Hirdetés

2024. május 22., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3151) csiga8 válasza agyarka (#3147) üzenetére


csiga8
senior tag

Mint laikus, nekem ez tűnik a legtöbbet tudónak, vagy a legjobbnak. Kérdés a minőség.

(#3152) Harkovz válasza csiga8 (#3134) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Global CH611

(#3153) tibor2010 válasza Inhouse (#3092) üzenetére


tibor2010
tag

A Penny áruházban kapható töltő:

Cartrend 50264 DP 4000

Átlagos értékelése 4,3 *

Felrótt hibák Amazon értékelésekből:

- nincs LCD kijelzővédő fólia a csomagolásban, így volt aki karcosan kapta,
- szikrázik a csipesz az akkura csatlakoztatáskor,
- a hálózatra kapcsolás után 5 másodpercen belül választani kell üzemmódot, különben hibára fut,
- gyatra leírás, több dologra úgy kell rájönni,
- állítólag nem jelzi ha csepptöltésre kapcsol,
- nagyon extrém esetben teljesen kimerült akkunál nem töltött (?)

Nagy általánosságban dicsérik.

Vettem egyet, tényleg nincs védőfólia az LCD-n, a többi majd kiderül.

[ Szerkesztve ]

(#3154) ddsteel válasza tibor2010 (#3153) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Szia, mennyiért adja a penny? Rákerestem, de csak valami augisztusi újságban volt töltő a pennynél 3-4000 körül, az nem ez a töltő szerintem.

(#3155) Mr Bond 007 válasza tibor2010 (#3153) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Mennyibe került? Csak hogy tudjunk viszonyítani. Meg persze várjuk a tapasztalatokat! :K

(#3156) tibor2010 válasza Mr Bond 007 (#3155) üzenetére


tibor2010
tag

A Penny újságban benne van a 14. oldalon.
5490 Ft

(#3157) ddsteel válasza tibor2010 (#3156) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Köszi, hozzánk nem dodnak be + csak régit találtam a neten. Egy árban van a lidlis LCDs-ével, az LCD nélküli olcsóbb szokott lenni 5-600 Ft-tal :)

Szerk: már megtaláltam, pár napja néztem, akkor még nem volt meg.

[ Szerkesztve ]

(#3158) Kernel válasza tibor2010 (#3153) üzenetére


Kernel
nagyúr

Lehet előbb felcsíptetni, utána bedugni a konnektorba, hátha akkor hibát sem jelez és nem is szikrázik.

Noha leírják több töltőnél is fordítva, de elektronikai szempontból ennek semmi indoka. Hacsak nem úgy van programozva, hogy direkt "akadékoskodjon".

Más téma (AA / AAA akku), az IPC-1 / BC-xxx töltőknél is leírják, hogy előbb betáp, utána akku. Ehhez képest fordítva talán még kényelmesebb is, ha egyszerre akarok több cellát indítani, egyforma üzemmódban. Utána Mode-gomb, hosszan nyomni, beállítás egy menetben.

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3159) tibcsiworld válasza kaliber (#3135) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Elő olvasatra nekem is vadul "hangoztt" a 23ezres töltő! Viszont Ők alapból a prémium kategóriáról beszéltek csak!

Nyilván akinek csak 1 kis 15ezres aksija van, max egy 6ezres töltőt vesz, mert arra a havi 1-2 órára az is elég! Mint pl nekem! :) (ha meg minden rendben, nem 1-2km-eket megy a kocsi, akkor lehet nem is kell az évben 1x sem töltő!)

[ Szerkesztve ]

(#3160) Inhouse válasza ddsteel (#3154) üzenetére


Inhouse
őstag

Itt már írtam...
Ez a Pennys Cartrend DP4000-es -20 és +40C fok között üzemképes. Alkatrészek alsó hőfoktűréséről nem nagyon van infó, csak a felsőről. Milyen alkatrészek lehetnek benne, amitől ez mehet -20-ban, a Lidl-s meg nem mehet csak 0-tól? Költői kérdés...

[ Szerkesztve ]

Üdv Inhouse

(#3161) agyarka válasza tibor2010 (#3153) üzenetére


agyarka
aktív tag

Még maguk a gyártók sem döntötték el, hogy mekkora feszültségre töltsenek. A specifikációknál 14,4V, 5 oldallal később a töltési módoknál 14,3 V (az autós mód 14,3VA nyilvánvalóan sajtóhiba a német leírásban).

Biztos ami biztos, a töltési végfeszültséget + - 0,25 V, az áramerősséget + - 10% ban határozták meg. -(

használati utasítás

[ Szerkesztve ]

(#3162) ddsteel válasza Inhouse (#3160) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Igen, láttam. Nálam a lidlis -15-ben is ment kint, most is rá van dugva, kertben állok, szabad ég alatt. 12,9-et jelez csepptöltésen, valaki írta, hogy 2 tizeddel kevesebbet mutat az LCD, én akkor megnyugodtam, hogy csepptöltésen jó a 13,1V - tényleg, jó egyébként? Honnan jön, a 0 fok feletti üzem? Most nincs nálam a használati, abban írják?

(#3163) ddsteel válasza agyarka (#3161) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Kösz a linket, átfutottam, de nem találtam, hogy átváltana csepptöltésre, vagy figyelmetlen voltam. Tudja a csepptöltést? Ha igen, lehet, hogy a lidlis mellé beszerzek egy ilyet is.

(#3164) ddsteel válasza ddsteel (#3163) üzenetére


ddsteel
aktív tag

oké, alaposabban megnéztem, tudja a csepptöltést, gondolom ezeknek a belseje majdnem egyforma...

(#3165) tibor2010 válasza agyarka (#3161) üzenetére


tibor2010
tag

A mellécsomagolt leírás (más nyelveken is) eltér technikai paraméterekben.
14,6/14,8V töltési feszültséget írnak. Remélem, csak a leírás hibás, gondolták falura jó lesz.

(#3166) agyarka válasza tibor2010 (#3165) üzenetére


agyarka
aktív tag

Egyre jobb.

(#3167) Soma01


Soma01
veterán

Vettem egy ilyen Pennyset én is.
Majd megnézem jobban később...
Amúgy mennyi garancia van rá?

(#3168) Inhouse válasza ddsteel (#3162) üzenetére


Inhouse
őstag

Ha láttad, akkor miért kérdezted, hogy mennyibe került, hiszen ott írtam korábban...
Jó az csepptöltésnek, semmi gond.
A használatit is linkeltem már a Lidl-s LCD-s Ultimate Speed töltőhöz itt.

Üdv Inhouse

(#3169) ddsteel válasza Soma01 (#3167) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Szerintem egy év. Most hoztam el, rádugtam, de ilyen 15,7-15,8 V-okat ír ki. Nincs nálam a multiméter, de vagy hülyeséget ír az LCD, vagy ennyivel tölt, ami viccnek is rossz. Lekapcsoltam, mert most nincs időm nézegetni, egyelőre visszadugtam a lidliset rendesen írja a 12,9-13 V-ot. Sajnos most nincs időm próbálgatni, de azért érdekelne, miket írogat ez itten....

Inhouse-nak: igen, kösz, azt láttam, az újságban/újságot nem találtam valamiért, de most már mindegy is :)

[ Szerkesztve ]

(#3170) Inhouse válasza ddsteel (#3169) üzenetére


Inhouse
őstag

Oké! :)
Elvileg megmérheted a Lidl-sel is, csak ne kapcsold rá a töltést...

Üdv Inhouse

(#3171) tibor2010


tibor2010
tag

Kicsit tesztelgettem a Pennys töltőt.

Valóban szikrázik kicsit a csipesz a csatlakozáskor, de nem vészes.

Akku: Perion 60 Ah, gondozásmentes, kb. 3 hete feltöltött, külső digitális műszerrel mérve 12,62V induló feszültséggel.
A töltés a FUL kijelzésig kb. fél óráig tartott, a max. töltési feszültség 14,49V, a FUL kijelzés után 13,05V-ot mértem az akkun.
Csepptöltésnek nem láttam nyomát, de lehet, hogy nem állandó a töltés, csak időnként kapcsol rá, hosszabb megfigyelés kellene.
A belső műszer 1 digit pontosságú, kb. 0,1V-al mér kevesebbet a tényleges kapocsfeszültségnél.

Ráraktam egy cellazárlatos 100Ah-ás munkaakkura. Ennél a LED-es Ultimate Speed mindig gondolkozik egy sort, előbb regeneráló módba kapcsol, aztán motor akku töltésre, kézzel kell átbillenteni autó akkura.
Ez nem sokat tökölt, rögtön nekiállt tölteni, amivel egyébként soha nem fog végezni.
A cella állapot vizsgálata tehát egy nagy kamu.

[ Szerkesztve ]

(#3172) tibor2010 válasza tibor2010 (#3171) üzenetére


tibor2010
tag

A munka akkunál eddig hajszálpontosan mutatja a feszültséget a belső műszer. Elképzelhető, hogy a másik akkunál impulzus töltést alkalmazott. Oszcilloszkóppal kellene megnézni, de nekem nincs.

[ Szerkesztve ]

(#3173) Fishor válasza Inhouse (#3133) üzenetére


Fishor
senior tag

Akkor f@sza, hogy nekem 1 hete rajta van a töltő a kocsin szintén -3 fok körül...
Mi baj történhet?

(#3174) pjen válasza Fishor (#3173) üzenetére


pjen
félisten

Semmi.Esetleg ha van rajta LCD kijelző és elég hideg van az szétfagyhat.

(#3175) Kernel válasza Fishor (#3173) üzenetére


Kernel
nagyúr

Megnéztem pár LCD adatlapot, bár akad olyan, aminél 0 °C üzemi hőmérsékletet írnak, de még annál is -10 °C a tárolás. Tehát ennyit kibír károsodás nélkül.

Viszont nem ez a jellemző, mínuszokban mennek lejjebb is. Van -20 °C működés és -30 °C tárolás is, valamint mindezek közötti értékek.

Többi alkatrész szempontjából lényegtelen (legalábbis a mi éghajlatunkon), nem kell foglalkozni ezzel a kérdéssel. A kimeneti feszültség stabilitása szempontjából sem. Nagyon minimális eltolódás lehet csak.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3176) kirket


kirket
csendes tag

Beneveztem én is egy ilyen Pennys töltőre. Mikor az elem ikon utolsó pálcikájához ér átkapcsol 15.7V-ra. Nem vagyok akku szakértő de inkább kihúztam itt. (probából visszadugtam akkor azt irta teli és nem volt töltő fesz).

Gondolom akkor ez isr szemetesbe való. :W

(#3177) ddsteel válasza kirket (#3176) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Na erről beszéltem :) én ma már viszem vissza, úgyis útba esik, meg csak "hobbiból" vettem a Carstel és a lidlis mellé. Lehet, hogy semmi galibát nem okoz, de vagy ne írjon hülyeségeket, vagy ne töltsön egy feltöltött akkut majd' 16 V-tal.

A végén még lehet, hogy veszek egy Cteket a sok kísérletezgetés helyett. A lidliset lehúzva, várva 1 órát, pennyset rádugva 12,6-7 V-ot mutatott tegnap a "teljesen feltöltött" akkura a pennys LCD-je. Vagy nem pontos az érték, vagy a lidlis képtelen teljesen felnyomni az akkut (hópehellyel töltöttem, de mintha csepptöltéskor uyanannyira esne vissza hópehely után a töltési fesz, mint normál módban, szóval a végén szerintem ugyanannyira (vagy ugyanannyira nem) tölti).

[ Szerkesztve ]

(#3179) csiga8


csiga8
senior tag

A mélykisütött Exide premium akkut ( kárt már nem tehetek benne, gondoltam tesztelgetek) terhelő villával, (10-20 percenként terheltem) meg rákapcsolt izzóval lesütöttem 12-12,1 V környékére.

Ultimate speed töltővel hópihés módban feltöltöttem, majd merítésnél feltűnt, hogy ha a 380 A-t nem is , de 320-340 A terelésre fesz. esés nélkül tartja 10,4 V-ot +12 C fokon.

Nosza próbáljuk ki az új autoxs töltőt, szintén hópihe módban, a full tötés után egy battery tender nevű 4 kivezetésés, ( vagy 5-6 éve vettem egy felszámolás alatt lévő akkustól) 1,25A-es csepptöltőm hagytam egy fél napot.

Éjszára leszedtem róla a csepptöltőt, reggel 13,3V a feszültsége. Referenciaként a zsír új Exide ott van mellette, amiről szintén leszedtem éjszakára a csepptöltőt, az 12,78 V lett reggelre.

A töltögetések előtt autóban tesztelve mindkettő akku. A zsír új hallhatóan jobban tekert és a 380 A terhelésre 10,6 V-ig esett vissza a feszültsége, tehát ő biztosan jó.

Van ennek a magas feszültségnek valami magyarázata, vagy végleg sikerült gallyra vágnom az akkut?
Esetleg javítottam rajta?

(#3180) tibor2010 válasza kirket (#3176) üzenetére


tibor2010
tag

A 461-es hozzászólás környékén leírják, hogy a CTEK is 15,7V-al tölt, ha rekondícionáló módban van. Ezt ott a 6. töltési fázis, közvetlenül a töltési folyamat vége előtt. Ha a Pennys CTEK klón, nagyon is lehetséges, hogy hasonlóan vagy ugyanúgy működik.

[ Szerkesztve ]

(#3181) Kernel válasza csiga8 (#3179) üzenetére


Kernel
nagyúr

Ha a másik akku az autóban van, a nyugalmi áramfelvétel miatt érthető, hogy az lejjebb ment.

Egyébként nem kóros a jelenség, a hosszabb távú viselkedést kell majd megfigyelni, önkisülés, terhelhetőség alakulását. Nekem szerencsém volt pár mélykisüléssel, nem lett semmi baja, de azok másfajták.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3182) ddsteel


ddsteel
aktív tag

Na visszavették szó nélkül a pennyset. Mondjuk megkérdezte a nő, mi baja, elkezdtem mondani, de láttam rajta, hogy teljesen elgyengülnek a karjai és ólmos fáradság vesz rajta erőt, úgyhogy szerencsére mondta is hogy rendben, ennyi elég lesz, hagyjam :)

Eddig próbáltam AutoXS-t, LCD nélküli és LCD-s lidlist, Carstelt, pennyset. Ezek közül szerintem a lidlis LCD-se a legjobb ár-érték arányú. A Carstel is kb ugyanennyit tud sztem, de majd' 2x-es áron. A pennys abszolút kiesett nálam, AutoXS-t csak kicsit próbáltam, azt apósom vette 7E körül, annál jobb sztem (mármint ár-értékben) az LCD-s lidli és olcsóbb is.

Már ha valaki ezek közül válogatna és érdekli egy szigorúan szubjektív minta :)

[ Szerkesztve ]

(#3183) csiga8 válasza Kernel (#3181) üzenetére


csiga8
senior tag

Az új akku is csak addig volt az autóban, míg kipróbáltam.
A csepptöltés és mérés idejében mindkettő a pincében +12 C-on volt. Az autóban (most) nincs akku.

Magyarán elképzelhető, hogy nagyobb gond nélkül elviselte. Találtam a neten olyan grafikont, mely szerint a mélykisütött akku élettartam a tervezett 1000 ciklus helyett kb 300 lesz. Ez valós lehet?

Lehet, hogy most jó, de harmadával hamarabb "letérdel"?

(#3184) csiga8


csiga8
senior tag

A ( használtan vett) Passatból ezt az akkut szedtem ki:

Ez AGM lenne? A kupakokat leszedve elkezdtem feltölteni deszt vízzel. Az első 50 ml után ( töltés-merítés) mérhetően jobb lett, aztán mégegyszer 50 ml, igaz már picit a cellák felett van, de egészen jó lett.

A kezdeti 380 A terhelésre 10 V alá eső akkuból most a 10,4 V-ot tartja kinn a szabadban ( -5 C ) 2 mérésig erejéig. ( 15 mp mérések).

Őt is az autoxs töltővel cseszegetem hópihe módban. ( tölt-merít) Kárt ebben sem tudok tenni, kíváncsiságból tesztelem, de még a végén lesz belőle valami.

(#3185) DigitXT válasza csiga8 (#3184) üzenetére


DigitXT
félisten

AGM-ben nincs lötyi (folyadék formájában), szóval szerintem nem az.:N

(#3186) pjen válasza csiga8 (#3184) üzenetére


pjen
félisten

igaz már picit a cellák felett van, de egészen jó lett.Felette is kell lennie.

(#3187) Kernel válasza csiga8 (#3183) üzenetére


Kernel
nagyúr

Bizonyára van alapja, csak a gyakorlatban nincsenek általában teljes ciklusok, így nehéz megmondani, mennyit számít.

Szokott lenni egy kis szintjelző műanyag pöcök, ami látszólag céltalanul lóg bele a savba. Amikor a végét ellepi a folyadék, akkor jó.

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3188) Kernel válasza tibor2010 (#3180) üzenetére


Kernel
nagyúr

Ennek nincs rekondícionáló módja:

https://www.conrad.hu/hu/automatikus-olomakku-toelto-084-a-cartrend-dp-4000-1387434.html

Inkább arra tudnék gondolni így látatlanban, hogy az Auto XS egyes típusaihoz hasonló koncepció szerint működik:

https://prohardver.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_3071-3071.html

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3189) kirket válasza tibor2010 (#3180) üzenetére


kirket
csendes tag

Az útmutató szerint nincs ilyen módja, és ha jól látom a ctek-en ehhez a módhoz rá kell nyomni szóval nem alapból tölt úgy az se. Ha minden töltésnél rá nyomja ezt az üzemmódot akkor az gondolom nem tesz jót aksinak.

(#3190) tibor2010 válasza kirket (#3189) üzenetére


tibor2010
tag

Én nem láttam ezt az üzemmódot, de kb. az utolsó 2 percet nem láttam a töltésből.
Az is lehet, hogy a programja dönt kell-e vagy nem.
Majd megnézem alaposabban más akkuval is.

(#3191) tibor2010 válasza Kernel (#3188) üzenetére


tibor2010
tag

Ezekre a leírásokra nem lehet adni. Ráadásul a programját bármikor módosíthatják.
Ahogy említettem, amit hozzáadtak, az teljesen rossz. Valószínűnek tartom, hogy ezért szórták ki olcsóbban.
25 Euro alatt nem láttam és a Conradnál meg 15 ezer Ft.

(#3192) ddsteel válasza tibor2010 (#3191) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Hát nekem a rossz LCD-kijelzéssel (vagy pláne túl magas töltéssel) még 5500-at sem ért meg, a konrád ára meg vicc (mondjuk az alapból mindenben nagyon drága szerintem)

(#3193) csiga8 válasza Kernel (#3188) üzenetére


csiga8
senior tag

A nálam lévő autoxs 14,9 V-ig biztos tölt téli módban, ( addig láttam) utána átáll 13.3 V-ra.

(#3194) tibor2010 válasza ddsteel (#3192) üzenetére


tibor2010
tag

A hópelyhes módban nem tudom kipróbálni. AGM akkum nincs, hidegen pedig nem fogom így tölteni, inkább behozom a lakásba.
Normál 12V-os módban nekem még nem váltott át 15,7V-os töltésre. Az első 60Ah-ás akkuval újra megnéztem.
Jelenleg folyik a tesztelés a másik akkuval: 12 éves Varta Blue 45 Ah.
12,42V-ról indult a töltés, eddig a max. töltőfeszültség 14,35V, a belső és külső műszer ugyanazt mutatja.
Nemrég váltott 13,6V-os töltésre.

Új fejlemény, ami magyarázatot adhat a rossz LCD kijelzésre:
A készülék megjegyzi a korábbi töltési állapotot!
Tehát ha a hálózati feszültség elmegy, ott folytatja, ahol abbahagyta. Ha valaki még a FUL jelzés előtt megszakítja a töltést és másik akkura kapcsolja, a töltő azt hiszi az előző akku és hülyeségeket mutogat.
Nagyon egyszerű a megoldás, a csipeszeket össze kell érinteni.
Ha ezután a másik akkura kötjük, a készülék világítása működik egy pillanatra, majd az LCD-nek üresnek kell lenni, csak ezután kezdődhet a töltés. Tehát a töltő önmagában nem alkalmas az akku feszültségének mérésére, mint ahogy itt valaki már próbálkozott és biztosan fals eredményt kapott.

(#3195) agyarka válasza K Norbi (#3178) üzenetére


agyarka
aktív tag

A rövidzárlat védelem ma már nem egy ördöngösség.

A Ctek MXS 10 nekem is tetszik, masszív db, láthatóan használni tervezték, főleg a gumi védőkerettel. Az én akkumhoz a 0,1 C szabály alapján túl nagy. Jó lenne végigmérni, pontosan hogyan is szabályoz a Ctek, és megtudni, hogy az 5.0 nál pontosan mikor és mi okozta a kiforralást.

(#3196) Brogyi válasza tibor2010 (#3180) üzenetére


Brogyi
senior tag

Nekem is ez a véleményem, de így látatlanban nehéz nyilatkozni. A Global CH611-ben választható a Recond. Ezért is jó vétel volt akcióban.
Az pedig nem meglepő, hogy mindenki a CTEK-et próbálja másolni. Csak van akinek egész jól sikerül.

(#3197) tibor2010 válasza Brogyi (#3196) üzenetére


tibor2010
tag

A Pennys töltő szépen helyrerakta a 45 Ah-ás akkut. Hajnalban pont elkaptam, amikor az utolsó töltési fázisra kapcsolt, ekkor 14,47 V-ot mutatott a külső, 14,5-öt a belső műszer. Nem sokkal ezután váltott FUL jelzésre.
Korábban sűrűn váltogatta a 13,6 és 14,3V-os töltést. Ugyanezt tapasztaltam a LED-es Ultimate Speed töltővel, még a feszültség értékek is megegyeztek.
A 60 Ah-ás akkunál volt némi hiányérzetem, a feszültsége túl gyorsan ment lefelé (századokról beszélek) a töltés után. Ezért azt még ráraktam a Ring töltőmre. Ennél mindentől függetlenül lehet kapcsolni a szulfátlanítást. Ezután még töltött rá kicsit, most ez is rendben van.

Nagy becsben tartom az Ultimate Speed töltőt, három halottnak hitt akkumat hozta helyre, de ...
Áramszünet esetén visszaáll alapállapotba (az LCD-s változatot nem ismerem), ehhez képest a Pennys előrelépés.
A másik, hogy nagyon gyenge minőségű kínai kondit (33uF/350V) raktak bele. Konkrétan teljesen szétégett,
lyukat égetett maga alatt a NYÁK-ba, tönkrement 2 dióda és csak ezután ment ki a biztosíték.
A Pennys is aggasztóan melegszik, amikor max. árammal tölt. Nem szeretem ezeket a teljesen zárt dobozokat.

(#3198) Mr Bond 007


Mr Bond 007
őstag

Totalcar csekkolta az Ultimate speed töltőt [link]

(#3199) Jimmy66 válasza Mr Bond 007 (#3198) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Nem jó a link...

Teszt

[ Szerkesztve ]

(#3200) Mr Bond 007 válasza Jimmy66 (#3199) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Rohadt androidos index app. Köszi!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.