3 napon keresztül sokkolt a nagyközönség minket kérdéseivel, mi pedig őket mosolyunkkal a Mobil Show idei, és egyben legelső rendezvényén. Hogyan is éreztük magunkat? Elmondjuk.
A harmadik nap
Rutinosak lettünk. Bog késés nélkül, megborotválkozva érkezett, teljesen pontosan. Bence is csak másfél órát késett. A kiállítás megközelítése gond nélkül ment, a kipakolás pedig percek alatt. Azt vettük észre, hogy a nyitás előtt negyed órával már mindketten megreggelizve, felkészülve vártuk a látogatók hadát. A vasárnap az ő napjuk volt. Supportáltunk ezerrel, miután néhány gyártó rájött, hogy jobb, ha a szakmai kérdésekkel a hoszteszeik egyből hozzánk irányítják a látogatókat, mint hogy jól beégetik magukat. Kerestünk hát mikro MMC kártyát, próbáltunk beállítani Kínából importált Sharp 903-at, Bluetooth működést magyaráztunk, hangerőt állítottunk lejjebb zenelejátszós telefonban, válaszoltunk szép kérdésekre: ''Milyen telefon van a reklámban amiben a lány korcsolyázik?'', ''Milyen telefont vegyek?'' ''Melyik a legjobb mobil a világon?''.
Úgy látszik, hogy a vasárnap a júzerek napja volt, ugyanis tényleg itt kaptuk a legtöbb kérdést. Délután már-már megváltásként érkezett a szépségverseny, ahol a résztvevők igen elmésen válaszolgattak ''A Bluetooth kapcsolat nélküli adatátvitel'', és néhány örökérvényű is született. Szerencsére akadt némi koncert is, ami alatt jellemzően a közelünkbe sem jött senki, így szusszanni is volt időnk.
Délután már a következő évről beszélgettünk, és arról, hogy mit kell másképp csinálni. Sok mindent, rengeteget tanultunk. Mindenesetre az összes matricánkat elosztogattuk, az utolsó darabot is elvittétek, úgyhogy az official Mobilarena matricára egy évet kell várni.
A búcsú jóleső érzéssel töltött el. Rengeteg visszajelzést kaptunk arról, hogy jól csináljuk, amit csinálunk, és arról, hogy valóban sokan olvastok minket. Jó volt a törzsolvasó gárda egy részét látni személyesen, és megnézni, hogy kik bujkálnak a nickek mögött. Jó volt látni a szakmát, hogy valóban képes letenni egy ilyen rendezvényt az asztalra, és valóban képes megtölteni egy csarnokot érdeklődőkkel.
Köszönjük mindenkinek aki meglátogatott minket, és köszönjük az elismerő szavakat.
Bog, és a médiasztár ByB nevében is
Polacheck
Hirdetés
Mobil Show - Ott voltunk (harmadik nap)
Mobil Show - Ott voltunk (második nap)
3 napon keresztül sokkolt a nagyközönség minket kérdéseivel, mi pedig őket mosolyunkkal a Mobil Show idei, és egyben legelső rendezvényén. Hogyan is éreztük magunkat? Elmondjuk.
A második nap
Itt történt a legtöbb minden. Bogár Bence kolléga napjának is nevezhetnénk. Kedves alkotónk annak ellenére, hogy előző éjszaka igen hosszú sörözésbe keveredett (elmondása szerint), csak két és fél órát késett, de ez alatt három tévéstáb kereste. Tiszteletét tette nálunk a királyi TV mellett a TV2, és a hálózat TV is, utóbbi kettő melegváltásban, egymás sarkára lépve Bence interjújáért.
Mi ezalatt megismerkedtünk a szomszéd Akkufresh ([link]) technológiával. Ez arról szól, hogy egy kartonpapír, és némi csillámpor egyvelegéből álló matricát helyezünk a mobilunk akkumulátorára, és innentől kezdve 4x-es töltöttséget produkál. Végighallgattam egy teljes kiselőadást, amelyből kiderült, hogy a mikrobiológikus nanotechnológiás vulkáni kőzet valójában ezt tudja. Újraionizálja az akksit Hát persze. Egy kollégával némi hasonlatot húztunk a szenteltvíz hatása, és e között. Nevetséges, de az eladó a maga TV Shop stílusval valóban képes volt eladni több halomnyi ilyet, de szerintem ugyanígy vették volna tőle az edénykészletet a szeletelőgépet a palacsintasütőt, és a mágikus hengert is. Mindenesetre szereztem egy tesztpéldányt, és már rajta vagyok a témán, ugyanis vagy az utóbbi idők legnagyobb mobilos átverése, vagy egy valóban nagy találmány első lépései bontakoztak ki a mellettünk lévő standon.
A nap másik poénja a Phonespinner: [link] néven megálmodott telefonpörgettyű. Biztos mindenki emlékszik a Pannon telefonpörgetős reklámjára, ahol fiatalok vagánykodtak a telefonjukkal egy meg nem nevezett gyorsétteremben. Na, hát a magyar ember annyira kreatív, hogy ezt megalkotta. A dolog lényege, hogy egy gyűrűszerűséget ragasztunk a készülékünk hátlapjára, és ebbe bedugjuk az ujjunkat, majd a telefonunkat rázzuk. Kicsit utánagondolva nálunk ez a második lett a ''Mobilshow legnagyobb hülyeségei'' versenyen (a mikrobiológiai matrica űberelehetetlen. Utánajártunk egyébként, hogy mi a jó dologban, és azt a választ kaptuk, hogy a diszkóban igen menő lehet. Hát, nem tudom, ha én 0 IQval rendelkező butaszőke nő lennék, akkor még mindig jobban buknék a mercikulcsra, mint a pörgettyűs Sagemre. De ki tudja... A célcsoportot mindenesetre látom magam előtt, úgyhogy üzletileg sikeres lehet a dolog.
Bemutatkozott még a Samsung e570 is, amelyről Bog postolt egy kisebbet. Ezen a napon érkeztek az olvasók a legtöbben, néhányukkal beszélgettünk kicsit, Viktor0610 pedig tanulságot tett műszaki érzékéről, amikor sikerült a karácsonyfánk világítását a kábelen keresztülzuhanva leamortizálni. Bog nagyszüleitől örökölt karácsonyfaizzó bemondta az unalmast (Viktor megy a számla, Bog megkereste, 86 forint volt a Korvin áruházban anno), így kicsit kevesebb világítással kellett beérnünk.
folyt köv.
Mobil Show - Ott voltunk (első nap)
3 napon keresztül sokkolt a nagyközönség minket kérdéseivel, mi pedig őket mosolyunkkal a Mobil Show idei, és egyben legelső rendezvényén. Hogyan is éreztük magunkat? Elmondjuk.
Kezdetek
A megérkezés nem zajlott problémamentesen. Bog szokás szerint késett, a dekorációnak szánt karácsonyfa talpa kimaradt a csomagból, de ezeken, és hasonlókon már pillanatok alatt átvergődjük magunkat, erős problémákon edződtünk. Ráadásul asztalunk is kevesebb volt, mint kellene, de hát nem is lenne só az, amelyik problémamentesen nyit. Azt meg kell jegyezni, hogy látszik, hogy kütyümániások vagyunk. Laptopunk volt három, WLAN kártyánk mindegyikben, pendrájv kettő, digitális fényképező szintén kettő, telefonból négy élesítve, de terítőnek, díszítőelemeknek híján voltunk. Sebaj, riasztottuk a teljes PH szerkesztőséget, és KEndre mint valami mentőangyal mindent megoldott. Ez már a nyitás után volt jóval, úgyhogy ennyire ne szaladjunk előre.
Megérkezésünk a Syma csarnokhoz szinte akadálymentes volt, némi biztonsági sereg állt az utunkba, amikor a vip parkolóba igyekeztünk. Próbáltuk elhitetni a marcona őrökkel, hogy mi very important personok vagyunk. Nem sikerült.
Maga a kiállítás a Syma csarnok egyik eldugott csarnokában került megrendezése (csarnok a csarnokban).Sok gyártó jelen volt, és néhány hazai forgalmazó is, azonban meglepő módon szolgáltatókból csak egy. Az is rögtön a szánkban, és minket félig kitakarva. De sebaj, hiszen a standunk annyira zöldre sikeredett, hogy a zöldségesek megnyalnák a formatervezés láttán mind a 10 ujjukat, így a figyelemfelkeltéssel nem volt gond.
A kipakolásnál jól jött ByB kolléga kreativitása, és mérete (csak ő érte fel a pavilon tetejét), így hamar meglettünk. Szétszórtuk a matricáinkat, és a szórólapjainkat a pultunkon, és vártuk a vendégsereget.
Az első nap
Az első nap az ismerkedéssel, és a kiállítás megismerésével telt. Több kört tettünk, utána már fejből vágtuk, hogy melyik érdeklődőt hová kell küldenünk, de a VIP ebédlőt csak a hoszteszlányok segítéségvel találtuk meg, addig a 350 forintos kólán, és az 500 forintos energiaitalon fanyalogtunk, és nyammogtunk a 400 forintos szendvicseken.
Megkerestük az ismerősöket, és a szokásos ismerkedésnek csúfolt névjegykártya-cserélgetéssel múlattuk az első napot. Sok infót kaptunk, és néhány tesztkészülékre ígéretet is, de ez a hisszük, ha látjuk kategória. A WiFi élesítése után elejtettük az első postokat a fórumban, és beszélgettünk az első olvasókkal.
A szomszédainkkal ekkor még csak ismerkedtünk, és a második napra kristályosodott haversággá, de erről majd a következő lapon. Kezdtünk hozzászokni Rákóczi Feri által negyedóránként elkövetett sokkoló üvöltözéssel, amely most már éjszakánként is kísért, és erre kelünk megizzadva, és rettegve, hangosan dobogó szívvel. Az ellenségeimnek sem kívánom, hogy 15 percenként valaki a fülükbe üvöltse, hogy '' Akartok egy jót bulizni? IGeeeeen. Mobil Sóóóóó 2006''.
Mivel szakmai kiállítás és vásár volt a rendezvény, ezért az első napra időzítették a Nokia N95 bemutatóját. Ez egy tánckarból, és a hátuk mögött a futó reklám spotból állt. Maga a készülék kint volt a kiállításon, de egy üvegfal mögött, természetesen kikapcsolt állapotban, és arról még csak hallani sem akart a gyártó, hogy kicsit nyomogassuk. Pedig minden csáberőnket bevetettük, Bog igyekezett szépen mosolyogni a marketinges, és hosztesz lányokra, de nem jártunk sikerrel. Utólag elgondolkodva egy borotválkozás lehet, hogy növelte volna a csáberejét.
folyt köv.
Mobil Show – Ott leszünk
Szóval a nagy hír az, hogy hazánk is elért arra a szintre, hogy lesz egy mobilos vására és bemutatója. A hír örvendetes, és pártolandó. Természetesen a Mobilarena sem maradhat ki a jóból, úgyhogy három napon keresztül a látogatók arcába fogunk vigyorogni Boggal.
Mi a fenét fogunk ott csinálni 3 napon keresztül? Néhány dolog biztos: Lezárjuk a most futó nyereményjátékunkat, átadjuk a nyereményt. Valaki örülni fog. Bemutatjuk ByB kolléga koncepció telóit élő modellek alapján, amikre már én is nagyon kíváncsi vagyok. Kiderül egy decemberi meglepetésünk, aminek szervezése rengeteg szabadidőmet lekötötte mostanában. Remélem ennek minden olvasónk örülni fog. Nagy durranás lesz, és már most kíváncsi vagyok arra, hogy miképpen reagál majd rá az olvasóközönség.
Mit várok a showtól? Remélem sok olvasó jön ki, személyesen is meglesni azt, hogy vajon kik mondják meg a véleményüket mobilokról. Remélem, hogy legalább apróbb telefon-bemutatók lesznek. Nem várok CeBIT méretű bejelentéseket, de valami csak lesz.
Majd meglátjuk. Már nem kell sokat aludni.
Közérdekű infók sokak kérésére:Időpont: Dec 1-3. Helyszín: Syma csarnok A belépés ingyenes.
Milyen mobilt vegyek?
Az a bejegyzés az első olyan postom a blogomban, amit kiváltottak. Nem én gondolkodtam rajta, hogy kellene egy ilyet írni, nem a saját fejemből pattant ki, hanem egyszerűen az váltotta ki belőlem, hogy egy kollégám a mai napon meglátogatott, és feltette a nagy kérdést: ''Milyen mobilt vegyek?'' Lássuk tehát az első kiváltóírást, amit a nép váltott ki.
A kedvencem a ''Milyen mobilt vegyek?'' kérdés. Feláll tőle a szőr a hátamon. Általában heti 6-8 alkalommal hangzik el a kérdés a közvetlen környezetemben, és sajnos a kérdező általában tőlem várja a választ. Erre viszont egyetlen jó válasz létezik, de az durva, akár a valóság:''Olvass utána!''
Pontosan ez a lényege mai világunknak. A tudás, és az információ hatalom. Miért van az, hogy az emberek például autó, számítógép, DVD lejátszó vásárlás előtt körül tudnak nézni, és tudnak egyedül dönteni, mobilban meg megerősítésre várnak? Ugyanúgy kell mobilt választani, mint autót. Meg kell nézni, hol vásárolhatunk. Szóba jöhet mondjuk független sufnibolt, és általában egy szolgáltató. El kell döntenünk, hogy mennyit szánunk a dologra. Ez általában keményen leszűkíti a lehetőségeket. Miután megvan, jön a legfontosabb dolog. Mire szeretnénk használni? Itt nem fogok minden lehetőséget felsorolni, de szerintem egyértelmű a dolog. Fel kell írni egy papírra, hogy mi az amire szükségünk van, és a lista alapján végignézni a szóba jöhető készülékeket. Általában ilyenkor 4-5 készülékre szűkül az ajánlat, amelyek között kialakításból adódó különbségek vannak, és más gyártóktól származnak. Ilyenkor jön a márkahűség, valamint a külső kinézet szempontja, és voálá. Megvan a kiszemelt 2-3 áldozat. Ha innen sem tudunk dönteni, sétáljunk el a telefonboltokba fogdosni a készülékeket, és azt vegyük meg, ami tetszik.
Ennyi, ugye, hogy nem egy nagy ördöngösség? Olvasni kell hozzá, esetleg konkrétumokat kérdezni, infót gyűjteni, saját véleményt alkotni, de a tiltott kérdést mindenki felejtse el. Ne várjuk el mástól, hogy helyettünk döntsön, és ne ruházzuk rá a teljes felelősséget.
Laptopot a mobilszolgáltatótól?
Újabb akcióra ébredt a világ. A mobilszolgáltatók laptopot árulnak. Mindhárom, gátlások nélkül. Bevallom őszintén, hogy kicsit félek a dologtól, és kicsit ellene vagyok. Miért is? Pontosan a címből adódóan. A legfontosabb tanács a notebookvásárlással kapcsolatban ugyanis az szinte minden esetben, hogy először döntsd el, hogy mire kell ez neked, és utána válassz. Nos, itt a lehetőség nem adatik meg. Az egyszeri ember ugye csak arra gondol, hogy jön a karácsony, és laptop jó lenne a gyereknek, úgyis régóta sír érte. Láttuk a tévében, hogy már a mobilosok is árulnak, és internet is van hozzá. Ráadásul csak 19900 Ft havonta. Ez biztos jó lesz.
Besétál a mobilboltba. Már magam előtt látom a vásárlót:”Egy laptopot kérnék” Megveszi. Úgy, hogy nincs tisztában azzal, hogy mit tud, mire fogja használni, mit tud a hozzá adott internet, mennyibe kerül havonta. De legalább Pistike elmondhatja majd az iskolában, hogy laptopot kapott karácsonyra, és a szomszédoknak is elújságolhatjuk.
Akkor még a jobbik esettel találkozunk, ha a vásárló ért valamennyire a számítógépekhez, azonban akkor valószínűleg nem itt venné meg, tehát tételezzük fel, hogy semmit nem ért hozzá. Egy kisebb notebookokkal foglalkozó boltban ilyenkor azért az alapbeállításokat elvégzik neki, esetleg a passziánszt is megmutatják, hogyan indítsa be, netán (kiszállási díjért) az internetet is beállítják, és a fogyasztó jóízűen távozik, ugyanis néhány dologra valóban fogja majd használni a frissen vásárolt gépet. Azonban egy mobilszolgáltató boltjában dobozban megkapja a gépet, az adatkártyát, és persze az előfizetést, egy dobozban, összecsomagolva. Ez utóbbi a lényeg ugyanis. Majd otthon bajlódik a beállításokkal, esetleg ráébred, hogy neki nem is erre van szüksége, mert Pistike otthon játszani szeretne. Az pedig ezeken a masinákon nem fog menni, ugyanis az integrált videókártya nem szereti a „dúmhármat”.
Nézzük azt a felhasználót, aki valóban olyan notebookot vásárolna, ami munkára használható. Nekik paramétereiben a mobilszolgáltató által kínált, az tökéletesen megfelel. Kap hozzá egy internet előfizetést. Ez gyakorlatilag otthoni felhasználásra drága, hiszen már 3-4000 forintért is köthet kábelnetet. Kötnie is kell, hiszen a mobilinternet nem olcsó, azon még MSN-ezni sem kifizetődő hosszútávon. Gyakorlatilag azonban az internet csomag havidíjával kiegészítve a laptopot ugyanott tart, mintha boltban megvette volna külön a notebookot, csak nem lenne két éves hűségnyilatkozata. Már, ha nem beszélték rá nagyobb internet csomagra, ugyanis akkor jóval magasabb összeg jön össze a díjakból.
Egyetlen embert tudok megérteni, aki itt vásárol. Azt, akinek mobil internetre van szüksége munkájából adódóan, és nincs laptopja sem. Az ilyen viszont mint a fehér holló, ugyanis egész napos elérhetőség egy multi alkalmazottjának kellhet, aki a cégtől megkapja a hozzá szükséges dolgokat.
Mi tehát a tanulság, és amit ezzel az egésszel mondani akartam? Maradjon mindenki a kaptafánál. A mobilszolgáltató áruljon mobiltelefont a számtechbolt notebookot. Mindenki boldogabb lesz.
Update kicsit átrágva az egészet: Az írás mondanivalója az is akar lenni, hogy gondolkodjunk a vásárlás előtt. Ha nekünk valóban megéri valakinek a dolog, akkor ugorjon bele, de ne döntsünk az alternatívák ismerete, és a részletek áttekintése előtt, mert kőkeményen pórul járhatunk.
WTF is the MMORPG? - vol 1.
WTF is the MMORPG?
Már a cím is magáért beszél. Az MMORPG játékosok képesek ugyanis rövidítésekkel beszélgetni akár órákon keresztül is.
Idézek egyet:
- WTF?
- PWNED
- OMG
- ZERG ALL
- NUKE
- GANK HORDE
- LOL
Kívülálló számára a fenti szöveg csak zagyvaság, azonban aki már belekóstolt az MMORPG-k világába minden szavát érti, és pillanatok alatt képes is bekapcsolódni egy hasonló társalgásba.
De, kezdjük az elején: Mi is az az MMORPG? A rövidítés kifejtve mindent kifejez: massive multiplayer online role-playing game. Szó szerint fordítva Masszívan Többszereplős Onlájn (hehe, erre nincs magyar szó) Szerepjáték. Kicsit értelmezve a dolgot egy olyan internetes szerepjáték, amely során több játékos együttműködése is szükséges. Általában ezek a játékosok valamilyen nagyobb cél érdekében szövetségekbe (guildek) verődnek, és együtt küzdenek a célokért. Ilyen cél lehet PVE azaz player vs. enemy esemény, például egy sárkány legyőzése, nagyobb fenevadak megölése a játékon belül, vagy PVP azaz player vs. player azaz a többi játékos elgyepálása esetleg szervezetten, csoportosan.
Mi is vonzza a játékosokat újabb és újabb eseményeken való részvételre, fenevadak legyőzésére?
Elsősorban a lootnak nevezett tárgyak, amelyeket ezek a szörnyek őriznek, és megölésük után hozzáférhetőek. Ezek általában nagy hatalommal ruházzák fel a viselőjüket, de nem annyira naggyal, mint egy még erősebb szörny legyőzése után kapott, így az érdeklődés folyamatosan fenntartott. Ezen felül ugyanerre sarkall a dicsőség is. Egy-egy nagyobb szörny legyőzésének híre megy a virtuális világban is, és a legyőzőkre hősként tekintenek, felnéznek rájuk. Pontosan ez a két dolog teszi az MMORPG-ket a jövő játékaivá. Folyamatos célokat tűz ki elénk ugyanis a játék fejlesztői, rövid és hosszú távon is, ezzel motiválnak minket. Pont ebből adódóan egy játék fejlesztése sosem ér véget, de erről inkább egy másik írásban elmélkednék.
Hazánkban jelenleg a WOW, azaz a World of Warcraft a legsikeresebb MMORPG. Ez előtt volt néhány játék már, amellyel kisebb játékosközösség játszott, azonban az ekkori játékos társadalom még nem volt számottevő. A másik ismert játék a Guild Wars, erről azonban kevésbé tudok nyilatkozni, mivel nem játszottam vele sosem.
Egy következő írásban a játékosokról elmélkedek majd, ugyanis ez az ami valóban érdekes az MMORPG-k világában. Mi kell ahhoz, hogy addikt legyél, és ki az, aki biztosan az lesz.
Hirdetés




- Dolce Gusto
- Mercedes topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen monitort vegyek?
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Háztartási gépek
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Parkside szerszám kibeszélő
- További aktív témák...