Hirdetés

2024. május 16., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2751) kastner válasza pimmi (#2750) üzenetére


kastner
csendes tag

Észrevétel: Akku töltés után indít, előtte csak nyekkent. Tehát a töltő töltött. A 12,8 V néhány nap alatt szép lassan feljebb kúszik, ha az ember egyfolytában napokra rajta hagyja, azaz a töltő továbbra is tölteni fog. Ha türelmesen várunk (néhány nap), az a feszültség érték felmegy 14 volt környékére. Van ilyen töltőm (csak most éppen autóm nincs), ugyanezt csinálta az én töltőm is. Szerintem a töltő rendben van. Nekem bevált. Türelem!

[ Szerkesztve ]

(#2752) pimmi válasza kastner (#2751) üzenetére


pimmi
senior tag

köszi, én bízom benne, eddig ha lekapcsolt is már 1 éve de gond nem volt...

(#2753) Inhouse


Inhouse
őstag

Sziasztok!

Ha véletlenül egy HB-5A12 nevű töltővel találkoztok, akkor tudjatok róla, hogy nincs csepptöltés, vagy más néven szinten tartó töltés funkciója. A magyar nyelvű leírás nem írja, de az angol nyelvűben benne van, hogy amint elérte a feszültség korlátot (autó, ill, motor állásban 14,4V, téli üzemmódban 14,8V) lekapcsol, jelzi, hogy fel van töltve, és semekkora áram nem folyik. Leellenőrizve, így van valóban. Arról nem szól a fáma, hogy valamilyen szint alatt visszakapcsol-e, a mérések azt igazolják, hogy nem. Így ez a töltő nálam a nem javasolt kategóriába esett. Hasonlít a kis 3A körüli Ctek töltőre, ellenben ott van csepptöltés.

Üdv Inhouse

(#2754) Soma01


Soma01
veterán

Az a AKKUKRAFT töltőre hány év garancia van? A honlapon nem találtam erre vonatkozó leírást.

(#2755) Rent válasza kuruc01 (#2737) üzenetére


Rent
senior tag

Jól tetted! Én is mxs 5.0-át vettem, mert a carstelem (10e volt) 1 év után ment tönkre, gari lejárta után.

[ Szerkesztve ]

(#2756) Harkovz


Harkovz
aktív tag

[link] Global CH611 - et néztétek már? Jónak tűnik. Hasonló a töltés mint a Ctek - nél. Most akciós is.Ennyit szerintem nagyon megér.gondolkodom rajta...

[ Szerkesztve ]

(#2757) Harkovz


Harkovz
aktív tag

Használati utasítás:[link] vélemények?

(#2758) Brogyi válasza Harkovz (#2757) üzenetére


Brogyi
senior tag

A papír alapján jó vétel ha szükséged van a 20A töltőáramra. A karakterisztika, és a tudás ennyi pénzért jó.
A nagy kérdés, hogy hozza-e a papírformát, mert a papír sokat elbír.
Nekem a CTEK mellett a Forex nagyágyúja ugrott be. A karakterisztika hasonlít egy picit a felezős technikára.
Ha fővárosi vagy akkor megmérhetjük közösen. Persze ha érdekel.
Na, ha ez pontos akkor ez lenne a bicklihez is jó, és a traktorhoz is jó változat. Természetesen a nagy akksikhoz érdemes megvenni. Mérés nélkül többet nem érdemes írni róla.
Azért az angol pdf jobb. :D

[ Szerkesztve ]

(#2759) Harkovz válasza Brogyi (#2758) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Nem nagy töltő áram kéne nekem, hanem a recond vagy szulfátlanitó mód, mert az akksim mindig épp 12 V fölött van, pedig a töltés jó, 14,4-14,7. Kíváncsi vagyok segítene - e rajta. Indít csak idegesít, hogy ilyen.

(#2760) Kernel válasza Harkovz (#2759) üzenetére


Kernel
nagyúr

Nézőpont kérdése, hogy jó a töltés, vagy az az akku is azért nyíródott ki túl hamar, mert 14,4 V-ra, sőt fölé tölt. Ha csak ezt a topikot nézi valaki nyitott szemmel, időről-időre láthatók ilyen példák, amikor a felső határra töltött / túltöltött akkuval van probléma.

Természetesen, ha az autó ilyen, sőt direkt így tervezték, az egy dolog. Más dolog, hogy mennyire jó az a koncepció, ami egyes esetekben az akku gyors elhasználódását eredményezi.

Olyanra nem emlékszem, aki normál tartófeszültségen használt akkura panaszkodott volna (13,8 V).

Az viszont kétséges, hogy emiatt érdemes-e szulfátlanító töltőre beruházni, ha az akku állapota úgyis romlik (vagy csak nem javul) és végül másikat kell venni. Azt a pénzt akár egy új akkuba is lehetne tenni.

A szulfátosodás inkább tartós alultöltés, gyakori mélykisülés miatt alakul ki. Az akku lemezeinek részleges elhalását, elszigetelődését kell elképzelni, melynek során csökken a kapacitás, nő a soros belsőellenállás.

A túltöltés, illetve azzal járó pezsgés a lemezek erózióját váltja ki, részecskék válnak le, ami átvezetést képezve (párhuzamos ellenállás) növeli az önkisülést.

Tehát szigetelés vagy vezetés, alapvető különbségről beszélünk. A feszültség említett csökkenése szerintem inkább az utóbbi problémára utal.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#2761) Harkovz


Harkovz
aktív tag

Lesz a Lidlben is újra kis töltő ha érdekel valakit.

(#2762) kuruc01


kuruc01
tag

A nagy hidegre tekintettel behoztam az 5 éves akkumulátort,a töltő fél óra alatt végzett azt mutatja teljesen feltöltve.Normális ez egy 5 éves akkunál vagy nem értem,olyan jó állapotban lenne?

(#2763) pjen válasza kuruc01 (#2762) üzenetére


pjen
félisten

Mért ne lehetne,ha rendesen jársz vele.

(#2764) Kernel válasza kuruc01 (#2762) üzenetére


Kernel
nagyúr

5 A-os töltővel minden további nélkül. Ha nem volt nagyon lemerülve, akkor azért.

Ha nagyon le volt merülve, akkor is van ilyen, hogy túl hamar felszalad a feszültség 14,4 V-ra, amitől a töltő "azt hiszi", hogy tele van. De ez nem feltétlenül igaz. A túlmerült akkunak megnő a belső ellenállása, emiatt először alig vesz fel áramot, így még az okostöltőt megtéveszti.

Esetleg a még annál is okosabb lépcsős töltőn nem tud kifogni.

De a másiknál is ilyenkor rajta kell hagyni csepptöltésen. Ahogy csökken a belsőellenállás, nő a felvett áram, feszültség visszább esik, amit a töltő érzékel és a nagyáramú töltés újraindul.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#2765) Elemental


Elemental
addikt

Szevasztok!

Vettem ctek mxs 5.0 töltőt.
Hogyan célszerű használni? Garázsban tartott autónál a téli hónapokban havonta egyszer felteszem egy éjszakára recond módban?
A töltéshez le kell vennem a sarukat? Autóvillamossági haver azt mondta, hogy nem kell levennem semelyik sarut töltéshez, de a neten olvasni mindent, azt is, hogy elég csak a negatívot levenni, azt is, hogy mindkettőt le kell. Ti hogyan szoktátok?

(#2766) pjen válasza Elemental (#2765) üzenetére


pjen
félisten

Elég,ha leveszed a negatívot.Ha rendszeresen használod minek töltögeted?

(#2767) pimmi válasza Elemental (#2765) üzenetére


pimmi
senior tag

én nem vettem le kb 1 éve heti töltés, itteni ajánlásra, eddig semmi gond...

(#2768) Elemental válasza pjen (#2766) üzenetére


Elemental
addikt

Ha már vennem kellett egy töltőt (sikerült lemeríteni az akksit), és ráadásul ilyen jót, akkor már ne porosodjon a polcon :)

(#2769) pjen válasza Elemental (#2768) üzenetére


pjen
félisten

:)

(#2770) Kernel válasza Elemental (#2765) üzenetére


Kernel
nagyúr

Olyan butatöltőkre vonatkozik a lekötés, ami túltöltéssel a jármű elektronikáját is károsíthatja.

Amikor naponta megy az autó, nem szükséges tölteni általában. Bár így is előfordulhat néha energiadeficit, amikor ablakfűtéstől kezdve sok fogyasztó megy, miközben városi forgalomban nem képes ugyanannyi visszatöltődni.

De a gyakorlatban inkább a többnapos állás szokta indikálni a rátöltés igényét.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#2771) tibcsiworld válasza Elemental (#2765) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Ha jól emlékszem, azt írták itt, hogy recond módhoz javasolja a használati uti levenni a sarut! De azt szerintem elég évente is!

Én offal töltök, hetente mérem az aksit, és disellel napi 2x15km-el simán maxon van az aksi 12,9V úgy, hogy az autó 13,8-13,9V-al tölt!

Egyszer merült le a zsírúj aksim (de akkor is indított), amikor a szervizben volt 4-5 napot! Kaphatott pár startot! :(

Tehát nem a heti töltés ajánlott, hanem először felnyomni rendesen, 1-2 nap, aztán csak hétvégente multival lemérni!

Én ezt teszem! :)

[ Szerkesztve ]

(#2772) Elemental


Elemental
addikt

Köszi a válaszokat!

A leírásában nem olvastam, hogy le kéné szedni a sarut, sőt, most hogy keresgettem, azt írja, hogy maradhat az autóban az akksi.

[ Szerkesztve ]

(#2773) pjen válasza Elemental (#2772) üzenetére


pjen
félisten

Azt a -sarut 2 perc leszedni,egy véletlen túláram agyonvágja esetleg az elektrónikát,300000ft.Én levenném.

(#2774) Jimmy66 válasza Elemental (#2772) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Ezt írják:

Járművön belül felszerelt
akkumulátorok esetén
1 . Csatlakoztassa a piros szorítósarut
az akkumulátor pozitív pólusához.
2. Csatlakoztassa a fekete szorítósarut
a jármű karosszériájához az
üzemanyag-vezetéktől és az
akkumulátortól távol.

3. Csatlakoztassa a töltőt a fali
aljzathoz
4. Az akkumulátor leválasztása előtt a
fali aljzatról válassza le a töltőt.
5. A fekete szorítósarut válassza le a
piros előtt.

És ezt rajzolják...

(#2775) agyarka válasza pjen (#2773) üzenetére


agyarka
aktív tag

A túláram a töltőt is agyonvágja. Minden 10e ret meghaladó elektromos berendezéshez túlfeszültségvédőt használok. Az akkumulátor töltőt meg nem használom biztosíték nélkül.

[ Szerkesztve ]

(#2776) pjen válasza agyarka (#2775) üzenetére


pjen
félisten

Nem erre gondoltam,konkrétan.

(#2777) Nikaré válasza Jimmy66 (#2774) üzenetére


Nikaré
őstag

Na ez az!
Én is ezen lepődtem meg, de simán + / - sarukra kötöttem direktben a ctek mxs 5.0 töltőt.
Egyszer adtam neki recond módot, lekötött sarukkal.

(#2778) crissprivat válasza Elemental (#2765) üzenetére


crissprivat
senior tag

Szia.
Ha recond módban használod,akkor kösd le az akkut. Idösebb akkunál érdemes évente 1x lefutattni. Nagyon sokat ne várj töle.
Ha simán töltöd,semmit nem kell lekötni. Több bonyodalom származhat a lekötésböl,pláne,ha egy újabb autóról van szó.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#2779) Kernel válasza agyarka (#2775) üzenetére


Kernel
nagyúr

Biztosíték itt nem sokat ér, attól még könnyen túl lehet tölteni az akkut, ha a töltő nem áll meg 14,4 V-nál.

Mivel bármi elromolhat, elvileg egy ilyen töltőnek is lehet olyan hibája, amitől megfut. Alapvetően ez is egy kapcsolóüzemű tápegység, csak a szabályzóköre van speciálisan kialakítva.

Tehát ez bizalom kérdése is, illetve esélylatolgatás. Szerintem elég kicsi az esély, hogy kárt okozzon (ami nem egy szakmai meghatározás, de ez van).

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#2780) Kernel válasza Jimmy66 (#2774) üzenetére


Kernel
nagyúr

Vannak ilyen általános biztonsági szabályok, amit feltüntetnek, hogy a gyártót semmi vád ne érhesse. De az nem jelenti, hogy mindent halálos komolyan kell venni.

Ez a szabály is még a régi időkből származik, amikor valaki véletlenül összeérintett két fémcsipeszt, amitől szikra keletkezett, amitől a töltés közben keletkező durranógáz berobbant. Ezért tilos dohányozni is a közelben, illetve a szellőzést is biztosítani kell.

De:

– Ezek a csipeszek szigeteltek.
– A töltő a vízbontási küszöb (14,4 V) alatt dolgozik.
– A töltő maga nem tud szikrát létrehozni, az áramkorlát miatt, illetve a kondenzátoros pufferhatás is ki van védve.

Akkor, miről beszélünk...

Ennél sokkal lényegesebb, hogy amikor az akkut kiszereljük, mindig a testkábelt (jellemzően a negatív) kell először levenni és utoljára feltenni.

Ha előbb a pozitívnál hadonászunk a villáskulccsal, ott valóban könnyű testre zárni az akkut. De ha levettük a testkábelt, akkor ilyen módon már nem lehet zárlatot csinálni.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#2781) kuruc01 válasza agyarka (#2775) üzenetére


kuruc01
tag

Milyen készüléket használsz,mennyiért vetted,mekkora védelmet biztosít?

(#2782) agyarka válasza kuruc01 (#2781) üzenetére


agyarka
aktív tag

1 APC m van, és több Belkin. Már nem emlékszem, hogy mennyiért vettem, elég húzósak voltak. A hátoldalukon nem látom hírtelen, hogy mennyit bírnak. Annak idején az asztali géphez APC vettem, a többi cucchoz meg a garancia értékének függvényében többféle Belkint.

Kernel
1x volt egy ócska hibás töltőm. Legyengült akkuval 3/4 óra alatt felszaladt 16,8 V ra. Szerencsére nem lett semmi baja a kocsinak, de leizzadtam.

[ Szerkesztve ]

(#2783) kuruc01 válasza agyarka (#2782) üzenetére


kuruc01
tag

Köszi,milyen értékre kell figyelni vásárláskor?Melyik a jobb márka?

[ Szerkesztve ]

(#2784) embe válasza xeo98 (#2741) üzenetére


embe
nagyúr

A Torque-t használod? A beállítások között van többféle feszültség érték. A töltőfeszültséget speciel nem találtam. Mit állítottál be ha ezt használod?

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#2785) agyarka válasza kuruc01 (#2783) üzenetére


agyarka
aktív tag

Tudomásom szerint az APC és a Belkin is jónevű "D" osztályúnak megfelelő finom fokozatú túlfeszültség védőket gyárt. A magasabb védelmet garantáló (<1,5 kV) készülékek drágábbak. Az eltérő garancia egyben marketing is.

#2787 embe
Torque a 12V os akku feszültségét mutatja, nincs külön PID a töltőfeszültségre. Amennyiben van töltés, akkor úgyis a magasabb kapocsfeszültséget mutat, ami tölti az akkut.

[ Szerkesztve ]

(#2786) agyarka válasza embe (#2784) üzenetére


agyarka
aktív tag

+B
(Lejárt a szerkesztési idő. )

(#2787) kuruc01 válasza agyarka (#2786) üzenetére


kuruc01
tag

A szervíz szerint az előző töltőmet egy áramlökés nyírta ki,akkor ez ellen tökéletes védelmet nyújtanak ezek a készülékek?

(#2788) pjen válasza kuruc01 (#2787) üzenetére


pjen
félisten

Nem.

(#2789) embe válasza agyarka (#2785) üzenetére


embe
nagyúr

Na majd meglesem.
Egyébként nekem be volt állítva az Of scaanerren egy olyan, hogy OBD feszültség. Ez menetközben 13,2-13,4V között volt.
Most rámértem a tegnap délben leállított kocsi akksi feszültségére multival. 12,7V. Ez rendben van ugye?
Nálunk most éjszaka -20°volt itt keleten.

Érdemes lecserélni a Lidl töltőt - egy másik Lidl töltőre?
Gondoltam eladom az enyémet vagy 4eFt.-ért, még van rajta 2 év gari. Vennék helyette egy kijelzővel szerelt - ugyanilyet... Vagy értelme nem sok?

[ Szerkesztve ]

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#2790) tibcsiworld válasza embe (#2789) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

a 12,7V nyugalmi állapotban tökéletes!

A kijelző nélkülit kijelzősre felesleges lecserélni! Semmi értelmét nem látom!

(#2791) Kernel válasza embe (#2784) üzenetére


Kernel
nagyúr

Amikor járműnél azt mondjuk, hogy töltőfeszültség, az csak a generátorfeszültség egyik elnevezése.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#2792) zsoca67


zsoca67
tag

[link]
Erre valaki? Nem jó helyen kérdeztem a gyakorin :)

(#2793) raziel01


raziel01
veterán

Üdv,
Ha szinte minden nap járok a kocsival rövid távokat és pusztán csak ellenőrzésképp rádugom a Lidl-ös töltőt megnézni, hogy kell-e tölteni akkor melyik módot válasszam majd? Még sose használtam de most a minusz 18 fokok miatt kipróbálnám. Kiszerelni nem fogom az akkut és leszedni a sarukat se.
MODE 3 vagy MODE 4 legyen?
Elvileg a MODE 4 van a hidegre, csak az udvaron tudom tölteni és minden éjszakát az udvaron tölt a kocsi, szóval akkor válasszam azt?

(#2794) tibcsiworld válasza raziel01 (#2793) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Mekkora a max töltőfeszültsége az egyes módokban! A hidegre a nagyobbat ajánlják! De ahogy tapasztalom, a 13,8V tökéletesen elég! Nem nyírja az aksit! 100%-ra ugyan nem tölti fel, de nem is fontos szerintem!

(#2795) Kernel válasza zsoca67 (#2792) üzenetére


Kernel
nagyúr

Már a kérdés is zavaros:

Miért javasolják azt, hogy a gépkocsi akkumulátor testkábelét a karosszériához csatlakoztassuk töltéskor?

Test = karosszéria, hová kötnéd a testkábelt, ha nem a karosszériára? Ehhez jön még, hogy a járművek manapság negatív testelésűek, vagyis test = negatív.

Ha nem írod utána, nem lehetne érteni:

Lehet-e abból probléma, ha én közvetlenül az akkumulátor pólusára csíptetem?

Olvass vissza, épp tegnap fejtettem ki bővebben:

https://prohardver.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_2780-2780.html

Meg az előzményét is:

https://prohardver.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_2774-2774.html

Annyit tennék még hozzá, az említett távoli csatlakozásnak is elvileg az a szerepe, hogy az akku közelében termelődő gázoktól távolabb keletkezzen a szikra. Ha keletkezik.

De manapság már nem úgy megy a töltés, hogy kitekerjük az akku dugóit, odapörkölünk neki egy butatöltővel, hadd pezsegjen és érezni a gázt a garázsban, tehát ezért sem olyan veszélyes a dolog. Meg a többi, amit már leírtam.

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#2796) agyarka válasza kuruc01 (#2787) üzenetére


agyarka
aktív tag

Áramlökés ellen túláramvédelem szükséges. Amennyiben egy kismegszakító után kevés elektronikus eszközt kötsz be, akkor csökkented a veszélyét.
Rendesen megtervezett és kivitelezett eszköz eleve biztosított és szűrt tápot alkalmaz.

[ Szerkesztve ]

(#2797) xeo98 válasza embe (#2784) üzenetére


xeo98
csendes tag

Két helyen tudom figyelni:

[FORD]Battery Voltage [221172] - ez "egyedi" PID, külön töltöttem le

Voltage (OBD Adapter) [ff1238] - ez alapból benne van

Mindkettő ugyanazt az értéket mutatja, 14,56V közvetlenül hidegindítás után alapjáraton. Ahogy melegszik úgy esik vissza 14,3-ig ez alá nem nagyon megy. Érdekes módon fordulattól független a töltés.

Próbaképp rajtahagytam az Aldis töltőt hópihe módban 24 órára, így felment 13,3V-ra. Sima autó módban megállt 12,8-nál akármeddig volt rajta.

(#2798) embe válasza xeo98 (#2797) üzenetére


embe
nagyúr

nekem az OBD feszültségre 13,5V ír ki járó motornál.

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#2799) agyarka válasza embe (#2798) üzenetére


agyarka
aktív tag

Emelt (2000) fordulaton is?
A 13,5 nagyon az alsó határ, nem fenyeget a savforralás veszélye még 50C ban sem, az tuti.

(#2800) -Gabesz-


-Gabesz-
senior tag

sziasztok!

A nagy hideg meghozta a kedvem az akuk töltéséhez. Mivel van 2 autó is lent a parkolóban ezért akár felváltva is tudok tölteni :) A kisebbik autó már pénteken nem indult, a kis 35 amperes aksiját ma töltöttem fel, A biztonság kedvéért felhoztam a másik autó aksiját is és pár órát rátöltöttem, mert szombaton délelőtt már nagyon keservesen forgatott indításkor.
Viszont ami miatt itt vagyok az az, hogy egy majd 30 éves töltőm van. Egész pontosan egy Botond 6 amperos, ilyen ni: [link]
Gondolom ez nem automata és nem tudom ezekhez a modern gondozásmentes aksikhoz mennyire passzol.
Igazándiból feltűnt, hogy töltés közben az amper jelző ledsor nem világít, szóval vagy nagyon kis árammal tölt, vagy egyéb ok miatt (a ledsor jó). Pár óra töltés után fülelve enyhe buborékolás hallható, nem pezsgő, csak enyhe, pár másodpercenként. Tehát a töltés meg van. Túl sokáig viszont nem mertem fent hagyni, nehogy tultöltés legyen. így csak 5 órát töltöttem, majd levittem és pompásan működött.

Van valakinek tapasztalata ilyen retro töltővel, vagy már mindenki újabbra váltott?

Nézegettem most én is a modernebb lehetőségeket, egyenlőre az akkukraft ami megtetszett, de egyenlőre megvárom ki mit javasol, érdemes-e váltani.

Töltőkön kívül még ami tetszik, az ezek a kis modern mini bikázók. használt már valaki ilyet?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.