2021. április 13., kedd

Gyorskeresés

Mercis kalandok - A könyv

Csak erős idegzetű autómániásoknak és szerelőknek!

[ ÚJ TESZT ]

Mercis kalandok - Hatodik rész

Folytatása következik a minisorozatnak, ami reméljük, nem lesz olyan hosszú, mint a Dallas. Na jó ennek semmi értelme, de ami most jön, annak lesz.

Az első szerelések történtek meg az autón. Méghozzá a legfontosabb: ki lett cserélve a termosztát a házával együtt. Jé, mindjárt hamar bemelegszik a motor.

A futóműben elől a szétrohadt, igazából ott sem levő stabpálcák is ki lettek cserélve. Kapott új légszűrőt, mert elképesztő állapotú volt benne.
Sajnos fotózni most sem tudtam. De a napokban lesz időm és körbefotózom.

Meg lett csinálva elől a ködlámpa, meg jópár csatlakozó ki lett tisztítva, ilyesmi. Eltűnt az SRS hibakód, tehát tényleg csatlakozási hiba volt. Ezekhez még hozzájött természetesen a hűtővíz cseréje is, mert ki tudja mikori dzsuvás vacak volt benne, hiába öntöttünk mi bele 2 litert, nem baj az.

Így ez az egész került munkadíjjal együtt 40.000 forintba. Anyagköltség: a légszűrő volt kb. 3000 forint, a stabpálcákat most nem is tudom, a termosztát volt a drágább, mert az 15000 forintot kóstált még némi kedvezménnyel is. Sajnos ez passzolt az autóba, hiába lenne másik 5000-ért is, ha az meg nem jó bele.
Továbbá kapott az autó új ködlámpaizzókat, és elől két szilent a lengőkarban lett kicserélve.

Egyszerűen az idő hiánya, de a következőkben motorolaj és váltóolaj csere is lesz. Meg pollenszűrő.

Az elmaradt dolgok pótlása folyamatban van.

Most pedig jöjjenek a fellelt állapotot tükröző képek, úgy ahogy koszos volt. És utána pedig egy kis tisztogatás és a változások. :)

Végre volt kis időm itthon is foglalkozni a kocsival, így:

- Kicseréltem a végülis nem katasztrofális, de nem is szuper állapotú pollenszűrőt.
- Megtisztítottam hátul az összes izzót, mert igen feketék koszosak voltak.
- Kipucoltuk a csomagtartót, a pótkereket háromszor mostuk le, olyan sár jött le róla.
- Rendbe raktam a beázó bal oldali oldalsó indexet.
- Komplett porszívózás

A tetőablakot is megvizslattam, le és fel már működik, de hátra nem megy az üveg, el van szakadva a bowden gondolom. Mi más lenne, mind ilyen.

A alábbi képek a mostani állapotot ábrázolják:

A minap volt megint egy kis foglalkozós délutánunk.

Első körben szétszedtem és kitisztítottam a két oldalsó indexet, már ráfért. A csomagtérajtó nem nyílt fel magától. Megfogtam a kárpit mögött, arrébb raktam a rugót, most már ez is szuper. Egy kicsit helyreraktam az első fényszórókat is, de egy polírozás lesz az igazi. Kicsit meg kellett fújni WD40-nel a tankajtó záróját, mert szorult, nem működött rendesen. Közben megvolt az első mercis tali is.

Másnap reggel meg mehettem a gumishoz, mert már mikor megvettük, gyanús volt a bal hátsó kerék, mert eresztett. Hát persze egy rugó volt a belső oldalán benne. Továbbá a gépháznyitót is megfújtam, hogy könnyebb legyen nyitni. Sajna még nem kaptam meg a nyitó kallantyút, mert valami barom eltörte, ahelyett, hogy egy kis zsírt, vagy olajat adott volna a nyitószerkezetnek a géptetőnél.

Rájöttem, hogy a bal első ajtóban csak a mélynyomó szól, a csipogó nem, a jobb első ajtóban meg fordítva. Így ezzel is lesz dolog.

A napokban unokabátyámnál jártam, aki történetesen autószerelő.

Így megkértem, hogy nézzük át a kocsit, és cseréljünk motorolajat. Meg is vettem az olajszűrőt, ami Hengst volt. Kb. 1500 forint volt ára.

Az olajat leeresztve néztük, hogy hát körülbelül 50.000 km-rel (vagy régebben) ezelőtt volt cserélve. A beletöltött friss 2 liter ellenére is sár, trutyi volt az egész. Továbbá a három darab, a szűrőhöz adott tömítést is kicseréltük. Kiderült, hogy az olajszűrő fedelénél és a leeresztő csavarnál is folyt az olaj. 10w-40 Eneos került bele. És a szíjfeszítőt is cserélni kell, mert nyiszog és vonyít.


Egy kicsit rendbe szedtem a lámpákat. Azóta be is lettek állítva.

Ami hibákat találtunk: az a két első rugó alul a szokásos helyen törött, így azok cserések lesznek. A két első lengéscsillapító kuka, mintha ott se lennének, és a legjobb, hogy mind a négy kerékcsapágy kuka.

A motorolajcsere hatására a motor kb. 40%-ot halkult. Nem vicc, pláne menetközbe, egy rakás vibráció, búgás megszűnt. Sokkal simábban és jobban is megy. Nagyon ráfért szegényre.

Hónap végén műszaki, így lesz dolog bőven.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.