nemrég volt a szokásos havi Merci tali. És az Aréna plázába felmentünk hamizni. Egy-két képen ábrázolnám a szombat esti tömeget.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.