2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

ATI+NVIDIA "Hybrid Graphics System"

Ebben a cikkben bemutatásra kerül az ATI+NVIDIA házasság szülötte a "Hybrid Physx".

[ ÚJ TESZT ]

Bevezetés

Elöljáróban annyit, hogy már előttem is írt cikket hasonló témáról janos666 fórumtárs, ezúton is minden elismerésem az övé. A cikkek elolvashatók ITT és ITT.
Leszögezném, hogy ez az első cikkem, itt a Logouton, úgyhogy az esetleges hibákért előre elnézést kérek. Ebben a cikkben feltárásra kerül, hogy a jelenleg rendelkezésre álló eszközökkel, hogyan, és miképp lehet létrehozni egy "Hybrid Physx" rendszert. Nos, mi is ez a Hybrid Physx valójában? Elég sok helyen használják ezt a szót, hogy Hybrid, mert modern, és jól hangzik, ez ebben az esetben sincs másképp. Mindemellett arra utal, hogy itt két technológia válik egyé, ATI és Nvidia. A Physx, az Ageia cég által "szabadalmaztatott" fizikai számításokra alkalmas technológiát akarja jelenteni, amelyet később megvásárolt az Nvidia. E koncepció lényege az, hogy egy ATI típusú kártyát grafikai számításokra, egy Nvidia típusút pedig fizikai számításokra használunk. Ha nincs Physx képes Nvidia kártya a gépünkben, akkor a processzorunk számolja az egész fizikát, és ez elég kiábrándító, és lassú lehet, hacsak nem egy 16, esetleg 32 magos CPU-val rendelkezünk. Természetesen a sok magos CPU is csak akkor alkalmas erre a feladatra, ha megfelelően van optimalizálva az adott program. Nvidia Physx esetén ez sajnos nincs így, csak 1 processzormagot használ a legtöbb ilyen alkalmazás, ebben az esetben pedig inkább az órajel számít, mintsem a magok száma. A módszer akkor kifizetődő, ha egy erősebb ATI kártyával rendelkezünk, és társítunk mellé egy gyengébb Nvidiát.

Biztonságos -e egy ilyen módon összeállított rendszer, illetve mire van szükségünk hozzá?

Semmilyen hardveres beavatkozás nem szükséges a technológia megvalósításához, és teljes biztonsággal használható. A megvalósításhoz szükségünk van először is egy olyan alaplapra amiben legalább 2 PCI Express csatlakozó van, továbbá egy ATI vga-ra, ami természetesen PCI-E csatolófelületű, és egy 8-as vagy annál újabb szériából való Nvidia vga-ra, szintén PCI-E csatolófelülettel.

Milyen előnyünk származik egy ilyen rendszerből?

Azokban a programokban/játékokban/tesztprogramokban, amik használják az Nvidia-féle Physx-et akár 4-5x-ös teljesítménynövekedés érhető el ahhoz képest, mintha csak a Radeon-unk lenne. Ez természetesen csak akkor igaz, ha az adott programban bekapcsoljuk a GPU-s fizikai gyorsítást.

Milyen videókártyát érdemes fizikai számításokra befogni?

Legalább egy 8600GT az ajánlott, de ettől minél erősebb annál jobb. A hőtermelés, fogyasztás, és a méret sem egy utolsó szempont, úgyhogy én a tesztekhez egy Palit által gyártott GT220-as vga-t használtam. Természetesen akinek ez nem probléma, nyugodtan befoghat egy GTX285-öst, vagy akár egy GTX480-at is, ha majd egyszer végre megjelenik.

Akkor lássuk a hardvereket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.