Hirdetés

2024. június 1., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2750) Abu85 válasza odorgg (#2666) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ez bonyolult dolog. Egyrészt muszáj ilyenekre áldozniuk, mert az NVIDIA nem segíti a fejlesztők munkáját. Mindent elzárnak a programozók elől, amellyel gyorsabb programot lehetne írni GeForce-ra. A legtöbb fejlesztőnek az az egyetlen lehetősége, ha az AMD megmondja nekik, hogy miképp lehet begyorsítani a kódjukat, vagy jobb esetben már eleve olyan kódot adnak nekik, amelyek gyorsan futnak.
Az NVIDIA az elmúlt három évben a szoftverpartnereik nagy részét elvesztette. Már nem partnerük az EA, a 2K Games, a Capcom és a Deep Silver. Ezek a kiadók mind átpártoltak az AMD-hez, ahol már eleve ott volt a Square Enix, a SEGA, a Nordic Games és az 505 Games. És ők mind elvárják azt, hogy az AMD segítsen nekik például GeForce-ra is optimalizálni, cserébe kiemelten támogatják a technológiáikat.
A kutatások szempontjából is sokan nem számolnak a GeForce-szal, mert az NVIDIA semmilyen formában nem segíti őket, ha a hardvereikre fejlesztenek. Van aki hangot is ad ennek. Ez nagyon régóta egyfajta elégedetlenséget szül a PC-n belül, hiszen számtalan olyan fejlesztő van, akik azt tartják jónak, ha maguk írják meg a szoftver összes komponensét és nem egy hardvergyártó szabályozza, hogy melyik effekt mennyire gyorsan futhat.
Mára egy teljes szerepváltás történt a PC-s piacon. Amit az NV képviselt a G80 idejében, vagyis nagyjából 2006-ban, azt ma az AMD képviseli. A váltás persze fokozatos volt, de látni lehet, hogy akik régen vezették a TWIMTBP-et, azok ma a Gaming Evolvedet koordinálják. Például Roy Taylor, akit az AMD idén kinevezett pontosan abba a szerepkörbe, amit az NV-nél betöltött 2004-2008 között. Alapvetően régóta ő a stratéga a Gaming Evolved mögött, csak most hivatalosan is ezzel foglalkozhat. Ugyanazt csinálja, mint régebben. Elveszi a konkurenstől az értékes partnereket, és ennek a hatása már látszik, mert az NV idén nem tudott olyan PC-s játékot adni a kártyái mellé, amely jól lett volna optimalizálva PC-re. Az ubisoftos portok egyszerűen nem azok, és ezt látja/érzi mindenki. De velük kell építeni a jövőt, mert az AMD (és az Intel - Codemasters, Activision Blizzard) elvitte azokat a kiadókat, akik nagy mennyiségben képesek minőséget lerakni az asztalra. Az NV további partnerei között a Warner Bros eléggé ingadozó munkát végez, így lényegében csak a Konami és a CD Projekt RED marad, akikre abszolút lehet építeni. Velük az a baj, hogy kevés játékot csinálnak. A City Interactive pedig, hát partnernek biztos jó partner, csak nem az NVIDIA igényeinek szintjén, de muszáj megkötni velük a szerződést és reménykedni, hogy egyszer talán letesznek valamit az asztalra, ami képvisel egy olyan értéket, hogy a GeForce mellé lehessen csomagolni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.