Hirdetés

Már nagyon hiányzott...

A hétvégén voltam otthon Mo-n. Vakáció, nyaralás, meleg, autópálya, lassú haladás, dugó. És már csak ez hiányzott az életemből: a lakókocsik és lakóautók tömkelege az autópályán, a teherautók között szlalomozva, embertelenül lassú sebességgel.

Tegnap este nem sokkal Mooosburg előtt lejöttem az autópályáról, mert végeláthatatlan sor tötymörgött 70-80-al, azt hittem valahol dugó készülődik, persze le volt zárva a kihajtó után a főút arra, amerre akartam továbbmenni. Vissza az autópályára, már csak 20 km van hazáig, nem akartam nagyon tolni neki, nyugalomban és épségben akartam hazaérni. De azért a belső sáv kemény 90-el haladt töretlenül előre. Két lakókocsis nyomott egy versennyel egybekötött előzést, olyan nyugalom volt előttük az autópályán, mint teljes útzár idején...

Ez a hét az utolsó, utána a bajoroknál is iskolaszünet. A lakókocsi áradat csak ez után fog igazán megindulni...

Ps.: 100 m-es körzetben a lakásunk körül minden ház udvarán van egy lakókocsi vagy lakóautó. Durva.

Amazon PrimeDay tapasztalatok

Tegnap volt a nagy NAP. Amazon PrimeDay. Mivel pont szabadságon voltam, kicsit többet tudtam a neten lógni, és nézegettem az ajánlatokat. Minden órában kiraktak jó sok ajánlatot, ill. előtte már lehetett nézegetni, hogy mi lesz jóárasítva. Aztán amikor élesítették az ajánlatot, lehetett vadul kattintani az olcsó árúért..

Azt hittem, hogy a műszaki cikkek, ezek közül is a számítástechnikai, szórakoztató elektronikai cikkek lesznek többségben, de sajnos tévednem kellett. Egy-két jónak tűnő ajánlatuk volt (féláron Netgear switch?), ami igazán jól jött volna, az egy 5 TB-os WD külső merevlemez volt, az ára annyi volt, mint a 4 TB-os kiszerelésé, kb. 20%-kal olcsóbb, mint a normál ajánlatban. Persze nem sikerült beszereznem, mivel amikorra megláttam, hogy ott van az ajánlatok között, már a várólista is betelt, pár mp szörfölés után viszont felengedett a várólistára, azt írta, hogy az 500-ik vagyok, és a valószínűsége, hogy megkapom az áhított eszközt: "Alacsony". Hát nem is lett belőle semmi, nem baj, azért eret nem fogok vágni.

DHL Päckchen csomagot ne küldjetek Mo-ra

Csomagot küldtem a német postával Mo-ra Németországból. UFB (ultra fillérbaszó) voltam, ezért a DHL Päckchen csomagját választottam, ami 8,79 euróért cserébe ígérte, hogy a csomagom eljut Mo-ra a címzetthez maximum 8 munkanapon(!) belül.

A csomagot 2015 május 13-án adtam fel, eddig még nem érkezett meg Mo-ra a csomag. UFB mivoltom miatt nem kötöttem rá extra biztosítást (50 eurós értékig 2,2 euróért - vicc kategória) ami tartalmazza a nyomonkövethetőséget is.

Ha jót akartok magatoknak, és csomagot kell küldeni haza, és az kicsi, akkor ne válasszátok a DHL Päckchen szolgáltatást, mert nem tartalmaz se biztosítást, se követhetőséget, semmit se, szóval akár az utcasarokra is kitehetitek a csomagot, és reménykedhettek benne, hogy valaki elviszi Magyarországra a címzetthez, mert kb. ezt a szolgáltatást nyújtja a német posta (DHL) ennyi pénzért.

Legközelebb a DPD-vel 6 euróért többért, de 520 eurós biztosítással, nyomonkövethetőséggel és nem egy örökkévalóságig tartó szállítási határidővel küldök haza bármit. A DHL (Deutsche Post AG) meg tehet egy szívességet...

Mire van az infotábla az autópályán?

Tegnap jöttünk vissza családlátogatásból. 950 km autópáyán. Elszaporodtak az utóbbi években az általam csak infótáblának nevezett kijelzők (információs táblák) az autópályák felett. Funkcionalitásuk egyenlő a nullával.

M5-ös, Inárcsnál kátyúznak az autópályán (ez is megérne egy misét, hogy miért a húsvéti ünnepek utáni első munkanapon, amikor a kamionok megindulnak), plusz koccanásos baleset. A fantasztikus kijelzőkön egy szó nem volt arról, hogy bedugult a pálya előtted.

M0: ez az ultimate vicc kategória. Ugye csinálják az utolsó etapot az M1 felé, lezárások, stb. A kijelzőkön csak annyi szerepelt, hogy torlódás 5 km múlva, torlódás 3 km múlva, és bumm, ott állsz, a forgalom az M6-os csomópontig visszatorlódva. Pl. az M5-ön kiírhatták volna, hogy bazinagy a dugó a nulláson. Akkor aki ismeri a lehetőségeket, begurul Bp-re, és szépen elcsorog másik irányba. Amúgy a rádiók is csak annyit mondtak, hogy dugó van, de nem azt, hogy kb. 1 órával tovább tart az a szakasz, mint normál esetben.

A Facebook halott és erősebb mint valaha

A fenti címmel közölt írást a Süddeutsche Zeitungszerzője. Maga a cím arra utal, hogy a Facebook-nak most van az F8-as konferenciája, és Zuckerberg bejelentette, hogy az FB már nem egy szociális háló, hanem app család. A FB Messenger most már saját app-store-al fog rendelkezni. Ezentúl külső fejlesztők is kódolhatnak appokat, amik a Messengeren belül fognak működni.

Ez csak nekem furcsa, hogy egy app-on belül lesznek még app-ek, amiket használhatok? Akkor már csinálhatna egy saját mobile OS-t is az FB, és mondjuk a telefonom már azzal vehetném meg, ha annyira az FB-s dolgokra vagyok rákattanva. Ez nem újdonság, állítólag Japánban ez már működik, hogy egy közösségi oldal app-jet nagyon sok egyéb dologra használhatok, pl. vásárlásra, természetesen.

Érdekes új világ. Én örülök annak, hogy nem használom az FB-t.

Csökken a mobil hívásvégződtetési díj (IC)

Sehol nem írtak róla eddig, a napi.hu-n találtam: "A Magyar Telekom a tőzsde honlapján közölte hétfőn, hogy a nettó végződtetési díj percenként 1,71 forint (áfa nélkül) és a díj 2015. április 1-től hatályos. A mobil hívásvégződtetési díj jelenleg 7,06 forint, és 2013 januárja óta változatlan."

Ha ettől nem is fog lemenni a mobiltarifák percdíja a béka feneke alá, összehasonlításul Németországban a jelenleg érvényes IC díj 1,72 cent/min (nettó), kb. 5,2 Ft. Tehát a mostani telekom adóval is olcsóbb az IC dij Magyarországon, mint a németeknél. Szerintem egy 4-5 Ft-os bruttó percdíjcsökkenés lesz a feltöltőkártyás tarifákban.

Az év autója: VW Passat

Most olvastam, hogy az év autója fölényesen a VW Passat lett. Megerdemelten. Csak az előző generációból sikerült párat vezetnem. A cégnél volt 2.0-ás TDI kézi és autómata váltós, ill. párszor kölcsönöztem szintén 2.0-ás TDI BlueMotion-t. A kézi váltós kevésbé tetszett, az autómata volt a legjobb, de mindkettő úgy tolt, hogy öröm volt vele menni. És kényelmes volt. A legutolsó amit vezettem, egy Trendline felszereltségű 2.0-as TDI BlueMotion bérautó volt (12 km-rel kaptam meg). Annyira tetszett, hogy azon a héten munka után direkt kimentem az autópályára többször is vele, hogy toljam neki. Nagyon jó érzés volt, amikor 160-nál még mindig volt benne erő, és csak ment, ment, ment, mint a veszedelem... Ez volt az egyetlen típus, aminek mindig örültem, ha kaptam.

Melyik fórum rendszer + domain regisztráció

Javaslatokat várnék a következő témában: gondolkozom egy fórum indításán.

A társasház, amiben a lakásom van, egy elég érdekes és mozgalmas időszaka elé érkezett. Mivel már közel 8 éve álla a ház, a beruházó és a szomszédos telkek tulajdonosai közötti pereskedések lefutottak, a háztól elvették a jogerősen kiadott használatbavételi engedélyt és kötelezték a beruházót jó pár munka elvégzésére, hogy a ház megkaphassa a fennmaradási engedélyt. Ez az egész folyamat azzal jár, hogy a legtöbb tulajdonos valamilyen formában megszívja a házban, mert az elvégzendő munkák valamilyen kihatással lesznek a lakására vagy a felszíni-mélygarázsban lévő parkolójára. A komplexumban több, mint 160 lakás van. A legutóbbi lakógyűlés után világossá vált, hogy sokan akarják majd perelni a beruházót, pertársaságok alakítását is megkezdték. A fórum az információcserét szolgálná. Nem tud mindenki ott lenni egy lakógyűlésen, vagy követni a fejleményeket - én sem, mert külföldön élek, anyukám meg a lakástól kb. 250 km-re lakik, nem tud minden lakógyűlésre elutazni.

Apple (i)Car - Vágyálom...

Az utóbbi napok egyik legnagyobb híre, hogy az Apple saját autón dolgozik. Vagy talán mégse saját autón, hanem egy olyan felhasználói felületen, amit más autógyártóknak eladhat, ezáltal piaci részesedést szerezve magának a gépjárműpiacon, és nagy örömöt okozva a vezetőknek, hogy Apple minőséget kapnak legalább a kezelőfelületen. A véleményem arról, hogy a saját autó - (i)Car - ötlete miért halott.

Az első és talán legnagyobb hátulütője a saját autó gyártásának, hogy az Apple-nek nincs saját gyártókapacitása, az elektronikai eszközöknél külső beszállítókkal dolgozik, az összeszerelése a termékeinek nem saját alkalmazottak által történik, hanem bérmunkában. Tehát ha nem kell több iPad, akkor szólnak a Flextronics-nak, hogy ennyi volt, azt csináltok amit akartok, küldjétek haza a munkásokat, nem érdekel, hogy mi történik velük. Ha az autójukat saját maguk szerelik össze, akkor a gyárban olyan alkalmazottak lesznek, akiket nem lehet egyik napról a másikra lapátra tenni. Persze a gyárat lehet az USA-n kívülre is tenni Kínába, de azért egy autón a Designed in California - Assembled in China felirat eléggé rosszul mutatna, és kevésbé lenne bizalomgerjesztő.

Bérruha - avagy Le Tote és társai

Ezen a héten a legnagyobb újdonság amiről hallottam, az a bérruha. Mármint bérelhető munkaruháról már hallottam, használtam, ill. az egyik legnagyobb magyarországi szolgáltatónak a telephelyén is jártam, szóval ismerős a szolgáltatás. Csomagtól függően heti három szettet kap a munkásember, hogy megfelelő körülmények között tudja a munkáját végezni, mindíg tiszta és szép ruhában!

Kedves hanyatló nyugati barátaink évekkel ezelőtt kitalálták, hogy miért ne lehetne a mindennapi használatban lévő ruhát is bérbe adni. Mindent lehet lízingelni, hát akkor a ruhát is adjuk bérbe. A társadalom amúgy is a folyamatos változatosságot igényli, a birtoklás a multé, a bérlés és kölcsönadás a jövő!

Erre a kölcsönzésre alapult több cég is az USA-ban, kettő nagy is lett, az egyik a Le Tote, a másik a Rent the runway. Én a Le Tote ötletét tartom a jobbnak, mindjárt le is írom, miért. Barátnőm nővérei igazi ruhabuzik. Az egyiknek ha valami (szív)fájdalma van, akkor rögtön vesz a neten valami ruhát, vagy elmegy a városba shoppingolni. Persze nem az ilyen Ócsójános féle boltokban vásárol, mint a Woolworth, L&M, vagy esetleg felkeresne valami kínait (na jó, itt Németországban nincs kínai), hanem egyből valami márkás kell neki, 40 euró alatt nem hajlandó magára venni semmit se. A másik dízájner, és a müncheni háj szoszájeti köreiben forog, szóval ő meg azért vesz magának mindíg drága ruhákat, mert a munkája miatt kb. havonta egyszer veheti fel ugyanazt a ruhát, különben kiközösítik. Van, amikor közösen követnek el online shopping orgiákat, és degeszre veszik a szebbnél szebb ruhákat. Majd amikor megérkezik a sok reményteli ruha, már egyik se tetszik, kicsi, nagy, a színe szar, szúr, stb, szóval kb. a felénél több is rögtön megy vissza a boltba.