Már a kérdés is zavaros:
Miért javasolják azt, hogy a gépkocsi akkumulátor testkábelét a karosszériához csatlakoztassuk töltéskor?
Test = karosszéria, hová kötnéd a testkábelt, ha nem a karosszériára? Ehhez jön még, hogy a járművek manapság negatív testelésűek, vagyis test = negatív.
Ha nem írod utána, nem lehetne érteni:
Lehet-e abból probléma, ha én közvetlenül az akkumulátor pólusára csíptetem?
Olvass vissza, épp tegnap fejtettem ki bővebben:
https://prohardver.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_2780-2780.html
Meg az előzményét is:
https://prohardver.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_2774-2774.html
Annyit tennék még hozzá, az említett távoli csatlakozásnak is elvileg az a szerepe, hogy az akku közelében termelődő gázoktól távolabb keletkezzen a szikra. Ha keletkezik.
De manapság már nem úgy megy a töltés, hogy kitekerjük az akku dugóit, odapörkölünk neki egy butatöltővel, hadd pezsegjen és érezni a gázt a garázsban, tehát ezért sem olyan veszélyes a dolog. Meg a többi, amit már leírtam.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.