Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#5651) dy_nmq válasza Gaskin (#5650) üzenetére


dy_nmq
aktív tag

vagy simán valamelyik slotba felpickeled a materialt majd a max kérdezi hogy cseréled-e a jelenetben vagy csak az editorban - értelem szerüen az editorban cseréled. Vagy van egy olyan gomb a material editorban hogy utilities és ott van egy olyan hogy reset material editor slots.

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#5652) bokrosolajos


bokrosolajos
őstag

Nekem is lenne egy kérdésem a materialokkal kapcsolatban
Ha van egy mat, amire be van állítva egy textúra, akkor meg lehet-e oldani, hogy materiál cserénél csak a típusa változzon, más beállítás ne?
Mert jelen tudásom szerint ha megváltoztatom, akkor törlődnek a beállítások, van ahol a textúra el van forgatva és ezek után ha nem figyelek oda, az új anyag miatt ez az információ elvész

(#5653) dy_nmq válasza bokrosolajos (#5652) üzenetére


dy_nmq
aktív tag

hát vagy kikopizgatod a mapeket, vagy ha 2011-es maxot használsz ott már a node-ban simán át tudod kötni. vagy kipróbálod ezt a scriptet: [link]

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#5654) 3DFan


3DFan
aktív tag

Sziasztok!
3dmax autó modellt szeretnék átvinni Solid Edge programba, ehhez el kellene menteni pl. step formátumba. Tudna ebben valaki segíteni? Egyáltalán tud ilyen formátumba menteni a program? Köszönettel.

(#5655) #22145024 válasza 3DFan (#5654) üzenetére


#22145024
törölt tag

IGES-ban működik, step-et nem próbáltam (de asszem nem is tud abba exportálni csak STL-be ami még ismertebb). (max2009 -> SE20)
Érdemes alkatrészenként konvertálni, mert SE sokszor nem ismeri fel rendesen a teljes összeállítást...

(#5656) bokrosolajos válasza dy_nmq (#5653) üzenetére


bokrosolajos
őstag

Nagyon szépen köszönöm! :R
Az általad megadott oldalon találtam még egy hasznos fotó alkalmazást RealCamera néven!

(#5657) dy_nmq


dy_nmq
aktív tag

aki archviz témában érintett, érdekelheti: [link]

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#5658) #22145024


#22145024
törölt tag

Szerintetek érdemes valamelyik 2GB-os verziót venni ebből a most megjelent GeForce GT 520 kártyából?
http://prohardver.hu/hir/geforce_gt_520_gyartok_szallitjak.html
1GB kb mekkora poliszámra elég, hogy ne döcögjön a viewport forgatás közben?

[ Szerkesztve ]

(#5659) icecave válasza #22145024 (#5658) üzenetére


icecave
nagyúr

A max melyik verziójával próbálkozol? Csak mert 2011 pl. 1 millió polygonig is vígan elvan, egy közepes vga-val.Nekem csak akkor szaggat be, ha a mostani munkám némely pályája tele van alfás fűvel,bokorral, stb. A konfigom az adatlapomon. Ha meg render scenéket csinálsz, akkor layerezz, illetve a részletesebb objektek ha készek, akkor jobb klikk rajta, object proprties, és pipáld ki, hogy display as box. Ennyi.

(#5660) #22145024 válasza icecave (#5659) üzenetére


#22145024
törölt tag

eddig 2009-es volt, valami akkor is középkategóriásnak számító AGP-s karival. (nem tudok pontos infót, de kb kétszer annyit tud csak, mint az 5 éves 64MB-os geforce-os laptop és természetesen rettenetesen kevés)
Az új vasra már 2010-et szeretnék win7 alatt. Tudom, hogy nem ez a rendes wörkfló, de én szeretek mindent egyben látni, és csak az adott elem editálása idejére eltüntetni a többit.
Ha egy textúrának áttetszősége van (pl üvegszerű tárgy), akkor az is alfás dolognak számít a viewportban és bármekkora erőforrást pillanatok alatt felzabál? A caustic nem fontos, csak az átlátszóság és a tökröződés, legalább "jelzés" szintjén. (online live demo-ra használnám műszaki dolgokhoz, remote képernyővel //nyilván sok kompromisszummal// de nem tudok game-enginet programozni, ezért gondolkodom egy ilyenben)

(#5661) Met


Met
nagyúr

Rég jártam erre, van valakinek ötlete, hogy miért pixeles a motorháztetőn a tükröződés?
V-ray Dome ligthban van téve texturának a hdr kép.
Kép

[ Szerkesztve ]

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5662) op9 válasza Met (#5661) üzenetére


op9
aktív tag

Szerintem valami a materiallal lesz... gondolom a tolótető is ugyanazt a materialt használja.
Másold le a kocsi materialját (Shellac-nak tűnik, de csak tipp), aztán azt told feketére :).

How Bad Do You Want It?

(#5663) Met válasza op9 (#5662) üzenetére


Met
nagyúr

Nem, a tetőablak az üveg ami a szélvédő is.
Az előbb csökkentettem az objektum méretét és valamivel jobb lett a helyzet de még mindig pixeles itt ott.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5664) op9 válasza Met (#5663) üzenetére


op9
aktív tag

Hát akkor még érdekesebb.. legalábbis számomra.. ugyanis ott is látszik a pixelezés, de a szélvédőn nem.
Nem kívánok a zsebedben turkálni, de vray-ből van 2.0-s, amiben RT is, és ha van "pár" CUDA-d, akkor jól jön, főleg ilyen esetekben, hogy ne kelljen 22 perc után rájönni, h vmi nem okés.
És talán annál már nem látszik ilyennek.
Esetleg nincs véletlenül két helyre bekötve az environment, csak egyszer az egyikkel, másszor a másikkal számol..? Vagy ha sphere van a kocsi körül, akkor nincs egymáson kettő, és az egyiken gagyibb felbontás van?
Tudom, ezek elég noob kérdések, de érdekes jelenség... csak ötleteket próbálok adni.

How Bad Do You Want It?

(#5665) Met válasza op9 (#5664) üzenetére


Met
nagyúr

Mi az a Cuda? :DDD

Van még 3 v-ray plane, azokba is be van téve de azok nem tudnak oda tükröződni, ilyenkor elég csak a dome-ba tenni a textúrát? Ezt nem tudom :U

Jah, nem noob-ok a kérdések mivel én is noob vagyok a Max-hoz :D

[ Szerkesztve ]

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5666) Met válasza Met (#5665) üzenetére


Met
nagyúr

Na, kivettem a többi planeből a textúrát csak a domeban van, úgy is pixeles.

B. kérdés, hogy lehet csökkenteni a Max géphasználatát? Ha lehet.
folyamatok között a prioritást levettem alacsonyra de még így is fogja a gépet amikor renderel, sajnos az SP1 óta van így (Win7 64bit) :((

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5667) icecave válasza Met (#5666) üzenetére


icecave
nagyúr

windows eszközkezelőben, szóval jó helyen voltál. Ne a prioritást állítsd, hanem affinitást, és bejelölheted, hány magot használjon a max...

[ Szerkesztve ]

(#5668) op9 válasza Met (#5665) üzenetére


op9
aktív tag

Cuda, az nVidia-nak a magjait jelenti, ami nagyon hasznos realtime megjelenítésnél. Szóval, ha van egy jó NV kártyád, akkor próbáld meg a vray 2-t. Htáha az segít ezen a pixeles problémádon is!
Amúgy meg HDR tükrözésnek én inkább az Environment-be kötném a textúrát, vray light-okra nem érdemes betenni (max. skylight-ba), bár soha nem próbáltam, de értelmét nem látom.

How Bad Do You Want It?

(#5669) Met válasza op9 (#5668) üzenetére


Met
nagyúr

Az a baj az environment-el, hogy akkor megvilágít mindent, nekem meg az kell, hogy az alapot ne csak az autót világítsa meg, ugye ezt a lightnál be tudom állítani.
Environmentnél is lehet?

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5670) op9 válasza Met (#5669) üzenetére


op9
aktív tag

Akkor csak a Reflection Slot-ba told bele,,, az nem világít, de így sem rossz, csak nem annyira élethű, ha csak pár dolog reflektálja a valós környezetét, de persze ízlések, és pofonok.
Szerintem, ha van esélyed rá, akkor próbálj meg egy újabb v-rayt, hátha az nem pixelez.

How Bad Do You Want It?

(#5671) Met válasza op9 (#5670) üzenetére


Met
nagyúr

Így is elég világos :S
Kerítek egy 2-es V-rayt de idáig amit találtam az a 2010-et nem támogatja :U

Viszont így is fogja a gépet amíg betölt a material editor ablak, (priorítás alacsony, egy mag)
köcsög sp1 óta van ez, azt hiszem nem úszom meg az újratelepítést.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5672) Met válasza op9 (#5670) üzenetére


Met
nagyúr

köszi a linket

érdekes, felraktam és nem csinál semmit amikor rányomok a render gombra :)
nem kezdi el enni a gépet, egyszerűen nem csinál semmit

[ Szerkesztve ]

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5673) Met válasza Met (#5672) üzenetére


Met
nagyúr

Na, az RT nem renderel az Adv igen, de azzal is pixeles

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5674) op9 válasza Met (#5673) üzenetére


op9
aktív tag

Az RT-t az activeshade-be kell betölteni az adv-ot a Production-be, de gondolom az már akkor jó helyen van.
Ha gondolod, akkor küldd át a jelenetet, persze elég csak a motorháztetőből pár face, meg a szélvédőből, és meglesem.

How Bad Do You Want It?

(#5675) icecave válasza Met (#5671) üzenetére


icecave
nagyúr

Nekem van olyan, ami 2010 alá való, és megy is. Megadom a pontos nevét (nem akarom publikban, hisz alternatív forrásból van), és segítek leszedni, privátban.

(#5676) Met válasza op9 (#5674) üzenetére


Met
nagyúr

Áhh, köszi, már átvariáltam a dolgokat.
Igazából már nincs kedvem vele tökölni, renderelek pár képet aztán annyi

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5677) gyurma88


gyurma88
csendes tag

profi, megbízható videó animátort keresek. Aki egy cég 3d grafikus animációs intro videóját elkészítené. hd felbontásban kedvező áron. horvathkrisztian@nyugdijalap.com

http://www.jft.sze.hu

(#5678) gyulus08


gyulus08
aktív tag

Nem akarom nagyon zavarni a gurukat, de lenne egy kérdésem :R
Renderelésnél egy sima videókártya (gondolok itt egy ati 5770-re vagy GTS450/550-re)
betud segíteni rendelésnél?Mert azt vágom hogy a direkt erre szánt Quadro meg FireGl-ek gyorsítják a tervezést,meg hogy vannak moddolt driverek is sima kártyákra.Ha igen akkor ezek közül melyik lenne a jobb válaszás?
Köszönöm. :)

(#5679) dy_nmq válasza gyulus08 (#5678) üzenetére


dy_nmq
aktív tag

attól függ mivel renderelsz. Pl. vrayRT használ cuda-t és openCL-t is ott az erre képes videokártya besegít nem kell feltétlen firegl vagy quadro.

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#5680) gyulus08 válasza dy_nmq (#5679) üzenetére


gyulus08
aktív tag

értem köszi :R

(#5681) nyarko


nyarko
csendes tag

Sziasztok. Megszeretném tudni,hogy a v-ray t hova kell telepitenem a 3ds max ban?
Köszönettel.....nyarko

(#5682) dy_nmq válasza nyarko (#5681) üzenetére


dy_nmq
aktív tag

tessék

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#5683) nyarko válasza dy_nmq (#5682) üzenetére


nyarko
csendes tag

Köszönöm az informáciot :C Amugy hol lehet beszerezni a V-ray t ?

[ Szerkesztve ]

(#5684) dy_nmq válasza nyarko (#5683) üzenetére


dy_nmq
aktív tag

azt pedig erre

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#5685) nyarko válasza dy_nmq (#5684) üzenetére


nyarko
csendes tag

És letölteni hol tudom a V- ray t?

(#5686) Met válasza nyarko (#5685) üzenetére


Met
nagyúr

Lehet a linkelt oldalról csak előbb regisztrálni kell

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5687) nyarko válasza Met (#5686) üzenetére


nyarko
csendes tag

Köszi az infot :C

(#5688) Met


Met
nagyúr

Modo-t nem használ valaki?

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5689) dy_nmq válasza Met (#5688) üzenetére


dy_nmq
aktív tag

de épp egy hete kezdtem el tanulgatni. eleg erdekes

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#5690) Met válasza dy_nmq (#5689) üzenetére


Met
nagyúr

Hát akkor lehet nem tudsz segíteni.
Video tutoriallal elkezdtem egy autót, a csávó valamit megnyom és smooth-olt lesz a modell, nem mondja (legalább is nem értem) és a képből sem derül ki. Mit nyom meg?
Insteance Mirror-ral duplikálnám a kerekeket de a másolat szélesebb mint az eredeti, holott a videon pont akkora mint az eredeti. Ötlet, hogy miért más?

Hol találok listát a hotkeyekről?

Max után baromi furcsa :S

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5691) dy_nmq válasza Met (#5690) üzenetére


dy_nmq
aktív tag

d-vel tudsz rásmootholni a másikat nem tudom nem lehet ilyen reset xform szeru dolog(azok a fránya maxos beidegzödesek... :)). ezt ajánlom figyelmedbe

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#5692) Met válasza dy_nmq (#5691) üzenetére


Met
nagyúr

Jó ez a pdf. köszi
A D-t a ctrl+z-n kívül mivel lehet visszavonni?

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5693) dy_nmq válasza Met (#5692) üzenetére


dy_nmq
aktív tag

na azt mar nem tudom. de amugy is van valahogy egy okosabb smooth ami isoline-ban mutatja az eredmenyt gondolom azt lehet leptetni oda-vissza.

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#5694) Met válasza dy_nmq (#5693) üzenetére


Met
nagyúr

Még nem csináltam semmit de már tele a tököm vele...
Megrajzoltam újra a kereket, tükröztem, most meg egy vékony hurka lett. :W

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5695) repvez válasza Met (#5690) üzenetére


repvez
addikt

ha jol értem a problémát akkor a sub-d funkciot keresed amit a Tab gombbal lehet elöhozni .
A visszatörléseket meg a historyban misszalehet törölni ha jol emlékszem .
A C9-es auto modellezést néztem egyszer , de én is elakadtam annál a résznél ahol a felületet kellene a vonalak közé késziteni és a patch nem mindig olyan lett ahogy szeretném vagy ahogy a videon volt.
Pedig az a modszer nagyon gyors és pontos modellezést tenne lehetövé különbözö tárgyak modellezésénél 3 nézeti képekröl.

A legnagyobb hátránya a modonak a kezdök számára, hogy szokszor macrokat kell csinálni a munka elvégzéséhat ha nem szeretne az ember sokat kattingatni.

(#5696) marihonalja


marihonalja
csendes tag

létezik olyan modifier vagy funkció amivel a fölösleges edgeket el lehet tűntetni? Egy 3ds fájlból importált modellhez kéne, amit ugye szétedgelődött, quadify-vel kicsit normalizáltam, de pl a hengerek tetején meg alján még mindig keresztben vannak edgek, és jó lenne eltűntetni őket.

(#5697) QuWassZZ0


QuWassZZ0
csendes tag

Hogyan lehet az UVW map-ot képként elmenteni?

(#5698) dy_nmq válasza QuWassZZ0 (#5697) üzenetére


dy_nmq
aktív tag

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#5699) QuWassZZ0 válasza dy_nmq (#5698) üzenetére


QuWassZZ0
csendes tag

Igen itt megjelennek a csíkok, de alapból fekete a kép, nincs rajta a textúra. :(

(#5700) icecave válasza QuWassZZ0 (#5699) üzenetére


icecave
nagyúr

Persze, hogy nincs, ezt kell kimenteni, és festeni pshopban textet rá, aztán visszatenni a modellre.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.