Mercis kalandok - Hatodik rész
Folytatása következik a minisorozatnak, ami reméljük, nem lesz olyan hosszú, mint a Dallas. Na jó ennek semmi értelme, de ami most jön, annak lesz.
Az első szerelések történtek meg az autón. Méghozzá a legfontosabb: ki lett cserélve a termosztát a házával együtt. Jé, mindjárt hamar bemelegszik a motor.
A futóműben elől a szétrohadt, igazából ott sem levő stabpálcák is ki lettek cserélve. Kapott új légszűrőt, mert elképesztő állapotú volt benne.
Sajnos fotózni most sem tudtam. De a napokban lesz időm és körbefotózom.
Meg lett csinálva elől a ködlámpa, meg jópár csatlakozó ki lett tisztítva, ilyesmi. Eltűnt az SRS hibakód, tehát tényleg csatlakozási hiba volt. Ezekhez még hozzájött természetesen a hűtővíz cseréje is, mert ki tudja mikori dzsuvás vacak volt benne, hiába öntöttünk mi bele 2 litert, nem baj az.
Így ez az egész került munkadíjjal együtt 40.000 forintba. Anyagköltség: a légszűrő volt kb. 3000 forint, a stabpálcákat most nem is tudom, a termosztát volt a drágább, mert az 15000 forintot kóstált még némi kedvezménnyel is. Sajnos ez passzolt az autóba, hiába lenne másik 5000-ért is, ha az meg nem jó bele.
Továbbá kapott az autó új ködlámpaizzókat, és elől két szilent a lengőkarban lett kicserélve.
Egyszerűen az idő hiánya, de a következőkben motorolaj és váltóolaj csere is lesz. Meg pollenszűrő.
Az elmaradt dolgok pótlása folyamatban van.
Most pedig jöjjenek a fellelt állapotot tükröző képek, úgy ahogy koszos volt. És utána pedig egy kis tisztogatás és a változások. :)
Végre volt kis időm itthon is foglalkozni a kocsival, így:
- Kicseréltem a végülis nem katasztrofális, de nem is szuper állapotú pollenszűrőt.
- Megtisztítottam hátul az összes izzót, mert igen feketék koszosak voltak.
- Kipucoltuk a csomagtartót, a pótkereket háromszor mostuk le, olyan sár jött le róla.
- Rendbe raktam a beázó bal oldali oldalsó indexet.
- Komplett porszívózás
A tetőablakot is megvizslattam, le és fel már működik, de hátra nem megy az üveg, el van szakadva a bowden gondolom. Mi más lenne, mind ilyen.
A alábbi képek a mostani állapotot ábrázolják:
A minap volt megint egy kis foglalkozós délutánunk.
Első körben szétszedtem és kitisztítottam a két oldalsó indexet, már ráfért. A csomagtérajtó nem nyílt fel magától. Megfogtam a kárpit mögött, arrébb raktam a rugót, most már ez is szuper. Egy kicsit helyreraktam az első fényszórókat is, de egy polírozás lesz az igazi. Kicsit meg kellett fújni WD40-nel a tankajtó záróját, mert szorult, nem működött rendesen. Közben megvolt az első mercis tali is.
Másnap reggel meg mehettem a gumishoz, mert már mikor megvettük, gyanús volt a bal hátsó kerék, mert eresztett. Hát persze egy rugó volt a belső oldalán benne. Továbbá a gépháznyitót is megfújtam, hogy könnyebb legyen nyitni. Sajna még nem kaptam meg a nyitó kallantyút, mert valami barom eltörte, ahelyett, hogy egy kis zsírt, vagy olajat adott volna a nyitószerkezetnek a géptetőnél.
Rájöttem, hogy a bal első ajtóban csak a mélynyomó szól, a csipogó nem, a jobb első ajtóban meg fordítva. Így ezzel is lesz dolog.
A napokban unokabátyámnál jártam, aki történetesen autószerelő.
Így megkértem, hogy nézzük át a kocsit, és cseréljünk motorolajat. Meg is vettem az olajszűrőt, ami Hengst volt. Kb. 1500 forint volt ára.
Az olajat leeresztve néztük, hogy hát körülbelül 50.000 km-rel (vagy régebben) ezelőtt volt cserélve. A beletöltött friss 2 liter ellenére is sár, trutyi volt az egész. Továbbá a három darab, a szűrőhöz adott tömítést is kicseréltük. Kiderült, hogy az olajszűrő fedelénél és a leeresztő csavarnál is folyt az olaj. 10w-40 Eneos került bele. És a szíjfeszítőt is cserélni kell, mert nyiszog és vonyít.
Egy kicsit rendbe szedtem a lámpákat. Azóta be is lettek állítva.
Ami hibákat találtunk: az a két első rugó alul a szokásos helyen törött, így azok cserések lesznek. A két első lengéscsillapító kuka, mintha ott se lennének, és a legjobb, hogy mind a négy kerékcsapágy kuka.
A motorolajcsere hatására a motor kb. 40%-ot halkult. Nem vicc, pláne menetközbe, egy rakás vibráció, búgás megszűnt. Sokkal simábban és jobban is megy. Nagyon ráfért szegényre.
Hónap végén műszaki, így lesz dolog bőven.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!