AAA játékok 2006-2010
Mirror's Edge
Az Unreal Engine 3 egy igen szép implementációját, valamint egy egyedi, toronyházak között ugrálásra építő játékmenetet hoz a Mirror's Edge, ami ugyan piacilag nem lett nagy siker, de igazi különlegesség, és benchmark célokra is kitűnően alkalmas.
Az Intel háziversenyben ismét komoly előnnyel indít a HD530, ezúttal 4x gyorsabb, mint hányatott sorsú elődje. További 10-25%-kal van előrébb az AMD megoldása, ami ismét meglepően kicsi különbség, azonban ez nem csak az iGPU érdeme, az i3-6100 lényegesen erősebb CPU-magjainak is van benne szerepe. Az eredmény megítélésén ez persze nem változtat, mindkét APU teljes csomag, az egyes részelemek nem cserélhetők.
Az FPS-szám és a CPU-limit csökkenésével megnő a 7660D előnye, 30-35%-kal gyorsabb a HD530-nál - ez már komoly különbség, míg az AMD megoldásával többé-kevésbé játszható sebességet kapunk (legfeljebb 1-2 beállítást kell lejjebb venni), az Intellel érdemes az alacsonyabb felbontáson maradni.
Elder Scrolls IV: Oblivion
Újabb roppant népszerű játék, ezúttal az RPG műfajban. Az Elder Scrolls sorozat negyedik része anno szokás szerint az aktuális hardvereken küszködött kissé - egy évtized elteltével ellenben már integrált megoldásokon játszunk vele.
A beállítások nem teljesen maximálisak - az MSAA-t amúgy sem erőltetném, ráadásul a HDR mellett nem is megy. Ill. a HDR és a Bloom is kizárja egymást.
A két Intel-megoldás között ismét az elvárható óriási különbség látszik, viszont érdekes, hogy a HD530 majdnem utoléri a 7660D-t. A látszat azonban csal - ahogy anno a HD2500 esetében sem működött a HDR, a 2016. áprilisi driverek és a HD530 kombinációja is üres képernyőt eredményez. Az Inteles mérések Bloommal készültek, és azt talán mondanom sem kell, hogy a látvány tekintetében ez komoly érvágás.
fullHD-ben átlagos FPS-ek terén még jobban elhúz az AMD, a minimumok terén pedig jobban muzsikál az Intel, nyilván a jobb egyszálas CPU-teljesítmény miatt. De mindegy, mert ugye a HDR...
Prey
A cherokee legendákra építő Prey a mai napig a kedvenceim egyike, és miután az id Software Tech4 motorjára épül, jó alany a teszteléshez is.
Újabb jelentős HD530 győzelem az Intel belháborúban, és újabb látszólag szoros eredmény a 7660D-vel. Azért látszólag, mert a játék motorja 62 FPS-nél limitál (általában - néha ötletszerűen feljebbugrik), így az AMD APU-ja nem tudta rendesen kifutni magát.
Full HD-ben viszont már kijön a különbség, átlagosan is több mint 35% a 7660D előnye, minimumok terén pedig majdnem 50%. Ez már jelentős FPS-többlet.
Összegzés
Fordítva gondoltam volna, de a mérések egyértelművé teszik, hogy a 2010 előtti AAA játékokban az A10-5800K jelentősen jobb, és csak ott közelít hozzá az i3-6100, ahol a CPU-erőnek is szerepe van. Ez persze nem von le semmit az Intel megoldásának érdemeiből, ellenben az Oblivion gyenge támogatottsága annál inkább. Mivel másik két játék a 7660D-n Full HD-ben éppencsak játszható, a HD530-on pedig messze nem, ez itt egy sima 3:0-s győzelem az AMD-nek.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!