Hirdetés

2024. május 22., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3651) DigitXT válasza Kernel (#3650) üzenetére


DigitXT
félisten

Vagy megakad a főtengely, leesik a fesz, és pl. újraindul a fedkomp.:))
Berendeltem egy ugyanilyen akkut: ha holnap megjön, kicserélem, és mérek.

(#3652) Inhouse válasza DigitXT (#3649) üzenetére


Inhouse
őstag

Nagy valószínűséggel igen. Dízeleknél 9-10V körülire esik, kisebb benzineseknél 10-11V körülre, ha jó.

Üdv Inhouse

(#3653) Brogyi válasza csiga8 (#3647) üzenetére


Brogyi
senior tag

Megjött az én darabom is. Ez YASO-13815.
14,63V-ig tölt majd 13,63V-ra kapcsol. Töltőáram 1,375A. Jelenleg a konnektorból 2,37W-ot vesz fel. Talán még csökken, de már nem várom ki. A speckóját tudja.
Igazad van. Ár/értéke egész jó. A mai akksi felhozatalban elég sok a Ca-s akksi, így kárt nem tesz benne.
Nem fogom módosítani. Jó ez így. Egy robogóhoz tökéletes. A teszt egy 40Ah-s Ca-s akksin történt.
Nekem tetszik. :)

(#3654) csiga8 válasza Brogyi (#3653) üzenetére


csiga8
senior tag

Közben megtaláltam az ebayes eu dugvillás és még olcsóbb verziót, abból rendeltem mindjárt ötöt.
Motoros, autós társaknak ( barátok) olcsó, ötletes és hasznos ajándék. Szerintem.

Egy 72 Ah-s Exide excell akkun van folyamatosan. Az autóba a szivargyújtó töltőbe dugható feszültség mérőt tettem. ( szintén kínai ) 13,5 V vagy 13,6 V-ot mutat akárhányszor nézem. A motorra is ezt fogom tenni, ha a kutyus netán megcsócsálja, nem olyan nagy kár érte.

(#3655) DigitXT válasza Inhouse (#3652) üzenetére


DigitXT
félisten

Éjjel kicseréltem az akksit. Az új nem csinálja ezt, s amúgy tartja a 12.8V-ot.:K
Manuál szerint 14.2-14.6V között kellene lennie a jármű töltőrendszerének... ezt
nálam, xenonnal hozza is. Alapjáraton sajnos merülés van, de amint van fordulat
az már 14V fölé viszi, viszont 14.4 fölött nem láttam. Szóval túl-/alultöltéstől már
nem félek.:D Külön említi a manuál a CTEK-et, hogy ilyen okos töltővel érdemes
tölteni, ha járművön kívül van, de legalább 14.7V-nál legyen feszültségkorlátozott,
mint az AGM mód a CTEK-en, szóval minden oké.:DDD Egyedül az lehet aggasztó,
hogy a fedkompok relatíve sokat zabálnak alvó módban is... Kb. 11 mA fejenként.

Konkrétan együtt 22.3 mA-t mértem, lehúzva az utólagos fedkompot 12.3-at. De
a biztosítékot kivéve, tehát a gyári fedkompot is kilőve még mindig maradt 1 mA,
amit nem tudtam mire vélni: mint kiderült, ez a fesszabon keresztül csordogált a
körben lévő 25A-es biztosítékon keresztül. (Amikor kivettem, végre néma csend.)

A korábbi HSZ-ekkel korrelációban, a mérési tévedéseket javítva összefoglalnám:
Gyári fedkomp: 11.3 mA (téves mérés/helyes értelmezés, és a fenti 12.3-1=11.3)
Utólagos fedkomp: kb. 10 mA (ez is normális)
Fesszab: 1 mA (ez az amit nem igazán értek)

BT280-nal teszt: 2017-02-10-én, ma éjjel pedig a következő:
136 A (SOH: 85%) 12,48V (SOC: 68%) 19,03 mOhm
Érdekességképpen a dobozból kivett új akksira ezt mondta:
144 A (SOH: 90%) 12,85V (SOC: 100%) 18,04 mOhm
Furcsállottam, hogy alapból ne lenne jó, aztán rájöttem, hogy van pár különböző
CCA mérési szabvány, és fogalmam sincs, hogy melyik szerint írták a 160A-t.:DDD

Multi-standards
• SAE standard: 40 to 1200 CCA (>7.2V, 30 mp)
• DIN standard: 20 to 670 CCA (>9V, 30 mp és >6V 150 mp)
• IEC standard: 25 to 790 CCA (>8.4V, 60 mp)
• EN standard : 35 to 1125 CCA (>7.5V, 10 mp majd 10 mp pihenő után 0,6x-os
árammal 73 mp, ill. EN2 esetében 133 mp kell >6V-ig. Mondhatni bonyolultabb...)
Mindezeket teljesen feltöltött akkuval, amit egy napon át -18 fokon tartottunk.:DD
• CA (MCA) standard: 70 to 1440 CCA (Mint a SAE, csak 0 fokon, így kb. +25%.)

Na, amíg a fentieket összevadásztam, megtaláltam az akku gyári specifikációját:
SAE szerint adták meg, így jól tettem, hogy megmértem úgy is, többet mért. Na
nem sokkal, de vmivel... majdnem megvolt a 160A. Érdekesség, hogy 18 mOhm
a belső ellenállás a gyári specifikáció szerint is, akkor ez "önmagában" nem sok.
Azt is megadják, hogy 20 fokon már 270A-t is le tud adni, szóval nem gyenge.:DDD

(#3656) Inhouse válasza DigitXT (#3655) üzenetére


Inhouse
őstag

Minél nagyobb az akku indítója (és ezáltal a kapacitása is általában), annál kisebb a belső ellenállása. Most mértem egy feltöltött 100Ah-s akkut, 2,94mohm. Az autóba valók (35-44Ah-tól) olyan 4-5mohm körül kezdődnek, ha jól rémlik. Ez a kis akku ezek szerint ezzel az értékkel bír. Autó akkunál a 18mohm már igencsak gyeszra.

Üdv Inhouse

(#3657) crissprivat


crissprivat
senior tag

Ma kicsit megtakarítgattam apa régi töltöjét. Nem tudom ismeri e valaki ezeket a régi csehszlovák csodákat :)
Kipróbáltam,szépen müködik. Nem egy bonyolult szerkezet. Kár,hogy nincs rajta feszültség és áram korlátozás.
Fotók a linkek alatt.
LEÍRÁS

01

02

03

04

05

[ Szerkesztve ]

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#3658) pjen válasza crissprivat (#3657) üzenetére


pjen
félisten

Szerintem maga a kialakítás korlátoz.

(#3659) crissprivat válasza pjen (#3658) üzenetére


crissprivat
senior tag

Hát ennél egyszerübb töltö nem nagyon van az biztos. Kb. 30 éves lehet,vagy több,a számla már nincs meg :B De még mindig müködik,teszi a dolgát,amire kitalálták.
Még régen az 1300-as zsiga akkuja volt néha delejezve vele.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#3660) pjen válasza crissprivat (#3659) üzenetére


pjen
félisten

Nem is biztos,hogy kell bonyolutabb.

(#3661) kuruc01


kuruc01
tag

Valaki már belinkelte hogy lehet megállapítani egy akku gyártási idejét,nem találom,egyértelmű dátumot sem találok az aksin .

(#3662) Bafna


Bafna
csendes tag

Sziasztok!

Hol tudnék venni az Aldis CPL-2054 vagy ehhez hasonló, legalább 4, de inkább 6 ampert tudó, impulzustápos töltőt, ilyen árakon, az országból? Tehát ami pár nap alatt megjön. Akár használtan, ha esetleg lenne valakinek ilyen és hajlandó lenne megválni tőle.

(#3663) csiga8 válasza Bafna (#3662) üzenetére


csiga8
senior tag

Szia!

Nagyjából 10 nap: [link]

(#3664) Amerigo57


Amerigo57
őstag

Sziasztok.

A 780 Ah akkumulátoromhoz szeretnék vásárolni ,

Einhell CC-BC 6M , akkumulátor töltőt.

Van valakinek valamilyen tapasztalata ezzel az Einhell típussal ?

A válaszotokat előre is köszönöm :

Amerigo57

[ Szerkesztve ]

(#3665) pjen válasza Amerigo57 (#3664) üzenetére


pjen
félisten

780Ah,fizikailag mekkora egy ilyen aksi?Miben használod?

(#3666) Amerigo57 válasza Amerigo57 (#3664) üzenetére


Amerigo57
őstag

Az Akkumulátorom helyesen , 78Ah 780A .

Amerigo57

(#3667) Bafna válasza csiga8 (#3663) üzenetére


Bafna
csendes tag

Hú, ez gyors volt. Köszi! :)

(#3668) Bafna válasza csiga8 (#3663) üzenetére


Bafna
csendes tag

Ő még egy kérdés: A standard free shipinggel is megjön ennyi idő alatt, vagy csak Priority direct mail-lel?

(#3669) csiga8 válasza Bafna (#3668) üzenetére


csiga8
senior tag

A standard az kb 2-3 hét. (általában) Ebayról ugyanez 5-6 hét.

(#3670) Bafna válasza csiga8 (#3669) üzenetére


Bafna
csendes tag

Értem, köszi! :R

(#3671) kazan23 válasza csiga8 (#3663) üzenetére


kazan23
aktív tag

Nem célszerűbb akkor már ez a 10A-es? Kicsit olcsóbb is.

[ Szerkesztve ]

(#3672) kazan23 válasza csiga8 (#3663) üzenetére


kazan23
aktív tag

Amúgy végül megtartottad, vagy ment a jófogyásra? :)

(#3673) csiga8 válasza kazan23 (#3672) üzenetére


csiga8
senior tag

Nem, nem adom el. :). Sőt!

Az akciósan vett 10A-ből vettem egyet ajándékba, és a készlet teljessége kedvéért rendeltem magamnak egy 6A-t is az ebayről.

Az Optimate6 menne a jófogásra, de még lusta voltam feltenni.

(#3674) kazan23 válasza csiga8 (#3673) üzenetére


kazan23
aktív tag

Na, ez a beszéd :) Máris küldöm a Yuan-okat a Nagy Fal mögé :D

(#3675) kazan23 válasza kazan23 (#3674) üzenetére


kazan23
aktív tag

Grand Total: Ft4,937

Sub-Total: Ft4,483
Insurance Ft90
Shipping Fee: Ft364 (Tracking number)
:))

(#3676) DigitXT válasza Inhouse (#3656) üzenetére


DigitXT
félisten

Érdemes lenne egy ilyen kis 15Ah akksihoz egy CTEK XS 0.8-at beszereznem?
Szeretném kímélni az akksit, de a hétvégi állásban sokat merül a "vámpíroktól".*

Az MXS 7.0 viszont ráküldi a ~7A-t (ha felveszi), az meg nem tehet neki túl jót...
Alternatív ötlet tápegység módban rajta hagyni, mert az csak 13.6V, és az elején
biztos nem folyna nagy áram (mert eleve a feltöltött akksira raknám rá pénteken).

De ha mondjuk nem raktam rá, véletlenül, és hétfőn a ~15 perces út során sokat
nem tölt rá a generátor (és azt sem erőltetném, hogy lámpa nélkül, nagy fesszel,
sok áramot kapjon!), akkor valahogy csak "vissza kéne hozni", kíméletesen.:R

*: kézenfekvő lenne ezeket lekapcsolni... Még egyesével meg kell néznem, hogy
a fedkompokon kívül az egyéb műszereim nem zabálnak-e esetleg készenlétben.
(A fedkompok lekapcsolása annyira nem jó buli, mert elfelejti nekem az időt stb.)

Ui: a CTEK Battery Sense is egy ilyen vámpír, de <1 mA nem oszt nem szoroz...
Azért szereztem be, mert előtte kézzel írogattam fel, amikor a garázsban jártam,
hogy most éppen hogy áll, rá kellett adnom a gyújtást, nem is valóst mértem stb.
Gyújtás nélkül rádugdosni a multimétert meg különösen macerás móka volt.:R
Kíváncsi voltam, hogy az új akku hogy bírja: nagyjából 0,1V-ot veszít két naponta.
Természetesen az adott fogyasztókat készenlétben tartva (nem polcon/magában).

[ Szerkesztve ]

(#3677) csiga8 válasza DigitXT (#3676) üzenetére


csiga8
senior tag

Esetleg egy ilyen: [link]

(#3678) DigitXT válasza csiga8 (#3677) üzenetére


DigitXT
félisten

Kizárt.:B Motorról van szó, az akksihoz nem lehet könnyen hozzáférni, a CTEK-es
csatlakozó van kivezetve az akkuboxból. Csak olyan jöhet szóba, ami arra rámegy.

Az XS 0.8 nem is olyan vészesen drága, igaz nem versenyezhet a kínai árakkal.:D
Az a vicc, hogy az egyik vámpírt (10 mA) tavaly én kreáltam (az utólagos történet).
Szerk: mondjuk ordas nagy baromságokat képesek a leírásokba félrefordítva beírni.
Pl. itt ez a gyöngyszem, hogy 1.2-32 Ah-val tölti a 12V-os akkumulátorokat. (A baj,
hogy ugyanezt a baromságot más is simán átveszi a leírásba, az ember meg néz.)
Mondjuk mit szóljak, ha a látszólag hivatalosnak kinéző prospektusban is ott van...

Egyébként viszonylag okosan kiátlagolja ez a Battery Sense cucc. 12,93V az már
bőven 100%, viszont tudja, hogy gyors volt a változás, szóval ez felületi töltés lesz:

[ Szerkesztve ]

(#3679) csiga8 válasza DigitXT (#3678) üzenetére


csiga8
senior tag

Értelek. Ha csak a zsinór lenne a gond, az egyébként - akár itt is - van: [link]

Ez csak egy példa, láttam már sokkal olcsóbban is, Kínából meg pláne! :)

Igazából nem értem a problémát. Igen, érdemes csepptöltőt tenni főleg motor akkura, mert télen nem igazán használod. Amikor leteszed a motort, és egy hét múlva előveszed, akkor is érdemes rátenni. Az ÁLTALAM jónak mondott csepptöltő - márkától függetlenül- fixen 13,2-16,6 V között tartja az akkut akkor is, ha ben van építve a járműbe. Ezt tudja a kínai, a Battery Tender, meg az akkukraft.

Nem kell hókuszpókolni, zizegtetni, rezegtetni, meg minden nyavalyát varázsoltatni. :) Ok, ez a mondat most cinikus volt, de szerintem így van.... A Battery Tender csepptöltővel karban tartva 9 évesen dobtam ki a motorból a gyári akkuját. ( Yuasa) 2 dolgot tudott a töltő. 1., Feltöltötte az akkut. 2 Fixen 13,1 V-on tartotta.

Az Optimate6 pont ezért nem tetszik, mert ő majd eldönti, hogy lekapcsol, aztán 12 órát figyel, aztán ami neki tetszik úgy dönt, vagy visszakapcsol töltésre, vagy nem. Tartson fix feszültségen, akkor nem szulfátosodik - ill pontosan fogalmazva legkevésbé szulfátosodik - az akku. Szerintem.

Hogy a Ctek mit és hogyan tesz, azt viszont nem tudom.

[ Szerkesztve ]

(#3680) K Norbi válasza DigitXT (#3676) üzenetére


K Norbi
addikt

A CTEK Battery Sensen már gondolkodok egy ideje.
Mutatja a Voltot és a hőmérsékletet is? Pontos?

[ Szerkesztve ]

(#3681) Inhouse válasza DigitXT (#3676) üzenetére


Inhouse
őstag

Érdemes. :)

Üdv Inhouse

(#3682) kazan23


kazan23
aktív tag

Sziasztok, megérkezett a csodás 1210D+, egyből munkára is fogtam.
Azt láttam vagy 3/4 óra (95%) után, hogy 15,3V-tal tölt. Az autó kezelési utasításában azt írják, hogy semmiképpen ne lépje túl a töltőáram a maximálisan megengedett 14,8V-ot.

1. Ne foglalkozzak vele?
2. Húzzam ki azonnal?
3. ???

(#3683) kazan23 válasza kazan23 (#3682) üzenetére


kazan23
aktív tag

Oké, tudom, hogy lámáskodok, de nem direkt az akkut töltöm, hanem a motortérben a csatlakozókról, azaz az egész kocsin átmegy a delej. Nem is zavart, amíg nem láttam a 15V fölötti értékeket.
Kell izgulnom?

:U

(#3684) agyarka válasza kazan23 (#3683) üzenetére


agyarka
aktív tag

A kocsi miatt nem. Még ráadott gyújtással is birnia kell a 16V ot. Az Optimate töltők is ilyen magas feszültséggel töltik a mélymerült akkukat. Az akkunak viszont nem tesz jót a vízbontási feszültség feletti töltés, főleg ilyen melegben.

[ Szerkesztve ]

(#3685) csiga8 válasza kazan23 (#3682) üzenetére


csiga8
senior tag

Nem kell. Ahogy emeli a feszültséget, úgy csökkenti az áramot. A 1210D-t 55 Ah-s ( Bosch S3) akkun teszteltem egymásután többször, nem történt semmi az égvilágon.

Egy másik ( deszt vízzel túltöltött) akkun hetekig!! rajtahagytam az Aldis töltőt, ami hasonló magas feszültséggel tolta, ha elfelejtett visszakapcsolni. Gondoltam majd lecsökkenti (kiforralja) a túlfesz a vízszintet ( kupakot is kicsavartam). Hát rosszul gondoltam....

Igaz cirka 14 C fokos pincébe volt.

A 1210D nagyjából 10-15 percig tartja ezt a magas feszültséget.

[ Szerkesztve ]

(#3686) kazan23 válasza csiga8 (#3685) üzenetére


kazan23
aktív tag

agyarka, csiga8, köszi!

Feltötltötte, de órákig állt 95%-on 15,3-15,5V-os feszültséggel. Igaz olyankor az erősség talán 3-4A volt.
Gondoltam rá, hogy kicsavarom a kupakokat, de arról is lebeszélt határozottan az autó kezelési utasítása ;)
Ilye 110Ah-s Vartát töltöttem, igaz arra csak 850A van ráírva.

Miután lehúztam, lement 13,5/13,4-re, aztán kis idő múlva 13,2V-on maradt.

(#3687) mimic1979 válasza kazan23 (#3686) üzenetére


mimic1979
aktív tag

Sziasztok...Mivel lehetőségünk van a szóban forgó töltőre(MXS 5.0) akciót csinálni a következő pár napban, kíváncsiságból kérdezném, hogy mi lenne az az ár ami már tényleg "akciósnak" tekinthető.

(#3688) n_stolz válasza mimic1979 (#3687) üzenetére


n_stolz
tag

Szia!
Gondolom nem a feléből mennyit engedsz hozzászólásokra vagy kíváncsi...
Én mondjuk 17 környékén nagyon erősen elgondolkoznék egy ilyen töltőn. :Y Mikortól akcióztok? :)
Üdv.

[ Szerkesztve ]

n_stolz

(#3689) agyarka válasza mimic1979 (#3687) üzenetére


agyarka
aktív tag

Márciusban 20e volt a Metro -ban.
5 év garival 17e tényleg ütős ár lenne, de sajnos az emberek többsége közel ennyiből inkább új akkut vásárol. Van itthon 7 savas ólom akku töltőm, de ennyiért szívesen tesztelném.

(#3690) mimic1979 válasza agyarka (#3689) üzenetére


mimic1979
aktív tag

Hát a 17e elég erős akció lenne ,bár volt már rá példa hogy a hírlevelesek majd nem ennyiért kapták. A probléma ott kezdődik hogy a felhasználók többsége ez mellé természetesnek veszi az ingyenes szállítást.

(#3691) n_stolz válasza mimic1979 (#3690) üzenetére


n_stolz
tag

Tehat akkor nem lesz akcio? :D

n_stolz

(#3692) mimic1979 válasza n_stolz (#3691) üzenetére


mimic1979
aktív tag

Ezt nem mondtam :D

(#3693) mimic1979 válasza mimic1979 (#3692) üzenetére


mimic1979
aktív tag

Kicsit meg néztem a történetet. 17,5e + szállítás érdekes lehet ?

Szállítás: 850 Ft.
Bankkártya + Előre utalás estén nincs további költség.
Utánvét: +200Ft.

[ Szerkesztve ]

(#3694) n_stolz válasza mimic1979 (#3693) üzenetére


n_stolz
tag

Igen, így érdekes lehet. ;]

Sőt esélyes, hogy több is kellene majd. Van néhány motoros ismerős... :)

n_stolz

(#3695) mimic1979 válasza n_stolz (#3694) üzenetére


mimic1979
aktív tag

Valószínűleg egy villám akciót állítok be azaz egy 24 órára állítom be az árakat így...Aztán vissza áll minden. Persze előtte behívok egy kellő mennyiséget, ami szükséges " jó árakhoz"

(#3696) n_stolz válasza mimic1979 (#3695) üzenetére


n_stolz
tag

Kb melyik napra tervezed majd az időablakot? :)

n_stolz

(#3697) mimic1979 válasza n_stolz (#3696) üzenetére


mimic1979
aktív tag

Ha lesz időm ,beállítom a lapot.

(#3698) Amerigo57 válasza csiga8 (#3685) üzenetére


Amerigo57
őstag

Szia Csiga.

Az általad februárban keresett CH611 -es akkutöltő , a mai naptól ( 2017.06.09. ) , ismét le van értékelve .

https://edigital.hu/akkumulator-toltok/global-ch611-akkumulator-tolto-p464545

Üdv : Amerigo57

(#3699) mimic1979 válasza Amerigo57 (#3698) üzenetére


mimic1979
aktív tag

Nah tisztelt urak! A párommal közösen visszük a vállalkozást , és nem igazán állt kötélnek, a végső ár ami miatt még este nem alszunk külön az 18500- + szállítás. Ha így érdekes akkor be lövöm a hétvégére , azaz vasárnap egész napra.

(#3700) csiga8 válasza Amerigo57 (#3698) üzenetére


csiga8
senior tag

Szia!

Köszönöm a tájékoztatást.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.