FONTOS! 2017 Május 20-tól TILOS Hardveraprón elektromos cigarettát Hírdetni!
Az ilyen hírdetések törlésre kerülnek Hardveraprón és itt a topikban is!
További infók erről és az érvényes szabályozásról itt
Készülékek és alkatrészeik
FONTOS! 2017 Május 20-tól TILOS Hardveraprón elektromos cigarettát Hírdetni!
Az ilyen hírdetések törlésre kerülnek Hardveraprón és itt a topikban is!
További infók erről és az érvényes szabályozásról itt
Készülékek és alkatrészeik
Milyen alaplapot válasszak bányszáshoz?
- 6 kártyás gépekhez a legolcsóbb és legbiztosabb választás az Asrock H81 Pro BTC Rev 2.0 (megbízhatóbban működik ilyen célra, mint a legtöbb drága játékra szánt alaplap a Z170 Z270 Pro szériákból). A RAM olcsóbb bele, mint a 1151-es lapokba, olcsó CPU-t egyre nehezebb találni bele, de azért közel nem lehetetlen vállalkozás, érdemes aprón is szétnézni.
- 12 kártyás géphez a legjobb választás az Asrock H110 Pro BTC. A Windows a jelenlegi driverekkel 12 AMD vagy 6 nVidia GPU-t kezel szimultán, plusz az alaplapi integrált. Elméletileg lehetséges 12 AMD + 6 nVidia GPU szimultán használata, de ez ritkán éri meg a felmerülő problémák és a meglehetősen drága 19+ PCI-E slotos alaplapok miatt.
Fontos: mindig használd a legfrissebb BIOS az alaplapodon. Időnként érdemes felmenni a gyártó oldalára és ellenőrzni, hogy van-e frissebb verzió. Amennyiben Chipset, GPU, vagy PCI-E támogatás ügyében fejldőik a BIOS, erősen ajánlott frissíteni akkor is, ha amúgy hibamentes a rendszer.
Ha kérdésed van, kérünk válaszolj az alábbiakra
- a gépbe szerelendő alkatrészek, kiemelten fontos az alaplap méret szabványa, a processzor és a hűtő pontos típusa, ha van, a VGA típusa, a meghajtók száma és mérete (2,5", 3,5", 5,25")
- van-e elvárásod a külsejével kapcsolatban, például ablak, edzett üveg, világítás, elképzelés a designnal kapcsolatban
- maximum összeg, amit a házra fordítanál
Mielőtt megkérdezed, hogy egy adott vga, vagy processzorhűtő belemegy-e, nézd meg a ház hivatalos weblapján, hogy mekkora a betehető méret, illetve, hogy az adott termék mekkora! Nagy segítség, ha nem nekünk kell minden alkatrészt kikeresni.
A Prohardver háztesztjei.
PC ház összeszerelési videó bemutató.
Ventilátor topik, ha a gyári ventilátorokat szeretnéd lecserélni halkabb és/vagy hatékonyabb típusra
1. Bevezető
Az XPEnology projekt tulajdonképpen egy speciális Linux bootloader, ami a Synology NASok operációs rendszerének futtatását teszi lehetővé x86/x64 architektúrás PC-ken. Maga a szoftver boot után teljes mértékben megegyezik a gyári Synology DSM-mel, viszont mivel a projektet az anyacég nem támogatja, a supportról és pár kényelmi funkcióról le kell mondanunk, amennyiben a használata mellett döntünk.
A DSM nem véletlenül olyan népszerű mind az otthoni felhasználók között, mind céges körökben, sok konfigurálási lehetőséggel és funkcióval bír alapból is, csomagokkal egyszerűen bővíthető a tudása, átlátható, jól kezelhető adminisztrációs felülete van és nagyon jó mobil appok érhetőek el hozzá.
2. Telepítés, rendszer frissítés
Bár a rendszer maga minden aktív HDD-ről lefoglal magának egy kisebb szekciót, ahová települ, a rendszerindításhoz szükségünk lesz a bootloaderre. Ennek futtatására a mérete miatt leginkább alkalmas eszköz egy pendrive, a manapság kapható pendrive-ok mindegyike megfelel a feladatnak méretét és teljesítményét tekintve, a rendszer betöltése után nincs is rá szükség, nyugodtan eltávolítható a gépből a következő indításig.
Korábbi írásomban, ami az indie és roguelike játékokkal foglalkozott első sorban, említettem már a címszereplőt, de csak szőrmentén. Azóta sikerült több időt eltölteni vele a Steam Early Access keretein belül és úgy érzem, megérdemli a figyelmet.
A játék maga egy Roguelike/Dungeon Crawler hibrid, ahol 4 főből álló csapatunkkal ereszkedünk le kazamatákba, hogy megküzdjünk az ott lakó szörnyekkel és embernek már alig nevezhető teremtményekkel. A műfajnak régóta sajátosságai a véletlenszerűen generált labirintusok, harcok és a kapott jutalmak (loot), a körökre osztott harcrendszer sem igazán emeli ki különösebben a tömegből. Amitől mégis nagyon egyedi hangulata lesz, az a karaktereink esendő mivolta és mentális épségük törékenysége.
A játékpiac elég gyökeresen megváltozott a '90-es évek eleje óta, mikor még floppyról olvastam be a Wizard of Wor-t és a Street Rod-ot C64-en. Akkoriban a játékosok is sokkal inkább voltak nyitottak a problémamegoldásra, nem voltak tutorialok, de a szerepjátékokban sem volt sokáig quest log. Jegyzetfüzettel ültünk a gép előtt, és ha elakadtunk, nem volt 2 kattintásra egy YouTube videó, vagy végigjátszás, ami megmondja, mit kell csinálni.
Aztán, ahogy fejlődött az ipar, egyre népszerűbbek lettek a konzolok, úgy jöttek a változások is. Checkpointok 5 percenként, csilli-villi grafikával felépített, de alapvetően lineáris környezetek, kézfogás az első 20 percben, előre megírt jelenetek, a továbbjutáshoz gondosan odakészített eszközök, a halál elhanyagolható mivolta. Ezek nem feltétlenül rossz dolgok, rengeteg frusztrációtól megkímélik a játékost és néha jó is beülni a TV elé egy virtuális céllövöldére, de van, amikor az agyam arra vágyik, hogy dolgozzon.
I. kategória:
Ebben a kategóriában (19-)20-22"-es 16:9-es 16:10-es 1680/1600-as, FullHD-s monitorok közül millió és egy féle-fajta van. Mivel ennyi pénzért (25-30k) nem várhat/kaphat az ember csodát, fontos, hogy az igényeinket is ehhez igazítsuk. Ebben a kategóriában nem kellene, hogy olyan nagy különbségek legyenek az egyes (TN-es) típusok között, nagyjából az összes hoz egy középszerű sztenderdet és ennyi.
Fontos, hogy már ebben a legalsó kategóriában sem ajánlott a nagyon olcsó, csak analóg D-Sub bemenettel rendelkező darabokat venni, minimum egy DVI vagy HDMI csatlakozó ajánlott. Ezen kívül tanácsos a klasszikus nagy gyártók közül választani és egy bizonyos szint alá még itt sem adni, gondolunk itt pl. a HKC-ra és hasonló noname kategóriát képviselő társaira. Maradjunk az ismertebb, remélhetőleg megbízhatóbb és tartósabb márkáknál, mint például BenQ, Samsung, LG... stb.
Mint említettük nagy különbségek valószínűleg nem lesznek, a legtanácsosabb megnézni pár típust a megfelelő méretű és felontású kijelzők közül és azt venni, amelyiknek a legjobban tetszik a képe és az ára.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0
Rögtön az elején le fogom lőni a poént: az Out There egy fantasztikus játék, ami az utolsó forintig megéri az árát, és egy újabb gyönyörű példája annak, hogy egy jó játék készítéséhez még ma is elég két ember.
Mint sok nagyszerű játék, az Out There sem találja fel a spanyolviaszt és teremt új kategóriát, csupán jól és egyedi módon építkezik bejáratott elemekre.
A főszereplő egy űrhajós, aki hosszú ideig tartó mélyálomból ébred, miután egy új, lakható bolygó keresése közben véletlenül messze elhagyta a Naprendszer környékét.
A játék egyetlen igazi célja a hazajutás, de mivel hajónkat nem arra tervezték, hogy keresztül-kasul bejárjuk vele a Tejútrendszert, ez sokkal nehezebb lesz, mint gondolnánk.
Hivatalos műfajként én a roguelike-like kategóriát nevezném meg, mivel a roguelike játékokhoz hasonlóan minden egyes új játék és minden egyes történés (300 db különböző ilyen van a játékban) véletlenszerűen generált, és a döntéseink függvényében bármelyik végezetes lehet.
A csillagrendszer, ami utazásunk színtere lesz statikus ugyan, de a bolygórendszerek nem, a játéknak pedig több befejezése is van, az újrajátszhatóság nem szenved komolyabb csorbát. A műfaj és a véletlen generátor velejárója, hogy sokszor fogunk meghalni. Nagyon, nagyon sokszor.