2024. július 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Kis méregzsákok - GeForce GTX 960 és 970 ITX méretben

Kis méretű VGA-t keresel ITX-es gépedbe, vagy csak egy költséghatékony kártyára van szükséged?

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek

Nem állhattam meg, hogy a régi nagy cikkemre emlékezve le ne futtassak néhány tesztet a kártyákon, habár szerte a neten, így itt a PROHARDVER hasábjain is sokkal relevánsabb mérések találhatók a 960-asról és a 970-esről is. Jómagam nem tettem most mást, mint gyorsan összeszedtem a Steam listámról néhány érdekesnek tűnő programot, és elvégeztem velük a mérést. Se a programok, se a tesztkonfiguráció nem alkalmas messzemenő következtetések levonására, ezért az eredményeket inkább csak érdekességképpen közlöm.

Először is lássuk a kártyák technikai paramétereit. Ezek a modellek apró méretük ellenére kis mértékű gyári tuningot is felvonultatnak, ám ez annyira minimális mindkét esetben, hogy inkább csak arra jó, hogy fel lehessen ragasztani a dobozra az OC logót, ami nélkül manapság szinte eladhatatlan bármi is.

Gigabyte GeForce GTX 960 és 970 összehasonlítás

Bár gondolom, senki számára nem újdonság, de a GTX 970-es a jelenlegi csúcskártya, a GTX 980 némileg csonkított, ám sokkal barátságosabb áron kínált változata, míg a 960-as lényegében a GTX 980 megfelezésével jött létre, és elsősorban a 128 bites memóriabusz korlátozó hatását róják fel legfőbb hibájának. A teszteket 1920×1080-as (tehát Full HD) felbontásban végeztem, kivéve ahol ezt külön jelzem.

3DMark 11

Az első DirectX 11-es 3DMark meglehetősen szép, bár kissé unalmas grafikai teszteket vonultat fel. A mérést az ingyenes változatban egyedüliként elérhető Performance presettel végeztem, ami 1280x720-as felbontásban fut.

Gigabyte GeForce GTX 960 és 970 - 3DMark 11

Bár a tesztek eléggé megterhelik a kártyákat, a végpontszámok közötti különbség nem olyan drasztikus, mint várná az ember, tehát valószínűleg az i5-ös processzor is limitáló tényezőként szerepelt itt.

3DMark

A legújabb 3DMark új filozófiát hozott a program történetében, ugyanis elsőként nyílt lehetőség az asztali számítógépek és a mobil eszközök egyazon benchmarkkal való összehasonlítására. Ennek megfelelően az első három lefuttatott jelenet nem túl szép és nem is túl megterhelő a modern VGA-k számára, így mivel a program amúgy is külön pontozza az egyes játékteszteket, ezért csak a teljesítmény szempontjából leginkább releváns Sky Driver teszt eredményeit közlöm.

Gigabyte GeForce GTX 960 és 970 - 3DMark

Itt sem akkora a különbség a két kártya között, amekkorát a specifikációik alapján sejteni lehetne, így a GTX 970-est ismét visszafoghatta az i5-ös processzorom.

Unigine Heaven

Nem mai darab, ám még mostanság is lenyűgöző látványt nyújt az Unigine Heaven nevű DirectX 11-es benchmark, főleg, ha minden beállítást maximumra húzunk, és 8x-os AA-t is beállítunk, ahogy én tettem.

Gigabyte GeForce GTX 960 és 970 - Unigine Heaven

Látható, hogy extrém beállításokkal még a mai kártyákat is képes két vállra fektetni a Heaven, a 960-ason bizony sokszor beszaggatott a kép annak ellenére, hogy a végeredmény 30 FPS fölötti. A 970-es viszont szépen állta a sarat, és most már nagyobb előnyre tudott szert tenni kistestvéréhez képest.

GRID Autosport

Autós játékaink sorát a Codemasters népszerű versenysorozatának legfrissebb tagjával kezdjük. A mérést a játék saját beépített benchmarkjával végeztem, maximális grafikai beállításokkal és 8x-os MSAA-val.

Gigabyte GeForce GTX 960 és 970 - GRID Autosport

A játék mindkét kártyával gyönyörűen fut ilyen extrém beállítások mellett is, de azért a 970-es komolyabb előnyre képes szert tenni.

Assetto Corsa

A "nextgen autószimulátorként" emlegetett Assetto Corsa valóban döbbenetesen szép grafikával kényezteti a felhasználót, ennek azonban ára van: ha minden beállítást maximumra húzunk, akkor igencsak erős kártyára lesz szükségünk. A mérést FRAPS-el végeztem, maximális ellenfélszámmal, annál a jelenetnél, amikor a rajt előtt forog a kamera az autó körül. Mivel ilyenkor különböző egyéb effektek is vannak a képen, amik éles játék alatt nincsenek, ezért a játékmenet alatt tapasztalható sebesség kb 15-20%-kal magasabb az itt közöltnél.

Gigabyte GeForce GTX 960 és 970 - Assetto Corsal

A 960-assal éppen hogy csak játszható szinten mozog ez a jelenet, de azért, mint említettem, verseny közben jobb a helyzet. A 970-est nem hatja meg a gyönyörű Porsche körül való körözés: rezzenéstelen képpel örvendezteti meg a felhasználót.

Next Car Game - Wreckfest

A kiváló első Flatout készítői a túlságosan arcade-os második, és a katasztrofálisan gagyi harmadik rész után visszatértek a gyökerekhez, és egy kellően élethű, de azért jól játszható roncsderbis autóversenyt készítettek. Fontos kiemelni, hogy a játék jelenleg fejlesztés alatt áll, Pre-Alpha stádiumban van, tehát az itt közölt eredmény a végső termék sebességéről nem ad tájékoztatást!

Gigabyte GeForce GTX 960 és 970 - Next Car Game - Wreckfest

A program mindkét kártyán játszható sebességgel fut, de maximális grafikai részletességgel nem túl acélosak az eredmények. Érdekes, hogy a 970-esen sem fut sokkal gyorsabban, de emellett a processzorkihasználtság sem magas, vagyis lesz még mit optimalizálni a készítőknek a végső változat megjelenéséig.

Carmageddon Reincarnation

Ismét egy fejlesztés alatt álló (jelenleg Beta stádiumban lévő) játék, mely gyerekkorunk nagy kedvencét támasztja fel. Akik szerették anno az első részt, azoknak kötelező darab, még akkor is, ha jelenlegi állapotában nem fut túl acélosan az erősebb gépeken se.

Gigabyte GeForce GTX 960 és 970 - Carmageddon Reincarnation

Maximális részletességgel a 970-esen is épp, hogy csak játszható sebességgel fut a program, ám ennél sokkal zavaróbbak a hatalmas megakadások játék közben. Egyértelműen kezdeti, optimalizálatlanságból fakadó gyermekbetegségek ezek, melyeket folyamatosan orvosolnak a készítők.

Half-Life 2 Cinematic mod

Mivel a Valve-nél köztudomásúlag nem tudnak háromig számolni, ezért a Half-Life fanoknak egyetlen lehetőségük marad: az eddig megjelent részek újrajátszása. Szerencsére a Cinematic mod segítségével elképesztően szép grafikát kap a korosodó játék.

Gigabyte GeForce GTX 960 és 970 - Half-Life 2 Cinematic mod

Fontos megjegyezni, hogy az itt látható eredmények egy különösen megterhelő részen készültek, vagyis ez egyfajta worst case scenario, és a program 99%-án ennél nagyságrendekkel nagyobb sebességgel találkozhatunk. Mindenesetre ez legalább egy olyan pont volt, ahol jól kijött a GTX 970 teljesítményelőnye.

Max Payne 3

A harmadik Max Payne epizód nem túl friss játék már, ennek ellenére maximális grafikán meg tudja izzasztani a mai kártyákat is.

Gigabyte GeForce GTX 960 és 970 - Max Payne 3

Fontos megjegyezni, hogy ez a mérés is egy olyan helyen történt a játékban, ahol drasztikusan leesett az FPS-szám az átlagoshoz képest. A 970-es mindenesetre sokkal jobban kezelte ezt a megterhelő helyzetet, de a 960-assal is teljesen jól játszható a program.

Tomb Raider

A klasszikus Tomb Raider sorozat legfrissebb részének eredményeit a játék saját beépített benchmarkjával mértem, természetesen maximális grafikai beállításokkal.

Gigabyte GeForce GTX 960 és 970 - Tomb Raider

A játék mindkét kártyával jól játszható, és a grafika még mai szemmel is szemet gyönyörködtető.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.