Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23

LOGOUT.hu

Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#41251) HussarF


HussarF
addikt

(#41252) hacki87


hacki87
senior tag

sziasztok! van nekem ugye a nexen 4s gumim 225 45 r17 méretben kb 10000km van benne, elsőre egy 17x7.5" széles et 41 saab felnin volt arra azt mondták, hogy görgözni kéne mindet amikor rajta voltak a gumik. ( azokat a felniket elcseréltem egy ismerösőmmel akiknek szintén croma-ja van egy r17x8.5" felnire ami et 32) neki az üres felnire azt mondták, hogy csak egyet kell igazándiból görgözni egybe van még egy kicsi a maradék kettő hibátlan. Az ő felnijét már úgy kaptam meg, hogy görgöztette. Amikor felrakták rá a gumim akkor mondta a gumis, hogy szépen fut a felni üresen. Felrakás után nem igazán éreztem, hogy rázta volna a kormányt a kerék, nem jártam abban a tartományban, most voltam szerelőnél a kocsival mert egyéb alkatrész is cserés volt mondom nézze meg és ha kell cserélje a lengőkarokat. Na már most azt mondta volt futóművesnél megnézték semmi baja és volt gumisnál is ott azt mondták a gumi miatt van. mekkora esélye van annak, hogy esetleg egy rossz eresztést fogtam ki? ha vennétek esetleg új gumit akkor az már inkább téli lenne vagy nyári? most a 4s nem játszik mert akkor vennék most contit v misit. esetleg egyéb ötlet?

(#41253) rbalint88 válasza hacki87 (#41252) üzenetére


rbalint88
addikt

Focvisnak is utnek a nexenek :(

(#41254) hacki87 válasza rbalint88 (#41253) üzenetére


hacki87
senior tag

fasza akkor csere lesz. de a fura, hogy főleg csak 90-130 között érzed igazán. kb 150ig jelen van de fölötte tök egyenes megy az autó semmi remegés stb.

(#41255) molnarpeter válasza hacki87 (#41252) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Első-hátsó tengelyen meg lehetne cserélni próbaképp.

(#41256) stickermajom válasza 2ozzmexy (#41246) üzenetére


stickermajom
addikt

Cikkszámod nincs esetleg az Alis TPMS-re? [link] Ő lenne az?

(#41257) hacki87 válasza molnarpeter (#41255) üzenetére


hacki87
senior tag

Az most volt amikor a keskeny 17esrol váltottam a szélesebbre. :/

(#41258) molnarpeter válasza hacki87 (#41257) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

:((( őszintén szólva vennék előre kettő másikat, ezeket meg hátul lejárnám - már ha garanciában nem lehet segíteni az ügyön.

(#41259) 2ozzmexy válasza stickermajom (#41256) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Sajna nem tudok cikkszámot mondani, S-Cross-hoz és Vitarához jó lenne amit linkeltél cikkszám alapján, de a Swift-el passzolom sajnos a kérdést... :(
Suzuki topikban kérdezz rá, hátha dethroner vagy ncc1701 tudni fogja fejből...

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#41260) Tompie


Tompie
őstag

Melyik oldalon, kereskedő oldalán vannak jól hitelesen a gumi adatok(Üzemanyag-takarékossági osztály, Fékút nedves úton, Gördülési zaj), mert sok oldalon más és más szerepel.
Köszönöm

(#41261) Kornel válasza hacki87 (#41254) üzenetére


Kornel
veterán

Nekem annak idején egy új PC5-el volt hasonló esetem, az egyik ütött, sőt nem is futott egyenes az autó.
Én is megpróbálnék egy első hátsó cserét, nálam így lett kiszűrve a probléma oka, bár nálam rögtön gumicsere után jelentkezett már.

(#41262) ngaba válasza Tompie (#41260) üzenetére


ngaba
aktív tag

Az EU-címkés A-G betűs besorolások komolytalanok:
https://abroncs.blog.hu/2015/08/18/mennyit_ernek_az_osztalyzatok_az_eu-matrican

Itt a topic-összefoglalóban vannak tesztek, azokat célszerű olvasgatni. De még ezeket a teszteket is úgy érdemes olvasni, hogy egyrészt vattaúj gumikat tesztelnek (ami ugye nem sokáig marad úgy), másrészt az, hogy melyiket hozzák ki győztesnek, nem annyira érdekes, mert lehet, hogy te máshogy súlyozol. A konkrét mért értékeket érdemes nézni, és azok alapján dönteni. Azt is látni fogod, hogy olyan hatalmas különbségek azért nincsenek papíron (az azonos árkategóriájú gumik között).

Inkább fórumokban érdemes utánaolvasni egy adott kiszemelt típusnak, hogy mit írnak róla a tulajdonosok. (Akár itt, vagy nagyobb külföldi fórumokon, vagy vásárlói véleményeket.)

[ Szerkesztve ]

(#41263) Tompie válasza ngaba (#41262) üzenetére


Tompie
őstag

Ok, csak gondoltam kiindulási alapnak jó 😊

(#41264) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

A Nexen Winguard SUV téligumi az 4x4-es autókra való vagy használható sima 2 kerekesnél is? Kia Sportage amire kellene.

(#41265) focvis válasza stickermajom (#41242) üzenetére


focvis
veterán

2 éve 90-ből állítottam meg ugyanezt a szettet apám Ignisére:
- "gyári" Suzuki-Maruti felni a Suzuminn oldaláról, személyes átvétel
- Kleber Krisalp 3 - jó puha, nem racsing
- TPMS télire minek? Csak megzavarja. :DDD

(#41266) focvis válasza hacki87 (#41254) üzenetére


focvis
veterán

Ja, ahogy RBálint írta volt.
Tavaly összel 2 gumisnál jártam vele, a második jó drága volt; szumma 17 ezret fizettem centrírra. Ugyanolyan szar maradt. 🤗 Szintén 225/45r17.

Most hétvégén vettem egy szett alufelnit alá, magában szépen fut. A vidéki gumis azt mondta, sok Nexen télit és nyárit ad el, jók. A 4S-t kevésbé ismeri.
Feltette a gumikat, mondja jó sok súlyt kér; talán szét lett gyilkolva egy rossz úton. (Az autóval együtt vettem, télire ezt használom, én nem jártam vele rossz úton.) Kérdem, 2 kilóval lőhetem neki -> inkább ne. 160? Se. (Tavaly azért hajtottam vele, idén se tervezem máshogy.)

Milyen DOT? Enyém 4518.

[ Szerkesztve ]

(#41267) hacki87 válasza focvis (#41266) üzenetére


hacki87
senior tag

Tavaly év végi a dot mondjuk óra szerint 215nel mentünk vele 1x 2x. A felni nekem elvileg oké most volt gorgozve. De ha úgy van eladó egy szett 17x8.5" széles 5x110 ez 32 felni. :DDD

(#41268) focvis válasza hacki87 (#41267) üzenetére


focvis
veterán

A felni nálam is OK, 7,5x17 5x108 ET55. Tavaly 8x17-re rakattam, kicsit gyíkul nézett ki rajta; 8,5-ön már robbantott? :D

(#41269) BaLee


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Kicsit megszívattam magam. Vettem alu szelepsapkákat (másik kocsin 10+ éve az van) a műanyag helyére, majd 1 éve fent van, most ellenőrizni akartam a keréknyomást a benzinkúton és nem tudtam leszedni. A durva az, hogy a 4ből 1et otthon sem sikerült két fogóval (elforog a szelep is).
Van valami tippetek rá hogy szedjem le? Ruhát tettem a fogó meg a szelep közé de így is eléggé lenyúztam a szelep száráról a gumit, de a szelepsapka nem mozdul. Ráadásul TPMS szenzorral egyben van, nem lenne jó tönkre vágni. Próbáltam kis csavarlazítót, megütögetni, de nem segített.

Ötlet?

(#41270) rothfb válasza BaLee (#41269) üzenetére


rothfb
veterán

1 éve nem nézted a guminyomást?
Amúgy én is jártam már így, fogóval megfogtam a szelepet, egy másikkal meg a szelepsapkát. Így lejött. Ha így nem jön le, az durván rárohadhatott...

(#41271) BaLee válasza rothfb (#41270) üzenetére


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Nem néztem 1 éve. Elvileg a szenzor jelez ha valamennyi x tized bar-al csökken a nyomás ill. szemre sem volt lapos. Két fogós megoldás eddig nem jött be...

(#41272) hacki87 válasza focvis (#41268) üzenetére


hacki87
senior tag

Nem emlékszem, hogy extra segítséghez folyamodtak volna. Kicsit feszül rajta :)

(#41273) Kornel válasza rothfb (#41270) üzenetére


Kornel
veterán

TPMS-el szerelt autónál menüben ki is írja az aktuális nyomás értékeket, legalábbis nálam így van, gondolom más gyártó is megugrotta ezt a szintet :)

(#41274) Qru válasza SPeti1984 (#41264) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mehet 2 kerekesre is. :K

#nincsbennetarcsi

(#41275) SPeti1984 válasza Qru (#41274) üzenetére


SPeti1984
senior tag

Köszönöm

(#41276) rothfb válasza Kornel (#41273) üzenetére


rothfb
veterán

Én akkor is megnézném havonta egyszer sima egyszerű kézi műszerrel. De ez én vagyok. Az olajszintet is jelzi, ha csökken, mégis megnézem azt is havonta legalább egyszer.

(#41277) Kornel válasza rothfb (#41276) üzenetére


Kornel
veterán

Azért ez más, nálam a VDO TPMS század bar pontosan mutatja a nyomás értékeket, tényleg felesleges. Az olajszintet nálam csak a minimum alatt jelzi.

(#41278) 2ozzmexy válasza rothfb (#41276) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Milyen autód is van ami jelzi az olajszintet? Ugye nem aladdin csodalámpájára gondolsz? Az más, az egy nyomáskapcsoló, ha felépült az olajnyomás elalszik, ha az kigyullad neked az autópályán, akkor mire megállsz már valószínűleg besült a motorod...

@Kornel: Az S-Cross sem jelzi, az olajnyomás visszajelző, ha az kigyullad akkor már egy ideje szárazon fut a turbód...

Vannak autók amik kapacitív módszerrel mérik a kartellben lévő olaj mennyiségét (abba dugdosod a nívópálcát), de szerintem egyikőtöknek sem olyanja van...

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#41279) hacki87 válasza 2ozzmexy (#41278) üzenetére


hacki87
senior tag

Nálunk a multipla indulás előtt csinál egy checket amin jelzi az olaj szintet kb 5 pötty a teli és abból nálunk 3 4 pötty között van. Amikor elfogytak a pöttyök sipolt is H low oil level. El volt repedve az alumínium olaj teknő.

Más: azon agyalok hogy veszek négy apollot(205 55 16) a gyári 16os felnire és nyárra veszek 17es gyarit nyarival.

(#41280) KTU válasza 2ozzmexy (#41278) üzenetére


KTU
addikt

Akkor Renault Megane már űrtechnika. :DDD
A 2. is jelzi, de 1. is kiírja.

[ Szerkesztve ]

"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G

(#41281) Qru válasza SPeti1984 (#41275) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A 4x4 SUV gumik kicsit strapabíróbbak és úgy alakították ki őket, hogy könnyű terepen is boldoguljon (itt leginkább földútra kell gondolni semmi komolyabbra).

#nincsbennetarcsi

(#41282) KrAt


KrAt
veterán

Sziasztok,

most, hogy egyre hidegebbek a reggelek, de melegek a napok, egy "érdekes" dolgot vettem észre:

mindig üzem melegen néztem a guminyomást a TPMS rendszeren, úgy nem tűnt vészesen alacsonynak (2,3 helyett 2,1-2,2) volt benne, ellenben most reggel a hidegben ez 1,8 közepe volt csak.

Namost melyik időjárásban állítsam be a nyomást? Ha hidegen, akkor melegen lesz sok, ha melegen, akkor hidegen alacsony. Vagy középút?

(#41283) Qru válasza KrAt (#41282) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A gyári érték amit megad a Honda az hideg guminál értendő (hivatalosan pincehőfokra van belőve). Ha zavar a nyomásingadozás akkor nitrogén nyomass bele az kevésbé érzékeny a hőtágulásra. :D

#nincsbennetarcsi

(#41284) KrAt válasza Qru (#41283) üzenetére


KrAt
veterán

Az ingadozás nem zavaró, csak nem tudtam, mi a helyes mód, de így egyértelmű, köszi! :) :R

(#41285) rbalint88 válasza 2ozzmexy (#41278) üzenetére


rbalint88
addikt

KarteR, mernokur, karter. Ha mar aramlik a tudas szetfele mindenkinek, akkor pontosan. De amugy a szarolasz alfa 156fl anno 2003 minden inditasnal kiirta egy 5-os skalan az aktualis olajszintet. :P

(#41286) 2ozzmexy válasza rbalint88 (#41285) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Olvastam én is a cikket, tudom, de elformaegyesült a nép száján. :P Hogy a ferrodolt fel se hozzam és a centírozást...

A 159-es is kiírta (abban még töltőnyomás visszajelző és olajhőmérséklet visszajelző is volt), ezért is írtam: "Vannak autók amik kapacitív módszerrel mérik a kartellben lévő olaj mennyiségét..." de a legtöbb autó nem tudja, vannak kivételek, de a többség nem tud ilyet... :DDD Egyébiránt benne van a gépkönyvében hogy azért rá kell nézni a pálcával is...
A TPMS-es autóknak is benne van a könyvében hogy ellenőrízze más módszerrel is az abroncsnyomást.

Amúgy a mai spórolós világban kitellik az autógyáraktól hogy csupán egy esztimált értéket jelenít meg. ;]

@KTU és @hacki87: Azért ritkaság számba megy mai napig az ilyen fícsör, amikor sok autóban már vízhőfokmérő sincsen, csak egy LED ami "kialszik"... A megane és a multipla is megelőzte sok dologban a korát, sok dologban meg nem... ;]

@rothfb: Meg is kell nézni, krézikönyvet csapd fel az abroncsnyomás ellenőrző rendszernél... mellesleg nem is olyan régen írtam erről egy szösszenetet, keresd vissza ha gondolod... :R

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#41287) 2ozzmexy válasza KrAt (#41284) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Csak jó mérőt vegyél hozzá, mert az occsó kínainak nagyobb a hibahatára mint a mérési tartománya... ;) Indulás előtt érdemes ránézni, egyébként nekem van rá egy rém egyszerű módszerem:
Amikor felkerül akkor felfújom a gyári értékre és mivel havonta egyszer tankolok, akkor olyan oszlophoz állok ahol van mérő és ránézek. Két tankolás között meg teszek rá magasról... majd vinnyog a TPMS ha gondja akad, azért találták fel és azért fizetek sok-sok pénzt amikor cserélni kell azt a rohadt szelepet... ;]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#41288) Qru válasza KrAt (#41284) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igazából mindig a külső hőfokhoz kell(ene) igazítani a guminyomást, mert a gázok térfogata változik a hőmérsékeletükkel (ezért szoktak tiszta nitrogént használni a versenysportban, mert annak a térfogata/sűrűsége viszonylag állandó, szemben a körlevegőével).

Egyébként ha maximalista vagy: a guminyomás értéket a gyártó általában pincehőfokra adja meg (tehát olyan kb 16 fokos hőmérsékletre). Ettől eltérő hőfok estén +/-6 fokonként +/-0,1 bar diffivel szokás számolni. Mivel ugye a gázok tárfogata nő ha a hőmérsékletük nő, ezért melegben alacsonyabb nyomásértékre kell állítani, mint hideg esetén. Pl ha a gyár 2,2 bar-t ír (ez +16 fokra vonatkozik) akkor +22 foknál 2,1 bar kell bele, míg +10 foknál meg már 2,3 bar.

#nincsbennetarcsi

(#41289) Qru válasza tipuka (#41226) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

GoodYear Vector 4S az kimondottan halk abbóé aGen2 téliesebb a Gen3 nyáriasabb, a Continental is jól kiegyensúlyozott abroncs. A Michelin CC+ az inkább nyárias valószínűleg az utódja a most jövő CC2 is az marad.

#nincsbennetarcsi

(#41290) Qru válasza HussarF (#41251) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Őő, ez komoly? Látom a gumis műhely lobbi klióra megvette a TC-s gumidokit. :D :W

#nincsbennetarcsi

(#41291) 2ozzmexy válasza Qru (#41290) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Ugye tudod melyik műhelyről van szó!? Ismerjük mindketten az egyik műhelyüket, de nem nevesítem őket...

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#41292) Dluinet


Dluinet
nagyúr

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#41293) pècsimunkás


pècsimunkás
addikt

Sziasztok!

Öcsém kérné a segítségeteket:

A Mitsubisi Pajeroján 31x10,50 r15 méretű offroad gumi van. Ezzel vette. Az első tengelyen szeretné lecserélni keskenyebb 185-195ös gumira, de ugyanezen átmérő (31 coll) lenne kívánatos. Van-e ilyen méreetű gumi, lehetséges-e egyáltalán. Az offroad gumik már 1x tönkre tették a kormányművét, azért szeretné lecserélni.

Előre is köszi a segítséget!

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#41294) svedmalac válasza 2ozzmexy (#41278) üzenetére


svedmalac
tag

C5-ben is volt, van olajszint és olajhőfok jelzés...

HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7

(#41295) Qru válasza pècsimunkás (#41293) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Gyári méretet nézzen rá, azzal nem lesz gond.

#nincsbennetarcsi

(#41296) pècsimunkás válasza Qru (#41295) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Köszi, mondom neki.

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#41297) Kickass


Kickass
őstag

Most, hogy eldolt jovo tavasz/nyarig nem lesz semmilyen autocsere, le kellene cserelnem a Fabian a 10 eves Sava teligumikat :DDD :DDD :DDD :DDD (nem rohog, ezzel kaptam :D)

Negyevszakost szeretnek ra mindenkepp, de a premium illetve felso kozep kat gumikat kicsit overkillnek erzem ra.

Mi most a best buy? Meg mindig a Nexen 4S? Barum Quartarisrol van mar barmi epkezlab velemeny? Esetleg mas?
A szoban forgo meret 195/50 R15

Koszi! :R

[ Szerkesztve ]

(#41298) Qru válasza Kickass (#41297) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen a Nexen a best buy. Barumról még semmi hiteles infó/teszt nincs, de a DriveNow autókon is az van, annyira csak nem lehet rossz... de a Nexen mellett szvsz nem opció.

#nincsbennetarcsi

(#41299) Kornel válasza Qru (#41298) üzenetére


Kornel
veterán

Azért mostanában volt rá pár panasz.
Barátomnak sem tetszik egy Clion, másik autón egy Quatrac5-öt használ.

(#41300) Kickass válasza Qru (#41298) üzenetére


Kickass
őstag

Amit Kornel is emlit hogy mostnaban mintha jonnenek a panaszok, fentebb is volt szo valami razasrol. Illetve az ADAC teszten meg ajanlott volt mig az osztrakoknal mar csak feltetelesen ajanlott, mar ha ezek a tesztek ernek valamit egyaltalan.

Ettol fuggetlenul ha meg mindig ez ajanlott akkor legyen, de ha van alternativ akkor nem ragaszkodom a Nexenhez.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.