Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [moongoose:] Retro AT rendszerű számítógépház textúrájának visszaállítása.
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Ha valaki még nem látta:
Négyévszakos gumit csak télre? - totalcar.hu
hacki87
senior tag
sziasztok! van nekem ugye a nexen 4s gumim 225 45 r17 méretben kb 10000km van benne, elsőre egy 17x7.5" széles et 41 saab felnin volt arra azt mondták, hogy görgözni kéne mindet amikor rajta voltak a gumik. ( azokat a felniket elcseréltem egy ismerösőmmel akiknek szintén croma-ja van egy r17x8.5" felnire ami et 32) neki az üres felnire azt mondták, hogy csak egyet kell igazándiból görgözni egybe van még egy kicsi a maradék kettő hibátlan. Az ő felnijét már úgy kaptam meg, hogy görgöztette. Amikor felrakták rá a gumim akkor mondta a gumis, hogy szépen fut a felni üresen. Felrakás után nem igazán éreztem, hogy rázta volna a kormányt a kerék, nem jártam abban a tartományban, most voltam szerelőnél a kocsival mert egyéb alkatrész is cserés volt mondom nézze meg és ha kell cserélje a lengőkarokat. Na már most azt mondta volt futóművesnél megnézték semmi baja és volt gumisnál is ott azt mondták a gumi miatt van. mekkora esélye van annak, hogy esetleg egy rossz eresztést fogtam ki? ha vennétek esetleg új gumit akkor az már inkább téli lenne vagy nyári? most a 4s nem játszik mert akkor vennék most contit v misit. esetleg egyéb ötlet?
rbalint88
addikt
Focvisnak is utnek a nexenek
hacki87
senior tag
fasza akkor csere lesz. de a fura, hogy főleg csak 90-130 között érzed igazán. kb 150ig jelen van de fölötte tök egyenes megy az autó semmi remegés stb.
molnarpeter
nagyúr
Első-hátsó tengelyen meg lehetne cserélni próbaképp.
stickermajom
addikt
Cikkszámod nincs esetleg az Alis TPMS-re? [link] Ő lenne az?
hacki87
senior tag
Az most volt amikor a keskeny 17esrol váltottam a szélesebbre. :/
molnarpeter
nagyúr
őszintén szólva vennék előre kettő másikat, ezeket meg hátul lejárnám - már ha garanciában nem lehet segíteni az ügyön.
2ozzmexy
aktív tag
Sajna nem tudok cikkszámot mondani, S-Cross-hoz és Vitarához jó lenne amit linkeltél cikkszám alapján, de a Swift-el passzolom sajnos a kérdést...
Suzuki topikban kérdezz rá, hátha dethroner vagy ncc1701 tudni fogja fejből...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Tompie
őstag
Melyik oldalon, kereskedő oldalán vannak jól hitelesen a gumi adatok(Üzemanyag-takarékossági osztály, Fékút nedves úton, Gördülési zaj), mert sok oldalon más és más szerepel.
Köszönöm
Kornel
veterán
Nekem annak idején egy új PC5-el volt hasonló esetem, az egyik ütött, sőt nem is futott egyenes az autó.
Én is megpróbálnék egy első hátsó cserét, nálam így lett kiszűrve a probléma oka, bár nálam rögtön gumicsere után jelentkezett már.
ngaba
aktív tag
Az EU-címkés A-G betűs besorolások komolytalanok:
https://abroncs.blog.hu/2015/08/18/mennyit_ernek_az_osztalyzatok_az_eu-matrican
Itt a topic-összefoglalóban vannak tesztek, azokat célszerű olvasgatni. De még ezeket a teszteket is úgy érdemes olvasni, hogy egyrészt vattaúj gumikat tesztelnek (ami ugye nem sokáig marad úgy), másrészt az, hogy melyiket hozzák ki győztesnek, nem annyira érdekes, mert lehet, hogy te máshogy súlyozol. A konkrét mért értékeket érdemes nézni, és azok alapján dönteni. Azt is látni fogod, hogy olyan hatalmas különbségek azért nincsenek papíron (az azonos árkategóriájú gumik között).
Inkább fórumokban érdemes utánaolvasni egy adott kiszemelt típusnak, hogy mit írnak róla a tulajdonosok. (Akár itt, vagy nagyobb külföldi fórumokon, vagy vásárlói véleményeket.)
[ Szerkesztve ]
Tompie
őstag
Ok, csak gondoltam kiindulási alapnak jó 😊
SPeti1984
senior tag
A Nexen Winguard SUV téligumi az 4x4-es autókra való vagy használható sima 2 kerekesnél is? Kia Sportage amire kellene.
2 éve 90-ből állítottam meg ugyanezt a szettet apám Ignisére:
- "gyári" Suzuki-Maruti felni a Suzuminn oldaláról, személyes átvétel
- Kleber Krisalp 3 - jó puha, nem racsing
- TPMS télire minek? Csak megzavarja.
Ja, ahogy RBálint írta volt.
Tavaly összel 2 gumisnál jártam vele, a második jó drága volt; szumma 17 ezret fizettem centrírra. Ugyanolyan szar maradt. 🤗 Szintén 225/45r17.
Most hétvégén vettem egy szett alufelnit alá, magában szépen fut. A vidéki gumis azt mondta, sok Nexen télit és nyárit ad el, jók. A 4S-t kevésbé ismeri.
Feltette a gumikat, mondja jó sok súlyt kér; talán szét lett gyilkolva egy rossz úton. (Az autóval együtt vettem, télire ezt használom, én nem jártam vele rossz úton.) Kérdem, 2 kilóval lőhetem neki -> inkább ne. 160? Se. (Tavaly azért hajtottam vele, idén se tervezem máshogy.)
Milyen DOT? Enyém 4518.
[ Szerkesztve ]
hacki87
senior tag
Tavaly év végi a dot mondjuk óra szerint 215nel mentünk vele 1x 2x. A felni nekem elvileg oké most volt gorgozve. De ha úgy van eladó egy szett 17x8.5" széles 5x110 ez 32 felni.
A felni nálam is OK, 7,5x17 5x108 ET55. Tavaly 8x17-re rakattam, kicsit gyíkul nézett ki rajta; 8,5-ön már robbantott?
Kicsit megszívattam magam. Vettem alu szelepsapkákat (másik kocsin 10+ éve az van) a műanyag helyére, majd 1 éve fent van, most ellenőrizni akartam a keréknyomást a benzinkúton és nem tudtam leszedni. A durva az, hogy a 4ből 1et otthon sem sikerült két fogóval (elforog a szelep is).
Van valami tippetek rá hogy szedjem le? Ruhát tettem a fogó meg a szelep közé de így is eléggé lenyúztam a szelep száráról a gumit, de a szelepsapka nem mozdul. Ráadásul TPMS szenzorral egyben van, nem lenne jó tönkre vágni. Próbáltam kis csavarlazítót, megütögetni, de nem segített.
Ötlet?
1 éve nem nézted a guminyomást?
Amúgy én is jártam már így, fogóval megfogtam a szelepet, egy másikkal meg a szelepsapkát. Így lejött. Ha így nem jön le, az durván rárohadhatott...
Nem néztem 1 éve. Elvileg a szenzor jelez ha valamennyi x tized bar-al csökken a nyomás ill. szemre sem volt lapos. Két fogós megoldás eddig nem jött be...
hacki87
senior tag
Nem emlékszem, hogy extra segítséghez folyamodtak volna. Kicsit feszül rajta :)
Kornel
veterán
TPMS-el szerelt autónál menüben ki is írja az aktuális nyomás értékeket, legalábbis nálam így van, gondolom más gyártó is megugrotta ezt a szintet
Qru
MODERÁTOR
Mehet 2 kerekesre is.
#nincsbennetarcsi
SPeti1984
senior tag
Köszönöm
Én akkor is megnézném havonta egyszer sima egyszerű kézi műszerrel. De ez én vagyok. Az olajszintet is jelzi, ha csökken, mégis megnézem azt is havonta legalább egyszer.
Kornel
veterán
Azért ez más, nálam a VDO TPMS század bar pontosan mutatja a nyomás értékeket, tényleg felesleges. Az olajszintet nálam csak a minimum alatt jelzi.
2ozzmexy
aktív tag
Milyen autód is van ami jelzi az olajszintet? Ugye nem aladdin csodalámpájára gondolsz? Az más, az egy nyomáskapcsoló, ha felépült az olajnyomás elalszik, ha az kigyullad neked az autópályán, akkor mire megállsz már valószínűleg besült a motorod...
@Kornel: Az S-Cross sem jelzi, az olajnyomás visszajelző, ha az kigyullad akkor már egy ideje szárazon fut a turbód...
Vannak autók amik kapacitív módszerrel mérik a kartellben lévő olaj mennyiségét (abba dugdosod a nívópálcát), de szerintem egyikőtöknek sem olyanja van...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
hacki87
senior tag
Nálunk a multipla indulás előtt csinál egy checket amin jelzi az olaj szintet kb 5 pötty a teli és abból nálunk 3 4 pötty között van. Amikor elfogytak a pöttyök sipolt is H low oil level. El volt repedve az alumínium olaj teknő.
Más: azon agyalok hogy veszek négy apollot(205 55 16) a gyári 16os felnire és nyárra veszek 17es gyarit nyarival.
KTU
addikt
Akkor Renault Megane már űrtechnika.
A 2. is jelzi, de 1. is kiírja.
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
Qru
MODERÁTOR
A 4x4 SUV gumik kicsit strapabíróbbak és úgy alakították ki őket, hogy könnyű terepen is boldoguljon (itt leginkább földútra kell gondolni semmi komolyabbra).
#nincsbennetarcsi
KrAt
veterán
Sziasztok,
most, hogy egyre hidegebbek a reggelek, de melegek a napok, egy "érdekes" dolgot vettem észre:
mindig üzem melegen néztem a guminyomást a TPMS rendszeren, úgy nem tűnt vészesen alacsonynak (2,3 helyett 2,1-2,2) volt benne, ellenben most reggel a hidegben ez 1,8 közepe volt csak.
Namost melyik időjárásban állítsam be a nyomást? Ha hidegen, akkor melegen lesz sok, ha melegen, akkor hidegen alacsony. Vagy középút?
Qru
MODERÁTOR
A gyári érték amit megad a Honda az hideg guminál értendő (hivatalosan pincehőfokra van belőve). Ha zavar a nyomásingadozás akkor nitrogén nyomass bele az kevésbé érzékeny a hőtágulásra.
#nincsbennetarcsi
KrAt
veterán
Az ingadozás nem zavaró, csak nem tudtam, mi a helyes mód, de így egyértelmű, köszi!
rbalint88
addikt
KarteR, mernokur, karter. Ha mar aramlik a tudas szetfele mindenkinek, akkor pontosan. De amugy a szarolasz alfa 156fl anno 2003 minden inditasnal kiirta egy 5-os skalan az aktualis olajszintet.
2ozzmexy
aktív tag
Olvastam én is a cikket, tudom, de elformaegyesült a nép száján. Hogy a ferrodolt fel se hozzam és a centírozást...
A 159-es is kiírta (abban még töltőnyomás visszajelző és olajhőmérséklet visszajelző is volt), ezért is írtam: "Vannak autók amik kapacitív módszerrel mérik a kartellben lévő olaj mennyiségét..." de a legtöbb autó nem tudja, vannak kivételek, de a többség nem tud ilyet... Egyébiránt benne van a gépkönyvében hogy azért rá kell nézni a pálcával is...
A TPMS-es autóknak is benne van a könyvében hogy ellenőrízze más módszerrel is az abroncsnyomást.
Amúgy a mai spórolós világban kitellik az autógyáraktól hogy csupán egy esztimált értéket jelenít meg.
@KTU és @hacki87: Azért ritkaság számba megy mai napig az ilyen fícsör, amikor sok autóban már vízhőfokmérő sincsen, csak egy LED ami "kialszik"... A megane és a multipla is megelőzte sok dologban a korát, sok dologban meg nem...
@rothfb: Meg is kell nézni, krézikönyvet csapd fel az abroncsnyomás ellenőrző rendszernél... mellesleg nem is olyan régen írtam erről egy szösszenetet, keresd vissza ha gondolod...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
2ozzmexy
aktív tag
Csak jó mérőt vegyél hozzá, mert az occsó kínainak nagyobb a hibahatára mint a mérési tartománya... Indulás előtt érdemes ránézni, egyébként nekem van rá egy rém egyszerű módszerem:
Amikor felkerül akkor felfújom a gyári értékre és mivel havonta egyszer tankolok, akkor olyan oszlophoz állok ahol van mérő és ránézek. Két tankolás között meg teszek rá magasról... majd vinnyog a TPMS ha gondja akad, azért találták fel és azért fizetek sok-sok pénzt amikor cserélni kell azt a rohadt szelepet...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Qru
MODERÁTOR
Igazából mindig a külső hőfokhoz kell(ene) igazítani a guminyomást, mert a gázok térfogata változik a hőmérsékeletükkel (ezért szoktak tiszta nitrogént használni a versenysportban, mert annak a térfogata/sűrűsége viszonylag állandó, szemben a körlevegőével).
Egyébként ha maximalista vagy: a guminyomás értéket a gyártó általában pincehőfokra adja meg (tehát olyan kb 16 fokos hőmérsékletre). Ettől eltérő hőfok estén +/-6 fokonként +/-0,1 bar diffivel szokás számolni. Mivel ugye a gázok tárfogata nő ha a hőmérsékletük nő, ezért melegben alacsonyabb nyomásértékre kell állítani, mint hideg esetén. Pl ha a gyár 2,2 bar-t ír (ez +16 fokra vonatkozik) akkor +22 foknál 2,1 bar kell bele, míg +10 foknál meg már 2,3 bar.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
GoodYear Vector 4S az kimondottan halk abbóé aGen2 téliesebb a Gen3 nyáriasabb, a Continental is jól kiegyensúlyozott abroncs. A Michelin CC+ az inkább nyárias valószínűleg az utódja a most jövő CC2 is az marad.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Őő, ez komoly? Látom a gumis műhely lobbi klióra megvette a TC-s gumidokit.
#nincsbennetarcsi
2ozzmexy
aktív tag
Ugye tudod melyik műhelyről van szó!? Ismerjük mindketten az egyik műhelyüket, de nem nevesítem őket...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
pècsimunkás
addikt
Sziasztok!
Öcsém kérné a segítségeteket:
A Mitsubisi Pajeroján 31x10,50 r15 méretű offroad gumi van. Ezzel vette. Az első tengelyen szeretné lecserélni keskenyebb 185-195ös gumira, de ugyanezen átmérő (31 coll) lenne kívánatos. Van-e ilyen méreetű gumi, lehetséges-e egyáltalán. Az offroad gumik már 1x tönkre tették a kormányművét, azért szeretné lecserélni.
Előre is köszi a segítséget!
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
svedmalac
tag
C5-ben is volt, van olajszint és olajhőfok jelzés...
HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7
Qru
MODERÁTOR
Gyári méretet nézzen rá, azzal nem lesz gond.
#nincsbennetarcsi
pècsimunkás
addikt
Köszi, mondom neki.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
Kickass
őstag
Most, hogy eldolt jovo tavasz/nyarig nem lesz semmilyen autocsere, le kellene cserelnem a Fabian a 10 eves Sava teligumikat (nem rohog, ezzel kaptam )
Negyevszakost szeretnek ra mindenkepp, de a premium illetve felso kozep kat gumikat kicsit overkillnek erzem ra.
Mi most a best buy? Meg mindig a Nexen 4S? Barum Quartarisrol van mar barmi epkezlab velemeny? Esetleg mas?
A szoban forgo meret 195/50 R15
Koszi!
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Igen a Nexen a best buy. Barumról még semmi hiteles infó/teszt nincs, de a DriveNow autókon is az van, annyira csak nem lehet rossz... de a Nexen mellett szvsz nem opció.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Azért mostanában volt rá pár panasz.
Barátomnak sem tetszik egy Clion, másik autón egy Quatrac5-öt használ.
Kickass
őstag
Amit Kornel is emlit hogy mostnaban mintha jonnenek a panaszok, fentebb is volt szo valami razasrol. Illetve az ADAC teszten meg ajanlott volt mig az osztrakoknal mar csak feltetelesen ajanlott, mar ha ezek a tesztek ernek valamit egyaltalan.
Ettol fuggetlenul ha meg mindig ez ajanlott akkor legyen, de ha van alternativ akkor nem ragaszkodom a Nexenhez.
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari