Hirdetés

2024. május 24., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#229501) aero.


aero.
veterán
LOGOUT blog



#napigolf

ACC, táblafelismerő, SOS segélyhívó hiba. Ezek vannak, ha meghülyül a GPS. 15km-rel arrébb voltam.

(#229502) BigBlackDog válasza aero. (#229501) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Hmmm, ilyet még nem láttam (mármint az SOS segélyhívó hibát), de regélt róla a szervizvezető, hogy a térképről lejőve, a "digitalizálatlan" területen tud furcsaságot produkálni.

Váltóolaj hőmérséklet szerepel legfelül, a jobb oldalon? Ehhez kellett valamit állítani, vagy Nálad automatikusan megjelenik?

[ Szerkesztve ]

(#229503) aero. válasza BigBlackDog (#229502) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Váltó igen. Kell neki vagy 30km mire eléri az 50-et. GTI-től van, de OBDelevennel aktiválható, ha jól láttam.

Nekem az SOS heti visszatérő vendég. Van OTA update, de nem indult el, újraindítottam, utána a fejegység se töltött be. Otthagytam a ‘csába :D

(#229504) BigBlackDog válasza aero. (#229503) üzenetére


BigBlackDog
veterán

:R OTA updateeket én már elengedtem, szervizből elhozatal után kb. 3-4 napig működtek, aztán utána nem talál frissítést, csak keres végtelen ideig (na jó, csak 40 percet vártam múltkor).

Viszont az OBDelevenes infót köszi, legutóbb, mikor néztem (kb. 1 éve) még nem támogatott semmilyen beállítást. Esetleg próbáltad már, hogy mennyire veszélytelen a használata?

[ Szerkesztve ]

(#229505) Kolondrum

Ha lezárult minden vitu körül meg fogom írni mennyi volt az annyi, de akkor majd üljetek le előtte . ;) én éppen vezettem amikor jött a mail, nem történt baleset :Y

(#229506) aero. válasza BigBlackDog (#229504) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Asszem 2 hete sikerült elérni a kompatibilitást. Tapasztalat még nem sok, de ha úgy megy, mint a régiekkel, akkor gond nem lehet. A weboldalon listázva vannak az aktiválható dolgok.

(#229507) macilaci78 válasza aero. (#229501) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Próbáltál kiszállni, majd beszállni? ;]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#229508) focvis válasza aero. (#229501) üzenetére


focvis
veterán

Ha a telefonon is odébb tenne a GPS, akkor esnék igazán kétségbe 😱és spuriznék a környékről.

Ügyesek az OBD11-nél; a VCDS is működik már G8-on?

(#229509) CactuS válasza Kolondrum (#229505) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Első körben szinte mindig durván alálőnek az összegnek, mert tudják, hogy a legtöbben, főleg a magánszemélyek nem mennek utána.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#229510) radi8tor válasza sutszi (#229500) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ezért nem szeretek pályán olyan mögött menni hétvégén, akitől nem látom az előtte haladók féklámpáit.

⭐ Stella

(#229511) sutszi válasza radi8tor (#229510) üzenetére


sutszi
veterán

Ez is jó indikátor... de itt a nagy probléma a követési távolság nem tartása volt. :(

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#229512) MunezXBK válasza radi8tor (#229510) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ezért is kell X6M. :D

(#229513) radi8tor válasza sutszi (#229511) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ja hát az sosincs meg hétvégi araszolásnál (legyen az 100-al araszolás vagy 20-al).

MunezXBK: jaja, ha a környezetemben egyre több a SUV akkor lépni kell. :D

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#229514) cOxeR válasza sutszi (#229500) üzenetére


cOxeR
Ármester

Indul a szezon… sajnos áldatlan állapotok vannak M7-esen… én kifejezetten nem szeretek rajta közlekedni, pedig alig 1-1,5 órát kell kibírni Bp határától… de ez se megy az embereknek. Z4-el rengetegszer nagy távolságot tartok és állandóan ott nyomulnak néhány méterre mögöttem, a csökött kis agyukkal nem fogjak fel, ha üres előttem, úgy se tud tempót tartani… de azért csak tolakodik. Ezért járok inkább csak hétköznap a Balaton felé… hétvégén csak ha elkerülhetetlen.

(#229515) radi8tor


radi8tor
MODERÁTOR

Beszéljünk egy kicsit a toronymerevítőről.
Van értelme egy SUV-ban utcai használatnál? Mikor érezni ennek az előnyét?

⭐ Stella

(#229516) MunezXBK válasza radi8tor (#229515) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Semmi. Kanyarvadászathoz szokták leginkább használni, de egy SUV átmegy mindenen. Minek az? :D

(#229517) radi8tor válasza MunezXBK (#229516) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nem tudom, csak láttam pár tajvani tuningosnál hogy rakott a kocsiba. De akkor csak jól néz ki.

⭐ Stella

(#229518) cOxeR válasza radi8tor (#229515) üzenetére


cOxeR
Ármester

Én pont tegnap vettem ki, lefújtam a garázsban az autoval megeggyező színre, pdc-t is kell fújnom mert csak szürkét tudtam venni (első rétegnél tartok) kevésbé legyen tolakodó. SUV-nál én se nagyon látom ertelmét, max ha ültetve van. :))Nekem a cabrio kialakítás miatt kell igazán.
Nekem sokat ad, ég és föld a különbség…

[ Szerkesztve ]

(#229519) Vismajor01


Vismajor01
addikt

[link]

Karotta leirta nekem, hogy miért veszek SUV-ot :D

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#229520) bandus válasza cOxeR (#229514) üzenetére


bandus
veterán

ne is mondd, mindjart indulok az ultrabalatonra, most meg a szokasosnal is nagyobb szivas lesz :/

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#229521) dethroner


dethroner
veterán

Srácok, van arról hivatalos Citroen javaslat, hogy 2001-es 1.6 16V Xsara kerékcsavart mekkora nyomatékkal kell meghúzni? Lemezfelniről van szó, ha fontos :)

[ Szerkesztve ]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#229522) Qru válasza radi8tor (#229510) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

En sem de van olyan kisbuszos aki ezt nehezen vette be a gyomra. Vissza elozott, vissza eloztem. Ezt jatszuk el vagy 3x aztan szerencsere lekopott, meg vt annyi tarcsin hogy ellepjek tole.

#nincsbennetarcsi

(#229523) Kolondrum válasza CactuS (#229509) üzenetére

A bejegyzésed linkjét mentem. ;)

(#229524) Qru válasza dethroner (#229521) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Manual-t nezd meg. Ha az nem irja akkor a szokasos 120Nm-re huzd.

#nincsbennetarcsi

(#229525) Qru válasza cOxeR (#229518) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Also merevito is van vagy csak felso?

Es itt also alatt nem a kanyaratabilizator rudat ertem.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#229526) dethroner válasza Qru (#229524) üzenetére


dethroner
veterán

Nem találok csak orosz nyelvűt és szar minőségben, még a fordító se ismeri fel.
Most 168 Nm-nál kattan a kulcs, ami biztosan nem egészséges. Felrakom előre a két télit, megnézem a rázkódás azzal is megmarad-e, de akkor már szeretném a gyári ajánlásra húzni. Le ne essen és túlhúzni se akarom. :)

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#229527) tboldi válasza dethroner (#229526) üzenetére


tboldi
nagyúr

90? 🤔

Sajnos most nem vagyok Autodata közelében.

[ Szerkesztve ]

(#229528) cOxeR válasza Qru (#229525) üzenetére


cOxeR
Ármester

Nem vettem még meg, de pont a héten kértem rá friss ajánlatot, majd ha beesik valami talált pénz lehet megrendelem azt is. ~220 eur
Mivel műszakira megy és most van sok kiadás, ezért nem virgonckodok. Olaj/szűrők/gyertyák/komplett fék/pdc. Illetve az első lököst meg a lámpákat is rendbe szeretném tenni… van fontosabb.

(#229529) radi8tor válasza cOxeR (#229528) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Haha, műszaki miatt szedted le akkor? :D

⭐ Stella

(#229530) fant0mi válasza dethroner (#229521) üzenetére


fant0mi
addikt

90 Nm

(#229531) dethroner válasza tboldi (#229527) üzenetére


dethroner
veterán

Ez mennyire lehet tuti? :) Mert a 19-es swiftet 100Nm-re írja a könyve. Az meg jóval könnyebb autó mint a xsara.
De ebből nem lesz ma kerékcsere. Szinterezett felnik vannak rajta, és úgy rászorult az agyra, hogy nem tudom lerángatni, a bénácska gyári emelő meg annyira instabilan tart, hogy nem merem nagyon ütni se. Ehhez csápos vagy híd kell most. Lehet hogy a túlhúzás és a nagyon durva felülés is ad valamit a rázkódáshoz.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#229532) Peter.70 válasza dethroner (#229531) üzenetére


Peter.70
őstag

Én az Aurison 120 -130 Nm-re húztam, és tökéletes

(#229533) tboldi válasza dethroner (#229531) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nemtom, én következetesen mindig 120-ra húzok mindent. 🤷‍♂️ 😄

A Hondát tudom fejből, azt 108-ra kellene.

[ Szerkesztve ]

(#229534) focvis válasza dethroner (#229531) üzenetére


focvis
veterán

Bár logikusnak tűnik számomra is, nem csak az autó súlyától függ az érték. Nézd meg a linkelt Continental táblázatot, vagy akár a wheel-size.com oldalon, a legtöbb korabeli Peugeot és Fiat esetében is hasonló, 90 Nm körüli az érték.

Szinterezett felnik vannak rajta, és úgy rászorult az agyra, hogy nem tudom lerángatni, a bénácska gyári emelő meg annyira instabilan tart, hogy nem merem nagyon ütni se.

Megoldás: meglazítod a kerékcsavarokat annyira hogy még nagyjából a helyén tartsák a felnit, de legyen azért mozgástere a felninek (kifelé 1-2 mm, vagy inkább 2-3 fordulat a meneten), majd óvatosan visszaengeded az autót teljes súlyával a talajra, így fellazul a felni. Jobb mint ütlegelni. Nekem bevált.

[ Szerkesztve ]

(#229535) -v- válasza cOxeR (#229528) üzenetére


-v-
addikt

van fontosabb

A sperr? ;]

(#229536) Qru válasza dethroner (#229531) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pont errol beszelgettunk a gumis topikban, hogy nem kell ratepni. A csavar csak odafogja a felnit, a teherviselo elem a kerekagy. A 168 Nm biztos hogy tul sok. Nekem a manual 100-at ir pl a Bubira (a 120-at a Foresterre irja).

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#229537) dethroner válasza focvis (#229534) üzenetére


dethroner
veterán

Még nem volt alkalmam kalibrálni a nyomatékkulcsom, így hagytam benne egy kis biztonsági tartalékot. A xsara-t 98-ra, a swiftet 110Nm-re húztam. Ez a 10% még csak belefér.
Sajna akkor se mozdult, amikor az autó saját súlyát ráengedtem. Most kicsit fellazítva járok vele pár napot és megpróbálok egy műhelybe beállni, ahol leszedik és megoldják hogy ezentúl ne legyen ilyen tortúra a felniket levenni.

229536Qru Ó, a jó Forester. Szerencsére csak fél évig őszitette a hajszálaim a japán csoda :DDD

[ Szerkesztve ]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#229538) Qru válasza dethroner (#229537) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Na, meselj! Remelem nem dizel volt…

#nincsbennetarcsi

(#229539) fulton válasza F_Zolee (#229499) üzenetére


fulton
addikt

köszi

(#229540) cOxeR válasza radi8tor (#229529) üzenetére


cOxeR
Ármester

Nem, már kétszer is átment így fehéren, senki nem foglalkozott vele. :)
Harmadik réteg is rajta, este megy is vissza a helyére. :)

[vilike] meg igen a sperr is. :D

(#229541) macilaci78 válasza dethroner (#229531) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Talpán lazítsd, ne az emelőn! Ütheted, ugrálhatsz is rajta, ha az kell.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#229542) szimi57


szimi57
őstag

Semmi gond az új autók árával. Jön az elektromos korszak. Nyilván nem az elektromos autók árát fogják lenyomni a hagyományos szintjére, hanem fordítva. Ha már használt sem lesz kapható sokaknak marad a roller vagy a tömegközlekedés.

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#229543) focvis válasza macilaci78 (#229541) üzenetére


focvis
veterán

Ez is jó ötlet! :K

Csak azért is leszedném saját magam.

dethroner: A felni közepe néhány (kb. 2-3) milliméter mélyen fekszik fel a kerékagy közepén, csak annyit kell legyűrni. Valószínűleg ezen a pár milliméteren is ott a vastag porfesték / "szinter" a felnin, abba ragad bele. Nekem műanyagfólia jellegű "lakkal" lett bevonva a felni, ugyanígy szoptam vele.

A +10% nyomaték szerintem is bele kell, hogy férjen, bár nem vagyok statikus sem gépész. (120 helyett ~125-re húzom VW-n és 95 helyett 96-100-ra Suzuki Ignisen)

[ Szerkesztve ]

(#229544) Tsebacsi válasza szimi57 (#229542) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#229545) Szada85 válasza radi8tor (#229517) üzenetére


Szada85
aktív tag

Egy SUV-nál nehéz mögé látni mennyit adhat, a ~30 éves GSi-ben van elöl-hátul felsö merevítö, és érezhetö a hatása, bár ez egy F Astránál nem meglepö persze, alapból eléggé csavarodik a kasztni használat közben, plusz az idö is megdolgozta már ezeket.

(#229546) Kolondrum válasza szimi57 (#229542) üzenetére

Azért ez elég szomorú dolog. Nálunk a lakhely miatt az autó prioritás. Nélküle én úgy mondom nyűgös az élet. Igen ez a jó szó rá. De mindent megér itt élni. [kép]

(#229547) Qru válasza Szada85 (#229545) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen a nagyszilardsagu acel hasznalat sokat dobott a merevsegen. Ettol fuggetlenul artani nem art egyik autonak sem.

#nincsbennetarcsi

(#229548) Szada85 válasza Qru (#229547) üzenetére


Szada85
aktív tag

Gyanítom az F korában más volt a prioritás meg a gyártástechnológia is, ahogy most kerülnek le a csereérett darabok az alvázról sok helyen kibukkan, hogy semmilyen felületkezelést sem kapott olyan helyeken, ahol pedig elfért volna.

Illetve sok a kontár is a szakmában, Opel topikba raktam fel képet, a 30 év alatt egymásra lapolt lemezekröl, nem szép... [itt] .

(#229549) Qru válasza Szada85 (#229548) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pedig a nemetek meg oda is figyeltek erre. A korabeli japan autok mar elrohadtak 2x.

#nincsbennetarcsi

(#229550) cOxeR


cOxeR
Ármester

Vissza is került.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.