Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#6301) Precopa Joel


Precopa Joel
újonc

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem! Már vagy 3, vagy 4 órája próbálok tutorialokból és egyéb leírásokból rájönni, hogy az alábbi videóban (3:20-tól látható), hogyan lehet így használni a cut eszközt. Nekem csak edge-től edge-ig engedi, közbenső csatlakozási pontot nem tudok létrehozni. Valószínűleg valami nagyon egyszerű megoldásról van szó, de nagy segítség lenne, ha tudnátok segíteni.

http://www.youtube.com/watch?v=_Tx5VCfuz2E

Válaszotokat előre is köszönöm!

(#6302) snots válasza Precopa Joel (#6301) üzenetére


snots
tag

Ahogy a vidón is látható, 3 féle kurzor lehetséges a cut-nál, attól függően, hogy vertexen, élen, vagy face-en állsz.

Ellenőrizd azt, hogy nem az "objektum rossz oldalán" (mivel ez egy plane, tehát feléd néz a normal) akarsz a cut-tal dolgozni. Egyébként a cut nem a leg stabilabban működő dolog a világon, de ez van, ezt kell szeretni.

(#6303) Precopa Joel válasza snots (#6302) üzenetére


Precopa Joel
újonc

Köszönöm szépen a gyors választ Snots! Az objektum rossz oldalán próbálkoztam. :R

(#6304) dy_nmq válasza Precopa Joel (#6303) üzenetére


dy_nmq
aktív tag

en mindig vertex modban cut-olok mert akkor rogton lehet latni ha veletlen nem kivanatos vertex kerul be.

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#6305) Precopa Joel válasza dy_nmq (#6304) üzenetére


Precopa Joel
újonc

Köszönöm, megfogadom a tanácsod! ;)

(#6306) bjucy


bjucy
csendes tag

Sziasztok!
Szerintetek mitől lehet ilyen zajos a vray light? :( :F

[ Szerkesztve ]

(#6307) pakriksz válasza dy_nmq (#6289) üzenetére


pakriksz
őstag

Hát följebb vittem az AA minimum sampling rate-jét, (mégjobban felemelve, semmivel sem lett jobb csak a render lassabb) valamivel jobb lett de nem sokkal, aztán megpróbáltam 1080p helyett 2160p-ben renderelni, de semmi különbség.

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#6308) Rayyy


Rayyy
senior tag

Azt nektek is csinálja, hogy a létrehozott új material library-ra minden egyes kikapcsolásnál rákérdez, hogy akarod-e menteni? (úgy, hogy hozzá sem nyúltam) Tök idegesítő.

Minden a legnagyobb render!

(#6309) Rayyy válasza bjucy (#6306) üzenetére


Rayyy
senior tag

Ilyenek jutnak eszembe, hogy túl kevés/kicsi a fényforrás; nincs elég foton; vagy renderben/materialban a sample-ök nagyon alacsonyan vannak... bocsi, ennyi infóból nem jut eszembe több.

Minden a legnagyobb render!

(#6310) pakriksz


pakriksz
őstag

hogy lehet resetelni egy spline smooth-ját? Ha benyomom egy spline vertexre a smooth-ot, akkor mindig a létrehozáskori vertexpoziciókhoz képest smoothol, nem a mostaniakhoz képest.

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#6311) Guresz


Guresz
tag

Sziasztok!

Olyan problémám akadt hogy edge módban nem lehet kijelölni a vonalakat. Nem tudom hogy programmal van-e a gond vagy én állíthattam el valamit. Találkoztatok már ilyennel? Mit lehet ilyenkor csinálni? :F

(#6312) icecave válasza Guresz (#6311) üzenetére


icecave
nagyúr

Biztos nem border mòdban vagy?

(#6313) Rayyy válasza Guresz (#6311) üzenetére


Rayyy
senior tag

Esetleg olyankor is tud ilyet produkálni, ha túl közel vagy... bár gondolom már próbáltad.

Minden a legnagyobb render!

(#6314) Guresz


Guresz
tag

Nem border módban vagyok,de most látom hogy már az se működik. :W Csak vertex módban tudok szerkeszteni. Az összes többi módban tömegesen lehet csak vonalakat kiválasztani a jelölőnézettel. Egyesével nem lehet kijelölni csak pontokat.
Betöltöttem néhány régebbi mentést de ott minden működik. Ezután átmásoltam a problémás modelt egy új munkalapra de ott is ugyanezt csinálja szóval nem a beállításokkal van a gond. Tanácstalan vagyok :(

(#6315) snots válasza Guresz (#6314) üzenetére


snots
tag

Obj export/import-tal próbálkozzál.

(#6316) pikszel válasza bjucy (#6306) üzenetére


pikszel
őstag

A vray fény beállításainál emeld meg a sample értékét. Alapértelmezetten 8-on áll.

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#6317) pakriksz


pakriksz
őstag

maxban párhuzamosítani egy edge-t a másikhoz képest lehet valahogy? Vagy létezik hozzá script plugin ami nem ősrégi?

[ Szerkesztve ]

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#6318) Rayyy válasza pakriksz (#6317) üzenetére


Rayyy
senior tag

Ilyen konkrét funkciót nem ismerek, de szerkesztéssel lehet. Például az alap élhez rajzolsz snap-pel egy kockát, aztán a másik él két végpontját szintén snap-pel hozzápattintod a kocka megfelelő éléhez és kész.

Minden a legnagyobb render!

(#6319) icecave válasza pakriksz (#6317) üzenetére


icecave
nagyúr

Megfogod a két élt-t és rájuk merőleges tengellyel scalazed őket egérgombot nyomvatartva húzod az egeret scale módban. Igy szoktam vertexeket, polykat, mindent "egy sorba rendezni", vagy épp éleket párhuzamosítani egymáshoz képest, stb.

Itt pl: [link]

Megfogod egérrel az Y tengelyt és a bal gombot nyomvatartva húzod lefelé, párszor megcsinálod, és a 2 él párhuzamos lesz. Ha meg az egyik pontja fix, még mindig ott van az egy tengely mentén lévő snap. Egyik végén a vertexet megfogod, és illeszted vele egy vonalba a másik végét használva.

[ Szerkesztve ]

(#6320) pakriksz válasza Rayyy (#6318) üzenetére


pakriksz
őstag

Ettől féltem, hogy ez a megoldás :D

iceave: igen, csak ez egymáshoz képest működik. De nekem már van egy jó irányba állított edge-m, és ahhoz képest kéne a másikat párhuzamosítani, úgy hogy a jól beállított edge nem mozdul.

Azért szép lenne ha az új kiadásoknál végre érdemi fejlesztések is lennének, mert elég gáz hogy ilyen alap dolgokat ilyen trükközéssel lehet csak megoldani.

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#6321) icecave válasza pakriksz (#6320) üzenetére


icecave
nagyúr

Dehát nem is fog a jól beállított ezzel elállítódni, miért is tenné? Vagy esetleg local-ban kell scale-zni hozzá képest, és akkor jó lesz.

(#6322) Prosector


Prosector
addikt

Sziasztok!

Teljesen kezdo vagyok Max-ben. Tutorial vidik alapjan probalom megerteni/elsajatitani az alapokat.

Elakadtam az egyiknel:target weld-elni akarok egy vertexet,de nem sikerul ugy,ahogy a vidiben van,feltetelezem azert,mert mellette van 1 masik vertex es a target weld "behuzza" ahhoz a kontener sarkat.

Hogy ezt megtudjam, el kene tuntetnem azt a vertexet, hatha tenyleg az a baj.

El lehet tuntetni vhogy 1 vertexet, hogy "ne valtozzon semmi" ? Ha siman kitorlom, akkor a kontener sarkabol is eltunik némi anyag. Remelem ertheto voltam.

Bocs,ha nem voltam szakszeru, de tenyleg nagyon noob vagyok a temahoz, segitsegem nincs es egyedul nehéz (legalabbis nekem).

Koszonom :R

(#6323) icecave válasza Prosector (#6322) üzenetére


icecave
nagyúr

Backspace-el töröld, akkor az élt ott hagyja, amin van, de a vertex törlődik. Ha ctrl+backspace-el törlöd, és engedi törölni, akkor marad a poly (már ahogy ,maradék vertexek/élek meghatározzák a geometriát). Ha meg a delete-vel, akkor "mindent visz", mint láthattad. Átfedések persze vannak, mert nem mindegy,hogy egy él hosszán van van rajta valahol, vagy sarkon, vagy hány él fut bele stb. Majd kitapasztalod.

(#6324) Prosector válasza icecave (#6323) üzenetére


Prosector
addikt

Ha, kitorlom a vertexet ,akkor sajnos megvaltozik a geometria(eltunik a perem also resze) es mar nem is jo az egesz.

De ez mindegy is, mert a weldelni akart vertex ugyott marad, ahol volt, csak az edge szunik meg a 2 vertex kozott.

Biztos vmit korabban csesztem el, de ennyi tudassal ugysem tudom kideriteni. Talan kesobb.

Jobban kene tudnom angolul a tutorialokhoz,mert nagyon keveset ertek a beszedbol.

Koszonom a segito szandekot! :R

Jo lenne, ha lenne ilyen haverom ,mint te, aki ert is hozza.

(#6325) icecave válasza Prosector (#6324) üzenetére


icecave
nagyúr

Akkor csak több éled/vertexed van egymáson, magyarul úgy van ahogy írod, sz*r az objekt, amit csináltál. :D Majd rájössz az apró trükkökre, mikor még én voltam kezdő úgy 10 éve, ne tudd meg miket bénáztam. Feladni nem szabad, és akkor majd alakul minden.

(#6326) Prosector válasza icecave (#6325) üzenetére


Prosector
addikt

Pedig "elvileg" mindent ugy csinaltam, ahogy a videoban van :D

Feladni semmikepp nem akarom, ugyhogy majd nezd el nekem, ha kerdesekkel bombazlak.

Csak az baj, h 35 vagyok es mire beletanulnék, meghalok... :DDD

(#6327) icecave válasza Prosector (#6326) üzenetére


icecave
nagyúr

Attól függ, mi a céljaid. Ha nem irreálisak, akkor nem lsz gond. Fél év alatt nem leszel játékfejlesztő, de egy alap szintre el lehet jutni. Aztán majd mehet mindig feljebb az a bizonyos léc. Az,hogy hány éves vagy, kit érdekel őszintén? Bármikor lehet ezt kezdeni. Én 31 vagyok, 10 éve kezdtem (lehet csak 7-8, fene tudja már),de állítom, ezrével vannak a világon 20 évesek, akik jobbak mint én (meg idősebbek, akik rosszabbak :D), szóval nem a kor számít.

(#6328) Prosector válasza icecave (#6327) üzenetére


Prosector
addikt

Azért probalok reálisan gondolkodni.Nem gondolom, h 1-2 ev mulva a DICE-nal fogom fejleszeni a BF5-ot, vagy a Bethesda-nal a TES6-ot, "csak" szeretnek erteni a maxhez(bar sztem ebben az esetben az "erteni" is relative tág fogalom).

Amennyire rálátok, az alapszint is nem keves energiát/idot/kitartast igényel szerintem.

De igazad van :tényleg nem korfuggo.

[ Szerkesztve ]

(#6329) AKG válasza Prosector (#6328) üzenetére


AKG
tag

Csatlakoznék az eszmefuttatáshoz.
Nem,tényleg nem korfüggő,viszont elég nehéz.
Kb egy éve tanulom,kisebb-nagyobb megszakításokkal,de valahogy nem áll kézre ez a típusú modellezés.
Igaz,több éve SolidWorks-öt használok,az ottani parametrikus kötött modellezés sokkal jobban megy.

(#6330) Prosector válasza AKG (#6329) üzenetére


Prosector
addikt

Abban bizom, h majd átvergodom a kezdeti nehézségeken es eljutok oda, h egy alap rálátásom lesz a dolgokra.

Az a tapasztalatom,ha az ember eljut egy ilyen szintig(az élet bármely teruletén), akkor ez ad 1 loketet ahhoz,h finomitsa/fejlessze/tokéletesitse tovabb a tudását. Ezt az intervallumot ki kell birni,végig kell szenvedni.

Ezzel nem azt akarom mondani, h onnantol konnyu...viszont ad egyfajta onbizalmat,kis magabiztossagot-"parciális ego"-t, ha ugy tetszik, amivel talán konnyebb az ut hátralévo része.

Na ebben bizom...

(#6331) pakriksz


pakriksz
őstag

A kijelölt területet lehet valahogy kevésbé hepehupássá tenni, a manuális módszeren kívül? A formánaK meg kéne maradni, de vannak benne vertexek amik kis csúcsokat alkotnak, van ami mélyeséseket, valahogy ezeket ki illetve be kéne tolni az átlag közé, hogy az ív egységesebb legyen.

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#6332) icecave válasza pakriksz (#6331) üzenetére


icecave
nagyúr

Ha jól értem, mit is szeretnél, van egy make planar cucc erre, poly szinten. MEgtalálod, ott van, ahol a többi alap dolog, extrude, stb.

(#6333) Bici válasza icecave (#6332) üzenetére


Bici
félisten

Szerintem nem laposítani akarja, hanem valami poly szám növelés nélküli smooth-szerű dolgot, hogy megmaradjon az ívessége.

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#6334) Rayyy válasza pakriksz (#6331) üzenetére


Rayyy
senior tag

A graphite modeling tools freeform palettáján a relax/soften ecsettel tudsz ilyet, csak állítsd alacsonyra az érzékenységét. És szerintem jobban jársz, ha soft selection-nel jelölöd ki azokat a polykat.

Minden a legnagyobb render!

(#6335) szabog4


szabog4
aktív tag

Sziasztok!

Egy egyszerű elméleti kérdést szeretnék feltenni, amire nagy örömmel várnám a választ! :)

Egy autót plane-ekből építek fel, akkor akad az egész max, mintha nem bírná /gondolom nem bírja, de majd folytatom...illetve semmi részlet nincs még benne; gondolok belső tér meg mondjuk motor/. Na szóval, ha viszont pl.: Boxokból építek fel egy komplett kastélyt, akkor az még mindig nem akad! Most, akkor sok tutorial miért planeből építi fel /az autót/? Játékokban használt 'autó' modellek gondolom nem planekből épül fel vagy tévedek?

Választ előre is köszönöm!

[ Szerkesztve ]

HUN_Thorpedo

(#6336) Rayyy


Rayyy
senior tag

Őszintén szólva nem nagyon értem a kérdést. A boxok is és a plane-ek is polykból állnak, csak amíg 1 boxhoz 6 db kell, addig 1 plane állhat 1 db polyból vagy 100 000-ből is. Ezért nem értem, hogy mit jelent szó szerint neked az, hogy boxokból rakod össze, hiszen, ha egy box a kiindulópont, akkor is szét kell hajtogatni polykká. Amúgy meg hasonlítsd össze, hogy a két általad említett scene-ek hány polyból állnak és valószínűleg ki fog jönni, hogy az, amelyik akad, több polyt tartalmaz.
És de, a játékokban használt modellek is polykból épülnek fel. (poly nem egyenlő a plane-nel)

[ Szerkesztve ]

Minden a legnagyobb render!

(#6337) szabog4 válasza Rayyy (#6336) üzenetére


szabog4
aktív tag

Hát, ha megmondanád, hogy hol tudom megnézni a poly számot, akkor folytatnám az eszmefuttatást addig nehéz!

Arra gondolok, hogy a planeknél ahogy nekem feltűnt az egyik oldal áttetszővé válik rendernél azaz, mintha ott sem lenne, de a másik oldala jó és ebből kiindulva a boxoknál viszont nincs ilyesfajta probléma, mivel zárt alakzatok és belső élek nem látszódnak!

:)

HUN_Thorpedo

(#6338) Rayyy válasza szabog4 (#6337) üzenetére


Rayyy
senior tag

Fú srác, szerintem neked még nem autókat, meg kastélyokat kéne csinálnod, hanem alap tutorialokat nézegetned. :) A polyk számát a z betű feletti 7-es gomb megnyomásával tudod előhozni (a billentyűzeten).

Minden a legnagyobb render!

(#6339) szabog4 válasza Rayyy (#6338) üzenetére


szabog4
aktív tag

Tudom nagy pofám van! Egyből nagyba kezdtem. Nézd el, hogy nem használtam ezt a lehetőséget ki. Még nem találtam hasznát egyenlőre!

A kastély
415 963 polyból és
406 281 Verexből áll

A kocsi pedig /nagyon régi munka első közötti.../
295 524 polyból és
287 424 vertexből áll

Szóval érdekes a dolog! :)

Mutatnék képet, de épp valami gáncs van a rendszerrel és lekapcsolja a netet, amint felpróbálok tölteni! Rajta vagyok!

HUN_Thorpedo

(#6340) dy_nmq válasza szabog4 (#6339) üzenetére


dy_nmq
aktív tag

az se mindegy hogy hány önallo objectbol all a scene, soknal hajlamos megzuhanni a viewport.

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#6341) szabog4 válasza dy_nmq (#6340) üzenetére


szabog4
aktív tag

Ahha! Akkor lehet ez a válasz!

HUN_Thorpedo

(#6342) snots válasza szabog4 (#6341) üzenetére


snots
tag

Pusztán kiváncsiságból, melyik Max-szel van ez és milyen számítógépen próbálkozol vele? (oprendszer, proc, mem, vidkártya)

(#6343) pakriksz válasza Rayyy (#6334) üzenetére


pakriksz
őstag

Igen ez olyasmi, de még sem elég jó, nem a külső élekhez tartja magát, hanem korlátok nélkül mozget. Mindegy megoldottam inkább vertexek mozgatásával.

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#6344) szabog4 válasza snots (#6342) üzenetére


szabog4
aktív tag

Én kérek elnézést!
Régen 2009 maxem volt, de az mindig becrashelt meg hasonlók...meguntam és 2014-el próbálkoztam.
Az autót csak a polyk és vertexek megnézéséig nyitottam meg, de most kíváncsiságból megpróbáltam mozgatni...hát sikerült..nem akadt! :U :B

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 2,1GHz
Sapphire HD5770 vga
4gb ddr2 1033MHz vagy 1066 most nem ugrik be
Windows 7 Ultimate /hackelt; azaz átalakította valamelyik lelkes felhasználó. Elvileg kevesebbet eszik és a játékoknak több szabad 'géperőt' tud felszabadítani...még nem vettem észre semmi érdekeset csak például a külső HDD-t nem ismeri fel csak pörgeti...ilyen apróságok...de legalább a hangot nem kell minden indításkor felraknom, mivel nekem ez a régi win7 professionalnál problémám volt és nem volt rá megoldás, de ez mindegy is/

HUN_Thorpedo

(#6345) snots válasza szabog4 (#6344) üzenetére


snots
tag

2014-es Max-hez, ha még nem tetted meg, akkor rakd fel a javítócsomagokat, SP3-nál tartunk jelen pillanatban. Javít a viewport performance-on is, továbbá általánosságban érdemes mindig a friss videókártya driverrel is megpróbálkozni.

A javítócsomagok itt elérhetőek:

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/index?siteID=123112&id=2334435&linkID=9241178

(#6346) snots válasza szabog4 (#6344) üzenetére


snots
tag

A Win7 egyébként 64 bites?

(#6347) szabog4 válasza snots (#6346) üzenetére


szabog4
aktív tag

Igen az Ultimate csak 64bitbe van! Meglesem! :)

HUN_Thorpedo

(#6348) snots válasza szabog4 (#6347) üzenetére


snots
tag

Biztos ez? Mármint, hogy csak 64 bites van belőle. Lényeg, hogy te azt használsz.

(#6349) Toncsi


Toncsi
aktív tag
LOGOUT blog

Egyébként tényleg igaz, hogy nem csak a poly számít. Nekem is vannak 2-3M polys sceneim, amit még elbír a gépem, de pl. most csináltam össz. 500k polyval, de 1140 objektummal rendelkező scene-t és teljesen be van halva tőle a gép.

(#6350) pakriksz válasza Toncsi (#6349) üzenetére


pakriksz
őstag

Persze hogy nem, a viewportba is úgy rajzolódnak ki a dolgok mint egy 3d motorban.

draw call
Ezek hiánya miatt képesek a konzolok vicc szintű hardverrel sokkal erősebb PC-hez hasolnó grafikát megjeleníteni, mert a vékony API-k miatt nincsenek ilyen draw call problémák.
1140 draw call(mert annyi biztos van, hiszen minden objektum 1 drawcall-t igényel legalább, többet ha több material van rajta) az nem sok egy mai CPU-nak, de ha azok több material van akkor szorzódik a szám, és 6000 fölött jön a cpu korlát.

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.