Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23

LOGOUT.hu

Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#41901) TFSi válasza focvis (#41898) üzenetére


TFSi
őstag

Köszi a választ, de még lenne kérdésem: Milyen kocsin, mekkora méretben és állapotban volt?
:)

[ Szerkesztve ]

Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)

(#41902) rothfb válasza KTU (#41900) üzenetére


rothfb
veterán

A "lentebb" helyett fenntebb-et vagy feljebb-et kell behelyettesíteni és úgy már van értelme a mondatnak. :D

(#41903) BaLee


BaLee
addikt

Kezdem úgy érezni, hogy a totalcaron trolletetés céljából van hetente egy 4 évszakos gumis hír. Ilyenkor aztán jönnek a nyomorultak, akik bekommentelik, hogy a 4 évszakos 2 ft-ot nem ér, meg beírja, hogy neki minden körülmények közt a tapadás meg a féktáv a legfontosabb azért használt téli+nyárit aztán hiába linkelsz neki tesztet ahol a télit rommá veri szinte az összes 4 évszakos szárazon és nedves úton értelmes vitára nem képes, sőt általában nem is kommentel többet. :W
A legjobb meg, hogy a 4 évszakos az nem téli, hanem nyári gumi ami azért szar, mert ugye 7°C alatt már nem jó. :O

Bár én vagyok a hülye, hogy ilyenen felhúzom magam, volt egy tök jó komment amit most nem találok de nagyon találóan leírta a helyzetet, hogy ez a beszűkült emberek országa akik ugyanazt tudják mantrázni 20 éve anélkül, hogy értenének hozzá vagy legalább vennék a fáradtságot és utánanéznének a dolgoknak. Nem véletlenül van Németországban is már 20% körül a 4 évszakosok aránya.

(#41904) Dluinet válasza BaLee (#41903) üzenetére


Dluinet
nagyúr

20-25 éve ugyan ez volt, hogy minek téli meg nyári gumi

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#41905) haris válasza nandinho1334 (#41897) üzenetére


haris
őstag

Szerintem az évente 6-8000km akkor inkább 4 évszakos vennék. Aki sokat megy, (évi 20000 vagy felette) annak ajánlanám a külön gumi szettet.

Gumit én nem fogok ajánlani, mert megvannak a magam favorit gyárai.

Amin gondolkozz el:
ha tudsz, érdemes prémiumot venni! Ha nem okoz összeomlást a családi költségvetésben a prémium felára, akkor én azok közül vennék valamit.
Ami inkább kérdés, inkább nyáron mész többet, vagy télen?
Télen sűrűn kimozdulsz a városból (pl fel a hegyekbe) vagy nem?

Ezek csak azért fontosak, hogy inkább nyári vagy inkább téli mintájú legyen a 4 évszakos amit válassz.
Pl Ha jársz síelni is akkor inkább télies mintát végy, ha télen is max autópályázol és nagy hóban inkább nem mész ki a városból akkor egy jó nyárias 4 évszakos a te gumid

[ Szerkesztve ]

(#41906) Pttypang


Pttypang
veterán

Novemberben mar illene aktualis evszakos gumival rendelkeznem majd, hogy elkeruljem a tomeget?
4 evszakosat dobatnek fel, kicsit magasabb futassal a kleber ajanlot a nexen helyett egyes twingora?
(Friss jogsival sokat mentem, de kesobb szamitok ra, hogy beall 15k kornyekere eves szinten, max orszagut)

Korabban a nexent ajanlottatok itt, tesztekben is elol van.

[ Szerkesztve ]

Everybody lies.

(#41907) Qru válasza Pttypang (#41906) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Évi 15k-ra már inkább Kléber, ha ilyen 10k körül mész csak (akár átlagra) kb előbb öregszik el a Nexen mint sem elkopna. 4S gumi bármikor felrakható, kerüld el a tömeget és dobasd fel most. Mondjuk nálunk a télit is éppen most teszik fel. Még nincs tömeg. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#41908) FireFox1996


FireFox1996
őstag
LOGOUT blog

Van egy Bridgestone Turanza T005 225/55/R17 XL
Újonnan vettem, friss DOT, másfél éves, eddig 2 nyári szezont ment (mostani a 2-ik), max 12e km van benne, de külső oldalon érdekes elöregedési nyomok vannak, ez normális? Mi okozhatta?

<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>

(#41909) focvis válasza TFSi (#41901) üzenetére


focvis
veterán

Volvo V60 D6-on (már 5x biztos írtam :) ), 225/45R17 XL.
DOT4518, 2019. januárjában kerülhetett az autóra, én 2019. július elején vettem, visszaszámolva a honosításkori km-ből akkor volt benne ~ 9 ezer km. (2-3 nap után cseréltem a nyárira mert kenődött. )
Aztán múlt télen - október végétől április közepéig - mentem vele 10 875 km-t, szóval kb. 20 000 km van benne most.
Ismétlem, hazai télre jó, síelni nem járok, a havat érdemes elkerülni vele. Mivel tud összkerékhajtást az autó, így nem akad el havas domboldalon.

(#41910) Qru válasza FireFox1996 (#41908) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bridgestone... az enyém (Potenza) 3 évesen ugyanígy nézett ki anno. Gyorsan öregszik. Amíg tapad rendesen és nem mélyülnek/hosszabbodnak a repedések nem kell vele foglalkoznod.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#41911) FireFox1996 válasza Qru (#41910) üzenetére


FireFox1996
őstag
LOGOUT blog

ok.
Bakker, a Michelin Alpin 6-om, ez lesz a 3-ik szezonja, és úgy néz ki, mintha most jött volna ki a gyártósorról :R

<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>

(#41912) Batib


Batib
őstag

Hali!
Van valami olcsóbb alternatíva a Michelin CC 4S gumira?
205/55x16
Civic 9gen 1.4 99LE
inkább nyárias
lassan öregedő
éves futás kb 7-8 ezer km
kisváros, városok között főút , néha pálya
Jó volna szereléssel együtt 100-ból megúszni, ha nem akkor kigazdálkodom a Mislent.
Köszi

[ Szerkesztve ]

Az optimista az alagút végén a fényt látja, a pesszimista a sötétséget, a realista a közelgő mozdonyt. A mozdonyvezető pedig a 3 hülyét a sineken

(#41913) Qru válasza FireFox1996 (#41911) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Michelin lassan öregszik nálam is. :K

#nincsbennetarcsi

(#41914) tboldi válasza Batib (#41912) üzenetére


tboldi
nagyúr

Sajnos nem nagyon van alternatívája a CC-nek az összes szempontot figyelembe véve. Talán az új Dunlop Sport All Season jöhetne még szóba, de még csak most dobták piacra, kb. semmi tapasztalat nincs velük egyelőre.

(#41913) Qru: És nálam is. :)

[ Szerkesztve ]

(#41915) koxkids válasza FireFox1996 (#41911) üzenetére


koxkids
őstag

Alpin 6 ajánlott darab? :)

(#41916) Qru válasza Batib (#41912) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ami nyárias még az a Bridgestone A005 de kvázi nem olcsóbb és nem sok tapasztalat van vele... A friss tesztet látva a Goodyear Vector 4S Gen 3 sem elvetendő és az picit a CC+ alatt van árban.

#nincsbennetarcsi

(#41917) tboldi válasza Qru (#41916) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ami nyárias még az a Bridgestone A005...

Lassan öregedőt keres. ;]
..........................................

Amúgy keresgéltem ezzel a Dunloppal kapcsolatban, 185/55R15 sajnos nincs, viszont 175/65R14 úgy néz ki, igen.

[ Szerkesztve ]

(#41918) Qru válasza tboldi (#41917) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kinek mi a lassú... ;]

#nincsbennetarcsi

(#41919) FireFox1996 válasza koxkids (#41915) üzenetére


FireFox1996
őstag
LOGOUT blog

Ha jól emlékszem, az idei teszten, mintha a 2-ik helyen végzett.

<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>

(#41920) ngaba válasza tboldi (#41914) üzenetére


ngaba
aktív tag

Már csak CC+-t lehet venni, nem? Na, azt nem vennék, pláne annyiért, amennyiért árulják. Az idei tesztekben sem szerepelt valami fényesen. Kevés futásnál a kopásállósága sem annyira érdekes, előbb fog megkeményedni szvsz (nálam az összes Michelin előbb keményedett meg, mint elkopott volna, igaz 4S nem volt).

(#41921) tboldi válasza ngaba (#41920) üzenetére


tboldi
nagyúr

Van sima CC is még.

Én meg bármikor megvenném újra a +-t, annyira bevált a felhasználási módomhoz. :K
De azért remélem, kapható lesz már a 2-es is Európában, mire cserélnem kell (még 2-3 évvel számolok). :D

[ Szerkesztve ]

(#41922) Batib válasza Batib (#41912) üzenetére


Batib
őstag

Köszi a válaszokat!
Akkor úgy tűnik marad a Michelin.
Automax megbízható bolt?
Ott lenne 120 leszállítva.

Az optimista az alagút végén a fényt látja, a pesszimista a sötétséget, a realista a közelgő mozdonyt. A mozdonyvezető pedig a 3 hülyét a sineken

(#41923) koxkids válasza FireFox1996 (#41919) üzenetére


koxkids
őstag

Igen, láttam én is. Michelin öregedés szempotjából jó helyen szerepel? Bírja az éveket? :D

(#41924) FireFox1996 válasza koxkids (#41923) üzenetére


FireFox1996
őstag
LOGOUT blog

Nálam 2 szezont már ment, most jön a 3-ik, és mint ahogy fent írtam, úgy néz ki, mintha most hozták volna ki a gyártótól a gumikat. De sok helyen is írták már, hogy lassan öregedik a Michellin.

<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>

(#41925) kenguru99 válasza renziNNN (#41877) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Pályázni felejtsd ez az utcai gumikat. Semi slick a minimum. A nankang ns-2r az egyik bestbuy ár/érték arányban. Régen volt ennek egy kemény keverékű (treadwear 180), meg egy puhább (treadwear 120) változata. Nem tudom, hogy melyiket lehet kapni most.

(#41926) Qru válasza tboldi (#41921) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Azt nyilatkozta a Michelin, hogy Európába a CC2 jövőre jön, idén még csak az USA-ban lesz kapható.

#nincsbennetarcsi

(#41927) kenguru99 válasza nandinho1334 (#41897) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Egy közepkategóriás négyévszakos teljesen jó lesz. Kleber például.

(#41928) Qru válasza renziNNN (#41877) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A Westlake-ről is hallottam jókat, arra is ránézhetsz.

#nincsbennetarcsi

(#41929) sgabor válasza Qru (#41910) üzenetére


sgabor
csendes tag

Erről egyből eszembe jutott ez az OFF video
Egyébként ez a gumi "progeria" általában jellemző a Bridgestonera, vagy csak bizonyos mintázatokra?

(#41930) tboldi válasza Qru (#41926) üzenetére


tboldi
nagyúr

Azt hiszem, az még belefér az említett 2-3 évbe. :D

(#41931) Qru válasza sgabor (#41929) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem mintázat függő, nekem volt 4évszakos BS gumim az is így nézett ki 4 évesen pedig az tök más minta/keverék volt mint a tiéd. A mintázat csak rendellenes kopást okozhat (V mintás gumi pl gyakran kopik fűrészfogasan). Azt pletykálják, hogy az öregedésgátló adalék drága és abból tesznek bele a gumiba kevesebbet, ezért tudják jó áron adni.

#nincsbennetarcsi

(#41932) Petyás


Petyás
tag

Sziasztok!

2006-os Swiftre érdemes téli gumi helyett négyévszakost venni? (a nem túl hideg, ellenben kiszámíthatatlan átmeneti időkre (tavasz, ősz) számítva)
Jó időben pedig nyári gumit használnék.
Lemezfelni, napi munkábajárás főúton, falvakban, évi kb. 15000 km.
Köszönöm!

(#41933) haris válasza Petyás (#41932) üzenetére


haris
őstag

Szerintem vagy add el a nyárit és használj 4 évszakost, vagy legyen 2 garniturád (vegyél egy garnitúra télit).

Szerintem (és lehet sokan megköveznek most) a 4 évszakos az tökéletes városba illetve jól takarított utakra (autópálya)
Én érdi vagyok, és a céges autónn 4 évszakos michlen cc van, nem mondom hogy szar, de én a saját autóimra (Alhambra és KA) külön külön szetteket tartok. Mert érd dombos néhol elég meredek, ha havazik hozzánk nem elsőnek jön a kotró stb.
Igaz, mindig hazaértem a 4évszakossal is, de érzésre a téli az szélsőséges időben ad annyi pluszt, hogy nekem megéri.

Én a helyedben 4 télit vennék. De te tudod.

(#41934) Petyás válasza haris (#41933) üzenetére


Petyás
tag

Köszönöm!

A kérdés leginkább arra irányult, hogy a négyévszakos használhatóbb-e a téli helyett?
Mert: hó szinte sose, de az átmeneti időt én kiszámíthatatlannak tartom.
Pl.: egyszer csak februárban 10°C feletti hőmérsékletek vannak napokon át, máskor meg áprilisban 5°C-nál nincs melegebb.
Tehát két szett gumi lenne, a kérdés, hogy a nyári mellé téli, vagy 4évszakos?
(és így nem akkor járnék gumit cserélni, amikor mindenki, hanem ősz elején és tavasz közepén)

(#41935) OPiiPO válasza Petyás (#41934) üzenetére


OPiiPO
addikt

érdekes ötlet, van benne logika szerintem ;)

[ Szerkesztve ]

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#41936) haris válasza Petyás (#41934) üzenetére


haris
őstag

Hát ha így kérdezed, akkor a válasz az hogy:
"Persze, használható"
Csak szerintem nincs értelme.
Mert ha úgyis veszel egy 4s szetted, akkor minek a nyári szett? Azt add el.
Ha megvan a nyári szetted akkor miért nem télit veszel.
A télinek is elég széles a használati tartománya, nem kell azonnal rohanni lecserélni. A nyári hőség persze árt neki, de egy reggel hideg délután 20 fok nem teszi tönkre.
És ha mégis beüt egy kissé durvább hó azért a téli mégiscsak erre lett felkészítve.
Mint ahogy a nyári melegre is tartani akarsz egy dedikált szett gumit, akkor a télre miért nem?

Szóval szerintem vagy 1 szett 4 évszakos, vagy 1-1 téli és nyári szett.
Ezt döntsd el magad

[ Szerkesztve ]

(#41937) Petyás válasza haris (#41936) üzenetére


Petyás
tag

A tesztekben csak az útviszonyok szerepelnek, de a hőmérséklet nem.
Legalábbis én még nem láttam ilyen tesztet.
Jó lenne mondjuk egy -10, 0, 10, 20, 30 fokos teszt a téli, 4évszakos, nyári gumikra. Mindez úttartás, fékút, kopás szempontjából.
Mert a hótól nem félek (korábbi évek időjárása miatt), inkább a hőmérsékleti viszonyok miatt szeretném a 2 szettet.
És mivel R14-ben nem egy eget rengető összeg egy gumi, hajlandó vagyok a "biztonság oltárán" feláldozni ekkora összeget a napi 70km-es kocsikázásért.

(#41938) TFSi válasza Petyás (#41934) üzenetére


TFSi
őstag

A Swift méretében abszolút jó választás lehet egy négyévszakos, legfőképp egész éves használatra. Egy Goodyear Vector 4Seasons Gen. 3 vagy egy Vredestein Quatrac (csak simán, szám nélkül) kvázi kompromisszummentes alternatíva.

Más: ropogósan friss téli gumiteszt a Bild-től 225/40 R18 méretben: link

[ Szerkesztve ]

Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)

(#41939) KAMELOT


KAMELOT
titán

Sziasztok!
Meg tudná nekem valaki mondani ezen felni pontos típusát?! Annyit tudok ALPINA 21''
Előre is köszönöm a választ!

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#41940) rbalint88 válasza KAMELOT (#41939) üzenetére


rbalint88
addikt

Hat az biztos, hogy nem alpina, hanem valami kinai retek. Egy szett 21”-os eredeti alpina felni mar tobbet er, mint a bangle 7-es rajta...

(#41941) KAMELOT válasza rbalint88 (#41940) üzenetére


KAMELOT
titán

Akkor lehet valami más! :U
Ilyesmi felniket hol lehet kapni, ha lehet?
Így néz ki közelebbről

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#41942) Qru válasza Petyás (#41937) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Olyan teszt nincs (pedig igény lenne rá) de ebből azért látszik a lényeg:

#nincsbennetarcsi

(#41943) erik365


erik365
aktív tag

Sziasztok!

Valaki megtudja esetleg mondani a két gumi közötti különbséget?

[link] Nexen N Blue 4S -18.390Ft
[link] Nexen N Blue 4S WH17 -20.790Ft
Természetesen a webshopban kezdtem az érdeklődést, nem tudta megmondani azt ígérte visszahív, nem hívott. :N

1.4 T-jet M32

(#41944) Qru válasza TFSi (#41938) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Be is tettem az összefoglalóba. :R

#nincsbennetarcsi

(#41945) rothfb válasza erik365 (#41943) üzenetére


rothfb
veterán

Ezt én is kérdeztem nem rég és nem jött válasz. Én a helyi gumisnál végülis olyat vettem, amin rajta van a wh17 jelzés. Elégedett vagyok vele.

(#41946) FollowTheORI


FollowTheORI
nagyúr

[The TRUTH About Winter, All Season and Summer Tires ❄ Tested at 0c, 2c, 6c, 10c, 15c]

Csak hogy kb mire lehet számítani a kritikus hőmérsékletek/viszonyok között, ami fontos.

Nyári: Continental PremiumContact6
AllSeson: Continental AllSeasonContact
CrossClimate: Michelin CrossClimate
Winter: Continental WinterContact TS 860

Szóval mind prémium gumi.

Nedves fékút, a kisebb érték a jobb, ahogy nő a hőmérséklet:

Havas jeges úton pálya köridő, kisebb érték a jobb:

Száraz fékút, a kisebb érték a jobb, ahogy csökken a hőmérséklet:

Az előbb linkelt videóból a lényeg ami látszik... szárazon a nyári a legjobb, nedvesen csak 15 fok és felette a legjobb a nyári... valószínűleg 25-30-40 fokokban még jobban a nyári jobb.

A téli csak a havas jeges úton a legjobb, az a középső ábra ahol köridőket mértek havas/jeges viszonyok között részben "érzésre".

A nyári gumi vizes teljesítménye változik legjobban ahogy csökken a hőmérséklet egyre rosszabb...

Szóval szerintem a tesztek és a gyakorlat is azt bizonyítja, hogy a 4 évszakos egy jó átlagost hoz mindenhol, sehol sem kiemelkedő, de nem is rossz. Az ilyen katyvasz időben alig van különbség a gumik között amíg nincs 5 fok alatt az idő.
Szóval a téli nyári 7 fokos váltás az tényleg nem hülyeség... :D

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#41947) OPiiPO válasza FollowTheORI (#41946) üzenetére


OPiiPO
addikt

AllSeason és a CrossClimate közt pontosan mi a különbség :F

(#41948) Kornel: azt hittem ez két külön, jól elhatárolódott kategória.

(#41949) TFSi: ok, köszi!

[ Szerkesztve ]

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#41948) Kornel válasza OPiiPO (#41947) üzenetére


Kornel
veterán

Continental Allseason Contact

Egyébként összességében most már csak közepes szint, megnéznék egy GY Vector 4 season gen3-at, vagy a Vredestein Quatrac-ot is.

(#41949) TFSi válasza OPiiPO (#41947) üzenetére


TFSi
őstag

A CrossClimate-ot alapvetően egy "téliesített" nyáriguminak tartják, a négyévszakos megnevezés alatt pedig a Continental AllseasonContact-ot érti. Ami kicsit vicces a számomra, elnézve a Conti mintázatát. Főleg kémiai, és kevésbé fizikai dolgok már ezek.

Qru: hazámat szolgálom.:):R

Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)

(#41950) OPiiPO válasza Qru (#41544) üzenetére


OPiiPO
addikt

Köszi a segítséget, már fel is került a Kléber, 3420-as DOT-al, a bhpgumi-tól, mondjuk nekem még 26eFt.ért szállították.

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.