2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Mercis kalandok - A könyv

Csak erős idegzetű autómániásoknak és szerelőknek!

[ ÚJ TESZT ]

Mercis kalandok - Huszonharmadik rész

Kezdődött ott a történet, hogy már régóta érett a két hátsó lengéscsillapító cserélye. Így megvásároltam őket, MaxxGear márkát és kb 25000 Forint volt. A szerelő kis izzadtság árán cserélte ki őket, ugyanis a feltehetőleg gyári, de nem saját gátlói úgy be voltak állva, hogy nem lehetett összenyomni őket. Ezért pattogott hát a kocsi az úton. Jó oké csere megvan, öröm és boldogság.

Na akkor nézzük azt a kardáncsapágyat! Ez is nagyon régóta esedékes dolog volt már, visított, búgott meg minden, pedig bő két éve cseréltük. Hát szétszedéskor láttam meg mi volt a problem, csak én hülye elfelejtettem hogy nem csapágy kell, hanem az egész kardánfelfüggesztés. Mert az ugyanis szét volt szakadva, a zsír kiment a csapágyból, ledarálta már teljesen.

Jó mondom akkor ez legyen következő alkalommal.

Akkor már kössük össze a kellemest a hasznossal, ugyanis a kormány sosem állt egyenesen (jelzem most sem teljesen), így hát foglaltam időpontot a kardánfelfüggesztés előttre egy órával egy futóműállításra is.
Persze mikor jön a baj, nyilván amikor dolog van, hát szétment a vezető ajtó kilincse belül, így lehúzott ablakkal kellett ajtótt nyitni kívülről.

Persze gondoltam én, hogy ezzel megúszom. ÁÁÁ aki ezt gondolta, az olvasson inkább estimesét. Ez annak túl rossz! Hát megyek a futóműveshez, a négy kerék össze vissza áll, plusz a 3 éves gumik cserések, ugyanis az AKH nál olyan frankón lett beállítva, hogy ledarálta a két első, a hátsók meg szimplán keresztbe áltak. Oké a futómű beállítva és mondta az öreg, hogy ne 2.0 vagy 2.2 re fújjam, hanem inkább 2.4 re a gumikat, ugyanis a modern abroncsok oldalfala már vékonyabb. Hát akir 40 éve ezt csinálja, tán ért hozzá. Persze kértem megerősítést más szerelő rokon és ismerőstől is és ők is ezt mondták. Én hülye eddig erre hogy nem gondoltam. Persze médium nem vagyok. Na így hát vehettem négy új gumit is az autóra. 195/65 R15 Lauffen 4 évszakosokat kapott. Valami 68000 Forint volt a négy új gumi, még egy évesek sincsenek DOT alapján. Így beállított futóművel új gumikkal, gátlókkal és kardánfelfüggesztéssel jelentősen halkult az autó és a vibráció benne.

Na szóval futómű beállítáva, kardánfelfüggesztés egy óra múlva cserélve, a kilincs megjavítva. ÁÁÁ mondom végre Keleti Kényelem - Nyugati Izgalom kipipálva!

Há hogyne, mondá az autó. Mostanában azt játsza, hogy pöccre beindul, aztán főleg D be rakva a váltót, amíg a motor teljesen üzemmeleg nem lesz annyira remeg, hogy a gépháztető is le akar esni a kocsiról. Ez és a hátsó fék cseréje lesz a következő menüpont a terítéken!

Összesítés:
Négy új gumi 68000 Ft.
Két új lengéscsillapító: 25000
Kardánfelfüggesztés: 8000
Futóműállítás: 14000
Gumicsere: 10000
Egyéb munkadíjak: 10000

Lalikirály

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.