2021. április 13., kedd

Gyorskeresés

Mercis kalandok - A könyv

Csak erős idegzetű autómániásoknak és szerelőknek!

[ ÚJ TESZT ]

Mercis kalandok - Negyedik rész

Akkor folytatnám is a történetet.

Ott hagytam abba, hogy ugye kidobáltam egy csomó vackot az autóból, rendet raktam, az akksisaruk a helyükre kerültek, a csomagtérajtóba visszakerült megtisztítva megérdemelt helyére az elakadásjelző háromszög, és megtisztítottam egy sorral a műszerfalat.

Hirdetés

Na ezután konstatáltam, hogy kevés az olaj a motorban, kevés a hűtővíz, kevés a szervóolaj is.
Éppen muterékhoz tartottam ki Diósdra, amikor is szóltak, hogy jönni fog az autókulcsos ember, Mercigurunak hívják. Mert hát muszáj volt kulcsot készíteni az autóhoz, mert ez így nem volt állapot, hogy a riasztó visít és tollal kell szórakozni.

Meg is jött estére az ember, mert szegényt majdnem megverték két kulcs elkészítése után Enyingen a jó nem napon barnult népek. Ugye milyen kedvesek? Százezer forintos munka elvégezve, kifizetve meg semmi. De odaért, és hamar el is kezdte a kulcs elkészítését, és bár próbálta, de a gyári főkulcs javíthatatlan, a chip hibás lett. Hát ez van.

Ilyen kulcsot kaptam. Majd Merci logó is kerül bele :) Annyit fontos megemlítenem, hogy a kulcsot készítő srác egy úriember! Egy csodaszép kombi Mercivel jött amúgy.

Másnap kezdődött, hogy faterral átnéztük a kocsit. Kellett bele tölteni még egy liter motorolajat, közel két liter fagyálló hűtőfolyadékot és kb. 2 deci szervóolajat is. Plusz napközben míg vártuk a kulcsos embert, a Sparban kaptam matricaleszedő sprét. Valami 800-900 forint volt, és még így is egy jó óra vakarás két embernek. Sajnos fotót most sem készítettem, hogy előtte / utána.

Akkor, ha már itt tartunk, üzennék a drága kereskedőknek, akik a seggüket meresztik az autók mellett.
Az első, hogy nem feltétlenül kell vagyonokat költeni, arra a kocsira, hogy az éppen szemlélődőnek szemet szúrjon, és még drágábban is lehet eladni. Például: kiporszívózza, ezt igazából elenyésző áramköltséggel megteheti, kitörölgetni egy mikroszálas vizes ruhával. Ugye mennyivel bizalomgerjesztőbb lenne? A következő: a lomokat és ezer éves szemeteket kiszedni és kidobni. Azt hiszem ez is egy pár perces művelet, és mindjárt máshogy nézünk ki. Az autó kerekeit felfújni. Az elakadásjelző háromszöget és további tartozékokat összeszedni, egy helyre elrakni. Vagy mint az enyém esetében a légszűrőházat a helyére rakni és becsatolni...

Akkor számoljunk is:
- matrica eltávolító spray: 900 forint
- 2 liter fagyálló hűtőfolyadék: 1500 forint
- 2 liter motorolaj: 3000 forint (sima 10W 40)
- szervófolyadék pótlása legyen 500 forint
A többi lényegében csak hozzáadott munka. Tehát az emberünk kitakarítja, csak kézzel, felfújja a kerekeket, és rákölt cirka 6000 forintot, és már alsó hangon 50.000-rel többet érne ránézésre a kocsi...
Ennek a munkaideje egy emberre számítva legyen 5 óra... De abba én már beleszámolom a akkusaru javítást is. Tehát 5 óra alatt kereshetne az ember 40-50 ezer forintot. Azt hiszem, elég jó órabér nem? Jah tudom, nem azért kereskedő, mert imádna dolgozni...

Persze ismerek olyan kereskedést, ahol a bevitt autón még kárpittisztítást is csinálnak.

Néhány kép az első mosás és kisebb takarítás után. A következő részekben is lesznek képek!

A következő részben tárgyalom majd ki a fennálló hibákat és a további javításokat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.