Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [mefistofeles:] Miért így bizniszelsz?
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [crok:] Android ADB, TWRP, ROM, GApps, MicroG, APK és egyéb segédeszközök
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
LOGOUT.hu
Hozzászólások
molnarpeter
nagyúr
Esetleg Michelin Pilot Sport van 205/55R16-ban, szívó benzin motorokhoz járt olyan méret is mk4-nél.
Kornel
veterán
Michelin CC+
Bridgestone A005
Ezen kívül talán a Maxxis AP3 ami nyárias.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Michelin CrossClimate (+), vagy ha nem olyan sürgős, akkor hamarosan jön a 2. generációja, én megszavazom neki a bizalmat előre.
Illetve Bridgestone A005.
szabonagyur
félisten
Vajon lesz a 185/55/15 méretben? Csak nálam maradt a City is és hát a téli cserés aztán akkor szerintem a nyárit is ledobatom róla.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
tboldi
nagyúr
Nagyon remélem, mert nekem is ez a méret kellene majd, amikor elérkezik a csere ideje.
Batib
őstag
Köszi!
A Michelin volt az első opció nálam is.
tboldi: Neked is kösz.
Úgy látom egyetértés van a kérdésben.
Felmerült még bennem egy olcsóbb verzió is, de..
Erről mi a véleményetek?
Apollo Alnac 4G All Season 205/55 R16 91V
Az optimista az alagút végén a fényt látja, a pesszimista a sötétséget, a realista a közelgő mozdonyt. A mozdonyvezető pedig a 3 hülyét a sineken
Akkor már inkább a Nexen N Blue 4S. Én arra fogok cserélni nem sokára. A teszteken mindig jól szerepel, kiegyensúlyozott gumi, talán a legjobb ár-érték arányú. És az egyik legcsendesebb több teszt alapján. Jól is kopik, úgy értem nem kopik hamar...
Igaz nekem 225/45 R17-es méretben kell.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Nem rossz az Apollo, nekem volt, de ahogy írták, a Nexen elvileg kiegyensúlyozottabb, és talán olcsóbb is egy kicsit.
Ha az ár nem számít, akkor én maradnék a Michelin-nél.
Saccco
nagyúr
Tény a Nexen-nek nincs hangja, a Continental AllSeasonContact jól hallható.
Utóbbi a jelen időjárásban jobban fog, mint a Nexen.
[ Szerkesztve ]
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
Batib
őstag
Köszi mindenkinek a hszeket. Van még kb 2 hónapom a döntésre.
Az optimista az alagút végén a fényt látja, a pesszimista a sötétséget, a realista a közelgő mozdonyt. A mozdonyvezető pedig a 3 hülyét a sineken
Nemtom, milyen a Continental AllSeasonContact; a télire használt Nexen 4S nálam - egy amúgy csendes autóban - egyértelműen hangos kategória. (Csak hogy legyen más felhasználói vélemény is.)
Szerk: 225/45R17
[ Szerkesztve ]
Hang alapján mondod, hogy a Conti jobban fog, mint a Nexen?
Tisztára, mint az olajos fórumban, ahol a motor hangja után írta valaki, hogy mivel csendesebb, ezért jó bele az az olaj.
Aztán korrigált.
[ Szerkesztve ]
Csabroncka
addikt
Nekem a conti pc6 mellet minden más halkabb, igaz tapad is még vészfékezéskor is.
"in medias res"
szabonagyur
félisten
Egyedül a télies teljesítményével vagyok kérdésben, a CC+ újról meg semmit nem tudni ugyebár Az kijön vajon az éven a szezonig?
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
Saccco
nagyúr
Nem a hangja alapján. Nem estem le a Contival az útról. Illetve nem estünk le a Nexen-nel sem, de utóbbi előbb jelzi, hogy ne feszegesd tovább.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
tboldi
nagyúr
Nem tudom.
Nekem már megfelel, ha ugyanazt tudja, mint a jelenlegi CC+-om. A nedves irányíthatóság az, amiben szívesen látnék javulást, kanyarodásnál érezni némi “radírozást”, ha ugyanakkora sebességgel próbálom bevenni a kanyarokat, mint szárazon.
[ Szerkesztve ]
A Continental PC6 valóban nem halk, tavasszal használtam egy hétig az autón.
A Michelin Primacy 4 jelenleg a legjobb (számomra, ill. amit valaha használtam); és nem kopik.
Killer01
őstag
Igen, teljesen vállalható téli gumi.
Anaren91
senior tag
Sziasztok,
245/35ZR19 93W elöl, 275/30ZR19 96W hátul méretekre tudnátok ajánlani megbízható, nem túl hangos nyári abroncsokat? Nem pályázásra kell, napi használatban van az autó, szóval szempont, hogy valamennyire tartós legyen, ne kopjon el fél év alatt, de azért bírja, ha meglépem az autót.
Nem a gumin akarok spórolni, mert azért a jó gumi fontos, de fölöslegesen se dobnék ki pénzt indokolatlanul drága gumikra. Pár fórumon olvasgattam, hogy nagy megelégedéssel használják a Kumho ps 71-et, de erről a gumiról is lehet mindenfélét olvasni... Jelenleg Continenlta contisport 6 van rajta, de ha van olcsóbb, hasonló minőségű alternatíva, azt szívesen meghallgatom.
Előre is köszönöm a válaszokat.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
logaritmus
tag
Ha már nagy méret a kérdés előttem. VentusS1 Evo3 ahogy látom tesztek alapjan rosszabbul szerepel mint a 2. Tényleg nem sikerült az Evo3 annyira jóra?
F_Zolee
veterán
Ha a kopás-zaj fontos akkor Michelin de mivel az drága nem igazán lesz megfelelő alternativa.
logaritmus
tag
Michelin tuti jó. FK510 mint olcsóbb ebben a méretben?!
varsam
őstag
GoodYearból csak a sima Efficientgrip Perf van ebben a méretben, nem a 2es. Az is jó?
Másik méretet nem szeretnék. A téli az 205-ös, bután néz már ki.
Most ott tartok hogy a Goodyear vagy Vredestein Sportrac 5.
Goodyeart találtam 35-ért, az jó árnak tűnik.
Anaren91
senior tag
Pontosítok kicsit. Azzal tisztában vagyok, hogy ilyen méretben nem olcsóak a gumik. Viszont fölöslegesen nem akarok olyan gumira költeni, ami hűdefasza, de igazságbszerint versenypályára van és hamar elkopik. Egy köztes megoldás kellene, ezért is szemezgettem a Kumho ps71 el, youtubeon néztem tesztet ahol a faszi egy M2 vel ment már nem tudom melyik pályán köröket több fajta gumival is, és ott a Kumho az első körben kicsit maradt csak el a contitól, másodikban pedig már érezhetően rosszabb volt. De nyilván ez pálya használat, országúton nem nyígatod annyira a gumikat. Viszont azt se akarom, hogy megveszem a Kumhot mert lényegesen olcsóbb mint a cinti vagy michelin, és eldobom a kocsit vele. Azért 660 Nm el előfordul hogy egy 60 ról való hirtelen gyorsításnál is vadul villog a dtc és most conti van rajta.. Ha van michelin és conti között vaciláltam, de ugye ezeken belül is van ezer egy fajta, ebben kellene segítség, higy meddig éri meg elmenni józan ésszel az árat figyelembe véve. Illetve ha valakinek van tapasztalata a Kunhoval azt is szivesen várom.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
Zsombe
senior tag
Sziasztok!
Corolla gyárilag szerelt Falken Ziex ZE914b-vel nem vagyok maradéktalanul elégedett. Nedves-vizes úton a "tapadása" valami katasztrófa.
225/40 R18 méretben mi az ajánlott gumi? Hybridről lévén szó fontos, hogy takarékos és csendes gumi legyen.
Amik eddig felmerültek bennem: Vredestein Ultrac Satin, Uniroyal RainSport 5 (erről tesztet nem találtam, de megfogott a mintázata) és Bridgestone Turanza T005.
Accordon nagyon bevált a Bridgestone Potenza S001, de lehet az hangos lenne a Corollán és "túlzás" rá ez a gumi.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
Én ilyen autó esetében (660Nm) egyáltalán nem spórólnék a gumival. Sőt ha ilyenre telt, akkor nekem telne évente (2 évente) új gumira is. Főleg ha kihasználod a gyorsulásokat. Bár magyar viszonylatban biztosan nem lehet egy ilyet kihasználni sehol. De ha a német autópályán mész, akkor előfordulhat, hogy max kihasználod az autód. Értem amúgy a dilemmád, hogy nem akarsz olyan gumit, ami hamar elkopik, de egy ilyen teljesítményű autón (milyen autó is ez?) bármilyen gumi hamar elkoptatható... A te helyedben én a Kumho-t elfelejteném, az egy középkategóriás gumi.
Ajánlani nem tudok megfelelő gumit, mert nem vagyok eléggé kompetens az ügyben, csak a véleményemet írtam le. Majd a hozzáértőbbek ajánlanak gumit.
[ Szerkesztve ]
F_Zolee
veterán
Nem tudok most keresni, hogy a konkrét méretedben van-e, primacy után keress. Nem verseny gumi. Nem kopik gyorsan, zajban is jók.
Bazsee71
őstag
660 Nm-hez egy túrázós gumi nem kevés? Ilyen nyomaték mellé szerintem nem lehet megúszni a zsebbe nyúlást, ez még a prémium sportokat is megizzasztja.
F_Zolee
veterán
De olyan kritériumok vannak, hogy semelyik se lehet jó. Háromból kettő megvan ezzel.
Anaren91
senior tag
Értem a logikád, de attól , hogy erős a kocsi, nem üveghangon járok vele állandóan. Néha néha, piros lámpánál amikor a pamacs hajú hülyegyerek belevigyorog a képembe a japán csodájában van hogy nem bírom megállni, hogy ne rúgjam el, de mint mondtam normál mindennapos használatra van a kocsi, nem versenyzek vele. Jó tapadás a legfontosabb szempont, igazság szerint a kocsi jól le van szigetelve szóval a zajból hajlandó vagyok engedni, ill normál használat mellett nem akarok évente gumit venni. Errefel mondom, hogy olyat nem akarok ami nagyon puha, gyorsan kopik, versenyzésre való.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
Anaren91
senior tag
Kifutottam a szerkesztésből. Szóval, kerekenként egy 60-65 ezret rászánnék a dologra, de azért pl egy Pirelli p zerp 107k/gumi árát már nem adnám ki, mert nem arra használom a kocsit amire a gumit gyártották.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
F_Zolee
veterán
Nem ez a garnitúra lesz az utolsó. Próbáld ki a kumho-t és ha nem jön be akkor majd a következő szettre többet teszel félre. Ilyen gumi nincs, hogy tapadjon de ne kopjon és annyira hangos se legyen.
rbalint88
addikt
De van, a michelin primacy 4. De hogy ezek melle olcso is legyen, az nem megy tenyleg
Qru
MODERÁTOR
Pedig a 2-es sokkal jobb a GY-ből az 1-es az inkább eco gumi. Akkor inkább Vredi Sportrac 5. Vagy esetleg a Dunlop SP BlueResponse ami jó ebben a kategóriában. [link]
2019-es ÖAMTC/ADAC teszten ez a GY 4. lett a Vredi meg a 2. és jól jelzi a két gumi közti távolságot tudásban, hogy a köztük lévő 3. helyezett meg egy 4évszakos gumi lett (CC+)... [link]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Magyarul egy nem túl eco eco gumi kell, vagyis egy keményebb keverékű túraabroncs. Akkor neked pont az a jó, amit az előző kollégának nem ajánlottam (mert ő mást keres): GoodYear Efficientgrip Perf. és ebből van peremvédős verzió. És ez a gumi kimondottan halk is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
logaritmus
tag
rbalint88
Ebben a méretben már nem hiszem hogy van primacy 4 . Erre van kitalálva pilot sport különböző variánsai.
[ Szerkesztve ]
Anaren91
senior tag
Az olcsót most ne úgy értsétek, hogy Kormorán árszinten akarok gumit venni. 60 nagyon max 70k közötti gumit keresek. A mostani Sport contact 6-al nincs problémám, lehet végül ugyan ilyet veszek, de pár ezerrel drágábban meg van conti sport contact 3. Nem tudom a kettő között mi a különbség.
Kumho azért merült fel, mert sok tesztben írják, hogy hozza a nagyok minőségét kedvező áron, de azért én se hiszek a mesékben, tudom , hogy pénzért a csillagot lehazudják a tesztoldalak.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
varsam
őstag
Én is erre a következtetésre jutottam, hogy Vredestein, sehol nem látom, hogy a GY jobb lenne. Meg is rendeltem.
Köszi a segítséget!
F_Zolee
veterán
Primacyt ajánlottam én is. De az se jó más szerint.
Qru
MODERÁTOR
Maradnék a Continental SC6-nál vagy Pirelli PZero Nero GT. Ha meg kipróbálnád a középmezőnyt akkor Toyo Proxes Sport ami még vállalható.
rbalint88: Ezekben a méretekben már nincs Primacy, csak PS4 meg a még durvább verziók (PSS, Cup).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
varsam
őstag
rbalint88
addikt
Es tenyleg, akkor pilot sport 4s. Az se fogy el olyan gyorsan.
Conti aportcontact 3 regebbi fejlesztes ket generacioval, nem latom ertelmet azt venni a 6 helyett.
Volt nekem is kumho gumim, nem volt vele gond tapadast tekintve, de eleg gyorsan kopott.
A helyedben azt csinalnam, hogy megneznem a gumiteszteket kozelito meretekben (18”-tol felfele) es a jol tapadok kozul azt vennem, ami a legkevesbe kopik. A vegen az lesz a legolcsobb.
A pzero-t felesleges idekeverni az netto sportgumi.
Zsombe
senior tag
Köszönöm!
Alapvetően eco gumival nem lenne bajom, sőt az jobb lenne a hibridség miatt, csak nem tudom abból van-e olyan, ami tényleg jó tapadást biztosít vizes úton is.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
Kornel
veterán
Eco gumi és a tapadás.
Szerintem nézz rendes abroncsot.
szabonagyur
félisten
Melyik Corolla tud 660nm-t? Azt látom, hogy hibryd lesz.
Mondjuk így nézve van benne valami, hogy nem feltétlenül akarsz prémiumot venni, mivel maga az autó azért nem versenyautó a meglepően nagy nyomaték ellenére.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
Anaren91 írt 660 Nm-t. Neki amúgy E60-as BMW-je van, dízel. Zsombe-nek hibrid Toyotája van és sosem írta, hogy 660 Nm-es nyomatékú autója van.
Csabroncka
addikt
Van egy közel 7 vagy 8 milliós (vagy több) autód és a gumin szeretnél spórolni Ha a sarki közértbe használod még csak-csak, de vegyél rá egy normális prémium gumit... (itt most a sztár a tapasztalatok alapján a michelin primacy 4)
szabonagyur: sztem nem "csak" erő alapján vesz az ember gumit, a felhasználás még fontosabb
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
szabonagyur
félisten
Óóóó basszus minek vannak ezen a default userek
Kép alapján mentem csak.
(#40947) Csabroncka: arra céloztam volna csak, hogy mondjuk ugye a hybridek nagy része elég jó nyomatékot tud, egy GTE is valami 400 nm körülit, de ugye azért nem nyomod neki padlón ergo nem biztos, hogy kötelező egy prémium gumi ha amúgy normális felhasználás a cél.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
Jól van, elnézzük, végülis ikertestvérek.
Zsombe
senior tag
Bocs, de a kommented alapján csak ezt tudom írni: örülök, hogy elolvastad a hozzászólásomat, csak sajnálom, hogy értelmezned nem sikerült.
Nem tudom mi alapján vontad le azt a következtetést, hogy a gumin szeretnék spórolni. Pont az a problémám, hogy gyárilag egy közepes márkával, Falkennel szerelték az autót, aminek teljesítményét nem tartom elégségesnek. A kiszemelt típusok egyike sem low budget kategória, de ha szerinted az, akkor tarts zsugori felelőtlen idiótának. Írtam is, hogy Bridgestone Potenza S001-gyel mennyire elégedett voltam az Accordon, csak nem tudom hibrid Corolla-hoz mennyire passzolna.
Ja és kapaszkodj meg: listaáron 10+ millió Forint volt az autó.
@Kornel: rendes abroncsot szeretnék, azért is írtam be ide segítségért.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian