Hirdetés

2024. május 15., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3701) n_stolz válasza mimic1979 (#3699) üzenetére


n_stolz
tag

Hát rendben, de 17-ről indult a diskurzus. :U
Melyik webáruházban lesz megtalálható a leakciózott termék?

n_stolz

(#3702) tibcsiworld válasza n_stolz (#3701) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Ott van az aláírásában, de ha esetleg..., akkor itt!

(#3703) mimic1979 válasza tibcsiworld (#3702) üzenetére


mimic1979
aktív tag

Bocsánat... Kicsit össze jött a hétvége, így eltoltam a jövő hét vasárnapra. Egy teljesen külön link alatt fog szerepelni a töltő. Nem lett volna normálisan beállítva minden és így nem engedtem szabadjára.

(#3704) csiga8


csiga8
senior tag

Érdeklődnék, hogy Akkukraft töltővel volt-e már valakinek gondja?

Az enyémnek tán kapcsolóhibája van, nem reagál a nyomogatásra. A forgalmazónak már írtam.

(#3705) mimic1979


mimic1979
aktív tag

CTEK MXS 5.0 akciós felülete :)

Közösségi megosztást megköszönöm (Facebook stb.)

(#3706) Redpuritan válasza Inhouse (#3049) üzenetére


Redpuritan
csendes tag

...

[ Szerkesztve ]

(#3707) n_stolz válasza mimic1979 (#3705) üzenetére


n_stolz
tag

Én rendeltem 2db-ot.
Azt szabad kérdezni, hogy hány darabot tudtál így az akcióban kisöpörni? :)

[ Szerkesztve ]

n_stolz

(#3708) Matthew


Matthew
senior tag

Sziasztok!
Ha egy autónál az akksi a csomagtartóban lakik, a CTEK töltővel szabad tölteni a motortér felől? Van ott pozitív és negatív bikázópont is, nem lenne gond a csatlakoztatással. Csak sima töltés lenne, nem Recond, ott gondolom célszerű lekötni az akksit.

(#3709) Mr Bond 007 válasza Matthew (#3708) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Nekem is hátul van, én direktbe rákötöm az aksira. Recondnál meg ahogy írtad ki kell kötni/venni.

(#3710) Matthew válasza Mr Bond 007 (#3709) üzenetére


Matthew
senior tag

Nekem egyszerűbb lenne a motortér felől tölteni, hátul csak így tudnám: pótkerék kiszed -> akksi tartó kicsavaroz -> akksi takaró panel leszed.

(#3711) Kernel válasza Matthew (#3708) üzenetére


Kernel
nagyúr

Természetesen a nagyáramú pontok (vastag kábelek) minden további nélkül alkalmasak a célra.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3712) Mr Bond 007 válasza Matthew (#3710) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Nekem szerencsére könnyen hozzáférhető, így rá tudom csíptetni. Viszont akkor nyugodtan töltsd elől ha ennyire macerás, vagy tehetsz rá gyorscsatlakozót. Én azt a motorom aksijára lőttem el mert eléggé be van borítva, és relative gyakran kell töltenem a kocsikhoz képest.

(#3713) Matthew válasza Mr Bond 007 (#3712) üzenetére


Matthew
senior tag

Hmm, gyorscsati jó ötlet, bár túl sűrűn nem szeretném tölteni, lehet nem fogok beruházni rá.
@Kernel: köszi neked is, valószínűleg maradok a motortér felőli töltésnél.

(#3714) Mr Bond 007 válasza Matthew (#3713) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Elvileg a ctekhez adnak. Ha csak nem a "kis" motoros változatot veszed. Gyárilag benne van a dobozban pl az MXS 5.0-nál.

[ Szerkesztve ]

(#3715) mimic1979 válasza n_stolz (#3707) üzenetére


mimic1979
aktív tag

Üdv. Pontosan nem tudom mennyi ment el, de tudom hogy maradt készlet vastagon...Azaz többre számoltunk

(#3716) lajos75


lajos75
senior tag

Sziasztok!

Nem szeretnék senkit megbántani és az eladó üzletét sem rontani, csupán csak érdekelne hogy mért is kell ilyen drága töltő :F :Y :W

Értem én hogy jó minőségű és szuper jó töltő, de mert szökőévben egyszer kell használni (normál esetben) akkor nem mindegy hogy mivel töltöd fel :F
Ha meg már szar az akku akkor úgyis venni kell új akkut nem :F
Azt is értem hogy ez egy mikroprocesszor vezérlésű töltő, de szerintetek az autó generátora az hogyan tölti? Mert szerintem abban nincsen mikroprocesszoros vezérlés és mégis jól tölti éveken keresztül az akkut.

[ Szerkesztve ]

(#3717) Sanyo77 válasza lajos75 (#3716) üzenetére


Sanyo77
tag

Én szeretek nyugodtan aludni, miután rátettem az autóm akksijára a töltőt. Nem szeretnhém, ha kiforralná, túltöltené, stb.

Elég sűrűn ráteszem (2 havonta) így az akksi generátorát sem terheli menet közben, mindíg töltött állapotban van. De a legfontosabb a biztonság. Ráteszem otthagyom, majd megyek egyszercsak.Ezt a tescos töltőmmel nem merném megtenni.

(#3718) Kernel válasza lajos75 (#3716) üzenetére


Kernel
nagyúr

Nekem sem kéne, de nekem van több más lehetőségem.

Viszont manapság már elvárás, hogy egy töltő feszültséghatárolt legyen, kivéve a párszáz mA-t tudó csepptöltőt, mivel ez úgysem képes túltölteni egy autóakkut.

Tehát olyan típust kellene felmutatni, ami ezt teljesíti.

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3719) Kernel válasza lajos75 (#3716) üzenetére


Kernel
nagyúr

Térjünk még vissza erre:

...de szerintetek az autó generátora az hogyan tölti?

Úgy, hogy a generátornak van egy gerjesztésszabályzó elektronikája, ami a forgórész tekercsére kapcsolt áram nagyságával úgy stabilizálja a leadott feszültséget, hogy az előírt értéket tartani igyekezzen. Sőt, arra is láthattunk példát, amikor ma már egy autóban szoftveresen, sajátos algoritmus alapján változtatják ezt a feszültséget.

Ez már évtizedekkel ezelőtt is hasonlóan működött. Még annál is korábban az elektronika helyett egy elektromágneses, rezgőnyelves, reléhez hasonló eszköz szabályozta a gerjesztést. Legelső autóm egy Trabant volt, abban volt egy ilyen szerkezet. Sehogy nem lehetett normálisan beállítani (egy rúgófeszítő fül hajtogatásával) mert vagy túltöltött, vagy túlmerített.

Végül vettem bele egy félvezetős Lada feszültségszabályzót, onnan kezdve beállt a stabil feszültség, probléma letudva.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3720) Matthew válasza Mr Bond 007 (#3714) üzenetére


Matthew
senior tag

MXS5-öm van, majd megnézem a dobozát. :) :R

(#3721) lajos75 válasza lajos75 (#3716) üzenetére


lajos75
senior tag

Úgy látszik valakinek az adminok közül nem tetszett a hozzászólásom, mert azóta nem látom az új hozzászólásokat a témában :W

Üzenem annak az illetékes személynek, hogy ha már letiltott legalább vegye a fáradságot és írjon privátban hogy letiltott :R

(#3722) mimic1979 válasza lajos75 (#3716) üzenetére


mimic1979
aktív tag

Szökő évben egyszer? Mond ezt azoknak akik munka akkumulátort töltenek vele, napi szinten.

(#3723) mimic1979 válasza Kernel (#3719) üzenetére


mimic1979
aktív tag

Ezzel csak egy probléma van , hogy az áramkörben nem csak egy akkumulátor van, hanem több egyéb más fogyasztó is.

[ Szerkesztve ]

(#3724) Kernel válasza mimic1979 (#3723) üzenetére


Kernel
nagyúr

És? Ezt csak te érted, hogy mit akartál mondani, nekem fogalmam sincs, hogy mi a probléma.

A gerjesztett forgórészű, háromfázisú szinkrongenerátor feszültségének stabilizálásáról beszéltem. Van erre valami jobb ötleted?

Pontosíts egy kicsit, hogy tudjak mire válaszolni.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3725) mimic1979 válasza Kernel (#3724) üzenetére


mimic1979
aktív tag

Vedd tárgytalannak!

(#3726) Brogyi


Brogyi
senior tag

Global CH611

Egy pici magyarázkodással kezdeném, hogy lássátok mennyire nem fekete-fehér a világ. Nagy nehezen rászántam magam a megvételére, mert akciós volt, és mert „csiga8” mintájára megveszem, és ha nem kell megy a háztól. A valóságban nagy, és nehéz. A hazafelé vezető úton már arra gondoltam, hogy eladom. Nehéz, analóg. Tévedtem. A súlya, a mérete az egyértelmű. Akkor lássuk a részleteket.
A feszültségmérője pontos, és 100%-ban a specifikációt hozza. 13,6V-ra kapcsol vissza amikor végez. Nem vártam ki hosszú napokat, így nem tudom mit fog később csinálni, de ennél az osztálynál nem szempont. Két részből áll a szerkezet elektromos felépítése. Egy nagyon pici kapcsolóüzemű készenléti táp az intelligenciának, és egy nagyáramú rész az akksinak. A töltő primer részét relé kapcsolja amit szépen kikapcsol ha végzett. Erről jut eszembe, hogy akkor simán maradhat több napon át bekapcsolva. A ventilátora digitális. Melege van megy, ha lehűl akkor megáll. A „Recond”-ot, és az indítást nem próbáltam (majd ti). A fekete doboz anyaga vas, és elérkeztünk ahhoz a részhez miért is nehéz a szerkezet. Nem, nem a lemez miatt nehéz. :)
Van benne egy 500VA-es toroid trafó. Itt szögezném le hogy a toroid ára jóval túlmutat a vételáron.
Aki még nem találkozott ilyen trafóval az majd megtapasztalja amikor a főáramkör bekapcsol, és lenyomja a gyenge automatát. Ez nem hiba! Ez a toroid tulajdonsága.
Még itt sem ugrott be, hogy mi is lehet az aktív eleme a töltőnek, bár gyanúsan pici hűtőborda segíthetett volna. A hűtőbordán hőérzékelő. Az áram ellenőrzése egy picit összezavart, de majd meglátjuk miért. A töltő főáramköre 50Hz-es, és digitális. Bingóóóó! Ez egy félhidas tirisztoros töltő a klasszikus orosz kiépítésben egy szigeteletlen hűtőbordán. Ez itt most nem negatív megjegyzés esetleg akinek kinai lenne a leírás. Szóval itt már tudtam, hogy lesz egy meccsem az asszonnyal, mert megtartom. :)
A tirisztor 800V/55A. Így már értem az előlapi adatokat. A tirisztor miatt bizony 100x jobb lett volna egy retró mutatós műszer. A mai LCD-s műszerek nem a valóságot mutatják.
A töltő kivitele kinai. Tehát a nagyon igényesek tartózkodjanak tőle.
Sajnos én keveslem a trafó 12V-os szekunder feszültségét.
4db párhuzamos tekercs biztosítja a kis belső ellenállást.
Ezek után a „Recond” funkció nem érdekelt. Nekem elég az hogy tirisztor van benne.
A 20A-s részt ellenőriztem. Követi a görbét, de szerintem kizárt, hogy a 2A-s is kövesse. Azt nem ellenőriztem.
A lépcsők rendre 20/15/10/7A. Sajnos a gagyi próba akksim néhány másodpercig volt csak a 20A-s lépcsőn. Viszont a kijelző jelezte. A 10A-s lépcsőn volt sokáig az én akksimmal. Ott a CC üzemmód rendbe volt, pontos volt.
Nem teljes volt a teszt, de én mégis azt mondanám, hogy ajánlott kategória az akciós árral. Azt pedig nézzétek el nekem, hogy egy kicsit elfogult vagyok a retro tirisztoros technikával szemben.
Jöjjenek a képek.





(#3727) Harkovz válasza Brogyi (#3726) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Nem semmi,hogy szét kaptad.Van súlya az biztos én a bika funkció miatt gondoltam a nehezebb alkatrészekre.Bár én a felét se értem annak amit írtál,a lényeg,hogy akkor jó a töltő.Azért ha van időd meg kedved kíváncsi lennék a többi ellenörző mérésre is.Recond mód stb.

(#3728) csiga8 válasza Brogyi (#3726) üzenetére


csiga8
senior tag

Ez így jónak néz ki! :)

(#3729) csiga8 válasza Brogyi (#3653) üzenetére


csiga8
senior tag

Vettem egy másik, olcsóbb, hasonló csepptöltőt, az 14.4-14,5 V-on tart. Az van a kép jobb oldalán. A Yaso(k) viszont jól működnek ( 13,5-13,6 V csepptöltésen, töltés 14,4 V-ig) azóta is. ( 2db)

[ Szerkesztve ]

(#3730) csiga8 válasza Brogyi (#3726) üzenetére


csiga8
senior tag

Írtam nemrégiben, hogy az Akkukraft töltő - feltehetően - kapcsolója megadta magát.

Írtam a forgalmazónak, még aznap válaszolt, hogy vigyem vissza a szervízbe megnézik, de még nem jutottam odáig, hogy 60 km-t autózzak azért, hogy elvigyem, aztán megint hatvanat, hogy elhozzam.

Szedted már szét az akkukraftot? Az Aldis-Lidlis töltőknél azt írják 100 Ft a kapcsoló, és ha jó bele, inkább megcsináltatom helyben, nem kocsikázok félnapokat az útlezárásos, tereléses, útfelüjításos kánikulában.

(#3731) Brogyi válasza csiga8 (#3730) üzenetére


Brogyi
senior tag

Nem volt még a kezeim között. Aki kicseréli a mikrokapcsolót az majd megbírkózik vele.
Lehet, hogy elég neki egy kis Contact60. Szétszedni akkor is kell.
Sajnos innen távolról ragasztott doboznak tűnik.

(#3732) pimmi


pimmi
senior tag

sziasztok, vettem egy új aksit, meguntam a szenvedést a régivel, már 2 naponta töltöttem rá,
kell e ezt tölteni, vagy ha igen mikor? hetente 2-3x használom az autót rövid utakra, hogy és mi tesz neki jót?
köszi a választ

(#3733) crissprivat válasza pimmi (#3732) üzenetére


crissprivat
senior tag

Szeva. Ilyen rövidebb használatnál én hetente-2hetente tölteném. Attól,hogy új az akku,megérdemli a törödést :U

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#3734) Brogyi válasza pimmi (#3732) üzenetére


Brogyi
senior tag

Kettővel feljebb a baloldali Yaso-t ajánlom neked. Legolcsóbb, legkevesebbet fogyasztó (talán).
Ha többet szánsz rá Akkuraft, CTEK. Pénztárca függő innentől.

Harkovz

A Recond szerintem mindegyikbe ua. Ez is 16V/1,8A max. Az áram erősen változik az akksitól függően. A feszültség az 16V. Ez még apró szüneteket is berak. Jó hallással ellenőrizni is tudod. Itt is 2 óra min. Aztán mikor, és hol kapccsol le azt csak SoC tudja.
Az én gagyi akksimba 29,2Wh tolt be. Az kb. 1,8Ah. Aztán hogy használ-e, vagy se azt végképp nem tudom.
Nekem tetszik, de ez már nem tárgyilagos vélemény.

(#3735) pimmi


pimmi
senior tag

van egy aldis töltőm,
azt hogy hány voltra esik, és mikor töltsem arra van valami szabályszerűség, van egy voltmérőm a kocsiban, eléggé pontos és mutatja beindítás nélkül is

ez a yaso tudja azt amit egy aldis? feltölt merültet is vagy csak szint tartásra van ez?

[ Szerkesztve ]

(#3736) Kernel


Kernel
nagyúr

Saját ökölszabályom, hogy 12 V nyugalmi feszültség felett még be szokott indulni az autó, alatta nem, vagy csak nehezen. Ez már a merülés fokától függ, hogy ilyenkor elég neki rövid rátöltés (5-7 A, illetve legalább a kapacitás tizedével) vagy 10-20 perc mondjuk.

Tegnap nézegettem ezeket a Yaso töltőket, épp akartam is írni róla.

Úgy látom, legalább két változata van. Az alábbi rajzból is kiderül, hogy az YS-13815 csak egy konkrét végértékig tölthet, amit a 7,2 + 7,3 + az optodiódán eső feszültség, mínusz a D8 és D9 diódán eső feszültség határoz meg. A Q3 FET fordított polaritás esetén megszakítja az áramkört, innen mondjuk hiányzik egy ellenállás, ami a kapuelektródát a pozitív felé húzza / osztja. Q4 a LED-eket kapcsolja, áramtól függően:

Tehát ez szerepel itt:

Van viszont egy másik változat is, ami 14,4 V-ig tölt, majd visszaejt 13,8 V tartófeszültségre. Csak sejteni lehet a hiányos információk alapján, hogy talán ez az:

Úgy látom, ha az Aliexpressről rendel valaki, akkor nem tudhatja, hogy melyik változatot kapja, lényegtelen a feltett fotó, a vásárlók többfélét mutatnak a saját képeiken. Vagy az árától is függhet.

Van ilyen is, ki tudja, mi van benne, de az is lehet, hogy épp ez a kétlépcsős, csak más jelzéssel:

Vagy, amit a másik fórumozó linkelt, ha jól látom, ott garantálják a leírásban is, hogy a kétlépcsős fajta.

Bár nekem fix 13,8 V-ra töltés is megfelel, úgy is tökéletesen indít. Még mindig jobb, mintha 14,4 V-ra tölt és azon is tart sokáig.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3737) pimmi


pimmi
senior tag

ezeket lehet használni akkulekötés nélkül?

(#3738) Kernel válasza pimmi (#3737) üzenetére


Kernel
nagyúr

Mivel szűrt egyenáram, korlátozott végfeszültséggel, így alkalmas, ha nem hibás. Ajánlott méréssel ellenőrizni, használat előtt

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3739) pjen válasza pimmi (#3732) üzenetére


pjen
félisten

Mekkorák azok a rövid utak,müt használsz közben?Én napi 6 km-et megyek és nem kelltőlteni.

(#3740) pimmi válasza pjen (#3739) üzenetére


pimmi
senior tag

heti 2-3 alkalom most a nyári időszakban, télen naponta, és kb 5-8 km, igazából nincs fogyasztó ilyenkor, max klíma de azt inkább ha hosszabb út, 5 km-en nincs értelme, mire hideget fújna megállok

[ Szerkesztve ]

(#3741) Czimby


Czimby
addikt

Sziasztok!

Az 5+ éves autoXS töltőm gyanúsan lassan tölt, ezért rámértem motorkerékpár állásban 0.8A ahogy lennie is kell viszont személyautóban 2A-ről indul és szépen lemegy 1-1.1A-re 13.5V mellett.

Javíthatók ezek érdemes szétszedni?
Ahogy nézem roncsolás nélkül nem bontható a ház, szóval ha nem javítható akkor inkább nem bántom, de ha kondicsere vagy hasonló amatőr által is végrehajtható javítással elő lehet hozni a 4A-t akkor nekiesnék :))

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#3742) Czimby válasza Czimby (#3741) üzenetére


Czimby
addikt

A kijelző szerint félig volt töltve az akku amikor ezt csinálta, szóval nem azért mert már majdnem feltöltötte.

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#3743) Brogyi válasza Czimby (#3742) üzenetére


Brogyi
senior tag

Volt már erről szó [itt.]
Nagyon kis sávban tölt 0.8/3,8A-rel. Ettől még igazad lehet, hogy rossz. Az a karakterisztika nem a tiedet mutatja, de nagyon jól látszik, hogy ez nem egy egyszerű áramgenerátor.

[ Szerkesztve ]

(#3744) Czimby válasza Brogyi (#3743) üzenetére


Czimby
addikt

Hát az akkuban 12.2V volt amikor kezdtem a töltést, szóval nálam a kezdeti 3.8, 3.0A-s rész csak 2A ill 1A utána szépen a fesz felment 14.1-re majd az áram visszaesett 0.8A-re mint az ábra is mutatja de tuti van valami baja...

A kontaktok jók voltak megtisztítottam a sarukat.

Kérdés, hogy ez fajta kínai töltő jó-e vagy várjak a Lidl akcióra, mert ahogy olvasom 15V-ig felmegy a fesz ami nem biztos, hogy jó az akkunak vagy tévednék?

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#3745) Brogyi válasza Czimby (#3744) üzenetére


Brogyi
senior tag

Valaki már vett ilyet itt is. Olcsó, kinai. Ez nem azt jelenti, hogy rossz. Csak ettől ne várj CTEK szolgáltatást.
Nekem is van kinai, de én tudom, hogy mit kapok. Nem lepődök meg. Ha ezekkel tisztába vagy, akkor vedd meg. Azért keress rá kinek van ilyen, és kérdezz tőle.
Gyanítom neked is új akksi kell nem töltő.

[ Szerkesztve ]

(#3746) Czimby válasza Brogyi (#3745) üzenetére


Czimby
addikt

Töltő kell mert van olyan autóm amit csak ritkán használok és karban kell tartani az akkut.
Szóval nem az van hogy 2-3 nap alatt lemerül :DDD Inkább 2-3hét után már nem úgy indít.

Persze ezért az árért nem várok sokat, ha tudja azt amit a LIDL ALDI nekem elég, de lehet marad ez mert ráérek tölteni 1napig is :))

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#3747) csiga8 válasza Czimby (#3746) üzenetére


csiga8
senior tag

Nekem van olyan kínai gyorstöltőm (is) amit linkeltél.

Az és a 10A-es társa arra van, hogy gyorstöltsön, ha rajta hagytad a világítást, lemerült valamiért az akku és gyorsan használni akarod az autót. ( pl autószerelőknél) Csepptöltésre nem jó.

Van Aldis-Lidlis töltőm, szerintem ár/teljesítményben verhetetlenek. A csepptöltés azonban ott sem az igazi mindig, de ki lehet fogni jó szérát.

Ami minden tekintetben tetszik - bár volt garis gondom vele a kapcsoló gombjával - az az Akkukraft.
Abban már van némi töltési "erő", és karakterisztika ( nagyjából Aldis-Lidlis szint ), de ez 13,2-13,6 V ( ha jól emlékszem) között tartja csepptöltésen az akkut, és töltésnél is csak 14,4 V-ig megy.

Amit viszont most használok ( 2 db kb vagy 2 hónapja), az egy kínai motorkerékpár csepptöltő.
Kutyusom egy töltőt már szétrágott ( nyitva felejtettem a gépház tetőt), így most olcsóbb töltőkkel "szoktatom" a kutyust.

Ez a szoktatás olyan jól sikerült, hogy meg is tetszett eza töltő: [YASO mkp csepptöltő]

Ő 14,4 V-ig tölt, ( csak 1,3A, de elég az ) majd fixen 13,5V -13,6V-on tart. A dugvillát cseréltem ki rajta ( 200 Ft ). Az egyik egy 72 Ah, a másik egy 77 Ah akkun van. Kicsi, egyszerű, még csak gomb sincs rajta, áramszünet esetén újból indul és csak 14,4 V-ig tölt. Szerintem jó. Amelyiken nincs YASO felirat, az nem jó.

Egyébként szintén zenész, hetekig álló autókon lógnak a töltők.

[ Szerkesztve ]

(#3748) Czimby válasza csiga8 (#3747) üzenetére


Czimby
addikt

Köszönöm a kimerítő választ!

HA már itt tartunk megkérdezném, hogy a sarukat te le szoktad venni ha autóban töltöd az akkut vagy rajta hagyod?

Régen azt mondták, hogy nem szabad rajta hagyni mert megöli az egyenirányítót, mostanság azt hallom, hogy rajta lehet hagyni, de nem szabd gyújtást ráadni.

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#3749) Kernel válasza Czimby (#3748) üzenetére


Kernel
nagyúr

mert megöli az egyenirányítót

Laikus butaság gyakorlatilag. Gondolom, a generátorba épített diódákról van szó, de azokon visszafelé nem folyik áram. Véletlenül azért is nevezik egyenirányítónak, mert csak egy irányba vezet. Feszültséget pedig fordított irányban ennél többet is elbír.

A jármű elektronikájára lehet veszélyes egy elavult, szabályozatlan töltő, ami felügyelet nélkül túltölthet, esetleg túl nagy impulzusokat vihet a rendszerbe, ha olyan fajta.

De az itt szóban forgó elektronikus töltők lényege épp az, hogy nem tölt túl (ha nem hibás). Addig viszont a gyújtást is rá lehet adni, amíg az akku feszültsége nem több a kelleténél. De amúgy többet is elbír az elektronika, nincs annyira határértékre tervezve.

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#3750) csiga8 válasza Czimby (#3748) üzenetére


csiga8
senior tag

A szakszerű választ Kernel fórumtárs megadta.

Én egyszerű választ tudok csak adni, nem szedem le a sarukat sosem, sosem volt még ebből gondom.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.