2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Az Assetto Corsa CPU- és VGA-skálázódás tesztje

Egy újgenerációs szimulátor, melynek fejlesztésénél a cél az autók élethű viselkedése, aprólékos kidolgozása volt.

[ ÚJ TESZT ]

Assetto Corsa

Sokunkban felmerült a kérdés, hogy a gép által irányított ellenfelek száma milyen módon befolyásolja a szimulátor futásának sebességét. Valamint hogy a processzor vagy a grafikus kártya sebességének növelése adott beállítások mellett mennyire mutatkozik meg. Volt alkalmam letesztelni több videokártyát is, az eredményeket pedig megosztanám veletek! Nos, csapjunk bele!

A játék maga egy következő generációs (next generation) szimulátor, melynek fejlesztésénél a Kunos Simulazioni célja az autók élethű viselkedése, aprólékos kidolgozása, valamint a lézerszkennelt pályák lemodellezése volt. Bővebb információt a hivatalos oldalon olvashattok róla. A lényeg: minden autó nagyon finom részletekig kidolgozott, az összes kapcsoló, műszer, csavar a helyén, a részletesség végletekbe menő.

Ám ennek a kidolgozásnak ára van. Minden beállítást maximálisra állítva sajnos nem igazán lehet ma olyan gépet összerakni, amin stabil 60 FPS-t tudna. A legszembetűnőbb lassulás a tükröződések frissítésének gyakorisága és a füstgenerálás maximálisra állítása után következik. Bármilyen ma kapható hardveren diavetítésbe megy át. Ezen biztos javítanak még, de egyelőre e beállításokat lejjebb kell venni, hogy játszható értékeket kapjunk még egy izmos számítógép esetén is. Van a játékról egész sok írás a neten, itt most nem ez a lényeg, mutatok pár képet, és a következő oldalon bele is csapunk a lecsóba!

Nézzük meg a tesztemben részt vevő videokártyákat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.