Hirdetés

2024. május 22., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3401) molnarpeter


molnarpeter
nagyúr

Volt téma régebben, hogy az Aldis töltő túl nagy feszültséget adhat le. Ezt a problémát egy szimpla aliexpress-es feszkorlátozó nem tudja áthidalni, vagy inkább érdemes a Lidl-félét venni inkább, és mikrokapcsolót cserélni? Esetleg a 2A-s Carstel jobban megérné, mert nincs vele baj/fejlettebb a vezérlés? :F

[ Szerkesztve ]

(#3402) agyarka válasza molnarpeter (#3401) üzenetére


agyarka
aktív tag

Aki ebben a kategóriában gondolkodik, az vegye meg bármelyiket, vigye haza és mérje le. Nem mindegyik Aldis szalad túl, és a régebbi Lidlis erre volt jellemző a mikrokapcsoló meghibásodása. Reszelgetni nem érdemes, max szórakozásból. Kicsivel többért van zöld AKKUKRAFT, arról még rosszat nem hallottam, bár minden elromolhat.

(#3403) agyarka válasza Brogyi (#3397) üzenetére


agyarka
aktív tag

2 / 10 / 20A es vagy Recond mód választható. Amennyiben az akku nem veszi a töltést, akkor automatikusan kis áram erősségű recovery módba kapcsol. Sikeres helyreállító mód után kímélő töltés, majd CC több lépcsős áram erősség csökkentéssel.
Szóval a töltő - amennyiben nem észlel hibát- a 3. fázisban ráengedi az indokolatlanul magas erősségen korlátozott áramot.
Azt mondod ez nem káros az akkunak?

(#3404) Kernel válasza agyarka (#3403) üzenetére


Kernel
nagyúr

Ez az, hogy hiába állít be 20 A-t, az egy pillanatig sem tud folyni. Felszalad a feszültség mondjuk 14,4 V-ig, tovább nem engedi a töltő. Túlmerült akkunak viszont úgy meg tud nőni a belső ellenállása, hogy még 16 V-ról sem vesz fel jelentős áramot.

A jó töltő ezt érzékeli és a másodperc ezred része alatt már le is szabályoz, ebben az esetben 2 A értékre. De ezt is csak akkor tudja megtenni, ha 2 A-nél nagyobb áram alakult ki a bekapcsoláskor.

Tegyük fel, beállít 20 A-t, a feszültség rögtön túlszalad, de még mindig csak 5 A folyik. A töltő ezt érzékeli, ezért azonnal leveszi 2 A-re, amitől csökken a feszültség.

...szerintem a kocsi akkuja is zárlatos lehet mert a töltést sem vette 20 A töltésnél is csak kettőt vett fel és a feszültség sem emelkedett.

Várni kellett volna, hogy mi történik (lassú emelkedés elvileg), valamint a feszültség pontos értéke is érdekes lenne, hogy következtetéseket lehessen levonni.

Hogy nem vesz fel áramot, az nem zárlat, viszont attól még lehet cellazárlat, ami kiderül a hosszabb töltés, majd pihentetés után mért kapocsfeszültségből.

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3405) Harkovz válasza Kernel (#3404) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Nem volt idő mert már indulni akartak.Így be lett bikázva az én kocsimról.Eleve érdekes a bmw elektromos rendszere mert ugye hátul van az akku,a motortérben csak bikázó pont van.Lehet innen nem is lehet tölteni.Mindegy igazából a töltő jól vizsgázott.Azért kapcsoltam 20A ra,hogy hátha minél előbb feltölti és mehetnek.Az enyémet a 2A vagy a 10A erősséggel szoktam tölteni.De szépen leszabályoz ahogy írtad.

(#3406) crissprivat válasza Harkovz (#3405) üzenetére


crissprivat
senior tag

Lehet innen nem is lehet tölteni.

De lehet.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#3407) Harkovz válasza crissprivat (#3406) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Akkor jól próbáltuk.Az volt a fura,hogy nem is akart emelkedni a feszültség.

(#3408) Harkovz válasza Harkovz (#3407) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Azóta nem tudom mi van,hogy utána indult e a kocsi.Én is akku zárlatra gondoltam.Ha meg tudom megírom.

(#3409) crissprivat válasza Harkovz (#3408) üzenetére


crissprivat
senior tag

Ilyenkor már inkább érdemes egy új akkuba beruházni,mint kísérletezni.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#3410) Ciccuka


Ciccuka
veterán

Megint lesz akció az Aldi-ban:

Cicák támogatása: www.fos.hu/1176

(#3411) Kernel válasza attilav2 (#3398) üzenetére


Kernel
nagyúr

Múltkor is szóba került, meg is néztem pár videóját ennek az idiótának, végül arra jutottam, hogy inkább orvosi eset.

...160 darab értékes találmánya van már amelyekből eddig közel 20 szabadalmat adott már be.

Ezt mindig megemlítik, azt már soha nem teszik hozzá, hogy abból csak 20-at dobtak vissza. Mert nincs benne semmi újdonság vagy értelem.

A szövege is lefárasztó, keveri a fogalmakat. "Kapacitást" mér valami eBay kijelzővel, ami teljesen komolytalan, hiszen sem a tárolt töltésmennyiség, sem az energiamennyiség nem állapítható meg egy pillanat alatt. Ahhoz ki kellene sütni.

De ilyen szakkifejezéseket nem is ismer, csak marhaságokat hajtogat, mint például "emelkedett a kapacitás" (mármint arra utal, hogy töltést vitt be, csak nem tudja, miről beszél).

...ki lehet számolni, hogy egy percre levetítve ez mekkora teljesítménynek felel meg

A teljesítményt nem lehet percre vetíteni, mert a teljesítmény csak egy pillanatnyi állapot. Mint például a sebesség is. Egyszer ennyi, máskor annyi.

Hasonló buta kijelentések sorozata szerepel a videóiban, amitől jobb érzésű ember tépheti a haját.

...1 perc alatt 200 A-es áramerősséget vittünk be az akkumulátorba, egy 60 Ah-s akkuba, hűha.

Először is nem 1 perc alatt, hanem 1 percig, egy komoly feltalálónak érezni kellene a különbséget.

200 A x 60 s = 12 000 As = 3,33 Ah

Ehhez kellett a nagyfrekvenciás töltés, homokvárimpulzusokkal, a nagy titok? Tényleg nevetséges.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3412) numera007 válasza numera007 (#3335) üzenetére


numera007
tag

Miután kivettem a FIAMM aksit a kocsiból, elkezdtem "kezelni" a CTEK MXS 5-el. Kb két naponta fut végig rajta a RECOND program (felváltva teszem egy másik aksira és erre). Azt látom, hogy a műszerrel már elértem a 79%-os egészségi állapotot, és azt jelzi növekedett az indító áram is. Kíváncsiságból addig futtatom, amíg észrevehetően folyik a növekedés.

(#3413) Mr Bond 007 válasza numera007 (#3412) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Azt írja hivatalosan a ctek hogy a rekondícionáló programot max évente vagy mély kisülés után kéne lefuttatni. Nyilatkozta ctek-es srác hogy 2x egymás után is le lehet futtatni ha már a halálán van az aksi, néha elég volt hogy vissza hozza. De többször lehet nem kéne.

[ Szerkesztve ]

(#3414) numera007 válasza Mr Bond 007 (#3413) üzenetére


numera007
tag

Köszi, olvastam. Mivel az aksi max játszani lesz már, így egy(pár) próbát megér. :-)

(#3415) agyarka válasza Mr Bond 007 (#3413) üzenetére


agyarka
aktív tag

A Ctek a forrásban lévő savval mechanikusan próbálja a szulfátosodást bontani, ill. megszünteti a savrétegződést. Az el fort vizet lehet pótolni, ha nem zárt az akku, de a lemezek is biztosan sérülnek.

(#3416) Mr Bond 007 válasza numera007 (#3414) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Itt hozott valamit. KATT

(#3417) numera007 válasza agyarka (#3415) üzenetére


numera007
tag

Az aksi nyitható, a két szélső cella volt vacak amikor kivettem. Azok oldalt kissé púposak is meg a sav is szint alatt volt. Pótoltam és most megy a negyedik RECOND folyamat rajta. Hidegben van az aksi, folyadékot azóta nem vesztett.

(#3418) JKalo


JKalo
tag

Sziasztok!
Egy 2013 Ford Smax 2,0 tdci ufwa -hoz keresek direktben, akku saruk levétele nélküli töltésre alkalmas akkutöltöt. Olyat ami biztonságosan, a kocsi elektronikát nem veszélyezteti!

A kocsiba jelenleg gyári 80Ah akku van, de 85Ah és 100Ah akku is létezik/ajánlott ami beéépíthetö. Valószínüleg késöbb a nagyobbak közül választanék szüks. csere esetén. Mivel a sok rövid távozás miatt sokszor figyelmeztet az alacsony akkufeszültségre, habár ez idáig (-külsö töltés nélkül sem-) nem okozott problámát.

A CTEK MXS 5 -t néztem + egy akku aktívátor sem ártana. Alkalmas ez a töltö nekem?
A töltöhöz milyen csatlakozók vannak a dobozban? csipeszes? M6-s sarus?

Esetleg (ha lesz) Lidl-s vagy Aldi-s töltö is biztonságos és alkalmas lenne számomra?

Lehet-e venni valahol csak plusz CTEK-s csatlakozót? Szeretném az aktivátort egy plusz csatl.-val és az M6-s sarus ctek-s kábellel beépíteni. Igy töltés esetén az aktivátor lehúz, töltö rádug.

Kösz
Kalo

(#3419) Mr Bond 007 válasza JKalo (#3418) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Erre tökéletesen jó lesz az MXS 5.0. Kábeleket csatlakozókat is lehet venni hozzá külön. (van ledes is amire ránézve meg tudod állapítani hogy ideje felrakni a töltőre)

Válaszd ki az mxs 5.0-t és látod mik vannak hozzá! KATT
A csomagban a töltő mellé kapsz egy csipeszes meg egy komfort KATT csatlakozót, amit rá csavarozva a sarura könnyen be tudsz dugni a töltőbe. Én a motorra raktam fel, mert azt töltöm gyakran, és így nem kell folyton lekapni az ülést.

Emellé a töltő mellé szerintem felesleges az aktivátor, ha kiemelten akarsz ügyelni rá inkább töltsd fel 1-2 havonta ctek-el. Páromnak pl napi 1-2 km alatt nem tud tölteni a generátor, ezért 2-3 hetente felrakom neki.

[ Szerkesztve ]

(#3420) JKalo válasza Mr Bond 007 (#3419) üzenetére


JKalo
tag

Köszi!
Az még megkérdezhetem, hogy lidl / Aldi töltök ár/érték arányban mennyivel rosszabbak?

(#3421) Mr Bond 007 válasza JKalo (#3420) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Amennyivel olcsóbbak, annyival nem rosszabbak. :N Ha csak 1 autód van és azt is ritkán töltöd, akkor azok is jók.
Ha jó töltőt akarsz, akkor érdemes a ctek-et venni. 4 autó+motorral használom + kérték már kölcsön is. Eddig jól tette a dolgát. Rekondícionálás is hasznos tud lenni. Bosch S5 silver 100ah aksimon visszahozott pár százalékot. (pedig nem volt lemerülve és heti 5 nap megyek a kocsival 130km-t)
Az optimate 6 még ettől is jobb, de annyit én már nem akartam kiadni érte.

[ Szerkesztve ]

(#3422) JKalo válasza Mr Bond 007 (#3421) üzenetére


JKalo
tag

:-)

Ez mennyire fedi a valóságot?:

"15-16 óra alatt teljesen fel is tudja tölteni a 80Ah akkumulátort. Teljes karbantartási ciklus 14-21 nap körül van."

A regeneráláshoz a sarukat le kell venni, vagy az is mehet direktben?

Jó lenne egy teljes regeneralast nekem is csinálni vele, mert ámbár 3,5 éves az akku és autó, de hozzám egy fél éve került...

(#3423) Mr Bond 007 válasza JKalo (#3422) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Nekem még nem volt teljesen lemerülve egyik se, csak a motor 12ah-s telepe, de azt is pár óra alatt feltöltötte. A rekondícionálás a cteknél maximum 2 vagy 6 óra (motor mód/normál) ha jól rémlik. (opcionális, csak akkor fut le ha kiválasztod) Nagy töltőárammal finoman meg pezsegteti a savat hogy összekeveredjen ha különválna benne a víz. Meg írták hogy a kezdetleges szulfátréteget is leszedi. (ebben nem vagyok biztos) Viszont a nagyobb töltőáram miatt ilyenkor érdemes kiszedni a kocsiból nehogy valaminek baja legyen.

[ Szerkesztve ]

(#3424) crissprivat válasza Mr Bond 007 (#3423) üzenetére


crissprivat
senior tag

A feszültség magasabb recondban,nem az áram.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#3425) Mr Bond 007 válasza crissprivat (#3424) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Jogos! Elírtam :R

(#3426) JKalo válasza crissprivat (#3424) üzenetére


JKalo
tag

Köszönöm a segítséget,

meg is rendeltem a Ctek MXS 5-t!

(#3427) agyarka válasza JKalo (#3418) üzenetére


agyarka
aktív tag

A Panelekton os aktivátor nyugodtan rajtamaradhat a töltés alatt is, de annak a kábelét nem jó hosszabbítgatni. A rövidebb kábel mégjobb lenne, de így több helyre szerelhető.

A Ctek nél azért írnak hosszú időt a teljes regenerálásra, mert a 7. fázisban 10 napig tartja 13,6 V on az akkut, majd vált a 8. ra, ahol 12,7V ra eséskor feltolja 14,4 ( vagy 14,7) ig (+-ATC), majd ismét feszültségesés figyelésre kapcsol.

A Ctek és a Lidlis / Aldis között a leglényegesebb különbség, hogy utóbbiaknál nagy a minőségi szórás.

[ Szerkesztve ]

(#3428) HoTaZo


HoTaZo
addikt

Sziasztok!

Mit tudtok ajánlani annak, aki a Lidl-s ULG12A2 (a nagyobbik) töltőt nézte ki magának? Nagyon tetszik neki a Jump Start funkció és az ár (~12 000Ft). Ha ennél jobbat, hasonló árban tudtok, azt örömmel venném. Én nagyon laikus vagyok a témában, így a ti tanácsaitokra szeretnék támaszkodni, amikor az ismerősömnek javaslatot teszek.

Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.

(#3429) numera007 válasza Mr Bond 007 (#3416) üzenetére


numera007
tag

Az aksi ellenőrző műszer mindenesetre már nem cserére ítéltnek jelzi a pár ciklusnyi Recond után az aksit, hanem God Battery lett belőle.

(#3430) DigitXT válasza numera007 (#3429) üzenetére


DigitXT
félisten

Isteni Akksi?:))

(#3431) attilav2 válasza HoTaZo (#3428) üzenetére


attilav2
őstag

Rákerestem a youtubon erre az ULG12A2-re, vannak róla tesztvideók, de a kapcsolódó videók között találtam ezt: [link] Lidl-s bebikázó líthium akku, egész combos lehet a leírás szerint 2.0-ás kocsit is beröffent. Vajon az itthoni lidlben ezt is lehet majd egyszer kapni? A videó készítője £34.99-ért vette, szerintetek ez jó ár érte?

Találtam egy cseh videót is ugyanerről a készülékről:
[link]
ezek szerint a cseheknél is forgalmazzák, csak nálunk valamiért nem...

[ Szerkesztve ]

-||- Asrock B660M HDV -II- G.Skill Aegis 2x16GB DDR4 -II- - i3 12100f -||- Sapphire RX550 4GB -||- AOC Q27V4EA 1440p -||-

(#3432) numera007 válasza DigitXT (#3430) üzenetére


numera007
tag

Ja! Tényleg! :-)

(#3433) HoTaZo válasza attilav2 (#3431) üzenetére


HoTaZo
addikt

Hát, így váltásban ez is 12k, ha valóban indít és pár év után is, akkor már lehet jó vétel is. De az én ismerősömnek nem tetszene. Usb, meg kicsi méret, meg ez is csak egy aksi...
Én azt szeretném tudni neki ajánlani nyugodt szívvel vagy, ha jobbat tudtok pár ezressel többért az is jó lehet.

Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.

(#3434) pimmi


pimmi
senior tag

üdv urak, adott egy ilyen Electric Power 45Ah 2014 januári akku, 2013 ban beteg lettem, amint jonbban lettem vettem ezt, de a vétel után nem nagyon jártam a kocsival, aztán 1 évig oké volt, de csak rövid kb.2km, vagy esetleg heti 1x 5-6 km mentem, visszamentem vele még gariba akkor, megtöltötték stb..., ez után aldis töltővel töltögettem a mai napig, heti 1x, legutóbb multhét kedden, most pénteken mentem vele utoljára, megint ez az 1-2 km., és ma reggel beindult ugyan de éppen hogy, a kérdésem, megoldás lenne -e egy új akku? vagy azzal is ez lenne? esetleg egy jobb minőség ? most jön a jó idő, és most is 5 fok van, szóval a télre biztosan kikukázom, de ha esetleg elmegyek valahova ahol nincs töltési lehetőség????? a nyáron még nem kellett ilyen sűrűn töltenem , az autó egy ignis, a töltése redben van, 12.2 -12.4- et mérek. köszi

[ Szerkesztve ]

(#3435) Mr Bond 007 válasza pimmi (#3434) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Ha belefér a keretbe, és fontos hogy a kocsi készen álljon ha menni kell vele (gondolom igen), akkor mindenképpen vennék egy jobb fajta töltőt és egy új aksit. (ha ugyanígy fogod ezután is használni ahogy felvázoltad) Párom is hasonlóan jár, és az új aksiját kb 2 hetente felteszem a ctek-re.
Az aldis töltők egyáltalán nem rosszak, de nem tudom mennyire felel meg ennyire gyakori használatra.

[ Szerkesztve ]

(#3436) SZIGMA válasza pimmi (#3434) üzenetére


SZIGMA
aktív tag

Szia!

Ha magasabb fordulaton is csak 12,2-12,4V-ot mérsz, akkor ott nincs minden rendben.
Ha rövideket mész,akkor nem is igazán tölt, nálam is ez a baj.Engem most szívatott a kocsim, első tele nálam, cserélgettem az akksikat meg töltögettem, aztán kicseréltem az akkucsatlakozókat, megtakarítottam a kábeleket meg rájöttem,hogy törött volt az autó és a testpontot is lefestették, úgyhogy a kasznira ellenállással csatlakozott. Ezeket megoldottam, egyelőre jó, de ott a másik akku a csomagtartóban, mert egész képtelen helyeken tudott leállni.

Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!

(#3437) Kernel válasza pimmi (#3434) üzenetére


Kernel
nagyúr

Lehet, hogy a motor leállítása után mérted a feszültséget, de nem azt kellene.

45 Ah kapacitás autóba aránylag nem sok, annál érthető, hogy kb. hetente töltögetni kell. 1-2 km alatt nem tud töltődni annyit, amit mondjuk 2 indítás és 1 hét állás kivesz belőle.

Ilyenkor lehet venni valamivel nagyobb kapacitású akkut is, mint a gyári, csak férjen be a helyére.

Mivel úgyis van multimétered, egyszerűbb lenne ellenőrizni a meglévő Aldi-töltőt (a töltési végfeszültséget kell nézni, de töltés alatt, nem utána, nem is a csepptöltő szakasznál) és használni, ha nincs vele gond. Az akkut is még tesztelni kellene szerintem és csak akkor cserélni, ha tényleg hibás.

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3438) pimmi


pimmi
senior tag

szóval mértem, 7:50 kor tettem rá a töltőt, most már cha felirat van de a keret még villog, az akkunál igy hogy a töltő fent van 15.09-15.1 et mérek ami néha visszaesik 13 ra kb aztán ujra felmegy 15.09-15.1 re, az akku a kocsiban. Levettem a töltőt, beindít, az akkunál alapjáraton 14.2 mérek, fordulaton 14.3 ,

(#3439) Kernel válasza Kernel (#3437) üzenetére


Kernel
nagyúr

Természetesen a nagyobb kapacitás nem varázsol energiát, csak annyi, hogy egy full töltés után tovább bírja az állást.

Másrészt viszont mondhatja valaki azt is, hogy úgyis ott van a garázsban az áram, ha lemerül, inkább gyakrabban töltöm, de nem kell nagyobb kapacitású akku. Tehát ez egyéni megfontolás és felhasználói igények kérdése is.

Szerk: A generátorfeszültség jó, a töltési stratégia nem a legjobb. Jobb lenne, ha nem töltene 14,4 V fölé.

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3440) pimmi válasza Kernel (#3439) üzenetére


pimmi
senior tag

15.3V ig felment a töltő, tovább nem megy, itt visszaesik aztán ujra fel 15.2 -15.3 akkor ez nem jó, most nem tudom mit csináljak?
ez 11900 auchanban, megérheti? VARTA B19 Black Dynamic

[ Szerkesztve ]

(#3441) csiga8 válasza pimmi (#3440) üzenetére


csiga8
senior tag

Nem a hópihés módban töltőd? Ott valamivel tovább tolja.

Ne kell megijedni, egyrészt vagy 0.2 V-al többet mutat az autoxs töltő, másrészt nagyon pici árammal tölthet, mert én kicsavartam az akkun a kupakot és figyeltem.10-20 mp-ént egy pici bubi cellánként, ez lófütty.

Black Vartát semmiképp ne vegyél, meg Bosch S3-at sem. A bevásárlóközpontos akkukat sem ajánlom, legtöbbször túltároltak, 1-2 évesek.

Ha ragaszkodsz a Vartához, minimum a kék, vagy Bosch S4 ( ugyanaz). Ami csak befér az autóba a legnagyobbat érdemes venni.

Olyan helyen vegyél akkut, ahol ezzel foglalkoznak, és viszonylag nagy a forgalom.

Ha megvetted az újat, először tedd fel töltőre, és ne ijedj meg, ha egy pl Aldis-Lidlis töltő elszöszöl vele még vagy 6-7 órát.

[ Szerkesztve ]

(#3442) pimmi válasza csiga8 (#3441) üzenetére


pimmi
senior tag

szia, nem hópihe, normál mód, de ezeket az értékeket multival mértem mert már a cha felirat volt ekkor szóval a töltő nem mutatta...
új akkun nincs gyártási idő?
az én akkumat hogy lehetne házilag tesztelni? hogy most ez ilyen, és a másik is ilyen lenne, vagy az akku szar már?

(#3443) DigitXT válasza pimmi (#3442) üzenetére


DigitXT
félisten

Akkor szerintem kuka a töltő.:((( Legalábbis itt olvastam hasonló tapasztalatokról.
Az akkud "tesztelésén" nagyjából már túl vagy, valószínűleg szulfátos lehet.:R

[ Szerkesztve ]

(#3444) csiga8 válasza pimmi (#3442) üzenetére


csiga8
senior tag

Mivel a Bosch=Varta, szerintem működik:

[link]

A 4 karakteres FIFO kód, majd a táblázat a lényeg.

Exidenál egyszerűbb, a peremébe van sütve, gravírozva.

Az első gravírozott szám az évet jelöli, a második betű pedig a hónapokat ABC sorrendben (A-január, B-február, C- március, stb... pl: 2016 áprilisi gyártás 6D28B3 B3270D

(#3445) csiga8 válasza pimmi (#3442) üzenetére


csiga8
senior tag

Üdv!

Ahogy már írták, lehet rossz széria. 3 év garis, vidd vissza, cseréld, vagy vegyél másikat ( Ultimate speed)

Lehet tesztelni, ( terhelővilla) de valószínűleg azért szépen leszulfátosodott az akku.

(#3446) pimmi válasza csiga8 (#3444) üzenetére


pimmi
senior tag

köszi az infókat, és akkor most az xs kuka? ahogy elötted írták?

(#3447) pimmi válasza csiga8 (#3445) üzenetére


pimmi
senior tag

bocs már látom, akkor veszek egy lidlist, ezt meg visszaviszem :R

(#3448) nootropil


nootropil
csendes tag

CTEK MXS 5.0 Metroban 03.08-tól 19999 ft.

metro ctek

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#3449) agyarka válasza nootropil (#3448) üzenetére


agyarka
aktív tag

12 hónap garival?

(#3450) cybercide


cybercide
tag

Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy CTEK MXS 5.0 töltőt, de észre vettem, hogy létezik ebből CTEK MXS 5.0 TEST&CHARGE változat is. Érdemes lenne esetleg az utóbbit megvenni? kb. 10000 Ft az árkülönbség. A teszt funkción kívül van más különbség köztük?
Ezek ugye áramszünet esetén nem felejtik el a programot?
Van egy hasonló Lidl-ben vásárolt töltőm és az sajnos nagyon érzékeny az áram ingadozásra és olyankor elfelejti a programot és vissza áll alap állapotba. Ilyenkor ugye nem tölti az akkut, ami elég kínos tud lenni, ha az ember arra számít, hogy egy feltöltött akku fogadja majd, ha menni szeretne az autóval.
Olvastam a kézikönyvben, hogy a fekete kábelt a jármű karosszériájához kell csatlakoztatni? Miért nem az akku negatív pólusához?
Köszi.
Üdv.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.