Hirdetés

Hp Elitebook új akkuval eladó. Kétlem és van alapja.

Ismét kavicsot dobtam a családban fellelhető notebookok világába. Az okok nem fontosak. Egy jelenségre szeretnék rávilágítani. Sok elitebook fordult meg a kezem alatt, tudom mit kérdezzek vásárlás előtt, de még így is van amiben nem fogadják el a véleményem és csak mondják, hogy de az... A lényeg az, hogy ha valaki azt mondja a hirdetésben, hogy "új akku", "100%-os akku" - ez mind nem igaz vagy csak ritkán, de az is véletlen lehet.

Ennek oka, hogy az AIDA64 és társai nem mutatják az elhasználódás értékét helyesen, sőt a maximális kapacitás értékét sem. Az elhasználódás mindig 0%-os, a kapacitás pedig minden töltési ciklus után megváltozik, hol kisebb hol nagyobb. A valós képhez fel kell telepíteni a Hp Battery Check nevű alkalmazást, ami végre hajlandó elindulni Windows 10-en és nem teszi a defender karanténba. :)
Ezzel rá tudunk nézni a valós állapotra, a valós töltéskapacitásra és sok egyéb adatra is. Nem azt mondom, hogy az ember ezt mindig nézegesse, de vásárlás előtt képet kap az akkuról.
Épp tegnap néztem meg egy 2570P-t és kértem a fenti app által mutatott adatokat, az eladót is meglepte, mert ő szintén egy olyan appal érvelt ami nem a valóságot mutatta, de volt olyan ezekkel kereskedő illető aki kioktatott, hogy mi alapján hiszem el amit a hp appja mutat és, hogy ő nagyon sokat adott már el egyet sem hoztak vissza.- Nem is fognak, mert a user sem tudja mit vett és nekem nem mind1, hogy veszek egy gépet amihez van egy fél halott akkum, vagy még jó éveket jól teljesítő példány. Tudjátok jó alku alap, vagy eleve mást veszel, mivel egy akku nem 2ft ezekbe a gépekbe. Természetesen csak eredeti akkukról beszélek végig.

I7-3520M Vs. I7-3720QM

Ismét fektettem kicsit a subnotimba, a Hp 2570P-be. Gyenge pontja talán csak az intergrált VGA (HD4000), de mivel nem játszok nem igazán érdekel a dolog. Így is nagyon szépen és fürgén kódolt Vegassal.

Nagyon tartottam attól, hogy a 3720QM nem fog rendesen működni, mert a max ajánlott 35 helyett 45W-os TDP-vel rendelkezik.

A történet ott kezdődik, hogy amikor még foglalkoztam ezekkel a notiknak a szerelésével, élesztésével, felújításával, találkoztam mindenféle CPU-val. Az I3-tól az i5-ön át az I7-ig. A leggyakoribb CPU amivel előfordul az a 3210M és a 3360M. Az ördög a részletekben rejlik szokták mondani, ezzel egyet is értek. Az intel honlapján elmerülve a CPU-k adatainak értelmezésébe és a sok tapasztalat olvasásába, arra jutottam, hogy a i7-3612QM visszalépés lenne, hiába van valós 4 mag, hiába tud többet és tartja a 35W-os TDP határt, egy szálon butább mint a 3520M és tesztprogramokban sem láttam valami kiugró növekedést ami megérne nekem mai áron 30K-t. Pedig látom sokan keresik.
Ezt a notit nem forgalmazták 45W-os CPU-val, hivatalosan nem is támogatja, de lehet tudni, hogy f.41-es BIOS-sal már biztosan megeszi akár a 3740QM-et is ami csak kicsivel gyorsabb mint a fenti jószág ami az enyémbe landolt.
Bármilyen meglepő ebay-en találtam egy 3720QM-et, méghozzá a location HUNGARY volt, arra is hajlandó volt az eladó, hogy 70P-be belerakja és tesztelje nekem melegedésre, sőt ha nekem nem bírja a strapát akkor vissza csere. Le is ütöttem, nem egész 24 órával később hozta a futár.
Azt tudtam, hogy 3520M-el elmegy mindhárom akkummal legalább 3, de jellemzően 3 és fél órát a noti. Azt is tudtam, hogy 3210M-el is kb ennyit tud. Kiugróan sokat az I3-3110M-el ment el, de az kulcstartónak jó kb.
Maradt egy nagyon kevés MX-4-es pasztán, be is építettem és elkezdtem nyúzni szigorúan hálózatról, mert ha az ember fejre áll akkor sem fog akkuról 2.6GHz fölé kapcsolni, akkuról nem is csinálunk mást csak net és videó (akár TV-n 2160P - Yt). Érdekes dolgokat hoztak a tesztek. Thorottlingnak jele nincs ahogy egyik CPU esetében sem volt soha. Belenyalt a 3520M is a 90 fokba, paddal kódoltam csak vele videót. A 3720QM meglepő módon éppen belenyal ebbe és érezhetően nem fűt annyira mint a 3520M. Első jó pont megvolt. Akku be, hálózat off. Az igazi csattanó itt jön. A gép jelenleg 47%-ra merült és 1 óra 57 perce megy. Mivel ismerem a merülési karakterisztikáját, a cella feszültség értékeket, kalibrálás állapotát, merülés mértékét 3520M-ből, már most elmondható, hogy lesz egy legalább 3 ás fél órás akku időm, nem max annyi, hanem legalább ennyi. A miértre is hamar fény derült.
IDLE állapotban a gép az én beállításaimmal legalább 1W-al kevesebbet eszik ezzel a CPU-val és átlagos használat mellett is tartja ezt, de gyakran -2W-al is kisebb a fogyasztásom. Működés közben sokkal "okosabban" zongorázik a magokkal és a virtuális magokkal ami összességében sokat javít az akkuidőn és magán a Windows 10 felhasználói élményén. Eddig pontosan tudtam mennyit vártam bizonyos reakciókra, most ezek lerövidültek. Többlet teljesítményt és akkuidőt kaptam annak ellenére, hogy maga a CPU nem fűt annyira.
Tesztekben amúgy egy 3210M és egy 3520M ég és föld. Egy 3210M és egy 3720QM pedig más dimenzió.
Úgy gondolom megérte lecserélni. És igen, a 3520M eladó. Pasztával, ha kell szerelve, garral. Max 9 hónapos a kicsike, előtte nem is ment.

ASRM ?

Ahogy elnéztem az egyik leghíresebb. [link] - Sztem a kulcs a hölgy szépsége és a suttogó hangja. Valljuk be. Nem is igazán ez lenne a célja az írásnak. Ezek megfelelnek az "apró kis szeretemeknek"? - mint mondjuk ahogy kattan a villanykapcsoló? Ahogy esetemben gyakran elindul az AC pumpa, ahogy a gyújtáskapcsolóba betolom a kulcsot és hallom a kis rugókat ahogy végig szántják a barázdákat, ahogy megfordul az önindító, amikor leveszem a gyújtást is megáll a blokk, de, hogy kicsit kiugorjunk ebből a világból, ahogy bezárom az ajtót és kattan a zár egy igen jellegzetes hanggal vagy pl ahogy a cirkónak elindul a fűtés és belobban a gáz? :D Vidman videója alapján dobom fel a témát. Hátha valami kisül belőle. A fenti linkhez annyit, hogy valóban nyugtató, még csak nézni sem kell. :))

Most megint jön valaki, igen csak elhadartam. Jó éjt. :R

Telenor nyereményjáték (átverés)

36208090504 számról kerestek az imént ,a kedves úr, azaz én mondom neki aha igen tehát nyertem...? Hogy ők küldtek 2 SMS-t, hát mondom pont nem. Nem baj, én attól még nyertem. Augusztus hó elején 10 ember nyer, ön uram a 7. , azaz én! Az 50.000ft-ot elküldik, csak adjam meg a címem. Mondom uram ezt fejezzük be jó? Ilyet szól akkor lemond a nyereményéről? Mondom le! Ki is nyomott! Amúgy igen kitartó és meggyőző volt a kicsit tájszólással beszélő úr. Ez az úr tudta, hogy mi a nevem és tudta, hogy már nem telenoros vagyok, de attól én még nyertem, a telenortól. :D

Na mondom 1220. Ott megerősítették, hogy semmiféle nyereményjátékuk nincs.

ER-6n CrashBar by sw-motech

Üdv! Pont én ne tudnám milyen a motor az aszfalton (fekve)? Pont én?
Na most felszerelkeztem. Biztos ami biztos. Inkább költök most egy nagyobb összeget, mint baj esetén sokkal-sokkal többet.
Eddig is volt rajta gomba, de nem tartottam valami masszív védelemnek, főleg azért nem, mert az oldalidom kijjebb lóg mint a gomba.

Ez a cső egy német cég terméke és 2009 és 2011 között gyártott modellekkel kompatibilis. Súlya 1923g és 2020g, azaz 4Kg plusz súlyt jelent. Vezethetőséget nem befolyásolja, nem érezni a plusz terhet.
Megmondom őszintén nagyon vártam már, hogy kicsit szerelgethessek. Olyan 1-2 órás munkáról van szó ha minden pörgősen halad. A nehézséget a kulcsok sokszínűsége jelentheti és az, hogy a bontás és az összerakás más méretű és kialakítású kulcsokat igényel.
8-10-14-16-17-imbusz stb mind-mind kelleni fog, sőt még egy kalapács is. Recsegős, csillag, villás legyen. Sőt a gyári szerszámkészlet 16-os gyertyakulcsa is elő fog kerülni.
Nagyon nem akarok belemerülni a szerelés részleteibe, de a fő vonal a következő:
Rajta ülve a motoron a bal oldalival kell kezdeni. Ezen az oldalon le kell szerelni a váltókart, a két lábtartót és a lánckerékhez tartozó minden takaró műanyagot. A motor vázának egy alkatrészét is ki kell cserélni egy nagyobbra. Ez fogja kitenni a szerelés negyedét. Nem lövöm le a poént, de amit 7 éve összeraktak az nem csusszan csak úgy ki onnan. Ez egyik képen látható is, hogy miután kikerült a lánc feszessége nagyon csökken. Az új nagyobb elem épp ezért a feszültség miatt megy majd vissza nehezebben. Értsd: Nincs lyukon. :D

Motorkerékpár átírás 2016 - A hercehurca

Üdvözlet! Úgy gondolom két véglete van ma Magyarországon a motor átírásnak. Az egyik a külföldi lejárt okmányos, a másik a Magyarországon vásárolt forgalomban lévő verzió. Utóbbi lennék én. Adja magát, hogy akkor ez egyik napról a másikra megy mindenféle probléma nélkül. Sajnos az az igazság, hogy a cikk írásának pillanatában közel 1 hónapja nincs a nevemen a motor és annyi mérget etem már miatta, hogy több jóakaró várja, hogy felgyújtsam (Üdv). Történetem rövid, de bárkivel megeshet.
Március 17.-e délután 2 óra, ekkor már vigyorogva úton voltam hazafelé az ország déli csücskéből az északiba.

15 napot ír az internet arra, hogy átírjuk a motort a nevünkre. Ennyire pontos és precíz adásvételit még soha nem írtam. Minden mint a nagykönyvben. 18.-án kértem eredetvizsgára időpontot. 21.-én valamivel több mint 1 óra alatt lezajlott a folyamat. Szerencsém akkor lett volna ha itt megbukik, de sajnos nem bukott meg. Munkám miatt mást bíztam meg az átírással, ez 1x már működött, másnapra meg volt. Sajnos az okmányiroda mumusa ami egy számítógép, lecsapott rám 30.-án. Én mint aki úgy tudta minden rendben van fogtam és leadtam egy nagy nevű szervizbe a motort átvizsgálásra. Az már csak hab a tortára, hogy mire odaértem az első gumim kinyílt, de nem lyukadt ki (azaz a motor akkor sem mozoghat ha én kézzel lábbal el szeretném hozni valami miatt, pl ami a következett volna). Némi méreg evés után hazabuszozva csörgött a telefonom és azt a hírt kaptam, hogy az átírás nem fog menni. Nagyon röviden elmondva a problémát egyetlen betű tévesztése volt. Azaz papíron nekem a motor ABS-el szerelt, a valóságban pedig nincs és soha nem is volt benne. A tévesztés szerintem a motorszám és az alvázszám miatt alakult ki, ugyanis egyiken a A-val másikban C-vel szerepel a típusszám. Merő véletlen, hogy az ER650 után egyikben "A" a másikban "C" szerepel. A forgalmi engedélyben ABS-es jelzős betűvel szerepel ami helytelen. Hetes azaz 7 éve fut rossz néven ami eddig senkit sem zavart. Azt fontos megjegyezni, hogy csak a motor típusa szerepel rosszul.
Tehát csörgött a telefon, hogy szeretnék a hatóságok szemlézni. Felröhögtem, mert épp szerelik és van egy kinyílt gumim. Még itt sem lenne semmi baj, mert felhívtam a szervizt, hogy csipkedjék magukat arra kérem őket, elmondtam milyen gumi szeretnék, elég gyakori nem ritka darab, továbbá mivel nem lehasznált a motor, így nem kell sokat szórakozni vele. Ma, amikor ezeket a sorokat írom 4.-e este van. Mondom magamban felhívom már őket, hogy hol tartanak, mert kifutottam a 15 napból. Ekkor derült ki, hogy a motorom a számítógépük szerint készen van, sajnos a valóságban csak tették ide tették oda. Én meg vártam mint kisgyerek a karácsony reggelét, erre kiderült, hogy még hozzá sem szagoltak szó szerint. Miért? Mert több ilyen motoruk is van javítás-átnézés alatt és a sors úgy hozta, hogy megint én szpk.
Jelen pillanatban ott tartok, hogy a biztosító kérte a befizetést, egy olyan adat kupacra ami már most tudva levő, hogy nem jó. A hatóságnál még csak időpontot sem tudtam kérni, nem hogy akár megmozdulni a motorral. Minden papíromat visszakértem, a hülye parasztja aki fő állás mellett melléket is csinál majd vesz ki szabit és talán 1 nap alatt elintézi. Az apró kis semmiség, hogy tömegközlekedéssel mozogni óriási munkaóra kiesés és maga az utazás is méreg drága. Minden nappal károm van abból, hogy 7 éve valaki elbtt valamit és a szervizben valaki vagy valami hibázott. (utóbbira nem haragszom, hisz emberek).
Tehát van egy szalonból kihozott 7 éves motorod aminek makulátlan az élete, de egyetlen betű hiba miatt csak a bajt generálja. Bezzeg a olasz XXXX-at 2 nap alatt elintézik úgy, hogy rendszám van rajtuk! Így is halkan mondom, hogy zsebbe kell nyúljak, hogy haladjon a dolog. A környék okmányirodái jobb ha felkészülnek, mert ha nem azonnal intézik megyek tovább. Hajra Magyarország....

Logitech® Wireless Combo MK220

A sors úgy hozta, hogy a vezetékes eszközök nem játsszanak abban a környezetben amiben a notebookot használom pl filmnézés vagy asztali üzemmódban, böngészés közben. Kollégámnál láttam meg a Logitech® Wireless Combo MK220-at és beneveztem én is egyre.

Nagyon összenyomták a billentyűzetet, rendkívül könnyű. A gombok nyomása kellemes és halk. Kiosztásuk magyar, de kapható angollal is. Annyira könnyű és egyszerű a billentyűzet háza, hogy el is lehet mindenféle erőfeszítés nélkül csavarni. Kihajtható emelők találhatóak hátul. Helyet kapott az Fn billentyű is ctrl mellett. Ezek a feliratnak megfelelően funkcionálnak is mindenféle driver nélkül.

LED fényforrások, értem én, de megéri?

Szállítónak jattal együtt 8000ft-ot költöttem LED izzókra.
Izzó nem izzó annyi féle képen nevezik, én egyet kivettem a sok közül.

Ez a pakk ki fog váltani 7 helyiségben összesen 420W sima izzót. Viszont én azt mondom lefele kerekítsük és számoljunk 400W-al, mert a konyha 40W-os.

Mindenféle bonyolultabb matek helyett nézzük azt, hogy ez a 7db sima 60-as izzó mondjuk kerül darabonként 100ft-ba (ez a legolcsóbb). 700ft-ért 1000 órán át tudunk világítani ha csak az anyagárat nézem.
Ezzel ellentétben a LED-es csodák ha igazak a ráírt adatok, akkor elmennek 20.000 órát is. Folytatva a gondolatmenetet 8000ft-ért kapunk 20.000 órát. Anyagár még mindig.

Refurbished - Revoltec LightBoard XL3

Lent a kérdés. :)
2011 augusztusában vásároltam amikor még nagyon újnak számított. Az évek során nem kíméltem. Néhány hónapja eladtam az asztali gépemet és a billentyűzet kihasználatlan maradt. Gondoltam egy nagyot, mondom takarítsuk ki. Engem is meglepett mi minden volt a gombok alatt. Before - After képek:

[link]
[link]

[link]
[link]
[link]