Vagy megakad a főtengely, leesik a fesz, és pl. újraindul a fedkomp.
Berendeltem egy ugyanilyen akkut: ha holnap megjön, kicserélem, és mérek.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Lenry:] Passat Projekt - Ebbe' még vót anyag!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Szoszo94:] Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
DigitXT
félisten
Inhouse
őstag
Nagy valószínűséggel igen. Dízeleknél 9-10V körülire esik, kisebb benzineseknél 10-11V körülre, ha jó.
Üdv Inhouse
Brogyi
senior tag
Megjött az én darabom is. Ez YASO-13815.
14,63V-ig tölt majd 13,63V-ra kapcsol. Töltőáram 1,375A. Jelenleg a konnektorból 2,37W-ot vesz fel. Talán még csökken, de már nem várom ki. A speckóját tudja.
Igazad van. Ár/értéke egész jó. A mai akksi felhozatalban elég sok a Ca-s akksi, így kárt nem tesz benne.
Nem fogom módosítani. Jó ez így. Egy robogóhoz tökéletes. A teszt egy 40Ah-s Ca-s akksin történt.
Nekem tetszik.
csiga8
senior tag
Közben megtaláltam az ebayes eu dugvillás és még olcsóbb verziót, abból rendeltem mindjárt ötöt.
Motoros, autós társaknak ( barátok) olcsó, ötletes és hasznos ajándék. Szerintem.
Egy 72 Ah-s Exide excell akkun van folyamatosan. Az autóba a szivargyújtó töltőbe dugható feszültség mérőt tettem. ( szintén kínai ) 13,5 V vagy 13,6 V-ot mutat akárhányszor nézem. A motorra is ezt fogom tenni, ha a kutyus netán megcsócsálja, nem olyan nagy kár érte.
DigitXT
félisten
Éjjel kicseréltem az akksit. Az új nem csinálja ezt, s amúgy tartja a 12.8V-ot.
Manuál szerint 14.2-14.6V között kellene lennie a jármű töltőrendszerének... ezt
nálam, xenonnal hozza is. Alapjáraton sajnos merülés van, de amint van fordulat
az már 14V fölé viszi, viszont 14.4 fölött nem láttam. Szóval túl-/alultöltéstől már
nem félek. Külön említi a manuál a CTEK-et, hogy ilyen okos töltővel érdemes
tölteni, ha járművön kívül van, de legalább 14.7V-nál legyen feszültségkorlátozott,
mint az AGM mód a CTEK-en, szóval minden oké. Egyedül az lehet aggasztó,
hogy a fedkompok relatíve sokat zabálnak alvó módban is... Kb. 11 mA fejenként.
Konkrétan együtt 22.3 mA-t mértem, lehúzva az utólagos fedkompot 12.3-at. De
a biztosítékot kivéve, tehát a gyári fedkompot is kilőve még mindig maradt 1 mA,
amit nem tudtam mire vélni: mint kiderült, ez a fesszabon keresztül csordogált a
körben lévő 25A-es biztosítékon keresztül. (Amikor kivettem, végre néma csend.)
A korábbi HSZ-ekkel korrelációban, a mérési tévedéseket javítva összefoglalnám:
Gyári fedkomp: 11.3 mA (téves mérés/helyes értelmezés, és a fenti 12.3-1=11.3)
Utólagos fedkomp: kb. 10 mA (ez is normális)
Fesszab: 1 mA (ez az amit nem igazán értek)
BT280-nal teszt: 2017-02-10-én, ma éjjel pedig a következő:
136 A (SOH: 85%) 12,48V (SOC: 68%) 19,03 mOhm
Érdekességképpen a dobozból kivett új akksira ezt mondta:
144 A (SOH: 90%) 12,85V (SOC: 100%) 18,04 mOhm
Furcsállottam, hogy alapból ne lenne jó, aztán rájöttem, hogy van pár különböző
CCA mérési szabvány, és fogalmam sincs, hogy melyik szerint írták a 160A-t.
Multi-standards
• SAE standard: 40 to 1200 CCA (>7.2V, 30 mp)
• DIN standard: 20 to 670 CCA (>9V, 30 mp és >6V 150 mp)
• IEC standard: 25 to 790 CCA (>8.4V, 60 mp)
• EN standard : 35 to 1125 CCA (>7.5V, 10 mp majd 10 mp pihenő után 0,6x-os
árammal 73 mp, ill. EN2 esetében 133 mp kell >6V-ig. Mondhatni bonyolultabb...)
Mindezeket teljesen feltöltött akkuval, amit egy napon át -18 fokon tartottunk.
• CA (MCA) standard: 70 to 1440 CCA (Mint a SAE, csak 0 fokon, így kb. +25%.)
Na, amíg a fentieket összevadásztam, megtaláltam az akku gyári specifikációját:
SAE szerint adták meg, így jól tettem, hogy megmértem úgy is, többet mért. Na
nem sokkal, de vmivel... majdnem megvolt a 160A. Érdekesség, hogy 18 mOhm
a belső ellenállás a gyári specifikáció szerint is, akkor ez "önmagában" nem sok.
Azt is megadják, hogy 20 fokon már 270A-t is le tud adni, szóval nem gyenge.
Inhouse
őstag
Minél nagyobb az akku indítója (és ezáltal a kapacitása is általában), annál kisebb a belső ellenállása. Most mértem egy feltöltött 100Ah-s akkut, 2,94mohm. Az autóba valók (35-44Ah-tól) olyan 4-5mohm körül kezdődnek, ha jól rémlik. Ez a kis akku ezek szerint ezzel az értékkel bír. Autó akkunál a 18mohm már igencsak gyeszra.
Üdv Inhouse
crissprivat
senior tag
Ma kicsit megtakarítgattam apa régi töltöjét. Nem tudom ismeri e valaki ezeket a régi csehszlovák csodákat
Kipróbáltam,szépen müködik. Nem egy bonyolult szerkezet. Kár,hogy nincs rajta feszültség és áram korlátozás.
Fotók a linkek alatt.
LEÍRÁS
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
pjen
félisten
Szerintem maga a kialakítás korlátoz.
crissprivat
senior tag
Hát ennél egyszerübb töltö nem nagyon van az biztos. Kb. 30 éves lehet,vagy több,a számla már nincs meg De még mindig müködik,teszi a dolgát,amire kitalálták.
Még régen az 1300-as zsiga akkuja volt néha delejezve vele.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
pjen
félisten
Nem is biztos,hogy kell bonyolutabb.
kuruc01
tag
Valaki már belinkelte hogy lehet megállapítani egy akku gyártási idejét,nem találom,egyértelmű dátumot sem találok az aksin .
Bafna
csendes tag
Sziasztok!
Hol tudnék venni az Aldis CPL-2054 vagy ehhez hasonló, legalább 4, de inkább 6 ampert tudó, impulzustápos töltőt, ilyen árakon, az országból? Tehát ami pár nap alatt megjön. Akár használtan, ha esetleg lenne valakinek ilyen és hajlandó lenne megválni tőle.
csiga8
senior tag
Szia!
Nagyjából 10 nap: [link]
Amerigo57
őstag
pjen
félisten
780Ah,fizikailag mekkora egy ilyen aksi?Miben használod?
Amerigo57
őstag
Az Akkumulátorom helyesen , 78Ah 780A .
Amerigo57
Bafna
csendes tag
Hú, ez gyors volt. Köszi!
Bafna
csendes tag
Ő még egy kérdés: A standard free shipinggel is megjön ennyi idő alatt, vagy csak Priority direct mail-lel?
csiga8
senior tag
A standard az kb 2-3 hét. (általában) Ebayról ugyanez 5-6 hét.
Bafna
csendes tag
Értem, köszi!
kazan23
aktív tag
Nem célszerűbb akkor már ez a 10A-es? Kicsit olcsóbb is.
[ Szerkesztve ]
kazan23
aktív tag
Amúgy végül megtartottad, vagy ment a jófogyásra?
csiga8
senior tag
Nem, nem adom el. . Sőt!
Az akciósan vett 10A-ből vettem egyet ajándékba, és a készlet teljessége kedvéért rendeltem magamnak egy 6A-t is az ebayről.
Az Optimate6 menne a jófogásra, de még lusta voltam feltenni.
kazan23
aktív tag
Na, ez a beszéd Máris küldöm a Yuan-okat a Nagy Fal mögé
kazan23
aktív tag
Grand Total: Ft4,937
Sub-Total: Ft4,483
Insurance Ft90
Shipping Fee: Ft364 (Tracking number)
DigitXT
félisten
Érdemes lenne egy ilyen kis 15Ah akksihoz egy CTEK XS 0.8-at beszereznem?
Szeretném kímélni az akksit, de a hétvégi állásban sokat merül a "vámpíroktól".*
Az MXS 7.0 viszont ráküldi a ~7A-t (ha felveszi), az meg nem tehet neki túl jót...
Alternatív ötlet tápegység módban rajta hagyni, mert az csak 13.6V, és az elején
biztos nem folyna nagy áram (mert eleve a feltöltött akksira raknám rá pénteken).
De ha mondjuk nem raktam rá, véletlenül, és hétfőn a ~15 perces út során sokat
nem tölt rá a generátor (és azt sem erőltetném, hogy lámpa nélkül, nagy fesszel,
sok áramot kapjon!), akkor valahogy csak "vissza kéne hozni", kíméletesen.
*: kézenfekvő lenne ezeket lekapcsolni... Még egyesével meg kell néznem, hogy
a fedkompokon kívül az egyéb műszereim nem zabálnak-e esetleg készenlétben.
(A fedkompok lekapcsolása annyira nem jó buli, mert elfelejti nekem az időt stb.)
Ui: a CTEK Battery Sense is egy ilyen vámpír, de <1 mA nem oszt nem szoroz...
Azért szereztem be, mert előtte kézzel írogattam fel, amikor a garázsban jártam,
hogy most éppen hogy áll, rá kellett adnom a gyújtást, nem is valóst mértem stb.
Gyújtás nélkül rádugdosni a multimétert meg különösen macerás móka volt.
Kíváncsi voltam, hogy az új akku hogy bírja: nagyjából 0,1V-ot veszít két naponta.
Természetesen az adott fogyasztókat készenlétben tartva (nem polcon/magában).
[ Szerkesztve ]
csiga8
senior tag
Esetleg egy ilyen: [link]
DigitXT
félisten
Kizárt. Motorról van szó, az akksihoz nem lehet könnyen hozzáférni, a CTEK-es
csatlakozó van kivezetve az akkuboxból. Csak olyan jöhet szóba, ami arra rámegy.
Az XS 0.8 nem is olyan vészesen drága, igaz nem versenyezhet a kínai árakkal.
Az a vicc, hogy az egyik vámpírt (10 mA) tavaly én kreáltam (az utólagos történet).
Szerk: mondjuk ordas nagy baromságokat képesek a leírásokba félrefordítva beírni.
Pl. itt ez a gyöngyszem, hogy 1.2-32 Ah-val tölti a 12V-os akkumulátorokat. (A baj,
hogy ugyanezt a baromságot más is simán átveszi a leírásba, az ember meg néz.)
Mondjuk mit szóljak, ha a látszólag hivatalosnak kinéző prospektusban is ott van...
Egyébként viszonylag okosan kiátlagolja ez a Battery Sense cucc. 12,93V az már
bőven 100%, viszont tudja, hogy gyors volt a változás, szóval ez felületi töltés lesz:
[ Szerkesztve ]
csiga8
senior tag
Értelek. Ha csak a zsinór lenne a gond, az egyébként - akár itt is - van: [link]
Ez csak egy példa, láttam már sokkal olcsóbban is, Kínából meg pláne!
Igazából nem értem a problémát. Igen, érdemes csepptöltőt tenni főleg motor akkura, mert télen nem igazán használod. Amikor leteszed a motort, és egy hét múlva előveszed, akkor is érdemes rátenni. Az ÁLTALAM jónak mondott csepptöltő - márkától függetlenül- fixen 13,2-16,6 V között tartja az akkut akkor is, ha ben van építve a járműbe. Ezt tudja a kínai, a Battery Tender, meg az akkukraft.
Nem kell hókuszpókolni, zizegtetni, rezegtetni, meg minden nyavalyát varázsoltatni. Ok, ez a mondat most cinikus volt, de szerintem így van.... A Battery Tender csepptöltővel karban tartva 9 évesen dobtam ki a motorból a gyári akkuját. ( Yuasa) 2 dolgot tudott a töltő. 1., Feltöltötte az akkut. 2 Fixen 13,1 V-on tartotta.
Az Optimate6 pont ezért nem tetszik, mert ő majd eldönti, hogy lekapcsol, aztán 12 órát figyel, aztán ami neki tetszik úgy dönt, vagy visszakapcsol töltésre, vagy nem. Tartson fix feszültségen, akkor nem szulfátosodik - ill pontosan fogalmazva legkevésbé szulfátosodik - az akku. Szerintem.
Hogy a Ctek mit és hogyan tesz, azt viszont nem tudom.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
A CTEK Battery Sensen már gondolkodok egy ideje.
Mutatja a Voltot és a hőmérsékletet is? Pontos?
[ Szerkesztve ]
Inhouse
őstag
Érdemes.
Üdv Inhouse
kazan23
aktív tag
Sziasztok, megérkezett a csodás 1210D+, egyből munkára is fogtam.
Azt láttam vagy 3/4 óra (95%) után, hogy 15,3V-tal tölt. Az autó kezelési utasításában azt írják, hogy semmiképpen ne lépje túl a töltőáram a maximálisan megengedett 14,8V-ot.
1. Ne foglalkozzak vele?
2. Húzzam ki azonnal?
3. ???
kazan23
aktív tag
Oké, tudom, hogy lámáskodok, de nem direkt az akkut töltöm, hanem a motortérben a csatlakozókról, azaz az egész kocsin átmegy a delej. Nem is zavart, amíg nem láttam a 15V fölötti értékeket.
Kell izgulnom?
agyarka
aktív tag
A kocsi miatt nem. Még ráadott gyújtással is birnia kell a 16V ot. Az Optimate töltők is ilyen magas feszültséggel töltik a mélymerült akkukat. Az akkunak viszont nem tesz jót a vízbontási feszültség feletti töltés, főleg ilyen melegben.
[ Szerkesztve ]
csiga8
senior tag
Nem kell. Ahogy emeli a feszültséget, úgy csökkenti az áramot. A 1210D-t 55 Ah-s ( Bosch S3) akkun teszteltem egymásután többször, nem történt semmi az égvilágon.
Egy másik ( deszt vízzel túltöltött) akkun hetekig!! rajtahagytam az Aldis töltőt, ami hasonló magas feszültséggel tolta, ha elfelejtett visszakapcsolni. Gondoltam majd lecsökkenti (kiforralja) a túlfesz a vízszintet ( kupakot is kicsavartam). Hát rosszul gondoltam....
Igaz cirka 14 C fokos pincébe volt.
A 1210D nagyjából 10-15 percig tartja ezt a magas feszültséget.
[ Szerkesztve ]
kazan23
aktív tag
agyarka, csiga8, köszi!
Feltötltötte, de órákig állt 95%-on 15,3-15,5V-os feszültséggel. Igaz olyankor az erősség talán 3-4A volt.
Gondoltam rá, hogy kicsavarom a kupakokat, de arról is lebeszélt határozottan az autó kezelési utasítása
Ilye 110Ah-s Vartát töltöttem, igaz arra csak 850A van ráírva.
Miután lehúztam, lement 13,5/13,4-re, aztán kis idő múlva 13,2V-on maradt.
mimic1979
aktív tag
Sziasztok...Mivel lehetőségünk van a szóban forgó töltőre(MXS 5.0) akciót csinálni a következő pár napban, kíváncsiságból kérdezném, hogy mi lenne az az ár ami már tényleg "akciósnak" tekinthető.
n_stolz
tag
Szia!
Gondolom nem a feléből mennyit engedsz hozzászólásokra vagy kíváncsi...
Én mondjuk 17 környékén nagyon erősen elgondolkoznék egy ilyen töltőn. Mikortól akcióztok?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
n_stolz
agyarka
aktív tag
Márciusban 20e volt a Metro -ban.
5 év garival 17e tényleg ütős ár lenne, de sajnos az emberek többsége közel ennyiből inkább új akkut vásárol. Van itthon 7 savas ólom akku töltőm, de ennyiért szívesen tesztelném.
mimic1979
aktív tag
Hát a 17e elég erős akció lenne ,bár volt már rá példa hogy a hírlevelesek majd nem ennyiért kapták. A probléma ott kezdődik hogy a felhasználók többsége ez mellé természetesnek veszi az ingyenes szállítást.
n_stolz
tag
Tehat akkor nem lesz akcio?
n_stolz
mimic1979
aktív tag
Ezt nem mondtam
mimic1979
aktív tag
Kicsit meg néztem a történetet. 17,5e + szállítás érdekes lehet ?
Szállítás: 850 Ft.
Bankkártya + Előre utalás estén nincs további költség.
Utánvét: +200Ft.
[ Szerkesztve ]
n_stolz
tag
Igen, így érdekes lehet.
Sőt esélyes, hogy több is kellene majd. Van néhány motoros ismerős...
n_stolz
mimic1979
aktív tag
Valószínűleg egy villám akciót állítok be azaz egy 24 órára állítom be az árakat így...Aztán vissza áll minden. Persze előtte behívok egy kellő mennyiséget, ami szükséges " jó árakhoz"
n_stolz
tag
Kb melyik napra tervezed majd az időablakot?
n_stolz
mimic1979
aktív tag
Ha lesz időm ,beállítom a lapot.
Amerigo57
őstag
Szia Csiga.
Az általad februárban keresett CH611 -es akkutöltő , a mai naptól ( 2017.06.09. ) , ismét le van értékelve .
https://edigital.hu/akkumulator-toltok/global-ch611-akkumulator-tolto-p464545
Üdv : Amerigo57
mimic1979
aktív tag
Nah tisztelt urak! A párommal közösen visszük a vállalkozást , és nem igazán állt kötélnek, a végső ár ami miatt még este nem alszunk külön az 18500- + szállítás. Ha így érdekes akkor be lövöm a hétvégére , azaz vasárnap egész napra.
bejegyzés CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- KIEMELT AKCIÓ: iPad Pro 9.7" Rose Gold 32GB wifi (MM172FD/A) kitűnő állapotban szuper áron eladó !!!
- Sony Xperia 10 V eladó ! Használt, sok garanciával.
- 2 év gari: Olcsó DDR5 PC/I5 12400F/16GB/500GB M2/Suprim X RTX 3070/Futár is
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill,WWAN 4G,Win11
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB