Miután a Battlefield sorozat felhagyott eredeti felállásával, és áttért a modernebb helyszínekre, missziókra, ezzel együtt megteremtett egy új légkört a gémerek számára, nem volt kérdéses, hogy más jól ismert játékok is élnek a lehetőséggel. Igy volt ez a Call of Duty esetében is, amely legújabb része a Modern Warfare alcímet kapta.
Az Infinity Ward mint mindig, most is beletett apait, anyait a játék készítése során. A cégről röviden annyit érdemes tudni, hogy 2002-ben alakultak, az induláskor az EA-nak dolgoztak, majd később elegük lett és 2003-ban leszerződtek az Activisonhoz. Ez a lépés meghozta nekik a várva várt sikert, mert ezáltal gazdagodtunk két remek szoftverrel, ami kellő képpen is sikert aratott. Nevezetesen a Call of Duty első két részével. Ugyebár, ezt nem kell részletezni, híres, él, virágzik, és még a mai napig széles körű játékos körrel bírnak ezek a játékok. Azt még érdemes hozzátenni, hogy ezek a szoftverek több mint száz Game of the Year díjat és ötven Editor’s Choice serleget söpörtek be.
A készítők nyilatkozatában a következők hangzottak el:
„Már a Call of Duty 1 megjelenése után is eszünkbe jutott, hogy ugrani kéne egy kicsit az időben” – nyilatkozta a játék leleplezésekor Grant Collier, az Infinity Ward háromfős vezetőségének tagja. „Valami ilyesmiről beszélgettünk: ’Kellene helikopter. Na de helikopterek a világháborúban?’ Aztán leültünk beszélgetni az Activision-nel, és megegyeztünk, hogy a második rész befejezése után szabad kezet kaphatunk a folytatást illetően. Így született meg a Modern Warfare ötlete.”
A mostani nagy COD fanok-nak se fog csalódást okozni ez az új rész. Természetesen az Infinity Ward sok újítást vitt a szoftverbe, de a régi, jól bevált elemek is feltünnek majd benne. Nagy, komolyan kidolgozott játékterepek, új missziók, hatalmas ütkőzetek és ami a legújabb, mind-mind modern. Most elgondolkozhatunk azon, hogy vajon miért szakított a IW ezzel a jól bevált II. világháborús sémával. Bevallom őszintén, én igy hirtelen, amikor elsőnek kaptam a híreket az új COD részről megdöbbenve olvastam ezeket, és nem tudtam elképzelni a Call of Duty részt ilyen új köntösben. Nekem valahogy mindig is a nácik hentelése és a világháborús téma volt jelen a COD-ban. Hát nem tudom, majd meglátjuk mit hoz az új rész, mindenesetre az előzetes beszámolók bíztatóak.
A Call of Duty: Modern Warfare-ban a játékos közel-keleti konfliktus helyszíneire kerül. Elsősorban városokban kell majd intézni ügyes-bajos dolgainkat, de olykor-olykor a sivatagba is találhatjuk magunkat, hogy ott folytassuk tovább a missziónkat. A városok közel-kelethez híven, lerombolt, nyomorúságos képet tükrözik majd, és ahogy a készítők kijelentették sosem lehet majd tudni, hogy melyik utcán szaladgáló kisgyerek derekára lesz bomba erősítve. Hm, hm. Biztató. Mind a földön mind a levegőben elég nagy lesz az élet. Láthatunk majd számos katonai helikopterek amint cikáznak az égen, vagy ahogy egy nehézbombázó éppen megsemmisítő csapást mér távoli célpontjára. A Battlefieldben jól bevált elemekhez hasonlóan, mi is használhatjuk majd a különböző járműveket. Mint például humvee, helikopter, tank, teherautó, buggy, szakadt merci, meg minden egyéb finomság, ami kihagyhatatlan egy ilyen játékból.
A fegyverek terén is rengeteg újítás lesz a szoftverben. Mint köztudott a teljes fegyver arzenál is áttér a modernebb fajtákra. Mily meglepő módon. A jó ''öreg'' távcsöves puskák, rakétavetők, páncéltörők, füstgránátok, sőt távirányítós rakéták is felsorakoznak a játékban. Ha már jól magunkba szálltunk a vereség közelgő kudarcától, akár légi segítséget is kérhetünk majd a GPS segítségével. És woala pár perc múlva jön is majd a segítség egy nehézbombázó kiséretében.
Érdemes tisztázni a csapatok felállásait is. Mi ugyebár az amerikai hadsereg révén vonulunk be majd a közel-keleti káoszba. Az ellenfeleink között afgán terroristák, iraki felkelők, orosz fegyverkereskedők, magányos forradalmárok, és egyéb hasonló rosszfiúk lesznek az ellenségeink, akik persze mind szívből gyűlölik az amcsikat. Már most megemlítek egy nevet, amellyel garantáltan meggyűlik majd a bajotok a játékban. A híres, nevezetes Zakhaev, aki zsoldosseregével azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az amerikaiakat kifüstölve a sivatagból egymaga teszi rá a mancsát Saddam olajmezőire. Barátságos típus. Nem kell félni, meglesz itt a kellő izgalom. Óriási játékteren, egy óriási csapattal fog lecsapni az egész amerikai hadseregre, hamburgerestől, mindenestűl.
A küldetés során egy földgömbön sasolhatjuk meg a különböző helyszíneket, missziókat, és igy mindig képben leszünk. „A világtérkép nagyon fontos részét képezi majd a COD4-nek. A gép előtt ülő játékos itt kap információt a feladatáról, és ez teszi mindenkinek világossá, hogyan épül fel a játék története, és milyen kapcsolatok vannak a különböző megbízatások között.” – mutatta be saját ötletét Jason West, az Infinity Ward egy másik vezetője.
Már hozzászoktunk rég a gondolhathoz, hogy a Call of Duty harmadik része nem jött ki PC-re. Egye fene, egyszer élünk, és most itt lesz nekünk a negyedik. Valamint a Warfare kijön még PS 3-ra, Xbox 360-ra valamint természetesen PC-re is. Az optimizálásra nagyon törekednek a készítők. Nem kellett eddig se csalódni a IW munkájában. Óriási játékterek, nagyon profin kidolgozott katonák, élethű robbanások, villanások, minden ami kell. A trailerekből is már megláthattuk, hogy nem fogunk most se csalódni. Nekem speciel nagyon bejöttek a játékról készült előzetesek, a cikk végeztével, majd közlök veletek egy linket is, ahol megtekinthetitek. A készítők a nyilatkozatukban megemlítették, hogy a részletek annyira a helyükön lesznek, hogy még a gépfegyverünkből kipattanó töltényhüvelyek is dinamikus árnyékolást kaptak. Bíztató, nemde? A játékról még röviden annyit, hogy az Unreal 3 engine fogja hajtani, ami már alapjában véve elég klassz dolognak tünik.
Az idei ősz bőséges termést fog hozni, gondoljuk csak a Bioshock-ra vagy akár a Medal of Honor új epizódjára, amelyről egy kicsit régebben írtam egy előzetest. Na de ami a meglepő ezek közül, az az, hogy több külföldi újságíró meggyőződése, hogy az elmúlt 10 év legjobb modernkori FPS-e lesz a Call of Duty 4. Én személy szerint erre kiváncsi leszek, de az előzetesek sok jóra csábítanak. A CoD: Modern Warfare méltán esélyes több díjra is, mint a korábbi részek, ez a ''modern köntös'' meg még imponálóbb lehet a gémerek számára, én már nagyon várom.
Hivatalos site:
[link]
Trailer:
[link]
mongi_
Hirdetés
Call of Duty 4: Modern Warfare
Medal of Honor: Airborne (Preview)
Emelkedj fel az égbe a Medal of Honor Airborne™ játékban, hogy aztán ledobhassanak egy földi harc kellős közepébe, ahol megpróbálhatod megfordítani a II. világháborút.
A kezdetek kezdetén az EA Games a Medal of Honor: Allied Assaulttal állt elő ami kellő képpen sikert is aratott. A nagy sikerre való tekintettel felbuzdult a cég és még két kiegészítéssel gazdagodott ez a remek sorozat. Nevezetesen a Spearhead és a Breakthrough gyarapította az EA és ezáltal a játszadozni vágyok polcait. Valamint kijött még egy teljesen különálló játék is ami a Pacific Assault nevet kapta még 2004-ben.
Igen-igen, telnek múlnak az évek, és már itt is van 2007 ami azt jelenti, hogy bejelenthetjük eme remek FPS sorozat folytatását ami a Medal of Honor: Airborne címre hallgat. Ezúttal újra Európába kerülünk, bár most egy 82-es ejtõernyõs hadosztály segítségével.
A látványra nagyon figyeltek a készítők most is, mint mindig. Egy újabb remek szoftverrel találtam magam szembe, miközben a demóval szórakoztattam magam. Na meg persze a fizikája is valami eszméletlen a játéknak. A készítők ígéreteit betartva három lényegi újítás került az Airborne-ba, melyek az eddigiektől nagyon eltérő játékmenetet eredményeznek.
Megszokhattuk az eddigi first person shooter-es játékokban, hogy egy adott fix útvonalon indulva haladhatunk, és vihetjük végig az adott missziót, vagy egy-két mellékes útvonalon mehetünk. Nos, ez az Airborne-ban gyökeresen megváltozik. Ugyanis minden pálya egy ejtőernyőzéssel kezdődik, és ezáltal az adott terület bármely pontjára navigálhatjuk a karakterünket. Tetőre, párkányra ezáltalal közvetlen egy szobába is, vagy akár egy náci fejére is landolhatunk, hogy egy jól irányzott rúgással leterítsük. Ennek csak a fantáziánk szab határt. Bárhova is érkezünk az adott map-ra, bármilyen irányból megközelíthetjük a kisebb-nagyobb csoportokot és ezáltal támadhatjuk a temérdek ellenséget. Az egyik nagy újítás a korábbi Medal of Honor játékokhoz képest a szabad játéktér. Ami valóban szabad, és ami a pl.: a Call of Duty 2 esetében is csak ígéret maradt.
A mesterséges inteligencia is jelentősen fejlődött a korábbi részekhez képest. A fejlesztők az ''Affordance'' nevet adták neki, ami annyit tesz, hogy a gép is állandóan keresi és kihasználja az adódó lehetőségeket. Ezáltal hiába tervelünk ki egy számunkra remek taktikát az adott pályán, azzal is számolnunk kell, hogy a gép meglep minket, mivel ő is ugyanezt választotta. Ez hihetetlenül megdobja a játékélményt. Így például ha mi a landolásunk segítségével akarjuk meglepi az ellent, lehetséges, hogy ők is ugyanezt csinálják. Minden ilyen esetben, ezzel számolnunk kell majd. Vagy ha van egy géppuskaállás akkor nem csak mi, hanem a gép is igyekezni fog arra, hogy azt megszerzze, és ezáltal iktatja ki a csapatunkat. Természetesen a mi csapattársaink se buták, a félreértések végett. Az M. I. arra is képes lesz, hogy visszavonulót fújjon, ha reménytelennek látja a helyzetét. A különböző nemzetiségek katonái is nagyon sajátságosan, pontosabban élethűen reagálnak a szituációkra, pont ugy, mintha a valóságban tennék. Pl.: az olasz katonák precizen, szépen rendezetten próbálnak támadni, még a németek egyből a ''lecsóba csapnak''. Minden valóságra szabott, elfelejthetjük azokat az olykor vicces jeleneteket, amikor az ellen a pálya másik végéből próbál ránk célozni, persze reménytelenül.
Ha a gép ''szarban'' van, az erősítés is a levegőből érkezik. Ők is, ugyanugy mint mi, bárhová landolhatnak, és kezdetik meg a földi csatát. Alapjában véve mi jelentősen meghatározhatjuk az adott misszió menetét, azáltal, hogy hova érkezünk az adott terepre.
Miután megtisztítottuk a helyszínt számolnunk kell majd a visszafoglalás lehetőségével is a nácik részéről.
Nagyon változatos helyszíneket fog kínálni a szoftver, az adott pályán való taktikázásnak csak a képzeletünkön múlik majd. A remek játékélmény garantált (egy keményebb PC sem árt), persze, ha ilyen lövöldözösmeghalódfpsesmásodikvilágháborús játék pártiak vagyunk. Ejtőernyőre fel, induljon a misszió szeptember elején!
Medal of Honor: Airborne demó:
[link] 1366,96 MB
Hivatalos site:
[link]
Trailer:
[link]
mcroberto képei + bm:
[link]
mongi_
Klímaváltozás, természetszennyezés
Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de engem egyre jobban aggaszt a természet állapota. Az is bizonyos, hogy nem csak én vagyok igy ezzel, különböző szervezetek megpróbálják minden lehetséges módon felhívni a figyelmünket a környezetünk pusztulására. Mert igen, sajnos pusztul. Különböző globális projectekben, konferenciákon a miniszterekkel, befolyásos emberekkel, sorra reklámkampányokat, filmeket készítenek, és persze ezzel együtt üléseznek, hogy a hozzám hasonló embereket kellő képpen felcsigázzák a hallottak, látottak, és tudomást vegyenek arról ami a világban zajlik.
Saját magunk is érezhetjük, hogy sorra dölnek meg a hőmérsékleti rekordok, elég csak a heti eseményekre gondolni, és persze ez visszavezethető a mi viselkedésünkre is. Tisztelet a kivételnek. Nem mindegy, hogy hány és hány gépjármű közlekedik az úton, mennyi káros anyagot bocsájtanak ki magukból napról napra a gyárak és persze az autóink. Egy mindekiért, mindeki egyért alapon mutogathatunk másokra, de elsősorban magunkban keressük a hibát, ha természet rongálásáról, szennyezéréről beszélünk. Általánosságban sajnos ezt lehet levonni. Ismételten tisztelet a természetszerető embereknek.
Itt van máris egy nagy probléma a globális felmelegedés. ''Globális felmelegedés alatt az utóbbi évtizedek klímaváltozását, a földközeli levegő és az óceánok átlaghőmérsékletének emelkedését és ennek a folyamatnak az előrevetítését értjük.'' Aminek persze lehetnek különböző okai ami miatt gyengül ez a fajta védelem. Emberi és természeti okokról egyaránt beszélhetünk. ''A tudósok és politikusok szerint is a Föld legnagyobb környezeti problémája az üvegházhatás erősödése. Az ipari termelés robbanásszerű fejlődésével kialakult óriási gyárak, üzemek kéményei, az autók és más gépjárművek kipufogócsövei annyi mérgező anyagot juttatnak a levegőbe, hogy azok komolyan veszélyezteti bolygónk természeti egyensúlyát.''
Ennél a témánál természetesen megkell említeni az üvegházhatást is. Mi is valójában az az üvegházhatás? ''Amint neve is mutatja, a földi légkör hő-visszatartó tulajdonságát jelenti, ami egyik fontos tényezője annak, hogy bolygónk nem hideg pusztaság. Hasonló módon működik, mint a fóliasátrak vagy a melegházak.'' Persze-persze, mondhatják az okosok, hogy ezt már anno hányszor, de hányszor a fejünkbe adták, de elsősorban a tények ismeretében kezdhetjük meg a természet megvédését. ... és ugyabár ki emlékszik már ezekre az információkra, kit is érdekelne, mondhatnák a laikusok?! ''Az Amerikai Űrkutatási Hivatal (NASA) műholdjai felvételeket készítettek a Földről. Riasztó kép tárult a kutatók szeme elé. Az északi féltekén négy-öt kilométeres magasságban szinte összefüggő, a korábbinál magasabb koncentrációjú szén-dioxid felhő alakult ki.'' Ami természetesen a gépjárművek, gyárak mükődésével szorosan egybenáll.
Legjobban talán a hőmérséklet ezzel együtt a klímaváltozás aggasztja az embereket.
Az utóbbi években saját bőrünkön is érezhettük, hogy valami nincs rendben. (A jelenlegi tendenciák alapján úgy becsülik, hogy a légszennyezés miatt az elkövetkező ötven-száz évben akár 5 Co-al emelkedhet a Föld átlaghőmérséklete.) Amióta jelentősen emelkedett a Föld évenkénti átlaghőmérséklete, folyamatos felborulással válaszol a természet is, és mutatja a jeleket, hogy tegyünk már valamit, mert nagy baj lesz. Persze egyesek fittyet hánynak ennek, arra hivatkozva, hogy őket izgatja a jövő nemzedékének sorsa?! Ugyanmár ők jól élnek és ez igy jól van. Hát ez hihetetlenül rossz magatartás, de sajnos vannak ilyenek. ''Ha a globális felmelegedés mértéke akkora lesz, hogy a sarki jégpáncélok olvadni kezdenek, az a tengerszint emelkedéséhez fog vezetni.'' Ez több milliárd ember életét veszélyezteti, gondoljunk csak arra, hogy a Föld népességének háromnegyede tengerparton, vagy annak közelében él. Egyes területeket árvíz, másokat tartós aszály fenyeget, eltolódhatnak az éghajlati sávok, ami elkerülhetetlenül megváltoztatja a Föld képét.
Remélem sikerült ezzel a kis írásommal is személyesen valamit tenni a környezetszennyezés ellen, és valamit én is letettem (ha ilyen kicsit is) az asztalra. És ha pár ember figyelmét sikerült felkeltenem, már azt is sikernek tekintem. Elsősorban nem másokra kell várnunk, hanem teljes körű szemléletváltásra van szükség. Mert ha mindenki a jót akarja elérni, akkor az be is fog következni. A pótolhatatlan dolgok elvesztése után már késő lesz gondolkodni. Most kell cselekedni! Gondolkodjatok csak el ti is ezen egy picit, elég kinézni a napokban az ablakon. Igyatok sok folyadékot, és irány a vízpart.
További kellemes napot és járjatok nyitott szemmel! ; )
Köszönet a forrásrészletekért a Sulinetnek [link]
mongi_
Colin McRae: DiRT (Review - Part I )
A preview [link] után szabadon, nagy örömmel jelenthetem be, hogy itt van, megérkezett, örvendjünk, és még fogalmazhatnám órákon keresztül, lényeg a lényeg itt van a teljes játék, ami a Colin McRae: DiRT nevet viseli. Nem tudom mennyire vártátok, de érdemes jobban elemezgetni eme gyöngyszemet (egy kis nosztalgiával megspékelve), mert a Codemasters-nél most is igazán kitettek magukért a készítők mint eddig mindig a hosszú hét év alatt, amit a rally-s játékok fejlesztésére szántak.
Azok a régi szép idők avagy egy kis CMR nosztalgia
Ahogy nosztalgiáztam az interneten rally-s játékok terén, rátaláltam a Colin McRae Rally első részére. Hát igen, mit ne mondjak... a hét év azért hét év. : )
[link]
[link]
[link]
[link]
Ezt követően lecsapott a CM a második résszel is 2001-ben. A ''többség'' szerint ez volt az eddigi legjobb CMR rész, természetesen a DiRT után. : P Beszéljenek itt is a képek.
[link]
[link]
[link]
[link]
Meglepő módon 2002-ben a CM nem adott ki rally-s játékot. Hanem csak a 2003-as évben drukkolt elő a CMR harmadik részével. Ugylátszik az egy éves kihagyás ''látványosan'' meghozta gyümölcsét.
[link]
[link]
[link]
[link]
Majd 2004-ben jelent meg a Colin Mcrae Rally 2004 c. játéka. Képet a népnek!
[link]
[link]
[link]
[link]
2004-ben a Codemasters még egy rally-s játékkal is elődrukkolt, ami a Colin Mcrae Rally 2005 címet viseli. Természetes haladunk a korral, a grafikai is szépnek mondható még a mai gémer szemmel is. Jöjjenek képekben.
[link]
[link]
[link]
[link]
Colin McRae Rally (PC) Release Date: Feb 29, 2000
Colin McRae Rally 2.0 (PC) Release Date: Feb 14, 2001
Colin McRae Rally 3 (PC) Release Date: Jun 13, 2003
Colin McRae Rally 04 (PC) Release Date: Apr 2, 2004
Colin McRae Rally 2005 (PC) Release Date: Oct 28, 2004
Colin McRae DiRT (PC) Release Date: Jun 19, 2007
Apa kezdőőőődik, apppaa kezdőőődik - Tudod mikor kezdődik? - Mikor? - Hát június 19.-én!
...és igen eljött ez a bűvös dátum, itt van a DiRT, a CM legújabb gyöngyszeme. A teljes játék viszonylag ''hamar'' feltelepül a gépre, és már indulhat is a mandula. Azon gondolkoztam, hogy a demó után a HDR-es gondokat megfogják-e oldani a készítők a teljes játék megjelenéséig. Hát sajnos azt kell mondanom, hogy hiába van patch [link], hiába a hűn szerzett rally után epekedő emberek, a CM-nél nem akarták ezt a csöppet unrealizmust megoldani a játékban. Na sebaj, ez legyen a legkisebb problémánk a DiRT-ben. Mert gyakorlatilag csak ez az egy ''egetrengető hiba van a szoftverben. Hála az égnek... Az első ''tökéletes játék''..?! Nem tudom, mindenki döntse el a maga szemléletmódja szerint.
Egy kis szösszenet a Pc Dome-tól Retee ''tollából'': [link]
Nagy várakozás előzte meg a Colin McRae: DIRT megjelenését, s ez most nem csak a kétségkívül nagy névnek szólt. Itt debütált ugyanis a direkt a Dirtre kifejlesztett NEON motor, amelyet harminc fejlesztő dolgozott ki, és az újgenerációs konzolok minden képességét igyekeztek kihasználni vele. A játékban amúgy 12 autóosztály 40 hivatalosan licenszelt járműve szerepel (2WD, 4WD, Classic és RWD autók, köztük Colin McRae R4 prototípusa és Travis Pastrana Subaru Imprezája). A grafikára és a felhozatalra tehát nem lehet panasz, azonban a Codemasters is úgy látta, hogy túl sok apró hiba maradt benne a programban, így máris kiadta az első patchet hozzá. A rengeteg bugfixet tartalmazó frissítés emellett több hardverrel is kompatibilissé varázsolja a játékot, illetve minimálisan optimalizálja a grafikát és a hangokat is.
Csapjunk a lecsóba
A játék elindítása után szemünk elé tárul egy csodálatos intró, amit már a ''youtube-os kollégak'' ismerősnek fognak találni. A menüben a beállítások alapos áttekintése után 3 féle főbb játékmód közül választhatunk.
Az első a karrier mód, amikor gyakorlatilag NFS: MW-hez hasonlóan győzelemről győzelemre nyílnak meg a soron következő lépcsőfokok.
A második mód a bajnokság, amin belül még négy féle bajnokság közül válaszhatunk (nemzeti, európai, nemzetközi valamint világi rally-s bajnokságok közül szemezhetünk kedvünk szerint). Ez azért is jó, mert aki nem annyira kedveli az off-road stílust, az ebben a játékmódban a McRae Rally sorozathoz megszokottan csak rallyzhat kedve szerint.
A harmadik nagy játékmód kategória a ''Rally Világ'' nevet kapta, amikor egyénileg, kedvünk szerint kalibrálhatjuk a futamunkat (Milyen kategória, milyen pálya, milyen autó... blabla).
Akinek ez a három fő játékmód nem elég (vagy egyszerűen végigtolta a játékot), az megküzdhet másokkal is az interneten is, a multiplayer menüpontra lépve.
Kezdésnek legyen elég ennyi, hamarosan részletesebben tárgyalni fogom kategóriákat is, képekkel, érdekességekkel megtűzdelve (amint nekem is lesz több időm, energiám). Persze erre a játékra mindenképp szakítani fogok még több és több időt, mert tényleg megéri. Addigis szerezzétek be a teljes játékot, nem fogtok csalódni. Talpak a gázpedálon és enjoy... : P
Az írás hamarosan folytatódik...
mongi_
Postal 3: Catharsis (Preview)
''A Postal-t igenis be kell tiltani, ennek nincs helye köztünk.'' Hangzott sokszor és sokszor a cinikusok szájából, akik jogosan kérték a játék betiltását az adott országokba. De lássuk is a palettát, nem ám csak a Postal váltotta ki milliókból az ellenérzés moraját. Annó a Carmageddon sorozat is betiltásra került, valahogy mégis kijutott a gémerek keze közé. A betiltás hangjától még több és több hű játékos akarta megszerezni a szoftvereket. De valahogy ez mindig is igy volt kicsiny világunkban. Gondoljunk a Manhunt-ra, na a szerencsétlenje is váltott ki felháborodást az emberekből. Pár éve pedig a Postal sorozat is nagy port kavart, de a készítőket nem rettentették meg, megkezdték az új rész fejlesztését. Ha lúd, legyen kövér alapon.
[link]
A Postal sorozat mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Vannak a piacon színtelen, szagtalan termékek, de a Running With Scissors alkotásáról mindenkinek megvan a maga véleménye. A kritikusok a földbe döngölik, a média darabjaira szedi, a vásárlók pedig megvesznek érte. Persze még ha betiltásra is kerül, már a kiadása előtt, akkor meg természtetes, hogy kell a jónépnek.
[link]
Amikor a Postal megjelent a piacon, a brutalitás új mércét öltött a programban. Pestiesen szólva, lebrunyálhattuk az embereket, szétloccsanthattuk az agyvelejüket amikor és ahol csak kedvünk támadt. Néhány országban még a megjelenés előtt betiltották a programot.
Ahogy már előbb említettem. A média minden próbálkozása ellenére a Postal élt és virult, és a videójátékok megrögzött ellenségeinek legnagyobb bánatára az Akella a RWS-vel már egy ideje fejleszti a folytatást, a Postal 3: Catharsist.
[link]
Igen ám, de a rendes élet nem fekszik neki, ezért új otthonában is azonnal összetűzésbe keveredik a védelmezőkkel. A programban nagyon sok korábbi PlayBoy Playmate is szerepel majd, ami valószínűleg az egekig emeli az eladott példányszámot. Ami az eddigi sorozatoknál se volt szegényes. Az eladási számadatok mindig is a plafonon voltak Postal Dude bácsinál. A fejlesztést vezető úriember szerint a Postal 3 a sorozat legviccesebb, legbrutálisabb, szarkazmussal és fekete humorral megáldott epizódja lesz. A játék eddig az Epic motorján futott, ám (szerintem) szerencsére a harmadik rész már a csodálatos megjelenítésre alkalmas, és a mai elvárásokhoz idomuló Source-ra fog épülni.
[link]
A kínok kínjait ezennel már egymással is megoszthatjuk majd. Azt egyelőre nem tudni, hogy a többjátékos módot hogyan kell elképzelni, de annyi bizonyos, hogy szorítanak helyet neki a programban. Szinte érthetetlen de sajtóértesülések szerint egészen 2008 őszéig el szeretnék húzni a fejlesztést. Hogy mit is lehet több mint két éven keresztül szöszmötölni egy programon, aminek a motorja ráadásul másfél év múlva már elavulhat, nem tudni. Csak nehogy a ''S.T.A.L.K.E.R. effektus'' lépjen fel. A készülő projektből mindössze három képet közöltek a fejlesztők, amit a cikkben nektek közzé is teszek.
Postálosok mekkája:
[link]
mongi_
forrás: sg.hu
Colin McRae: DiRT (Preview)
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én mindig is szerettem az autós játékokat, azon belül is a rally-s szimulátorokat. ''Mindig is megcsapott az a benzingőz'', amikor egy ilyen gémmel játszom. Már kezdetek óta figyelem a Colin sorozatot, és örömmel veszem észre azt, hogy mindig és mindig a legjobbat nyújtják a készítők a játékba (jelen esetben a Codemasters), hajtanak a legjobb rally-s játék cím felé. A benyomásom az, hogy ezt mindig ők birtokolják ebben a kategóriában, és remélem, hogy ők is fogják. Persze más neves cégektől is vannak próbálkozások, de nem igazán tudják a CMR sorozatot leszedni a dobogó felső csúcsáról. Nya csapjunk is a lecsóba.
Az elvárások, vélemények:
A Colin McRae sorozat mérföldkőhöz érkezett. Az új next-gen játékok csomagolásában a Codemasters-nek is kellett valami maradandót alkotnia. (A demó alapján ez sikerült is nekik.) A Codemasters új fejezetet nyit a játék történetében, és minden idők legsokoldalúbb példányát nyújtja át nekünk.
A cég kínosan ügyelt arra, hogy az új stílusjegyek mellett azért az öreg rókák is megtalálják számításukat. Ezért a Dirt-ben is helyet kapott a kedvelt idő elleni versenyzés, amikor csak magunk vagyunk a környezettel. Ezt a módot már megszokhattuk az előző részekben is. Szerencsére viszont a fejlesztőknél meghallgatásra talált azaz igény is, hogy sokan izgalmasabb, pergősebb játékot is szívesen látnának a Colin nevében tetszelegni. Ennek az elképzelésnek a megvalósulása a Dirt, amely az autóversenyzés számos területét vonultatja fel. Na ez az ami jelentősen megdobta a Colin Dirt játék élményét és zamatát, már igy a demó alapján is.
Először is nézzük a száraz számadatokat. Negyvenöt valósághűen lemodellezett autót, több mint száz festést, tucatnyi játékmódot és természetesen pályák, szakaszok sokaságát zsúfolták bele a programba. Az eddigi autós játékékokat ezekkel a számadatokkal a jelenlegi kategóriában jelentősen lepipálja.
Ahogy azt már említettem, a régi Colin McRae Rally szerelmesei sem csalódnak a játékban. A már jól ismert bajnokságmód a Dirtben is elérhető, csak minden kicsit jobb, és szebb. A látványra nem igazán lehet panaszunk. A Neon motor nagyon jól muzsikál a játék alatt. A Codemasters a fizikai megvalósításra a legbüszkébb. Mint mondják, a Dirt utcahosszal veri az összes eddig megjelent epizódot. Sőt nem hinném, hogy lesz ellenfele, aki a következő rally-s játékával leverné a trónról a CMR-t ezzel az engine-al.
A versenyfajták száma kibővült. A Colin történetében először végre ellenfelek és nem csak az idő ellen küzdhetünk. Ez nagyot dob a játékon. Egyjátékos módban a NFS: MW-hez hasonlóan győzelemről győzelemre nyílnak meg a soron következő lépcsőfokok. Az autóknál is igen komoly változásokat eszközöltek a srácok. A már jól ismert és megszokott rally autókon túl kamionok, sőt buggik is színesítik a kínálatot. Olyan kuriózumokkal találkozhatunk majd mint a Ford Escort Mk2, Renault 5 Maxi, Fiat 131, vagy éppen a Lancia Stratos. Széles a paletta, érdemes lesz berúházni a teljes gémre is.
A bejárható útfelület is a többszörösére nő a Dirtben A pályák között olyan patinás szakaszokat is találunk mint a Pikes Peak International, amely mindössze 12,4 kilométer hosszú, de a százötven durvábbnál durvább kanyar, illetve kombinációik még a legprofibb raliversenyzőt is megizzasztják.
Zárszóként a Colin McRae: Dirt büszkén fogja és már a demó alapján büszkén nyerte el az idei év legjobb autós játék címét. Na majd most jöjjön a NFS a Pro Street-el... heheh
Szokás mondani, hogy egyétek meg amit főztetek. Hát ez alapján finom fogásra számíthatunk. Vajon sikerül-e lepipálnia ezt az autós gémet a maga nemében?! Nem hiszem, de majd meglátjuk. Játékra fel, (aki még nem tette meg) és jó szórakozást kívánok ehez a remekhez.
A demó a következő linken érhető el:
[link]
Általam kreált képek a demóból:
[link]
Tirexi saját videói a demóból:
[link]
[link]
Egy előzetes a sok közül:
[link]
A játék hivatalos oldala:
[link]
Colin McRae: DiRT (review part I ) [link]
mongi_
Darwin díj avagy halni tudni kell!
Elgondolkoztatok már azon, hogy mennyit ér egy emberi élet?! Az egyik nap azon kezdtem el filózni, hogy mennyit is érhet az enyém. Melyik pillanatban következhet be egy olyan váratlan esemény ami eltávolít az élők sorából?! Valamilyen szempontból mindenkiben ott lappang (valakinél jobban valakiben kevésbé a halál gondolata, mint az élet vége, az elmúlás) Mennyi veszély leselkedik rám és ugy általában az emberekre a mai világban?! Gondoljuk arra, hogy valakik keresik a veszélyt (ezeket hívják jobb helyeken extrém sportolóknak vagy paraszt nyelven adrenalin hajcsáronak), mások pedig nyugalomban, békességben élnek, és ''egy rossz tett'' okozza a vesztüket. Hát nem is tudom, ekkor már az élet igazságszolgátatásáról beszélünk. Nem akarok erre a vonalra keveredni. Kanyarodjunk vissza a Darwin díjra, mert még a végén ''Vidám Vasárnap'' vonalát venné fel a blogom az ilyen Bibliai szösszenetekkel, amit meg nem szeretnék. A ''halállal való kacérkodás, vicces köntösbe csomagolását célozza meg a Darwin díj''. Csapjunk is a lecsóba, hogy igy vulgárisan fejezzem ki magam. Előre elnézést kérek.
Mi is az a Darwin díj:
A Darwin-díjakat minden évben azon halandóknak adják akik javítják az emberiség génállományát azzal, hogy eltávolítják magukat az élõk sorából. A Darwin-díjat Charles Darwin, az evolúciós elmélet atyja szellemében azoknak ítélik oda az interneten, akik saját életük feláldozásával megvédik emberi génkészletünket. A díjnyertes személyek rendkívül idióta módszerekkel igyekszenek kiküszöbölni saját magukat, hogy ezáltal hozzájáruljanak az emberi faj hosszútávú túlélési esélyeinek javításához.
A 2000 év nyertesei: (A következő irományok brutális tartalma megzavarhatja... blablabla... de tényleg)
A nyertesek:
Az Apának mindig igaza van,
Március 13, New Jersey, USA
Egy apa azzal vádolta a 10 éves kisfiát, hogy megette a tortabevonó-csokikrémet. Anyjuk kiküldte a veszekedõket a garázsba. A vita fokozódott, mindketten egyre dühösebbek lettek. Az apa odaadott egy nagy kést a kisfiúnak, hogyha ennyire utálja õt, akkor szúrja le. A gyerek letette a kést. De az apa másodszor is a kezébe nyomta. Erre a gyerek szíven szúrta. Nem sokkal késõbb az apa meghalt a kórházban.
Oktatófilm forgatáson
Március 11, Perth, Ausztrália
A szakértõ oktatófilmet forgatott arról, hogy hogyan kell targoncát vezetni és kezelni biztonságosan. Forgatás közben kiesett a vezetõfülkébõl és a gép halálra gázolta. Késõbb a vizsgálatok megállapították, hogy nem tartotta be a biztonsági elõírásokat: nem a terepviszonyoknak megfelelõ sebességgel vezetett, a biztonsági öve nem volt bekapcsolva, és még más hibákat is elkövetett.
Második helyezettek:
Orosz rulett
Február 28, Texas, USA
Egy fiatalember baráti körben orosz rulettezett. Csak azt nem vette számításba, hogy a játékos fegyver nem hagyományos revolver volt, melybe 1 töltényt raknak a 6 töltény helyére, tehát 16,6 % esélye van, hogy sikerül az akció, hanem egyszerû, modern, félautomata pisztoly, mely minden egyes elsütés után újratölti magát. Tehát 100%-os eséllyel nyerhetett a ruletten is. Meg is halt azonnal.
Házi ejtõernyõ
Május 25, Fülöp szigetek
Egy Manila felé tartó repülõt próbált eltéríteni egy utas. A kapitány meggyõzte õt, hogy az üzemanyag alacsony állása miatt mégis jobb ha folytatják az utat. Ekkor szépen körberabolta az utasokat (kb 25ezer dollár értéket sikerült összeszednie), majd megpróbálta elhagyni a gépet 6500 láb magasságban (több mint 2 km). A nagy szélben ez nehezen ment, de egy segítõkész stewardess kilökte. Az amatõr terrorista házikészítésû, tesztetlen ejtõernyõje azonban nem nyílt ki. Amikor megtalálták a holttestet csak a két alkarja ért ki a földbõl, olyan erõvel csapódott be.
Forrás és további Darwin díjak: [link]
Zárszóként annyit szeretnék mondani, hogy elnézést azoktól akiket ezzel a cikkemmel felkavartam, vagy ha már van ilyen akkor is, de én ugy gondolom, hogy a halállal együtt kell élni, és amig nem jutunk abba a stádiumba, hogy biztos ránk vár addig humorként kezeljük, hát erre ez egy remek példa. Vigyázzatok azért magatokra és mindent csak okosan!
Végezetül egy könyvet szeretnék nektek ajánlani (amelynek időközben megjelentek a további kiadásai), akit részletesebben érdekel a téma:
[link]
A témával kapcsolatos DVD előzetese:
[link]
Hivatalos site:
[link]
mongi_
Hallgass minőségibb zenét, avagy süllyedés a zeneiparban!
Nem tudom ti, hogy vagytok vele, de engem egyre jobban idegesítenek a különböző ''noname'' együttesek és single énekesek. Most speciel nem Magyarország helyzetére gondolok, sajnos az egész világban folyik a szenny terjesztése. Na itt álljunk meg egy szóra. Véleményem szerint ez azért következik be, mert mi egyszerű emberrek igényeljük az újat (na de kéremszépen, a minőséget is nézzük) és sorra támogatjuk ezeket az énekeseket a lemezeik megvásárlásával (tisztelet a kivételnek), igy jó, hogy híresek és felkapottak lesznek, na meg persze a média is nagymértékben elősegíti az ő karrierjüket.
Most, hogy hagy mondjak egy példát is. Itt van ez az istenverése M.o.-n, gondolok itt az Afrikából bevándorolot Pákóra. Persze, persze, új meg minden, ez természetesen jó, kell az új, de ilyen!? Elsőnek szegény ember tanulna meg rendesen magyarul... Egy picit más:
Az egyik nap kezembe akadt egy ''szennylapocska'' és mit látok benne!? Kiszel Tünde énekesnek áll. Hát áldjon meg minket a jó Isten, nem elég, hogy a Donatellás naptárával őrjít meg minket napról-napra... Az ég egyadta világon nem akarom szapulni az ő tehetségüket (bár elég erősen kételkedem benne, hogy lenne valami...), csak szeretném már, hogy észhez térjenek az emberek (ismételten tisztelet a kivételnek) és térjenek vissza az igazi, nagy öregek Magyarország zeneiparába és ne őket nyomják el a ''Pákók és Kiszel Tüncik'' (bocsánat, hogy velük pédálodzok) és sorra szorírják le a toplistákról ezekkel a nagyon értelmes produkcióikkal.
Hagy álljak elő egy külföldi példával is. A múlt nyáron az egész média árasztotta a német borzalmat, a híres, neveztes Tokio Hotelt, a nagy fanoknak csak TH! És sorra követte őket mindenki, utánozni akarta a ''jónép'' őket... (A nagy emo feeling, jee TH-s vagyok) Hát abban mi a minőségi és a jó, hogy négy, sajtó által összeválogatott, nemüket nem meghatározható , német srác játszik valami punk rockot... Speciel érdekes klippjeikkel megfűszerezték a zenei adókat a televizióban! Nem tudom, de valahol a minőségibb punk rock műfaj ezzel együtt a grunge vonal valahol a Nirvana megszünésével eltünt a zenei iparból és azóta nem hallani semmi jót ezen a téren (különböző deszkás punkok és társai)
Na és egy picikét még másabb! Nekem semmi bajom, hogy sokakat érdekel a világon a zene, valahol el kell kezdeni. Igen, én ezt értem, csak kéremszépen normálisan is lehet valamit csinálni és ha nincs tehetségem a zenéhez akkor abszolut nem próbálkozom a zenéléssel. Ez az én véleményem és ha jár az illető zenélést, éneklést oktató intézményben, ott ugyis a fejére adják, hogy igenis xy, te nem tudsz zenélni, énekelni! Persze-persze, minden tanítható és elsajátítható, de ha nem értek hozzá, akkor abbahagyom és nem keresem fel a különböző kiadókat (és sajnos ebből következik, hogy a média is felkarolja őket) hogy adják ki a zenéit, mert az olyan prof. és jó! Jó azzal is tisztában vagyok, hogy valahol meg kell élni, de mehetne inkább banánt szedni, azzal csak magának tenne oly jót (én még mit kapok a Pákótól)! De maradhatott volna a kaptafánál...
Hát emberek azt kell mondanom, hogy adjunk ezekre a ''sztárokra'' egy jó nagy szemüveget tükörüveggel, de sajnos nekünk is fel kellene már venni igazán. Abból a szempontból is mert ''ők'' belőlünk élnek és hagyjuk azt, hogy a régi, hűn szeretett kedvenceink térjenek vissza a toplisták élére és szórakoztassanak minket a minőségi produkciójukkal a hazai és természetesen a külföldi zeneiparba! peace
mongi_
Hirdetés

Gamer vagy irodai monitor? Ezek a fő különbségek
PR A monitor kiválasztása nem csupán a méretbeli különbségekről szól – sokkal inkább a felhasználási cél dönti el, hogy milyen típusú kijelzőre van szükségünk.



