Hirdetés

HTC Desire S, szinte minden, amit tudni akartál.....

A megjelenés óta birtokomban van egy, a címben említett androidos csoda. Emlékszem, a megvásárlást követő néhány hónap milyen lassan telt......alig győztem kivárni, hogy legyen valami megoldás root-ra, és S-OFF-ra. :) Amint megjelent az Alpharev csapat megoldása, azonnal nekiestem, azóta nem látott gyári ROM-ot a NAND, és természetese hűen (szerviz mentesen) szolgál a kis 3,7"-os lassan telefonnak már nem nevezhető eszköz. Ennyit bevezetőnek, nem is húzom tovább, térjünk rá a lényegre. Az írás azoknak szól, akik szeretnének új színt vinni a szóban forgó telefonjukba, és ezáltal természetesen a saját életükbe. Ha félsz, kezdő vagy ilyen téren, esetleg lusta, vagy csak egy apró infó hiányzik, akkor íme a nem túl rövid, de remélem kellően szájba rágós leírás (mely folyamatosan bővül remélhetőleg, viszont az egyes dolgok magyarázatára nem tér ki, például: mi az a radio, hol van és mire jó, mert ha mindenhova leírnám ezt, akkor nem férnék bele a 30k karakterlimitbe :)) ) :

MSI Afterburner magyarítás - Update

Üdv mindenkinek.

Ma reggel félálomban úgy döntöttem, hogy teljes egészében lefordítom a címben szereplő szoftvert magyarra (vagyis magyarosítom magyarítom). Elsősorban az a cél, hogy felfrissítsem az angol, illetve német tudásomat, másodsorban pedig, hogy mindenki számára elérhető legyen ez a közkedvelt szoftver magyarul.

Mivel ma délelőtt kezdtem, ezért még nem sokat haladtam vele, de remélhetőleg minél hamarabb elkészül. Ehhez is kapcsolódik a kérésem: ha van olyan vállalkozó szellemű egyén, aki megfelelő angol, esetleg német tudással rendelkezik, és nem riad vissza egy kis fordítási munkától, annak segítségét szívesen veszem, és ha arra kerül a sor, hogy elküldjük a szoftver készítőjének, hogy tegye bele a csomagba hivatalosan, akkor természetesen az ő neve is szerepelni fog a listában. :K

Fordítás jelenlegi állapota:

Felhasználói felület: 100%
Tippek, segítségek, információk: 5%
Egyéb (elérhetőségek, zászló, etc.) : 100%

Win7 Boot Sebesség

A minap lecseréltem A jó öreg(lassan két éves) SNVP325/64GB-os SSD-met, ami hűen szolgált, egy ugyan csak Kingston márkájú SSD-re. Az új jövevény egy 120GB-os HyperX. Sebessége eszméletlen, bootnál az animációnak arra sincs ideje, hogy teljesen betöltődjön.

Eltávolítva. :DDD

--->Erre tessék<---

:)

ATI+NVIDIA "Hybrid Graphics System" Update 3.

Régóta nem frissítettem már az ezzel kapcsolatos írásaimat, de most eljött az ideje (sajnos nekem sincs mindenre időm, és bizony ez az új patch, már megvan egy ideje.). Valószínű sokan szembesültek azzal, hogy az új Physx driverekkel/Forceware driverekkel nem működik az 1.03-as patch. Már egy ideje(3-4 hete) létezik az új, 1.04ff patch, ami lehetővé teszi, hogy immár a 256.xx/9.10.22x-es driverekkel is működjön a Hybrid Physx.

A telepítés menete elvileg ugyan az mint a korábbiak esetében("cake", helyett most az "apply"-ra kell kattintani. :) ). A patch INNEN tölthető le.

Figyelem!

Ez a patch csak a legújabb driverekkel működik! Aki régebbi drivereket szeretne használni(pl.: 197.45/9.10.0222), az használja a jól bevált 1.03-as patchet. Felemás driverösszeállítás sem működik a régi patchel, ami annyit tesz hogy nem működnek az alábbi összeállítások:

Hogyan adjunk több feszültséget MSI Afterburnerben, mint a maximum.

Előre leszögezem, hogy tudomásom szerint csak azokkal a kártyákkal működik, melyeken Volterra VT1165 feszszabályzó IC van.(legalább is én csak ezzel próbáltam.) A legtöbb 5850/5870, illetve 4850/4870-es vga-n ilyen van.

Esetemben egy Sapphire 5870-es vga-ról van szó. MSI Afterburner 1.5.1-es verziót használok és tökéletesen működik.

Pár egyszerű lépés után, már a maximumnál is több feszültséget tudunk beállítani, bármilyen hardveres beavatkozás nélkül.

Akkor lássuk mit is kell tennünk:

1,Győződjünk meg, hogy Volterra VT1165-ös fesszabályzónk van a vga-n. Ha valaki nem biztos benne akkor a google szokott ilyen esetben segíteni. :D Az 5850/5870 tulajokat ezúton szeretném megnyugtatni, hogy amennyiben referencia kárytájuk van, akkor szinte 100% hogy ilyen chip található a videókártyájukon.(nekem speciel a Sapphire 4870-en is ilyen volt)

2, Töltsük le az MSI Afterburner nevű programot, és telepítsük fel. Lehetőleg minnél újabbat. (ha esetleg fennt van, akkor ezt a lépést értelemszerűen hagyjuk ki)

ATI+NVIDIA "Hybrid Graphics System" Update 2.

A mai írásom a Hybrid Physx mod 1.03-ról fog szólni. GenL mester ismét alkotott. Sikerült neki megcsinálni az új "Hybrid Physx patch-et", amely lehetővé teszi, hogy a legújabb Nvidia driverekkel is kiélvezzük a Hybrid rendszer által nyújtott lehetőségeket. A patch neve, Hybrid Physx mod 1.03. :C Innen lehet letölteni.

Volt 1-2 "gányolt patch" az új driverekhez, de ezek hol működtek, hol nem. Az új driverekkel az volt a legnagyobb baj, hogy kb. fél perc után elszálltak, és össze-vissza szórakozott a Physx. Jó példa erre a Fluidmark, ahol kb 50%-nál fordított lett hirtelen a gravitáció.

Akkor lássuk, mit hogyan kell csinálni, megpróbálom olyan részletesen leírni, hogy mindenki számára érthető legyen. A patch természetesen jó mind x86, mind x64-es rendszerekhez!

Metro 2033 Hybrid Physx Teszt

Ígértem többeknek is, hogy csinálok egy Metro 2033 tesztet, amiben bemutatom, hogy mit is tud a Hybrid rendszer. Aki esetleg nem tudná miről is van szó, az ITT elolvashatja.

Elöljáróban annyit, hogy egy adott pályarészen teszteltem(D6), eldobtam egymás után 3 gránátot, miközben robbantak, "szétlőttem" a falat, az egész teszt kb. 1 perc volt, de a lényeg ebből is jól látszik. Robbanáskor, füst effektekkor, illetve a falak "kilukasztásakor" jön elő általában a Physx, emellett "ruha" animációknál is előszeretettel alkalmazzák, de ebben a játékban erre nincs sok példa.

A tesztkonfigról pár szó:

Q6600@3800MHz
4GB OCZ DDR2 1GHz
Sapphire 5870
Palit GT220
Kingston 64gb SSD V+(ezen van a windows)
2*500gb Samsung F1 Raid0(ezen van a játék)

ATI+NVIDIA "Hybrid Graphics System" Update 1.

Szeretnék megosztani mindenkivel egy-két újdonságot a Hybrid Physx-el kapcsolatban.

Ha valaki alkalmazza az ATI+NV párosítást, és feltelepítette már a 10.2-es catalyst drivert, az szembesülhetett azzal a ténnyel, hogy a CCC nem jön többé elő. Valószínűleg az új driver tiltja a CCC-t, ha működő nvidia drivert észlel, és azt írja, hogy "A jelenleg aktív GPU nem támogatott". Természetesen már erre is van megoldás(nem is egy), igaz kompromisszumot kell kötnünk.

A legegyszerűbb megoldás, ha letiltjuk az nvidia vga-t, aztán beállítunk mindent a catalyst control centerben, és ha végeztünk, akkor újra aktiváljuk a geforce-t. Ezzel csak az a baj, hogy sok vele a macera, és utánna újra ki kell terjesztenünk az asztalt.

A másik megoldás ennél praktikusabb.

1, Asztalon jobb klikk --> Képernyőfelbontás --> Asztal megjelenítése csak itt: 1 (itt van beállítva a képernyők kiterjesztése) Ha ezt beállítjuk, nem lesz Physx. Ezt orvosoljuk a következő lépésben.

ATI+NVIDIA "Hybrid Graphics System"

Bevezetés

Elöljáróban annyit, hogy már előttem is írt cikket hasonló témáról janos666 fórumtárs, ezúton is minden elismerésem az övé. A cikkek elolvashatók ITT és ITT.
Leszögezném, hogy ez az első cikkem, itt a Logouton, úgyhogy az esetleges hibákért előre elnézést kérek. Ebben a cikkben feltárásra kerül, hogy a jelenleg rendelkezésre álló eszközökkel, hogyan, és miképp lehet létrehozni egy "Hybrid Physx" rendszert. Nos, mi is ez a Hybrid Physx valójában? Elég sok helyen használják ezt a szót, hogy Hybrid, mert modern, és jól hangzik, ez ebben az esetben sincs másképp. Mindemellett arra utal, hogy itt két technológia válik egyé, ATI és Nvidia. A Physx, az Ageia cég által "szabadalmaztatott" fizikai számításokra alkalmas technológiát akarja jelenteni, amelyet később megvásárolt az Nvidia. E koncepció lényege az, hogy egy ATI típusú kártyát grafikai számításokra, egy Nvidia típusút pedig fizikai számításokra használunk. Ha nincs Physx képes Nvidia kártya a gépünkben, akkor a processzorunk számolja az egész fizikát, és ez elég kiábrándító, és lassú lehet, hacsak nem egy 16, esetleg 32 magos CPU-val rendelkezünk. Természetesen a sok magos CPU is csak akkor alkalmas erre a feladatra, ha megfelelően van optimalizálva az adott program. Nvidia Physx esetén ez sajnos nincs így, csak 1 processzormagot használ a legtöbb ilyen alkalmazás, ebben az esetben pedig inkább az órajel számít, mintsem a magok száma. A módszer akkor kifizetődő, ha egy erősebb ATI kártyával rendelkezünk, és társítunk mellé egy gyengébb Nvidiát.