RMA - Külső merevlemez visszaküldése a gyárba

Sziasztok!

Gondoltam ismertetem veletek kálváriámat, mely nemrégiben történt meg velem. Főszereplője egy 2.5"-os, usb 3.0-ás 2 TB-os Western Digital (WD) Elements Portable külső merevlemez. Inkább lelkileg viselt meg a dolog, mint anyagilag. A hardveraprón vettem a terméket, sőt,mindjárt kettőt vettem belőle, egyet a soginak is. Nem nevezem meg az illetőt, akitől vettem, mert nem is az a lényeg most, meg amúgy is amennyire tudott segítőkész volt. A bolti ár helyett: kb 25k, 18k + postáért árulta, ami csábító ajánlat. De sajnos pont nekem kellett belefutni egy olyan dologba, hogy pont nálam fog elromlani egy drága termék, aminek nincs blokk vagy garancia papírja. Az eladó szerint ilyesmi még nem fordult elő a tőle vásárolt termékekkel. Kb. 3 hónap után kezdődtek a hibajelenségek. Néha fogta magát a merevlemez, és "lekapcsolt", és a windows csak úgy látta megint, ha ki és be dugtam újra. A negyedik hónap végére már minden egyes használatnál kb. 3 perc után lekapcsolt, bármit is csináltam. És így lehetetlenné vált a használata.

RMA jelentése a google szerint: Return Material Authorization "visszaadási anyagok engedélyezése" vagy "csereutalvány", "közvetlen gyártói garancia", vagy ilyesmik.

Próbálkoztunk másik usb kábellel, másik port-al, másik számitógéppel, másik windows-al, linuxal, az összes létező WD segédprogrammal, torrent-et ssed-elni róla, zenét/filmet nézni róla, szóval mindennel.... de csak lekapcsolt 3 perc után. A HDD sentinel segített abban, hogy valószínűleg a hőmérséklet szenzor lehet a hibás, valami elképesztő; 65000 fokot mutatott rá. Mivel az aktuális hőmérsékletet soha nem tudta megállapítani a merevlemez firmware-je, ezért gondolom amikor érezte a "melegedést", ezért mindig lekapcsolt.

A prohardveren is ismert külső merevlemezekkel foglakozó topicban javasolta a topicgazda, hogy próbáljam meg az RMA-t (közvetlen gyártói garancia), mert volt már rá egy precedens itthonról/ Magyarországról. Mivel vesztenivalóm volt, ezért megpróbáltam. A WD oldalán miután ellenőriztük, hogy a termékünk rendelkezik e még garanciával, utána a terméket a sorozatszám alapján be kellett regisztrálni. Majd ezen az oldalon nekünk magunkat is regisztrálni kell, utána jöhet az RMA igénylése. Természetesen a fontosabb lépések után kapunk visszajelző / igazoló emaileket. Nagyon fontos, hogy figyelmesen elolvassuk az RMA és postázási tudnivalókat! Bármilyen hiba esetén a gyár/címzett kérdés nélkül azonnal visszadobja a csomagot!

(Kattints a képre a nagyobb változathoz)

Három helyen is jól láthatóan fel kellett tüntetni az RMA szmáot a doboz oldalán. Gondoltam poénból egy Seagate külső merevlemez dobozában küldőm vissza nekik, de végül nem tettem. Egy sima tápegység doboza jól kibélelve tökéletes a célra. Csomagoló fóliával kívülről még külön körbe is lett tekerve.

(Kattints a képre a nagyobb változathoz)

(Kattints a képre a nagyobb változathoz)

(Kattints a képre a nagyobb változathoz)

Csatoltam a gyárnak a dobozban egy angol és egy német nyelvű hiba leírást is. Mondjuk ezt már előtte az RMA igénylésnél is le kellett írni.

A gyár kérése volt, hogy ne sima postával adjam fel, hanem csomag nyomon követhető, külső szállítmányozó céggel. Pl, UPS, DHL, DPD, FEDEX, stb. Gyorsan kikerestem a DHL weboldalát, és elkezdtem begépelni az adatokat. Három perc múlva kerek szemekkel nézhettem a monitort, mert az asszony, megkérdezte, hogy mi van. Hát csak annyi, hogy a DHL potom 28000-ért vinné ki a csomagomat Németországba. Ennyiért új WD külső merevlemezt kapok bakker. Na, sebaj, van még másik cég is. Így is lett. A DPD 5600 ft-ért elvállalta a szállítást a németekhez, ennyit már megért nekem is. Innentől kezdve már csak azon izgultam, hogy először is a gyár elfogadja a csomagomat, másodszor pedig; hogy visszafelé vagy ne kelljen fizetnem, vagy hogy ne a DHL hozza a csomagot. Szerencsém lett. Nem kellett fizetnem semmit sem, és az UPS hozta Lengyelországon át.

Bár egy egyel régebbi típust kaptam vissza (ami szintén nem régi), ami pár milliméterrel és grammal vastagabb, de vadonatújat! Amit én kezdtem el használni, és tökéletesen működik. Korlátozott gyártói garanciát is kaptam rá, 4 hónapot.

(Kattints a képre a nagyobb változathoz)

Maga az RMA igénylése és a csomag oda vissza utazása nem volt több mint 2 hét.

Konklúzió: ha van egy WD külső vagy belső merevlemezed ami rossz / elromlott, vagy olcsón vettél egyet, és nincsenek meg a garancia papírok, de még garanciás, nem kell egyből kukázni. Hátha ezzel a módszerrel lehet egy új és vagy működőkepés eszközöd, pár ezer forintból. Természetesen az első kört mindenképp az itthoni bolt-al / webáruházzal kell lefutni, mert az én esetem speciális volt. De ettől még előfordulhat másnak is.

A többi gyártó eljárásait / garancia politikáit nem ismerem, de biztos van ott is mód / lehetőség hasonló esetekre. Merevlemezekkel kapcsolatos további kérdésekkel nyugodtan forduljatok az alábbi segítőkész topichoz: Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD

Még van hozzászólás! Tovább