2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Mercis kalandok - A könyv

Csak erős idegzetű autómániásoknak és szerelőknek!

[ ÚJ TESZT ]

Mercis kalandok - Nyolcadik rész

Lassan kezdem látni az alagút végét, illetve nem is annyira lassan.

A minap, ami a cikk megjelenéséhez képest már lassan két hete volt, újabb jó nagy adag dolog meg lett javítva az autón.

Ki lett cserélve az előzőekben elmaradt hosszbordás szíj, a difi olaj, a két első törött rugó, a hátsó stabpálcák, a zavarosan működő fűtéskonzol. De üröm volt az örömben, ugyanis még aznap mikor reggel indultam a szerelőhöz, nem indult a kocsi. Csak kb. negyedik indítózásra volt hajlandó, hát gondoltam is hogy akkor most baj van. Kiderült, hogy az üzemanyagcsövek végén lévő valamelyik O gyűrű elengedi a nyomást, emiatt a motor falsot szívott, és persze picit csordogált is a gázolaj. Na de azóta már ez is javítva lett szerencsére, plusz megvettem az új emelési pogácsát, ami hiányzott. És a motor burkolatához rezgéscsillapító gyűrűket, továbbá egy csavart is.

Kezdjük is részletesen akkor.

A két első rugót kicseréltük, ebben sok különlegesség nem lenne, sajnos nem ugyanolyanra, mint ami benne volt, mert a talán gyári az 4 zöld pöttyös jelölésű volt, én meg egy fehér jelölésűt kaptam. De a lényeg, hogy tart és nem zörög az sem. Nyilván stabilabb az autó.

Továbbá volt még két esemény is, amikor mentem a fűtéskonzolért, egyszer csak hallom, hogy búg a kocsi. Ajjajajj mondom, hát eltört a kipufogócső. Na irány a Dinamit dob, meg is csinálták, erre, amikor ezeket az alkatrészeket cseréltük, szól a szerelő, hogy ajjajj, el van repedve a kipufogócső, és már zörög, le fog szakadni. Mehettem vissza egy hegesztés miatt megint.

A difiolaj borzalmasan nézett ki, és nem is a kerékcsapágy, inkább a difi búgott, hát legalább 80%-kal halkabb lett.

Kapott új üzemanyagszűrőt is.

A hátsó stabpálcák sem váltották már meg a világot, végre hátul is elcsendesült a futómű, és ha nem is számottevően, de érezhetően stabilabb lett az autó.

A fűtéskonzol cseréje már nagyon érett volt, mert a ventilátorszabályzó és a két hőmérséklet-állító is ki volt kopva, ezért összevissza állítottak mindent. Na ez már a múlté.

Ja és a legfontosabb, hogy felkerültek az új 4 évszakos gumik is. Nekünk bőven jó, mert sokat úgysem járunk autóval, évi 10.000-et sem. Meg egy-két nap, és úgyis lenyalják az utat. A másik meg, hogy nem is száguldozunk. És a váltóban van „Winter” azaz téli mód is, a kipörgésgátlónak nem sok dolga van így.

Ja és a friss műszaki már csak hab a tortán.,

Hogy egy kicsit az árakról beszéljek, a négy gumit 30.000 forintért kaptam meg, a két rugó 5000 forint volt, a stabpálcák, a hosszbordás szíj, az üzemanyagszűrő, a difiolaj ezek kb. 8000 forintba kerültek. Munkadíjnak egyszer kifizettem 10.000 forintot, aztán a kipufogós került összesen 11-be, a műszaki 28 ezer volt, ha jól emlékszem. Persze plusz a gumisnál még 10 rongy a szerelés. És biztos van, amit már egyszerűen csak elfelejtettem.

Folytatása következik, amiben már csak néhány elmaradt és idegesítő apróság megoldása kerül kijavításra, de az autó már most műszakilag 100%-os. Esztétikailag pedig kb. 80.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.