A főnök szerepe is elég jelentős ebből a szempontból. Többféleképpen is el lehet intézni, vagy kinevez egy valakit aki megcsinálja mindig és kap érte pluszt, persze ezt nem kell világgá kürtölni. De működik a bónuszlevonás módszer is. Nálad az a baj, hogy a főnök nem tartotta fent ezt az állapotot, hanem egyszer odacsapott, azóta meg tesz rá mi van. Nem jó ha ilyen egy főnök, mert szélsőségesen szétesik a brigád miatta, kiröhögik lényegében.
Másik megoldás, akinek nem tetszik a kosz az eltakarít minden nap, önszántából. A fizetsége pedig az, hogy minden nap a tiszta munkahelyére léphet be.
Nálunk a céges autók vannak így elhanyagolva, ha én saját pénzemen nem cserélnék olajat évente, meg nem vinném el gumishoz a defektet megcsináltatni, akkor sose lenne. Márpedig ha nem akarok vele random helyen lerobbanni, akkor a saját érdekemben a saját fizetésemből megcsinálom ezeket. 1-2 alkalom volt, hogy kifizette a főnök, de amúgy önpénzből. Nyilván egy turbót nem cserélek ki, meg egy kuplungot, se gumit nem veszek rá, de egy 3000Ft-os lyukat betömetek (8-10ezer az olajcsere) különben hónapokig minden reggel felfújják kompival majd úgy van használva és másnap megint fújnak bele a többiek és ezzel meg van oldva egy defekt. Természetesen én mosom le, meg én is takarítom ki. De ez van, cserébe üzemképes autóba tudok beülni.
Egyszer rakattam fel gumikat, az enyém kapott újakat és az én 4 éves gumijaimat (mivel pont azonos volt a méret) felrakattam az egyik céges kocsira, azok jobban le voltak már kopva 6 évesen. És akkor win-win. Persze a gumicsere díját én fizettem.
[ Szerkesztve ]