Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#226001) Qru válasza -v- (#225999) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

:DDD

#nincsbennetarcsi

(#226002) Reggie0 válasza Qru (#225998) üzenetére


Reggie0
félisten

Ja, vannak jok. Mondjuk nekem i3, kuga meg ilyenek nem vetelytars. Viszont egy 305 lovas ioniq5 mar rohogve otthagyna, de abbol nincs sok.

(#226003) Reggie0 válasza -v- (#225999) üzenetére


Reggie0
félisten

i3-nal meg a motorcsapagy az egyik tipikus gond, amivel nem lehet mit kezdeni. Nem lehet cserelni, a BMW is komplett uj motort rak bele, ha garis. Mondjuk mas is, mert nincs mas lehetoseg :)

[ Szerkesztve ]

(#226004) Qru válasza Reggie0 (#226002) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Most nezem az csak 224/200-as, azt hittem bikabb.

Zokon vette, hogy beugrottam ele a korforgalomban, aztan elhuzott a korforgo utan.

#nincsbennetarcsi

(#226005) focvis válasza Reggie0 (#226003) üzenetére


focvis
veterán

Kár. Érintőlegesen megfordult a fejemben, hogy 116d helyett egy i3 REX-be ruházzak (ha jönne a benzin Armageddon).

Tse: kedves egészségedre!

[ Szerkesztve ]

(#226006) tomcsi23 válasza focvis (#226005) üzenetére


tomcsi23
veterán

Van 114d is, nem inkább azt kéne :F

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#226007) focvis válasza tomcsi23 (#226006) üzenetére


focvis
veterán

Tényleg? Hmm. De az - gondolom - nem 2.0 négyhengeres.(Tarcsipotenciál legyen némi.)

(#226008) Reggie0 válasza focvis (#226005) üzenetére


Reggie0
félisten

Hat. En a varosban mar csak rollerezek. Ha szallitani kell valamit vagy 10km-nel tavolabb menni csak akkor ulok autoba.

[ Szerkesztve ]

(#226009) szőröscica válasza focvis (#226005) üzenetére


szőröscica
addikt

116d jo otlet, de vajon egy sedan 316d nem lenne jobb? Annak a legellenallasa kedvezobb. :F

(#226010) rbalint88 válasza cOxeR (#225996) üzenetére


rbalint88
addikt



igy azert egyszerubb volt a kerekcsere, de a folenyeg, hogy igy megoldhato lesz az eGolfon, ahol az elso-hatsokat kell majd cserelgetni, hogy ne racsezza szet az asszony egy ev alatt az elsoket ;]
a leszedett teligumik a 19-20, 20-21 es 21-22 teli szezon utan: [kép] :DDD :DDD :DDD
es ha mar megkapta a bali cipot, akkor puccba is vagtam, a tetoimpregnalast meg nem csinaltam meg, de a keramia sprayvel korbefujkaltam, ezen is jobbat mutat, mint egy sima wax. Ime ket kozepesen szar [kép] , [kép] , nem volt hely jobban fotozni sajnos. (Es a preventes flakon sem az enyem!)

(#226011) hdanesz


hdanesz
senior tag
LOGOUT blog

Sziasztok,

Adott egy 2015-ös évjáratú, magyarországi autó...amely immár harmadik szett rendszámtábláját fogyasztja. Tudom, elhagyják....vagy nem akar az előző tulaj rendszámával közlekedni. Stb.

7 év alatt viszont 3 rendszám nekem azért kicsit fura. 2018. júniusában eladták...akkor volt egy eredetvizsga még az első rendszámmal. Másfél hónappal később újabb eredetvizsga (gondolom ismét eladták)...szintén az első rendszámmal. 2019. augusztásában megint eredetvizsga (rendszám nr. 2-vel)...és egy olyan megjegyzéssel: regisztrációs matrica tett megállapítás: nem fellelhető. (Ez látszik a képeken is....talán szélvédőcsere volt?)

Ami fura, hogy már a 2019. februári műszaki vizsgálat képein sem látni a matricát a szélvédőn. Ennyi ideig hagyják így közlekedni? Mármint az augusztusi eredetvizsgán sem volt még....hogy lehet így átiratni? Vagy ez nem olyan nagy gond? Tudomásom szerint ez is hatósági jelzésnek számít.

És akkor van még egy 2021-es műszaki vizsgánk....immár a harmadik rendszámmal, ami jelenleg is az autón található.

Közben láttam, hogy valamikor motort is cseréltek a kocsiban (gyári garanciában)...de nem hinném, hogy ennek köze lenne a rendszámok gyakori cseréjéhez.

A kereskedő nem tud választ adni miért történhettek ezek, az előző tulajt kellene megkérdezni.

Láma kérdés, de lehet ebből bármi baj később? Mármint ha esetleg megvenném az autót.

(#226012) focvis válasza szőröscica (#226009) üzenetére


focvis
veterán

Bizonyára. :K
Ugyanakkor a 116d 2, a 316d 3 millió Ft, előbbire normál méretű gumik kellenek. Szerintem (= inkább remélem) nem lesz semmi a benzin Armageddonból, már a németek is árstopról beszélnek, nem tartható fenn hosszútávon a magas üzemanyagár.

Reggie: 9 km-re járok dolgozni, 2017-ben kipróbáltam egy hónapra a BKV-t. Nem jött be. Azóta 5 évvel öregebb lettem - maradok már az autónál.

rbalint88: Nice 👍

[ Szerkesztve ]

(#226013) Qru válasza rbalint88 (#226010) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nagyon patent lett. :K

#nincsbennetarcsi

(#226014) szőröscica válasza focvis (#226012) üzenetére


szőröscica
addikt

Neked lesz igazad. Bar en kicsit ujabbakra kerestem, de a 2015-tol gyartott 116d atlagfogyasztasa a spritmonitor szerint kb. 3 decivel alacsonyabb mint a 316d-e.

Emlekeim szerint a 2gen 116i egy teljesen elheto auto, bereltunk egyet par eve kirandulni Nemetorszagban.

Lehet azert az F90 3-as jobb utazni, ki kene probalni.

(#226015) Qru válasza hdanesz (#226011) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Maga a matrica hiánya is fontos infó. Ennek a matricának mindenképpen a szélvédőn kell lennie, különben egy ellenőrzéskor a forgalmi engedély ugrik és új rendszám + forgalmi engedély kell.

Vagy akkor is újat kap ha lelopták a rendszámot.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#226016) -v- válasza focvis (#226012) üzenetére


-v-
addikt

Roller kell.

(#226017) Qru válasza focvis (#226012) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

eGolf? Pont ma lattam egy videki magan kuton kiirva, hogy elfogyott a GO. Benzin meg volt.

#nincsbennetarcsi

(#226018) fant0mi válasza Qru (#226017) üzenetére


fant0mi
addikt

Megindultak a munkák a földeken.

(#226019) Qru válasza fant0mi (#226018) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jah hallotam a hirekben, hogy volt olyan munkagep amibe csak premium go jutott.

#nincsbennetarcsi

(#226020) focvis válasza -v- (#226016) üzenetére


focvis
veterán

Azt jó alaposan kitárgyaltuk ~3 éve, végül mindketten (?) elvetettük, én biztosan. (Balesetveszély, eső-hó, a közepesen erősek nem mennek fel a dombon.)

Qru: Egy Golf elég itthonra. 🤗 Majd a Bálintét alaposan körbenyálazzuk. (Titkos tipp: G6 GTD DSG csipszelve. De tényleg elég egy Golf egy háztartásban.)

Lassan taliidő, maszk se kell.

[ Szerkesztve ]

(#226021) Vismajor01 válasza hacki87 (#225895) üzenetére


Vismajor01
addikt

Én mentem szombaton csepelre v60 zöld volvóval.

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#226022) fant0mi válasza Qru (#226019) üzenetére


fant0mi
addikt

Csak érintőlegesen, de szembe jutott, mikor még voltak benzines Zil-ek. 6 literes V8. Az ennek megfelelő közel 30 literes fogyasztással. Ment mint a disznó. Üresen a sztrádatempó ment neki. :)

(#226023) sagesz93 válasza rbalint88 (#226010) üzenetére


sagesz93
addikt

Én is tisztogattam kicsit, megy az “ismerkedés”: Auris
Ami zavar: van az üvegeken és a kasztnin is sok helyen egy barnás réteg, ami az istennek nem akar lejönni átlagos szerekkel. Ki mit ajánl, mivel menjek rá? Vagy bízzam profira?

(#226024) Szada85


Szada85
aktív tag

Ezek a Teslák tömegük ellenére ijesztően jól repülnek:
[YT-alert - Alex Choi flying Tesla]

(Újabb példa, hogy a -különösen az utóbbi évek kánaánja alatt keletkezett- vagyon mellé egyre ritkábban járt ész is.)

(#226025) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Rendszámkeretről a hülye szalon szövegét le lehet szedni valahogy?

Annyira csúnya a Suzukin :(

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#226026) focvis válasza szabonagyur (#226025) üzenetére


focvis
veterán

Fekete szigszalag, nitrohígító (óvatosan!!!).

Sagesz: Ez is frankó! (Jó lenne tudni, mi okozta a foltot. Kátrány?)

Fantomi: Gyerekkoromból (óvoda környéke) emlékszem a hangjára, vaddisznó volt.

[ Szerkesztve ]

(#226027) tboldi válasza szabonagyur (#226025) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nekem sebbenzinnel sikerült.

(#226028) Zizmand válasza szabonagyur (#226025) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Dombornyomott is, vagy csak egyszerűen rá van nyomtatva a szöveg?

(#226029) szabonagyur válasza Zizmand (#226028) üzenetére


szabonagyur
félisten

Na ez egy jó kérdés, megnézem majd.

#226026focvis és #226027tboldi: esélyesen nem tudom leszedni a rendszámkeretet, autó közelébe nem mennék egyikkel sem :D

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#226030) fant0mi válasza sagesz93 (#226023) üzenetére


fant0mi
addikt

Vannak szállórozsda eltávolító szerek.

(#226031) rbalint88 válasza sagesz93 (#226023) üzenetére


rbalint88
addikt

Kellene latni rola (lehetoleg tobb) kepet, hogy pottyok vagy nagyobb foltok, milyen jellegu. Valoszinuleg valami fanedv lesz, sooook sooook sooook meleg, mososzeres viz, nagy nyomassal, plusz szivacs…

Qru, focvis: koszi! :R
szabonagyur: elmesz a homasitaba, veszel ketto mintatlant es atszereled :)

(#226032) Tsebacsi válasza rbalint88 (#226010) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Egyszer mán tényleg elmegyünk együtt autót mosni, azt megtanítassz, mert szégyen ahogy az enyém néha kinéz közvetlen mosás után is :P :D

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#226033) szőröscica válasza focvis (#226020) üzenetére


szőröscica
addikt

116d jobban tetszett, abban van bugi!

(#226034) sagesz93 válasza fant0mi (#226030) üzenetére


sagesz93
addikt

+ többiek: Van egy röprozsda oldóm, egyelőre nem jártam vele sikerrel, bár igaz, most nem itthon mostam, ahol voltam tömve volt(meg hát ott tilos is fújkálni… :)) ), nem vártam vele sokat, lehet nem hatott eléggé. Majd még fújok rá.

Kép még a homokos eső után készült, de szerintem itt is kivehető: [kép] / [kép]
Az üvegeken is van egy fátyolos réteg, az istennek nem akar lejönni.
Majd később beszámolók még róla.

[ Szerkesztve ]

(#226035) brumi1024


brumi1024
veterán

Ha már villany, Corsa-e visszaadva, ~1000km utáni rövid beszámoló:
Pozitív: a hajtás tök jó. Sportban élvezhetően megy (pláne itt ahol a 120-as autópályán a szélső sávban 80-100 az általános, és nem is kell sietni), Normalban viszont érzésre vissza van fogva, kickdown esetén sem úgy megy, Eco meg eco. Ha kell az ESP ügyesen avatkozik be, nem darál bután. 1500 kiló, szóval érzetre közelebb áll egy Golfhoz/Astrahoz, mint a kategóriatárdaihoz, de viszonylag kompakt, és kicsi a fordulóköre. A töltés része hibátlanul ment, mind AC, mind DC esetén (50 kW-os gyorstöltő volt csak a szigeten). A fék főképp regenerálással operált, érzetre abszolút kellemes és elég hatékony is volt, nem egyszer egy hosszabb hegyi fel-le szakasz végén magasabb töltöttséggel értem le, mint előtte (ha hosszabb volt a lefele, pl Masca völgy). A refinement remek, autópályán is csendes, simán suhan, tudja amit egy villanyautónak tudnia kell. A furcsa forszírozáskori viselkedést valószínűleg a gumik okozhatták, hátul ugyan Primacy 4-el voltak, elöl viszont már cserélték, Kormoran UHP-k voltak rajta, azok is kopottabbnak néztek ki (20k km volt az autóban).
Negatív:
Fapadosabb felszereltség volt, navi sem volt benne, így kicsit lábon volt lőve a hatótáv kalkuláló része. 5km emelkedő autópálya után nem ritka hogy 100km eltűnt a hatótávból, 2 km lejtő után még. A módok váltogatására 30km-t ugrált a mutatott szám, nem igazán lehetett rá alapozni semmit (a hét végére viszont tök jól ki lehetett ismerni). Az aktuális töltöttségi százalékot csak töltéskor mutatta, egyébként egy sáv volt, mint a belsőégésűeknél (miért?). Az indítógombot nem értem, 2 másodpercig nyomva kellett tartani, hogy elfogadja a gombnyomást, és volt külön “on” és “ready” mód. Utóbbi kellett a menethez, de összességében annyi különbség volt a kettő közt, hogy egy kis Ready felirat volt a műszerfali kijelző bal alsó sarkában az EcoPower mérőnél (tud meglepetést okozni, hogy miért nem megy). Leállításkor valamiért mindenképp ragaszkodott ahhoz, hogy a startstop gombbal állítsam le, fura, több gyártó belsőégésűnél is meg tudta ezt oldani, ha start stop leállítja a motort, és a vezető kiköti magát, kiszáll, akkor sima zárással le lehet állítani. Itt megállás, P, kézifék, majd 2 sec stop gomb nyomás. “On”-ban, zárásra simán nem történik semmi. Ugyanez van ha valamelyik ajtó/csomagtartó nyitva van. Sok gyártó meg tudta oldani, hogy ha nyitott ajtóval bezárod az autót, akkor amikor becsukódik az ajtó bezár az autó, itt nem, simán csak visszanyit, ami csomagtartóból nehéz cuccok pakolásakor zavaró. Az infotainment így fapadosan kritikán aluli, lassabb, tele van félrefordításokkal (angolul), pl Under-inflation initialization, avagy alulfújtság inicializálás (itt lehetett resetelni a TPMS-t), vagy Automatic Headlamp dipping (automatikus fejlámpa mártogatás? :D ), és UX-es ezt tuti nem látta. [kép] [kép] [kép] Voltak bugok (vezetőoldali ablak naponta legalább egyszer megmakacsolta magát és nem lehetett felhúzni, félúton visszafordult, 10-15 próba után megoldódott, de ez mondjuk autópályára felhajtáskor veszélyes), illetve hülyeségek (automata ablaktörlőnek külön állása volt a bajuszkapcsolón, de minden indítás után le kellett húzni onnan és visszapöccinteni, hogy valóban működjön), de talán a leginkább zavaró dolog, hogy a számomra ideális üléspozícióban az A oszlop szerencsétlen kialakítása minden szerpentinen kitakarta a kanyarban a szembejövőket. [kép]

Összességében egy élvezhető kis villanyautó, városi használatra bőven korrekt hatótávval, de nagyon műanyag beltérrel, ergonómiai ügyetlenségekkel és ehhez képest túl magas árral. 12+ millióért van jobb vétel.

Aki pedig kitalálta az appos töltést… déli szervezettséggel működött az app: elsőre az arcodba nyomja az app, hogy regisztrálj töltéshez, majd a töltés megkezdéséhez egy előfizetés kell (0 euró, napi terheléssel, és töltésenként fizetsz). Az előfizetés validálása 24 óra, addig nem tudsz tölteni a customer service szerint (viszont ingyen adtak lehetőséget töltésre, mert nem tudtunk várni). Valójában igen, mert ha kijelentkezel lehet vendégként is belépni, akkor minden alkalommal meg kell adni minden adatot (név, cím, kártyaadatok/paypal), de legalább lehet tölteni. A 10 eurós bármikor lemondható előfizetés megéri, ha legalább 2x töltesz 20 kWh felett, de azt 1 hét alatt sem sikerült aktiválniuk. A pontos költségeket még nem sikerült beírni az appba. Ja és ha nincs térerő a töltőnél (legtöbb mélygarázsban ez volt) akkor az rfid kártya nélkül futni kell ki, elindítani a töltést, majd 60 secen belül bedugni az autót. Még a regisztrációs mizéria után is előfordult, hogy a töltést 2-3x el kellett indítani.

(#226036) tboldi válasza szabonagyur (#226029) üzenetére


tboldi
nagyúr

Sebbenzinnel nyugodtan nekieshetsz, lakkozott felületet nem bánt tapasztalataim szerint. A Lanciáról is azzal szedtem le a régi embléma nyomait, mielőtt feltapasztottam volna az újat.

(#226037) rbalint88 válasza sagesz93 (#226034) üzenetére


rbalint88
addikt

Hat en roprozsdat nem latok a kepen, de lehet csak takarja a homok :) ha fatyolos, nagyobb kiterjedesu cucc, akkor szinte biztos, hogy fanedv. Ahhoz kitartas kell…

brumi1024: mi benzines, de fullos corsat neztunk, az is nagyon muanyag volt. Ha a villanynak se jobb a beltere (mitol lenne), akkor az tenyleg kapufa 12 misiert
Meg annak a puretekk motornak tenyleg fos hangja van. Az 1.0tsi se egy hoskoltemeny, de az nem faj, neha meg egesz vicces is (az A3-ban nem volt wartburg vagy dejvumatiz, viszont cukin sziszegett a turbo :)) ).

Tsebacsi: parszor mar felajanlottam asszem ;)
Ma amugy kollegaval mostunk (az ezust corsa a kepen), marminthogy lemostam az ovet is, mert turhetetlen allapotban volt szegeny kisauto. Onnan indult a sztori, hogy a Husztin folyt ki a sor az utra, aztan felhivtam, hogy felejuk van-e valami epkezlab moso. Mondjuk ott se voltak kevesen, de 5 auto megse 15-20 :DDD

[ Szerkesztve ]

(#226038) Tsebacsi válasza rbalint88 (#226037) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Tudom azért is mondam hogy mostmár tényleg :D
Szerencsére Bécsben nem volt homokos eső illetve az autó garázsban volt, nem kaptunk belőle semmit de annyian voltak itt is a maksinál péntektől hogy lestem...

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#226039) radi8tor válasza Tsebacsi (#226032) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

[link]

⭐ Stella

(#226040) szőröscica válasza Tsebacsi (#226038) üzenetére


szőröscica
addikt

Ti mindig Becsbe jartok? :F

(#226041) focvis válasza rbalint88 (#226037) üzenetére


focvis
veterán

Ha növényi eredetű (fanedv, vagy bogárszar), úgy alkohollal (denaturáltszesz) meg lehet próbálni.

(#226042) rbalint88 válasza radi8tor (#226039) üzenetére


rbalint88
addikt

Szuzmariagyerele, az a belter :Y 🤮😖 kar az ilyen igenytelen allatba barmi, nemhogy premiumauto…

(#226043) Tsebacsi válasza szőröscica (#226040) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Mindenkinek van valami defektje, nekünk ez. :DDD
Jó a levegő jó a kaja jók a boltok.
Számtalan dolgot veszünk kint kezdve a mosószerrel, tészta, sajtok és felvágott, mezzomix, csokik :D
Meg az SCS boltjaiban a választék is jobb.
Tavaly tök jót sétáltunk Mödlingben pl. Meg a laxenburg parkban.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#226044) Tsebacsi válasza radi8tor (#226039) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Áztáku... De mivel szedi le az évezredes mocskot pl. a bőrről és a műanyagról?

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#226045) sagesz93 válasza focvis (#226041) üzenetére


sagesz93
addikt

Szerintem fanedv lesz, megpróbálom a szeszt majd, :R

(#226046) Tsebacsi válasza sagesz93 (#226045) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

A szesz le fogja hozni szépen :K

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#226047) kisza25 válasza szőröscica (#225950) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Na ennél a tipo jobban fogyaszt :)

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#226048) mycso válasza szőröscica (#225950) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

Annó, nekem Miskolc-Prága-Miskolc, ennyi lett (viszonylag haladósan) :
2.0 diesel is elég, ilyen autózáshoz.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#226049) dnelb válasza Tsebacsi (#226044) üzenetére


dnelb
veterán

magic eraser általában

(#226050) bandus válasza tboy93 (#225993) üzenetére


bandus
veterán

ahogy irtam korabban, ilyenkor a package el, a ceg felelossege, hogyan kompenzal amig meg nem jon az auto (penzzel/berelt autoval). ez gyakorlatilag jarna amiota megvan az uj package. sajnos ez ilyen draga tanulopenznek tunik :( Illetve ez is a baj a kis cegekkel, hogy ezek az egyedi dealek nincsenek jol szabalyozva, es ennek foleg a munkavallalo issza meg a levet.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.