Hirdetés

Milyen mobilt vegyek?

Az a bejegyzés az első olyan postom a blogomban, amit kiváltottak. Nem én gondolkodtam rajta, hogy kellene egy ilyet írni, nem a saját fejemből pattant ki, hanem egyszerűen az váltotta ki belőlem, hogy egy kollégám a mai napon meglátogatott, és feltette a nagy kérdést: ''Milyen mobilt vegyek?'' Lássuk tehát az első kiváltóírást, amit a nép váltott ki.

A kedvencem a ''Milyen mobilt vegyek?'' kérdés. Feláll tőle a szőr a hátamon. Általában heti 6-8 alkalommal hangzik el a kérdés a közvetlen környezetemben, és sajnos a kérdező általában tőlem várja a választ. Erre viszont egyetlen jó válasz létezik, de az durva, akár a valóság:''Olvass utána!''

Pontosan ez a lényege mai világunknak. A tudás, és az információ hatalom. Miért van az, hogy az emberek például autó, számítógép, DVD lejátszó vásárlás előtt körül tudnak nézni, és tudnak egyedül dönteni, mobilban meg megerősítésre várnak? Ugyanúgy kell mobilt választani, mint autót. Meg kell nézni, hol vásárolhatunk. Szóba jöhet mondjuk független sufnibolt, és általában egy szolgáltató. El kell döntenünk, hogy mennyit szánunk a dologra. Ez általában keményen leszűkíti a lehetőségeket. Miután megvan, jön a legfontosabb dolog. Mire szeretnénk használni? Itt nem fogok minden lehetőséget felsorolni, de szerintem egyértelmű a dolog. Fel kell írni egy papírra, hogy mi az amire szükségünk van, és a lista alapján végignézni a szóba jöhető készülékeket. Általában ilyenkor 4-5 készülékre szűkül az ajánlat, amelyek között kialakításból adódó különbségek vannak, és más gyártóktól származnak. Ilyenkor jön a márkahűség, valamint a külső kinézet szempontja, és voálá. Megvan a kiszemelt 2-3 áldozat. Ha innen sem tudunk dönteni, sétáljunk el a telefonboltokba fogdosni a készülékeket, és azt vegyük meg, ami tetszik.

Ennyi, ugye, hogy nem egy nagy ördöngösség? Olvasni kell hozzá, esetleg konkrétumokat kérdezni, infót gyűjteni, saját véleményt alkotni, de a tiltott kérdést mindenki felejtse el. Ne várjuk el mástól, hogy helyettünk döntsön, és ne ruházzuk rá a teljes felelősséget.

Hirdetés